Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3970
Villig til å lære
HeineOppNed's Avatar
17 8
Vet ikke om dette er riktig tråd å putte dette i evnet i men tittelen snakker vell mest for seg selv. Vil prøve benzo da jeg sliter enormt med uro i kroppen, angst noen dager er bedre enn andre så vil i utgangspunktet prøve benzo på de dagene som er verst.

Er 20 år relativt ganske tynn pga høy metabolisme men har høy alkoholtoleranse vis det har noe å si når det kommer til diverse benzo typer.

Hvilke type benzo som funker best mot uro eller som gir en litt mer "gi faen" effekt ect

mvh
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva vil du at folk skal si? At benzo er avhengighetsskapende og at du bør holde deg unna? At om du prøver det så kommer du til å angre om noen år? Har vanskeligheter med å tro at du faktisk lurer på hvilken benzo som er sterkest da det står "overalt" og i de fleste benzo-relaterte trådene her inne. Men for å svare på spørsmålet ditt; xanor og rivotril. Kos deg.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Blir dette «hvordan skyte heroin» 2 mon tro? Det som gir mest gi faen effekt er xanor/xanax, evt RC benzo.
Hvis du har psykiske problemer må du komme deg til en psykolog. Benzo vil bare forflytte og forsterke bivirkningene.

Hvis du vil gi faen litt og gå på en smell, kan du kaste i deg 4-5 mg rivotril og drikke en liter sprit. Da lærer du i den forstand at du aldri(helst) gjentar det samme igjen.
Det finnes langt bedre ting enn benzo å bruke når det kommer til angst. Snakk med legen din så får du nok noe som hjelper og som ikke gjør deg avhengig.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Du får ikke benzo av legen når du er 20 med mindre det er uungåelig. Hvis du sliter med angst gå til fastlegen, så får du SSRI. Gå på det i 5-10 år så kanskje du kan spørre om benzo. De er veldig redde for å være ansvarlig for din potensielle avhengighet.
Så hvis du skal teste det så blir det som et rusmiddel, og det er ikke så jævlig spennende spør du meg. En neve sopp gir deg mer.

Jeg tror ikke du i en alder av 20 klarer å kjøpe piller på gata og bruke de som medisin. Klart, test ivei det gjør mange. Bare ikke lur deg inn i noe faste selvmedisinerings greier. Mye falske piller ute og går virker det som også, så hvis du ikke kjenner noen som selger resepten sin så er det et minefelt.
Sist endret av Bothrops; 5. mars 2020 kl. 16:58.
Villig til å lære
HeineOppNed's Avatar
Trådstarter
17 8
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Blir dette «hvordan skyte heroin» 2 mon tro? Det som gir mest gi faen effekt er xanor/xanax, evt RC benzo.
Vis hele sitatet...
Den som lever får se, er det noe som heter

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Du får ikke benzo av legen når du er 20 med mindre det er uungåelig. Hvis du sliter med angst gå til fastlegen, så får du SSRI. Gå på det i 5-10 år så kanskje du kan spørre om benzo. De er veldig redde for å være ansvarlig for din potensielle avhengighet.
Så hvis du skal teste det så blir det som et rusmiddel, og det er ikke så jævlig spennende spør du meg. En neve sopp gir deg mer.

Jeg tror ikke du i en alder av 20 klarer å kjøpe piller på gata og bruke de som medisin. Klart, test ivei det gjør mange. Bare ikke lur deg inn i noe faste selvmedisinerings greier. Mye falske piller ute og går virker det som også, så hvis du ikke kjenner noen som selger resepten sin så er det et minefelt.
Vis hele sitatet...
Takk, bra svar. Er jo ikke ute etter å ruse meg helt bånn i bøtta men å minske angsten når den står på som verst. Har snakket med fastlege før og har papirer fra psykiater at jeg sliter men aldri tenkt på bruke tabletter som et middel før nå i det siste.
Anonym bruker
"Øm Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk benzo av fastlege som 22 åring. Sobril da, den er vel aller svakest og i en annen klasse en f.eks. Xanax. De er veldig restriktive. Fikk kun ett brett. Spurte aldri om noe mer etter det, var litt redd for mistanker.

Hjelper selvsagt på angst når det står på som verst. Godt å få en pause av og til. Men absolutt ikke noe man burde bruke ofte!

