Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1605
Kjøpte en smarttelefon hod Power 03.04.20.

Hadde den ute i hånda mens det regnet i går, kanskje i 10-15 minutter.

Etter noen timer begynte den å leve sitt eget liv og skjermen henger og legger er transeprant belegg fra tidligere programmer opppå hva jeg har oppe.

Har jeg krav på ny telefon?
Hvis du ville ha en telefon som tålte å være ute i direkte regn så lenge skulle du ha kjøpt en vannsikker smarttelefon. Med mindre du kjøpte telefonen med idiotforsikring så får du ikke ny nei, dette er jo selvforskyldt.

Når telefoner får vann og fuktskade skal de umiddelbart legges varmt og tørt med alle luker og innganger åpne, og ikke brukes på en ukes tid så kanskje det går over når den får tørka helt. Hvis du klarer å skru ut skruene til skjermen og ta den av er det bra men ikke uten kompetanse. Kan høres ut som at dråpene har kommet under skjermen og kødder med den og signalene.
Legg den i en skål med ris over natta, da kommer det bittesmå kinesere å fikser den.
Hva med en liten hvit løgn? Si jeg hadde den ute i 5 minutter fremfor 15?

Altså, den har ikke akkurat ligget under vann, men vært ute i regn. Det burde være innenfor normal bruk.
Hva slags smarttelefon er det? De fleste smarttelefoner du får kjøpt i dag er vel IP-sertifisert til å tåle regnvær. Hvis den er det, så har du selvfølgelig reklamasjonsrett.

Har du vasket/tørket av skjermen og den er fremdeles ødelagt? Jeg merker ofte når jeg får vann på skjermen, at vannet klusser til touch-registreringen, og kan få den effekten du beskriver, fordi skjermen blir "touchet" rundt omkring, hele tiden. Dette kan fortsette også etter at vannet har tørket, dersom det fremdeles finnes rester av hvilke enn urenheter som var i vannet, på skjermen.

Jeg har selv "fikset" mobilen min flere ganger ved å vaske og tørke skjermen på nytt.

Men igjen, dette forutsetter jo at mobilen skal tåle vann. Så hvilken modell er det?
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Legg den i en skål med ris over natta, da kommer det bittesmå kinesere å fikser den.
Vis hele sitatet...
Er dette sant? Du heller bare ris i en bolle og legger mobilen inni den? det skal jeg prøve
420 all the time
Hash cat's Avatar
Sitat av cplpro Vis innlegg
Er dette sant? Du heller bare ris i en bolle og legger mobilen inni den? det skal jeg prøve
Vis hele sitatet...
Hvis det er fuktighet inni telefonen så kan det funke ja. Har du noengang sett ris i bord saltet før? Ihvartfall, samme konsepte, ris trekker til seg fuktighet. Også grunnen til at man blir tørst når man spiser ris.
Sitat av cplpro Vis innlegg
Er dette sant? Du heller bare ris i en bolle og legger mobilen inni den? det skal jeg prøve
Vis hele sitatet...
Ris tiltrekker seg fuktighet, ikke bittesmå kinesere som kommer å reparerer telefonen på natta som et team av mobil-feer hehe.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hva slags smarttelefon er det? De fleste smarttelefoner du får kjøpt i dag er vel IP-sertifisert til å tåle regnvær. Hvis den er det, så har du selvfølgelig reklamasjonsrett.
Vis hele sitatet...
Nja.. En IP-sertifisering innebærer ikke nødvendigvis å tåle regnvær.
Da må du se nærmere på IP-rating.

Som du ser bør du minst ha IPx4 for å kunne forvente 15 minutter regn.
Sitat av Dough Vis innlegg
Nja.. En IP-sertifisering innebærer ikke nødvendigvis å tåle regnvær.
Da må du se nærmere på IP-rating.

Som du ser bør du minst ha IPx4 for å kunne forvente 15 minutter regn.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over at en mobil kan være IP-sertifisert uten å tåle noe vann. Derfor formulerte jeg meg som jeg gjorde; de fleste mobiler som selges i dag er vel IP-sertifiserte til å tåle regnvær..? Altså at IP-ratingen er høy nok til å tåle å bli utsatt for regnvær.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Ris tiltrekker seg fuktighet, ikke bittesmå kinesere som kommer å reparerer telefonen på natta som et team av mobil-feer hehe.
Vis hele sitatet...
Nei, er det sant?
Det var jo selvfølgelig ett forsøk på en spøk

"If your phone gets wet, try putting it in a bag of dry rice. At night, the rice will attract asians who will fix your electronics for you. "
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg er klar over at en mobil kan være IP-sertifisert uten å tåle noe vann. Derfor formulerte jeg meg som jeg gjorde; de fleste mobiler som selges i dag er vel IP-sertifiserte til å tåle regnvær..? Altså at IP-ratingen er høy nok til å tåle å bli utsatt for regnvær.
Vis hele sitatet...
Ja mulig du har rett, ser faktisk ut som veldig mange har IP68.
Har ingen sak her. Her har du rett og slett driti på leggen.
I dag som nesten alle nye mobiltelefoner tåler vann, de fleste tåler at du tar de med i dusjen å snapper bilder av tisseluren til intetanende damer, eller menn for den saks skyld.. Så klarer du å kjøpe en som ikke tåler vann? Den kan jo ikke ha kostet mer enn tusenlapp?

Selv telefoner før i tia som absolutt ikke tålte vann kunne man dra med seg i allslags vær uten at de tok skade, så da mine damer og herrer, hva har TS egentlig gjort med telefonen? Jeg tror han har snappet tisseluren i dusjen.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Ris tiltrekker seg fuktighet, ikke bittesmå kinesere som kommer å reparerer telefonen på natta som et team av mobil-feer hehe.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på det? Har du noen gang observert en mobil i en bolle med ris over tid? Det neste blir vel at du sier tann-feen heller ikke eksisterer. Makan.