Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 7799
Ikke bare politiet leser dette, men også naboen din. Kanskje. Så vær forsiktig med hevnaksjoner.
TS har jo sagt det blir gjort etter boka med anmeldelse osv, å til resten les TS sine innlegg, han sier jo klart at han var vitne til hele selve dramatikken. fyllevrøl kalles det men det er faan aldri greit å skalle ned ei jente sånn..
Det er lavmål! lavpanna lavmål.
Sitat av Daw-G Vis innlegg
Jeg er et vitne jo, jeg så hun ble skallet ned så jeg dro henne inn for å få henne i trygghet. Det er også min sak, og forholdet blir anmeldt i dag
Vis hele sitatet...
Godt du observerte det selv, og godt det anmeldes!

Sitat av Daw-G Vis innlegg
Skader er dokumentert og anmeldese av volden og anmeldes på at de stjal halskjedet hun fikk av sin mor, som har høy affeksjonsverdi i tillegg til økonomisk verdi
Vis hele sitatet...
Affeksjonsverdi er ikke noe man vanligvis tar hensyn til i erstatningssaker, eller straffesaker dessverre. Det går hovedsaklig ut på økonomisk tap i norsk rett.
Ingen som lurer hva kjerringa gjorde for å fortjene å bli skallet ned av en voksen mann? Spesielt når samboeren er vitne til det og ikke vil gå ut med detaljer om akkurat den biten der?
Anonym bruker
"Slank Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munin369 Vis innlegg
Ingen som lurer hva kjerringa gjorde for å fortjene å bli skallet ned av en voksen mann? Spesielt når samboeren er vitne til det og ikke vil gå ut med detaljer om akkurat den biten der?
Vis hele sitatet...
Hvis du leser, så finner du det ut.
Sitat av Munin369 Vis innlegg
Ingen som lurer hva kjerringa gjorde for å fortjene å bli skallet ned av en voksen mann? Spesielt når samboeren er vitne til det og ikke vil gå ut med detaljer om akkurat den biten der?
Vis hele sitatet...
Fortjente? Eh nei takk, jeg er ikke interessert.
Sitat av Munin369 Vis innlegg
Ingen som lurer hva kjerringa gjorde for å fortjene å bli skallet ned av en voksen mann? Spesielt når samboeren er vitne til det og ikke vil gå ut med detaljer om akkurat den biten der?
Vis hele sitatet...
Problemet er at det er ingenting hun kunne sagt eller gjort for å fortjene det. Derfor er moralen litt sånn, er noen skikkelig frekk i kjeften mot deg, så går du ut med hodet hevet og så synes alle at det er dem som er idioten. Bruker du vold spiller det ingen rolle, du er dusten lell.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Problemet er at det er ingenting hun kunne sagt eller gjort for å fortjene det. Derfor er moralen litt sånn, er noen skikkelig frekk i kjeften mot deg, så går du ut med hodet hevet og så synes alle at det er dem som er idioten. Bruker du vold spiller det ingen rolle, du er dusten lell.
Vis hele sitatet...
Nydelig og nough said egentlig
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munin369 Vis innlegg
Ingen som lurer hva kjerringa gjorde for å fortjene å bli skallet ned av en voksen mann? Spesielt når samboeren er vitne til det og ikke vil gå ut med detaljer om akkurat den biten der?
Vis hele sitatet...
Nei. Ingen dame fortjener å bli angrepet av fem voksne menn og skalla ned samme hva hun har gjort. Nesten. Om det er snakk om overgrep mot noens barn så ja men det er helt urelevant hvor provoserende man evn. syns noen er. Menns vold mot kvinner er et stort samfunnsproblem som nesten alltid handler om å få makt over kvinnen, og det vil du se er tilfelle her og. Hun avviste en som prøvde seg og han taklet ikke avvisningen og lagde et helvete fordi hun tok makten over egen kropp og sa nei. Hadde det vært anderledes og hun vært forbanna og fika til noen så er det feil av henne men enda mer feil å reagere med enda mer brutal vold tilbake.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vold er under ingen omstendigheter greit. At noen i det hele tatt vurderer det som en løsning i enhver situasjon er svært provoserende og burde aldri aksepteres. Det er en viktig hovedregel man må gå ut i fra for at dette samfunnet skal fungere.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vold er under ingen omstendigheter greit. At noen i det hele tatt vurderer det som en løsning i enhver situasjon er svært provoserende og burde aldri aksepteres. Det er en viktig hovedregel man må gå ut i fra for at dette samfunnet skal fungere.
Vis hele sitatet...
Hjertelig uenig. Noen ganger er det helt innafor. Derfor vi har paragrafen om nødverge.
Riktig nok er ikke dette nødverge, men om dette skulle ende opp med å bli henlagt har vi da plutselig fire personer som slapp unna. Da er det imo. helt innafor med selvtekt for å forhindre at disse fire tror de kan slippe unna med slikt fordi rettsvesenet ikke fungerer.