Vær forsiktig
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Du får ikke benzo av legen når du er 20 med mindre det er uungåelig. Hvis du sliter med angst gå til fastlegen, så får du SSRI. Gå på det i 5-10 år så kanskje du kan spørre om benzo. De er veldig redde for å være ansvarlig for din potensielle avhengighet.
Så hvis du skal teste det så blir det som et rusmiddel, og det er ikke så jævlig spennende spør du meg. En neve sopp gir deg mer.

Jeg tror ikke du i en alder av 20 klarer å kjøpe piller på gata og bruke de som medisin. Klart, test ivei det gjør mange. Bare ikke lur deg inn i noe faste selvmedisinerings greier. Mye falske piller ute og går virker det som også, så hvis du ikke kjenner noen som selger resepten sin så er det et minefelt.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk 20x5mg valium av legen når jeg var 18 år gammel, men de varte leeeeeeenge, hadde de vel totalt i 4 mnd om jeg husker rett.

Spol frem 4 år, angsten min har blitt 10x verre, og jeg får sobril av legen. Sobrilen hjelper ikke, og jeg ender opp med å kjøpe min første bestilling fra darknet, dette var 30x2mg rivotril.

Spol fram til idag, altså 2 år senere. Tatt benzo daglig i 2 år nå ved å handle fra darknet, kjørt megselv i grøfta. Hakke sjangs å slutte. Det er godt å være angstfri under virkningen av tablettene ja. Men de få gangene jeg har gått tom før den nye pakken har kommet har....hvert....ett....mareritt....

Beste benzo? Trening, sunn mat, frisk luft, sosialisering etc.

Men siden du spør så kan jeg vel gi deg en kort oppsummering:

Rivotril: Kraftig, blackout, gir faen i alt, og da mener jeg alt, og fjerner angsten.

Xanor: Virker nesten instant, blir helt slått ut uten toleranse, selv sov jeg i 12 timer nonstop av 1mg xanor uten toleranse, å da husket jeg ikke at jeg sovnet ble trøtt i det hele tatt, fjerner ALL angst, men virker kortere.

Valium: Funker bra, virker lenge, ikke for kraftig, ikke for svak.

Sobril: For svak for min del.
Sjøl ble jeg fryktelig irritabel av sobril.. men valium er som nevnt over en grei en pga varighet og angstdempende effekt. Men den avhengigheten er no dritt. Så for min del er benzo noe som taes i ekstrem moderasjon og helst kun ved akutt behov. De over er for sterke for en uten noe for toleranse også blir man fryktelig rørete av dem.
hvis du bestemmer deg for å prøve så hold deg til sobril eller i verstefall, valium. men min angst forsvant 100% etter jeg tok fleinsopp, 3g. DMT kan funke også.
Villig til å lære
HeineOppNed's Avatar
Trådstarter
17 8
Sitat av ttt123 Vis innlegg
hvis du bestemmer deg for å prøve så hold deg til sobril eller i verstefall, valium. men min angst forsvant 100% etter jeg tok fleinsopp, 3g. DMT kan funke også.
Vis hele sitatet...
Hadde vært helt konge å blitt angst fri men er for redd å havne i bad trip til at jeg kommer til å prøve flein, så veldig usikker der. Føler jeg er mer komfortabel med å prøve benzo siden alkohol og benzo er både dempende stoffer.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg fikk 20x5mg valium av legen når jeg var 18 år gammel, men de varte leeeeeeenge, hadde de vel totalt i 4 mnd om jeg husker rett.

Spol frem 4 år, angsten min har blitt 10x verre, og jeg får sobril av legen. Sobrilen hjelper ikke, og jeg ender opp med å kjøpe min første bestilling fra darknet, dette var 30x2mg rivotril.

Spol fram til idag, altså 2 år senere. Tatt benzo daglig i 2 år nå ved å handle fra darknet, kjørt megselv i grøfta. Hakke sjangs å slutte. Det er godt å være angstfri under virkningen av tablettene ja. Men de få gangene jeg har gått tom før den nye pakken har kommet har....hvert....ett....mareritt....

Beste benzo? Trening, sunn mat, frisk luft, sosialisering etc.

Men siden du spør så kan jeg vel gi deg en kort oppsummering:

Rivotril: Kraftig, blackout, gir faen i alt, og da mener jeg alt, og fjerner angsten.

Xanor: Virker nesten instant, blir helt slått ut uten toleranse, selv sov jeg i 12 timer nonstop av 1mg xanor uten toleranse, å da husket jeg ikke at jeg sovnet ble trøtt i det hele tatt, fjerner ALL angst, men virker kortere.

Valium: Funker bra, virker lenge, ikke for kraftig, ikke for svak.

