Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1675
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hver kveld fyller jeg et glass brus setter meg i sofaen for å svelge medisin jeg bruker for å sove og tre minutter etter jeg setter glasset på stuebordet igjen har jeg glemt om jeg tok en tablett eller ikke nettopp. Husker det ikke uansett hvor mye jeg prøver å huske! Det skjer minst 1/3 ganger.
Quetiapin skal egentlig ikke ha en sånn glemsk effekt som benzo er siden det ikke er benzo og det var ikke sånn i starten men nå har jeg gått på de snart to år. Så det kan kanskje komme av at inntaket har blitt så automatisk vane at jeg glemmer om jeg nettopp tok en eller hva tror dere? Gjør medisinen meg dum? Er ikke veldig glemsk ellers men altfor ofte sier jeg til meg selv nei faen tok jeg en nå eller glemte jeg det igjen!?
!
Jeg har også blitt tjukk i kjakan bredden nedre del av ansiktet men ikke vektøkning i kroppen. Er det også vanlig med denne medisinen eller er det bare ansiktsmusklene mine som trenger smile mer?
BRAND ∞ STRONG
Jeg glemmer også om jeg har tatt medisin eller ei. Løsning:


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
..eller er det bare ansiktsmusklene mine som trenger smile mer?
Vis hele sitatet...
Det kan ikke skade.
Anonym bruker
"Klar Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar quetiapin hver kveld for søvn, merker ikke at jeg blir glemsk, men jeg starter alltid stoppeklokken med en gang jeg har svelgt dosen min. Da vet jeg at jeg har tatt den, men også hvor lenge siden.
Støtter vindaloo, enkel og grei løsning som til og med pensjonister klarer å huske. Du får også noen med litt mer diskre utseende.
Når man tar samme piller i lengre perioder begynner hjernen å "stacke" minnene, noe som gjør det vanskelig til umulig å skille andre dager/kvelder fra andre på tidspunktet du tok/tar pillen. det har ingen ting med å være glemsk å gjøre og er helt normalt.
Jeg har løst det ved at jeg har et pilleglass jeg legger ukas piller i hver mandag, på den måten kan jeg telle om jeg har tatt pillene eller ei ut fra hvilken dag jeg har kommet til de gangene jeg er usikker.
Sist endret av Veggen; 13. mai 2021 kl. 02:47.