I en rettsak ville vold mot gjerningsmenn utført av ofre, kunne bli dømt som vold utført under formildende omstendigheter.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hjertelig uenig. Noen ganger er det helt innafor. Derfor vi har paragrafen om nødverge.
Riktig nok er ikke dette nødverge, men om dette skulle ende opp med å bli henlagt har vi da plutselig fire personer som slapp unna. Da er det imo. helt innafor med selvtekt for å forhindre at disse fire tror de kan slippe unna med slikt fordi rettsvesenet ikke fungerer.

I en rettsak ville vold mot gjerningsmenn utført av ofre, kunne bli dømt som vold utført under formildende omstendigheter.
Vis hele sitatet...
Om saken er henlagt så er de ikke gjerningsmenn i rettsystemet og du vil kunne risikere det helt motsatte, nemlig skjerpet straff grunnet selvtekt etter at politiet var ferdig med saken.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen ganger er det helt innafor.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat den holdningen som er problemet. Jeg har forståelse for at det finnes situasjoner der vold er siste utvei for å hindre tap av liv, men hvor ofte kommer man opp i en slik situasjon uten at det er våpen involvert?

Mer spesifikt er min holdning; Hvis han tar på henne, skal hun få lov til å ta tak i armen hans og holde den unna med beskjed om å holde fingrene fra fatet. Hun kan la være å slå ham. Hvis hun likevel slår ham, vil jeg oppfatte det som svært unødvendig. Hun kunne ha unngått det, men velger å slå ham.

Vi må ikke spore helt av denne tråden. Det var aldri greit, uansett hvorfor, at han gikk til fysisk angrep på kjæresten til trådstarter.

Ingen som lurer hva kjerringa gjorde for å fortjene å bli skallet ned av en voksen mann? Spesielt når samboeren er vitne til det og ikke vil gå ut med detaljer om akkurat den biten der?
Vis hele sitatet...
Jeg håper at du finner gud en dag.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg håper at du finner gud en dag.
Vis hele sitatet...
Jeg håper han klarer å korrigere verdensbildet sitt uten å måtte introdusere Gud i ligningene sine. For all del, han må gjerne bli religiøs også for alt jeg bryr meg, men det er langt bedre veier til livsvisdom enn bibelstudier. Man kommer i grunn langt med litt generell erfaring med livets ulike fasetter og empati; det er stort sett ikke mer som skal til for å få det nødvendige perspektivet på menneskelige reaksjoner og en intuisjon om proporsjonalitet.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er nesten 30 år gammel, og synes at så lenge ingen mennesker blir skadet, så trenger man ikke å legge seg opp i hva andre driver med. Det er bare morsomt med litt ekstra drama i en ellers kjedelig verden.
Vis hele sitatet...
For en type du er. Det kan være så irriterende at det blir satt opp et kamera; ooops der falt du vist ned en trapp gitt
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For en type du er. Det kan være så irriterende at det blir satt opp et kamera; ooops der falt du vist ned en trapp gitt
Vis hele sitatet...
Nei, det blir mest sannsynlig anmeldt som ulovlig overvåkning og blåst opp i media, for å ikke snakke om at det kommer enda en tråd: "Kan dette opptaket brukes for å dumme meg ut?"
Anonym bruker
"Ivrig Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her er en litt mer kostbar løsning. Gå til anskaffelse av surstrømning, en par - tre pumper på 2,0 - 2,5 ml, og en 4-5 kanyler for sikkerhets skyld. Har de en ulåst bil, stikk pumpa med kanalen gjennom lokket på surstrømmingen, trekk opp og sprøyt inn rundtomkring i seter, dørtrekk og vindusvisker. Er bilen låst kan det gå å gjøre det på enkelte biler i vindu og dørlister.
Noen vinduslister på noen hus kan det også gå på.