Sobril: For svak for min del.
Vis hele sitatet...
Så ditt råd er egentlig at jeg burde prøve å sette meg rutiner som for eksempel trene, hobby etc?

Prøve å få face dritten i stede for å få ha som dårlig vane at jeg gjemmer meg bak medikamenter, men begynner å bli sliten for føler liksom ikke at jeg blir noe særlig bedre, heller tvert i mot
Sist endret av HeineOppNed; 6. mars 2020 kl. 16:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Beste benzo er etizolam
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av HeineOppNed Vis innlegg
Hadde vært helt konge å blitt angst fri men er for redd å havne i bad trip til at jeg kommer til å prøve flein, så veldig usikker der. Føler jeg er mer komfortabel med å prøve benzo siden alkohol og benzo er både dempende stoffer.



Så ditt råd er egentlig at jeg burde prøve å sette meg rutiner som for eksempel trene, hobby etc?

Prøve å få face dritten i stede for å få ha som dårlig vane at jeg gjemmer meg bak medikamenter, men begynner å bli sliten for føler liksom ikke at jeg blir noe særlig bedre, heller tvert i mot
Vis hele sitatet...
Sunn mat, trening og sosialisering hjelper mot angst, veldig bra også faktisk.

Benzo kan være en løsning, MEN det er en kort-tids-løsning.

Det er så utrolig lett å bli avhengig av benzo, ikke fordi "AHH RUSEN ER SÅ DIGG"!!!

Men fordi, det å bare kunne ta en pille å føle seg normal, angstfri, osv er så utrolig lett. Starter uskyldig med kun når det er på sitt værste så ender det opp med daglig bruk uten at du tenker over det.

Den dagen du er avhengig av det som meg, så blir du virkelig å angre. Har ikke fortalt det til noen heller, holder det hemmelig for familie og venner...


Anbefaler deg å ikke røre benzo, ikke i det hele tatt, om du har panikkanfall osv som jeg har så ender du fort opp med å ta det daglig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sunn mat, trening og sosialisering hjelper mot angst, veldig bra også faktisk.

Benzo kan være en løsning, MEN det er en kort-tids-løsning.

Det er så utrolig lett å bli avhengig av benzo, ikke fordi "AHH RUSEN ER SÅ DIGG"!!!

Men fordi, det å bare kunne ta en pille å føle seg normal, angstfri, osv er så utrolig lett. Starter uskyldig med kun når det er på sitt værste så ender det opp med daglig bruk uten at du tenker over det.

Den dagen du er avhengig av det som meg, så blir du virkelig å angre. Har ikke fortalt det til noen heller, holder det hemmelig for familie og venner...


Anbefaler deg å ikke røre benzo, ikke i det hele tatt, om du har panikkanfall osv som jeg har så ender du fort opp med å ta det daglig.
Vis hele sitatet...
du glemmer nevne at alt som går opp må komme ned, el med andre ord at tar man benzo så må man fortsette øke dosen jevnlig for å ikke få mer angst, og sånn kan man ikke holde på uendelig..
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
du glemmer nevne at alt som går opp må komme ned, el med andre ord at tar man benzo så må man fortsette øke dosen jevnlig for å ikke få mer angst, og sånn kan man ikke holde på uendelig..
Vis hele sitatet...
Ja, det også. Toleranse. Som med alt annet så vil 10mg fungere i en stund, så må du til 15, så 20, så 25 osv.

Jeg kan spise 100mg diazepam uten at noen merker at jeg er "rusa" fordi toleranse. Jeg popper ikke 100mg per dag, men det har hendt.

Ligger vel rundt 30-40mg per dag. For å si det sånn, lyset i enden av tunnelen er så langt borte at jeg ikke ser det lenger. Før pillene kunne jeg vertfall se lyset.
Har du prøvd kasalol ? er litt som sobril/imovane uten bivirkninger
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Aladinoil Vis innlegg
Har du prøvd kasalol ? er litt som sobril/imovane uten bivirkninger
Vis hele sitatet...
Uhm? Ksalol er alprazolam, som er xanor. "Litt som sobril/imovane"?

For det første er sobril og imovane helt forskjellige medisiner. Sobril er for (lettere) angst, imovane er innsovningsmedisin.

