Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 18999
Hei! Har lenge vurdert å kjøpe hasj/pot/xanax/mdma/cola og sopp fra internett eller såkalt (darkweb) og lurer på hvor mye dette er trygt? Betaling skjer via bitcoins og bruker Tor Browser til å handle med.

Takk til alle som vil hjelpe og kan dele sin historie, fint om noen som har bestilt fra Tor Browser fra før av legger inn sin historie bak dette

Hvis teksten jeg har skriv kan høres dum ut er det fordi jeg har spist en hau med hasj brownies, røyka noen jays og tatt noen glass whiskey.

Håper dere alle får en fin dag videre
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette er et spørsmål som dukker opp med jevne mellomrom her, og svaret er som alltid: Kanskje.

Altså, hva legger du i "trygt"? Man vet jo godt at man bestiller noe ulovlig så den vanlige betydelsen av "trygt" må vel ut av vinduet ganske fort? Mener du kanskje at brorparten av pakkene kommer igjennom? Det vet vi ikke, dersom tolletaten ikke akkurat sitter å fører slik statistikk for oss da de ikke har tall på hvor mange pakker som faktisk går igjennom.

Så da kan vi konkludere med at denne typen spørsmål egentlig er noe vas: Du kommer sikkert til å få noen anekdotiske historier her om folk som har fått halvparten av pakkene igjennom, noen som har fått alle og noen som kanskje fikk sin første beslaglagt og har gitt opp prosjektet. Poenget er at denne informasjonen er revnende likegyldig for deg, da du kan være like heldig eller uheldig som folkene som deler erfaringen sin.
Anonym bruker
"Parallell Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trygt? Trygt i forhold til hva da? Det enkle svaret er vel at det ikke er spesielt trygt å kjøpe narko via darkweb.

Så blir jo spørsmålet om hva du kan akseptere av risiko.

1: Du kan bli svindlet, og tape penger. Selv hos de med høy score og positive tilbakemeldinger.

2: Pakken du kjøper kan bli snappet opp av politi, narkobikkjer eller tollere.

Når det gjelder pkt 1 så har du jo samme risiko i real life. Du kan ende opp med vitaminpiller eller noe annet som ikke virker. Eller selgeren kan rane deg. Så i forhold til bøff er det vel trygt nok.

Real life issues gjelder jo i forhold til å bli busta. Du kan risikerer å forsøke å kjøpe fra en spaner, eller at etterforskning i en annen sak avslører deg som kjøper. Dog er det relativt trygt om du kan kjøpe dine droger fra venner, bekjente eller noen som noen du stoler på anbefaler. I forhold til å bli busta er kanskje det alternativet det tryggeste. Aldri texte eller kommunisere med selger på en måte som kan spore tilbake til deg.

Bare du vet om gevinsten (knark) overskygger risikoen.

Generelt er det relativt sjeldent det er direkte bøff på slike handelsplasser. Problemet er størst i toll og stikkprøver. Du kan handle fra norske vendorer men du risikerer likevel at snuten setter span på deg feks om forsendelsen blir markert av bikkjer. Men innenlands forsendelser har nok langt mindre sjanse for å tatt enn sendinger fra utlandet.
Potski's Avatar
Trådstarter
19 4
Har dere noen tips mente jeg, om hva jeg burde gjøre og IKKE gjøre. Tusen takk til dere 2 som kunne dele litt informasjon
Jeg anbefaler å IKKE kjøpe fra utenlandske vendors selv om det kan virke fristende pga utvalg og priser. Stor risiko for at pakken blir stoppet underveis. Som Dodecha sier er det umulig å stadfeste hvor mye som kommer igjennom og hvor mye som blir stoppet så dette er bare mitt tips da flere av mine forsendelser de siste åra ikke har kommet igjennom.
Potski's Avatar
Trådstarter
19 4
Takk for godt tips!
Har bestilt fra darkweb i over 5 år nå og har sjeldent hatt noe særlig problem. Eneste er at jeg har blitt svindlet to ganger.

Som de andre sier, så må du absolutt ikke bestille fra utlandet. Det kan gå fint, men det tar nok ikke lange tiden før en pakke blir tatt om man fortsetter med det. Du burde også sette deg ordentlig inn i PGP/GPG, det er et must. Personlig så ville jeg ikke brukt Windows eller MacOS til å gjennomføre handler, bruk heller Linux (Tails f.eks).

Man hører sjeldent om folk som blir tatt for innenlands post så jeg vil da tro det er relativt trygt. Though man vet aldri, skal ikke så mye til før man blir tatt. Har vært flere episoder med vendors som har beholdt kunde info som senere har blitt ringt opp av politiet. Skjer ikke så ofte men det skjer.
Anonym bruker
"Klok Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler deg å legge dette på is om du må hit for å spørre om alskens greier. Tror også du bryter forumreglene med det siste spørsmålet ditt.

Til syvende og sist må du ha ganske god peiling på hvordan det funker for å gjøre det trygt. Så anbefaler å lese deg opp på opsec, pgp osv.