Gjorde det på bilen og rundtom inne hos en som jeg kan si endte med et gedigent tap på bilen han aldri fikk rensa og luktfri og som tilslutt flytta til veldig manges glede
Daw-G's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her er en litt mer kostbar løsning. Gå til anskaffelse av surstrømning, en par - tre pumper på 2,0 - 2,5 ml, og en 4-5 kanyler for sikkerhets skyld. Har de en ulåst bil, stikk pumpa med kanalen gjennom lokket på surstrømmingen, trekk opp og sprøyt inn rundtomkring i seter, dørtrekk og vindusvisker. Er bilen låst kan det gå å gjøre det på enkelte biler i vindu og dørlister.
Noen vinduslister på noen hus kan det også gå på.

Gjorde det på bilen og rundtom inne hos en som jeg kan si endte med et gedigent tap på bilen han aldri fikk rensa og luktfri og som tilslutt flytta til veldig manges glede
Vis hele sitatet...

Hahaha denne likte jeg
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
fuck med wifien hans og lag et helvete hver dag :P
Anonym bruker
"Hoppende Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du musikalsk? Om ikke så kan du øve på sang på terrassen. Gjerne låter som du vet du ikke vil treffe tonene på. Eller du kan øve på et instrument du ikke kan. Sent og tidlig. Nå kommer sommeren så da kan du virkelig kjøre på med øvingen. Naboen kommer til å klikke om du bare er seig nok til å øve frem til høsten blir så kald at du ikke makter å øve utomhus. Du kan jo også skaffe deg en sånn liten gneldre bikkje som du lufter veldig sent på kvelden og veldig tidlig på morningen.Føler du deg noen gang truet av naboen kan du anskaffe deg en diger bikkje også som du lufter samtidig med gneldre bikkja.
Anonym bruker
"Ivrig Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Daw-G Vis innlegg
Hahaha denne likte jeg
Vis hele sitatet...
Jeg kan skrive under på at dette er noe som virkelig funker og kan svi for "offeret" har gjort det til en som virkelig hadde gjort seg fortjent til det. Vet ikke hvor mye han brukte på rens av bil og forsøk på fjerning av den helt sykt vonde lukten. Men det endte opp med at bilen ble vrak. Han fikk aldri vekk den døds vonde lukta som forpestet bilen
Bestill tonnevis med pukk/grus og få det tømt i oppkjørselen til naboen din
Helst en gang i uken minst en måned
Anonym bruker
"Hoppende Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jerna Vis innlegg
Bestill tonnevis med pukk/grus og få det tømt i oppkjørselen til naboen din
Helst en gang i uken minst en måned
Vis hele sitatet...
Høgda, er du igang igjen?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Bestill tonnevis med pukk/grus og få det tømt i oppkjørselen til naboen din
Helst en gang i uken minst en måned
Vis hele sitatet...
Utmerket! Fire lass à 13-14 tonn er nok litt mer enn jeg trenger i første omgang, men stein råtner ikke og jeg finner alltids noe vettugt å bruke den på i fremtiden. Dette vil koste deg en tolv til femten tusen kroner og er en utgift jeg gladelig lemper over på deg. Kan jeg be om å få det fordelt på ett lass maskinkult i størrelse opp til 120mm, to lass grøftepukk og resten som singel?
Hehe, grus og pukk er ikke dyrt. Det er transport som koster. ikke det mest konstruktive forslaget men syns den gjorde seg på lista med de andre her
Sitat av Jerna Vis innlegg
Hehe, grus og pukk er ikke dyrt. Det er transport som koster. ikke det mest konstruktive forslaget men syns den gjorde seg på lista med de andre her
Vis hele sitatet...
Et lastebillass er en 13-14 tonn, sånn deromkring. Knust stein varierer en del i pris: Ulike typer stein har ulike satser og det er store variasjoner fra pukkverk til pukkverk. Kult kan du få ned i 120 kroner per tonn som privatperson, men litt finere pukk bikker fort 200 eller mer. Kjøring varierer med avstand, men det er ikke uvanlig å måtte punge ut med en drøy tusenlapp, og minimum 750 kroner. Noen ganger mer. Uansett glatt verdt det hvis du skal ha slike mengder; å hente sånt med henger tar altfor lang tid. Og du sa jo at du skulle bestille hjemkjøring, så det må inn i budsjettet for spøken din. Ytterpunktene våre blir da 200*14+1000=3800, 120*13+750=2310. Mellom 2300 og 3800 per lass, du ville ha ukentlige lass i en måned - det blir tolv tusen ganske eksakt. Du kan redusere kostnadene ganske mye ved å velge billigere løsmasser, men det var nok en gang du som spesifiserte pukk. Så jo, denne spøken koster deg et femsifra beløp. Skulle du dratt den på meg hadde jeg jublet høyt; stein er anvendelig til å så mangt.
I og med at hun har bestemt seg for å anmelde så er det ikke mer å si enn at jeg backer den. Ville poengtere at flere i denne tråden påpeker at det ikke er greit å utøve grov vold mot ei jente, så jeg synes det er verdt å nevne at grov vold mot noen som helst ikke er greit. Selvforsvar er et selvsagt unntak, i tillegg til hvis du skal forsvare noen andre i en truende situasjon. Ellers kan jeg ikke se for meg så mange andre scenarioer der det er greit å utøve vold i det hele tatt.
Daw-G's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
I og med at hun har bestemt seg for å anmelde så er det ikke mer å si enn at jeg backer den. Ville poengtere at flere i denne tråden påpeker at det ikke er greit å utøve grov vold mot ei jente, så jeg synes det er verdt å nevne at grov vold mot noen som helst ikke er greit. Selvforsvar er et selvsagt unntak, i tillegg til hvis du skal forsvare noen andre i en truende situasjon. Ellers kan jeg ikke se for meg så mange andre scenarioer der det er greit å utøve vold i det hele tatt.
Vis hele sitatet...

