Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1215
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.
Ble for cirka et år siden ringt opp av politiet og de ønsket DNA-prøve av meg.
Jeg var ikke så gira på det og forklarte dette til hun som ringte fra politiet. Hun likte ikke det og mente jeg ikke hadde noe valg. Så kom corona og det ble utsatt inntil videre.

Greia er at jeg har blitt tatt et par ganger, men kun med brukerdoser av cannabis.

Nå har jeg tydeligvis blitt etterlyst og de er veldig på for å få tatt denne DNA-prøven.

Kan ikke skjønne at det skal være innafor med DNA-prøve når det kun gjelder brukerdoser. Er det noen som har erfaring eller vet hvordan man skal klage for å slippe dette?

Takk.
Jeg fikk forklart at det var noen nye regler som sa at så lenge du får en dom, samme om det er bot, fengsel/samfunnstjeneste, så må du avlegge DNA prøve. Jeg måtte gjøre det da jeg mistet lappen for å kjøre for fort.
Vet du hvorfor dem ønsker DNA? For det er den saken du må løse hvis du skal ha håp om å slippe DNA. Ellers kan jo en samtale med advokat kanskje være verdt pengene?

Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Jeg fikk forklart at det var noen nye regler som sa at så lenge du får en dom, samme om det er bot, fengsel/samfunnstjeneste, så må du avlegge DNA prøve. Jeg måtte gjøre det da jeg mistet lappen for å kjøre for fort.
Vis hele sitatet...
Er det sant????
Sist endret av ivar_oslo; 13. januar 2021 kl. 14:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er det sant????
Vis hele sitatet...
Jepp.. Jeg fikk samfunnstjeneste da, men det var noe nytt sa dem at alle straffedømte skulle være i DNA registeret. Dette var i 2018.
Takk for svar begge to!
Får nok høre med en advokat ja, men ser vel kanskje dårlig ut.

Ganske sykt at det ikke skal mer til for å få tatt en tvungen DNA-prøve..
Du har allerede brutt loven flere ganger. Du er en kriminell hasj røyker. Vil skal nok fått tatt deg igjen. Vi skal utføre overgrep på deg til du slutter med dette tullet.

Når du eventuelt blir hentet, eller går dit frivillig. Ikke forvent noen easy walkover, skal bare levere DNA lissom..
Forvent spørsmål, trusler, løgner og generell sjikane.

Tatt med cannabis. 5000,- i bot og en tur i DNA registeret.
Sist endret av shalif; 13. januar 2021 kl. 16:28.
Really? Jeez, hakke hørt noe om detta. Har hatt et par bøter for røyking, men å skulle ha DNA'et mitt av den grunn høres ut som skremsel. Da får dem komme å hente meg i så fall xD Jeg går ikke frivillig ned på stasjon for at de skal få noe av meg fordi de spør. Høres ut som overdrevet og unødvendig maktbruk på fillesaker når jeg aldri plaga en sjel med mitt.