Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 719
Jeg har nylig fått et problem med PCen min, og jeg er litt usikker på hva det kan skyldes, og om det i det hele tatt lar seg gjøre noe med.

Jeg har ingen problemer når jeg gjør windows-relaterte ting (surfe, photoshop o.l.), men så snart jeg spiller (stort sett kun wow det går i) får jeg enten feilmelding om et eller annet med VPU recover has reset your hardware accelerator eller så blir skjermen min tilsynelatende lik loade-skjermen på commodore 64, bare mer piksellert. Dette skjer gjerne et sted mellom 10 sekunder eller 10 minutter.

Jeg har prøvd å oppdatere directX-versjon (ikke til v10) og drivere til skjermkortet, som er av typen Radeon 9800 pro. Ingen forskjell.

Hvis det er sånn at det er en fysisk feil på skjermkortet; hvordan finner jeg ut dette? Finnes det noen slags diagnoseprogram som kan finne ut om det er kortslutning eller statiske feil eller hvafaen?

Lurer på om jeg bare må kjøpe nytt skjermkort og derfor hovedkort, ram og *sukk* prosessor.
Skjermkortet ditt er :

1. For varmt. (blås rent og sjekk at vifter går
2. Brent. (kast det)
3. Korrupt på minnet (kast det).
Og riktig svar vaaaaaar nummer 1! Så utrolig deilig å få lov til å bytte komponenter når det faktisk passer. Hvis noen lurte var skjermkortet fritt for støv på den siden som er opp, men inni vifta var det ca. 1.2 kg drit.

Takk =)