Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3976
Hei Freaks! Jeg har jobbet med barn siden høsten 2013. Mens jeg har vært i arbeid, har jeg tatt opp videregående etter arbeidstid på voksenopplæringen. Jeg kunne tenkt med å ta barn og ungdoms eksamen, men det står at en av kriteriene er 5 år 100% stilling. Jeg har jobbet 3 år 45% og og resterende årene alt fra 45-100%. Hvordan regner jeg meg fram til hvor mange hele år jeg har arbeidet?? Jeg klarer ikke å forstå det på egenhånd. Et år jobbet jeg 72% stilling. Neste år 65%, neste år 86% osv.

Noen kan hjelpe meg med å forsto hvordan jeg skal legge samme arbeidserfaringen?

Tusen takk på forhånd. Bekalger hvis jeg har skrevet på feil plass, da får admis flytte den, samt gi meg ris på handa:/
Sitat av OMac Vis innlegg
Hei Freaks! Jeg har jobbet med barn siden høsten 2013. Mens jeg har vært i arbeid, har jeg tatt opp videregående etter arbeidstid på voksenopplæringen. Jeg kunne tenkt med å ta barn og ungdoms eksamen, men det står at en av kriteriene er 5 år 100% stilling. Jeg har jobbet 3 år 45% og og resterende årene alt fra 45-100%. Hvordan regner jeg meg fram til hvor mange hele år jeg har arbeidet?? Jeg klarer ikke å forstå det på egenhånd. Et år jobbet jeg 72% stilling. Neste år 65%, neste år 86% osv.

Noen kan hjelpe meg med å forsto hvordan jeg skal legge samme arbeidserfaringen?

Tusen takk på forhånd. Bekalger hvis jeg har skrevet på feil plass, da får admis flytte den, samt gi meg ris på handa:/
Vis hele sitatet...
Du skal nok være godt innenfor. Man regner nemlig ikke med bevegelige helligdager, helger og ferier. Jeg gjorde det samme som deg og 3 år sammenhengende for min del så gikk jeg opp til fagprøven
Samme som 420master her, fagbrev etter 3,5 år. Noe blir vel godskrevet på annen type vgs som var fullført, jeg hadde studiekompetanse.

Avla en tverrfaglig skriftlig eksamen men er usikker på om det er alle løpene som krever det.
All erfaring fra videregående gir deg fratrekk fra de 5 årene. Så det kan være at du allerede er innenfor kravene som stilles.

Det enkleste er nok uansett å ringe til opplæringskontoret som gjelder for ditt område og fag, og spørre de.
Trådstarter
Fantastisk, da ser dette litt mer lovende ut enn først antatt. Takk for råd og tips!