Angående hva du mener med bivirkninger vet jeg ikke, men om du tenker på abstinenser er xanor den medisinen med verst abstinenser av alle benzoer.
Jeg bruker Sobril 15mg. Jeg merker at jeg kan puste lettere etter 20 min og avslappenheten øker i to timer. Så varer effekten i ca 4 timer til<3

Jeg er livredd for å bli avhengig, så når jeg bare har småangst(normalen min) tar jeg en annenhver uke eller noe, for å ha en frikveld. Når jeg har en kraftig angstperiode tar jeg minst mulig(2 om dagen pleier å funke), men aldri mer en 60mg døgnet og ikke mer enn en uke i strekk. Dette har gått fint for meg i 10+ år. Jeg VET at jeg ikke vil klare å komme meg av hvis jeg først blir avhengig, derfor er jeg så forsiktig.

Jeg anbefaler deg å kontakte legen, selvfølgelig. Benzo blir generelt ikke brukt til angstbehandling lengre, da det ganske fort mister effekt og gir motsatt effekt(økt angst og aggresjon). Men hvis du har bestemt deg, begynn på det svakeste. Det er mye lettere å trappe opp ved behov enn ned.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Uhm? Ksalol er alprazolam, som er xanor. "Litt som sobril/imovane"?

For det første er sobril og imovane helt forskjellige medisiner. Sobril er for (lettere) angst, imovane er innsovningsmedisin.
Vis hele sitatet...
Imovane er et nonbenzodiazepin. Kjemisk ganske fjernt tror jeg, men effektene ligner veldig på benzo og de hjelper uten tvil mot angst. Det følger med en del andre effekter som man ikke merker hvis man sover. Litt for ustabilt.
Sist endret av Bothrops; 7. mars 2020 kl. 16:14.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Imovane er et nonbenzodiazepin. Kjemisk ganske fjernt tror jeg, men effektene ligner veldig på benzo og de hjelper uten tvil mot angst. Det følger med en del andre effekter som man ikke merker hvis man sover. Litt for ustabilt.
Vis hele sitatet...
Jo, fult klar over at imovane er et nonbenzodiazepine / z-hypnotika. Poenget var at det ene er lagd for / utskrevet for soveproblemer, da spesielt innsovning.

Det andre er lagd for /utskrevet for PANIKK-angst / panikkanfall.

Imovane, ja det hjelper mot angst, både alprazolam og imovane binder seg vel til GABA a reseptorene (uten at jeg kan så mye om dette).

Men det å si at alprazolam er litt som imovane blir feil. Greit nok, en stein er litt som et fjell, men det er rimelig stor forskjell fordeom.

For all del, ikke start rett på xanor / alprazolam, just...dont...do...that!

Start med sobril om du må. Det å få utskrevet xanor av legen skal uansett jævla mye til, så tviler på at du ville fått det.
Sitat av HeineOppNed Vis innlegg
Vet ikke om dette er riktig tråd å putte dette i evnet i men tittelen snakker vell mest for seg selv. Vil prøve benzo da jeg sliter enormt med uro i kroppen, angst noen dager er bedre enn andre så vil i utgangspunktet prøve benzo på de dagene som er verst.

Er 20 år relativt ganske tynn pga høy metabolisme men har høy alkoholtoleranse vis det har noe å si når det kommer til diverse benzo typer.

Hvilke type benzo som funker best mot uro eller som gir en litt mer "gi faen" effekt ect

mvh
Vis hele sitatet...
Det er en vei jeg vil på det sterkeste prøve å unngå. Å være avhengig av benzo skjer veldig fort. Og byr gjerne på mer problemer.

Det er selvsagt forskjell fra person til person men du kan fort risikere årevis med problemer som du ikke hadde tenkt på eller visste om.

Men for å svare litt mer på som ditt; Oxapam som er virkestoffet i Sobril gis ofte veldig fort ut. Og er noe av det mildeste. Nesten C: preperat på listen .

Utenom det vil jeg anbefale trening først om ikke du gjør det allerede. Gode lange joggeturer. Kampsport .o.l

Lykke til.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oxazepam er virkestoffet i sobril. Og nei, det er ikke nesten et c preparat. Det er b preparat og i benzodiazepin klassen. Det er også avhengighetsdannende.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oxazepam er virkestoffet i sobril. Og nei, det er ikke nesten et c preparat. Det er b preparat og i benzodiazepin klassen. Det er også avhengighetsdannende.
Vis hele sitatet...
Det stemmer at det er ett B-preperat. Ved at jeg skrev det er nesten ett C-preperat , er fordi det ligger nederst på listen .

Har ikke skrivet noe om at det ikke er vanedannende. Men det er mindre vanedannende enn diazepam feks.

