Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 736
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukt veldig mye benzo ifjor
Jeg har gått av og på benzo i ca 5-6 år, jeg blir paranoid,oversensitiv til lyder, oversensitiv til hva andre sier til meg, selv om det de sier er normalt, jeg går rundt forrvirra,
vanskelig å ha det bra, deppa, mye angst, hele kroppen er stramm, nakken er helt stiv.
Tingen er at jeg er på avrusning
for å slutte, jeg er redd for at skal klare meg, uten, og det blir ikke noe bedre om jeg fortsetter det vet jeg. Har noen råd eller tips? Legen har satt meg på en nedtrappingsplan på Valium, nå går jeg på 10mg viv, og det hjelper der og da, så 2t etter kommer abstinensene. Jeg små hallusinerer, hører ikke lyder, jeg ser mer små glimt av farger og prikker. Noen som har noen råd til hvordan jeg skal takle alt det her?
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Legger til at jeg snakker om tusenvis av xanor og rivotril i hele fjor som jeg knaska.
Det er en langsom prosess som du bare må igjennom om du vil bli rus/medisin fri. Gjerne les mer om det på https://benzo.org.uk/manual/bzcha01.htm hvis du leser greit på engelsk. Det du nevner av psykose, hørselshallusinasjoner og muskel spenninger er helt vanlig ved avvenning. Vær takknemlig for at du har fått medisinsk hjelp og se på det som en mulighet.
Anonym bruker
"Tolerant Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nærmet meg det der etter bare en måned på rivotril. Ikke store doser heller (type 2mg dagen). Takk og lov er alkohol lett tilgjengelig, ellers hadde jeg vel fått anfall. Lege/DPS/legevakt og akuttpsykiatrisk ambulantteam nektet å gi meg valium (fuck dere). Bra du blir trappet ned. Om du får kommet deg ut på tur så hjalp det meg litt. Bare hold deg unna folk.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Huff høres ikke bra ut, og vært der selv!
Det er ikke lett å slutte på rivotril og xanax. Har selv prøvd å gå over til valium og svakere ting, men som du sier det hjelper der og da. Dagen etter våkner jeg med hjertedunk, angst og kroppen rister, noen ganger med fulstendig uvireligsfølese i kroppen som om verden er snudd opp ned.

Så ikke slutt brått, men trapp ned på de stoffene du har tatt, sakte men sikkert over lang tid. Siste slutt er kanskje 0.5 rivotril hver 3 dag og så kan du gå over på valium når det trengs.
Jeg jobber med det samme nå, vurderer å begynne på noe antideprasiva som fjerner angst og tankekjør og lammer hode mitt litt som siste slutt.
Lykke til =)