Helt enig
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Et lastebillass er en 13-14 tonn, sånn deromkring. Knust stein varierer en del i pris: Ulike typer stein har ulike satser og det er store variasjoner fra pukkverk til pukkverk. Kult kan du få ned i 120 kroner per tonn som privatperson, men litt finere pukk bikker fort 200 eller mer. Kjøring varierer med avstand, men det er ikke uvanlig å måtte punge ut med en drøy tusenlapp, og minimum 750 kroner. Noen ganger mer. Uansett glatt verdt det hvis du skal ha slike mengder; å hente sånt med henger tar altfor lang tid. Og du sa jo at du skulle bestille hjemkjøring, så det må inn i budsjettet for spøken din. Ytterpunktene våre blir da 200*14+1000=3800, 120*13+750=2310. Mellom 2300 og 3800 per lass, du ville ha ukentlige lass i en måned - det blir tolv tusen ganske eksakt. Du kan redusere kostnadene ganske mye ved å velge billigere løsmasser, men det var nok en gang du som spesifiserte pukk. Så jo, denne spøken koster deg et femsifra beløp. Skulle du dratt den på meg hadde jeg jublet høyt; stein er anvendelig til å så mangt.
Vis hele sitatet...

Si meg en ting men hvor mye pukk skulle du brukt iløpet av et år? En måned er ikke nok for å få noen til å flytte! Haha, la oss følge regnestykket ditt. Og vi har med en seig jævel å gjøre..


Så la oss si 672 tonn på et år eller bare 56t i mnd. Hva i all verden skulle du brukt 56T i mnd på?
Sitat av 420master Vis innlegg
Si meg en ting men hvor mye pukk skulle du brukt iløpet av et år? En måned er ikke nok for å få noen til å flytte! Haha, la oss følge regnestykket ditt. Og vi har med en seig jævel å gjøre..


Så la oss si 672 tonn på et år eller bare 56t i mnd. Hva i all verden skulle du brukt 56T i mnd på?
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke lyve: Du har klart å gi meg ereksjon. Jeg elsker hardt arbeid generelt og gravevirksomhet spesielt. 670 tonn stein er upraktiske mengder, og det blir vanskelig å holde det unna i vinterhalvåret, men jeg har laget noen skisser og tror jeg skal få det til å gå opp. Dersom jeg får låne traktoren til far min såpass lenge, kommunen lar meg kjøpe et område av allmenningen tilsvarende 1/3 mål, og min bedre halvdel aksepterer nødvendigheten av en bunker med 75 kvadratmeters grunnflate, så blir dette her faenmeg epic. Så epic at jeg nesten er villig til å bruke 150000 på stein av egen lomme dersom du feiger ut.
Have at me!
Sist endret av Myoxocephalus; 31. mars 2021 kl. 22:43.