Uansett; begynnelsen på innlegget mitt: unngå benzodiazepiner som langt det lar seg gjøres.
benzo/piller..mmmmmm.. ekstremt deilig! ...og valium smaker faktisk søtt og godt også! mmmm...

anbefales om du vil bli veldig avhengig!
alle bekymringer forsvinner...
..men så blir de dobbelt så galne dagene etter, så pass på å kjøpe mange..
...men desverre så blir du dum og glemsom av piller, så du spiser mye mer enn planlagt, så om en uke (som du ikke husker mye av) er du i samme problemstilling, bare mye værre.. for nå MÅ du ha mer piller for å roe deg ned..
men de er jo kjempebillige.. så det er null stress... når du er på piller altså.. er du tom for benzo er det veeeeldig stress! så lurt å gjemme vekk noen på en lur plass som reserver..
..men du glømmer sannsynligvis hvor du gjemte dem da.. så vær forberedt på å lete i timesvis i fullstendig panikk, angst og stress.. men du finner dem jo til slutt da.. og da er alt i orden.. til dagen etterpå vel og merke.. da må du ha flere..

jeg liker diazepam best. 20-40mg for deilig rus. får ikke helt blackout, roer ned alt angst, stress osv..

rivotril... husker ikke hva som har skjedd.. føler deg bra på dem, men du husker det ikke... oppfører deg som en idiot, men du husker det ikke.. skjønner ikke selv at du er pillefjærn.. laaang halveringstid.. så du tror du er helt "edru" dagen etter, men er ikke egentlig det før to dager etter. mer avhengighetsdannende enn valium. og det vet de som selger dem, så pass på triksene.. ("her.. ta et par rivoer, du får dem gratis")

xanor.. nja.. sikker fint for noen som rus.. best som krise"medisin" i stoffmiljøet på nedtur osv.

IKKE KJØR BIL PÅ PILLER
Sist endret av gizmo84; 9. mars 2020 kl. 20:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Villig til å lære
HeineOppNed's Avatar
Trådstarter
17 8
Har vært litt vekk av forumet for vil hente mest mulig svar, og det virker som de fleste her fra råder meg og kommer med personlig erfaring når det kommer til å begynne på noe form for benzo pga veien er kort fra at jeg bruker det som angstdempende til å måtte bruke det hver dag.

Samtidig er jeg midt i et dilemma med meg selv ved å kjøpe et brett Sobril for å prøve, for hadde vært så sykt deilig å slippe angsten når den banker på som verst. Dog vil jeg ikke bli avhengig av piller som kan grave meg enda mer ned i møkka.

Hadde vært deilig å slippe angst, et helvete å måtte leve på piller
De fleste skrekkhistoriene er fra folk det har gått ordentlig gærent med. Skaff deg et brett med det du ønsker og hold deg til kun dette brettet. Det er kanskje når du kjøper brett nr 3, 4 etc at du kanskje er heldig nok til å se at du brått er i første omgang psykisk avhengig av dette.

Men husk at du forskyver problemene. Er problemene som kommer og går i perioder kan du helt sikkert klare å selvmedisinere deg til en viss grad.
om du ikke får det fra lege er det meningsløst... da er det rus/narko og du må alltid anskaffe det ulovlig, noe som til slutt fører til andre fristelser.............

drikk alkohol heller... eventuelt om du er en av de heldige som får angstlindring av hasj/cannabis... det kan du røyke et år i strekk og fremdeles slutte på dagen uten abstinenser..

Stol på meg når jeg sier at "vanlig angst", er 100 ganger bedre enn angst forsterket av "fravær fra" eller abstinenser av piller. prøver du en gang og føler deg bra vil du selvfølgelig føle deg værre uten etterpå, ikke sant?

De fleste narkotiske rusmidler lindrer angst også, men piller er noe de fleste narkomane vet å ikke bruke mye av.

Piller er "oppe der" med heroin og heavy alkoholisme... De som er på avrusning driter på seg, vrenger seg i psykisk smerte, gjør hva som helst for en til pille...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Villig til å lære
HeineOppNed's Avatar
Trådstarter
17 8
Liten oppdatering fra sist.

I disse karantene tider har jeg ikke så mye bruk for beroligende. Har dog fått tak på sobril så har det på lur hvis det skulle bli for jævlig i disse kjedelige tider
R.i.p 23.04.2021
For al del hold deg langt unna benzo .første gangs misbruk så blir man forelsket tvert og da er du sugd in . Lykke til,håper du klarer og holde deg unna.
Sist endret av Tarm; 18. mars 2020 kl. 20:37.