Må bare si at jeg hater at folk snakker om darkweb her. Det er tryggere om du kun snakker om darkweb på darkweb, og ikke gi inntrykk til div. myndigheter om at dette er i full blomstring. Da kan de fort bruke poster som dette for å argumentere for å sette inn mer ressurser på å fakke de som selger og kjøper.
Det er ikke noe hokus pokus egt.
Jeg trodde først det var det, med pick-up point i gok og hele pakka.

Det eneste du trenger å gjøre er:
1. Bruk en sikker VPN (viktig å bruke en som ikke logger det du driver med, så betal.)
2. Jeg ville brukt en Virtual Machine (veldig lett å sette opp... virtualbox.org)
3. Last ned Tails OS (dette er basically disposable linux)
4. Tails kommer ferdig installert med TOR
5. Logg på TOR, gå inn på den norske dark net forumet (alltid noen som kan dele link over discord elns.)
6. Finn selgeren
7. Kontakt han via. kryptert mail, hørt protonmail er mye brukt. Eller ymse onion relaterte mails
8. Send coins + din adresse
9. ???
10. Profit.

Jeg må presisere at via. det norske forumet får du fort kål på hvem som er seriøse og ikke seriøse. Selvsagt ligger det alltid en risiko der, jeg har blitt svindlet selv. Men de aller fleste der inne har godt med reputation og de som ikke har det har godt med det motsatte. Velg smart.


PROTIP: Alle der inne krypterer meldingene sine, så lær deg litt om kryptering for ikke å gjøre folk irriterte og at du går på en smell.

NB. IKKE KJØP FRA UTLANDET, med mindre du er glad i onkler i blå uniformer
Sist endret av Sopphuet; 10. oktober 2019 kl. 23:55.
Jeg forstår meg ikke på dette med kryptering, jeg har program og alt men utifra det jeg har gjort hittil så har det ikke virket tydeligvis. Noen som kan forklare litt om det?
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Jeg forstår meg ikke på dette med kryptering, jeg har program og alt men utifra det jeg har gjort hittil så har det ikke virket tydeligvis. Noen som kan forklare litt om det?
Vis hele sitatet...
Søk "PGP GPG message encryption guide *ditt programvare*" på YouTube, enkelt og kjapt forklart.
Potski's Avatar
Trådstarter
19 4
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Det er ikke noe hokus pokus egt.
Jeg trodde først det var det, med pick-up point i gok og hele pakka.

Det eneste du trenger å gjøre er:
1. Bruk en sikker VPN (viktig å bruke en som ikke logger det du driver med, så betal.)
2. Jeg ville brukt en Virtual Machine (veldig lett å sette opp... virtualbox.org)
3. Last ned Tails OS (dette er basically disposable linux)
4. Tails kommer ferdig installert med TOR
5. Logg på TOR, gå inn på den norske dark net forumet (alltid noen som kan dele link over discord elns.)
6. Finn selgeren
7. Kontakt han via. kryptert mail, hørt protonmail er mye brukt. Eller ymse onion relaterte mails
8. Send coins + din adresse
9. ???
10. Profit.

Jeg må presisere at via. det norske forumet får du fort kål på hvem som er seriøse og ikke seriøse. Selvsagt ligger det alltid en risiko der, jeg har blitt svindlet selv. Men de aller fleste der inne har godt med reputation og de som ikke har det har godt med det motsatte. Velg smart.


PROTIP: Alle der inne krypterer meldingene sine, så lær deg litt om kryptering for ikke å gjøre folk irriterte og at du går på en smell.

NB. IKKE KJØP FRA UTLANDET, med mindre du er glad i onkler i blå uniformer
Vis hele sitatet...
Veldig bra og enkelt skrevet, tusen takk for en god kommentar!
Litt ot, men hvilke VPN tjenester anbefales?
Jeg er veldig fornøyd med Cyberghost.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg gjør ikke ulovlige ting på nett men foretrekker å bruke VPN på alle mine enheter av prinsipp.

Har brukt ganske lang tid på å sette meg inn i de forskjellige VPN-tilbyderne, og etter å ha testet forskjellige har jeg endt opp med NordVPN. Man kan betale abonnementet med bitcoin, og betaler for inntil 3 år om gangen slik at man slipper å tenke på å fornye ofte samt ha flere interaksjoner enn nødvendig med dem.

Funker på alle enheter og operativsystem og du kan være innlogget med mange parallelt.

De har ofte kampanjer med rimelig lave priser dersom man kjøper 2-3 år i slengen. Anbefales på det sterkeste.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Det er ikke noe hokus pokus egt.
Jeg trodde først det var det, med pick-up point i gok og hele pakka.

Det eneste du trenger å gjøre er:
1. Bruk en sikker VPN (viktig å bruke en som ikke logger det du driver med, så betal.)
2. Jeg ville brukt en Virtual Machine (veldig lett å sette opp... virtualbox.org)
3. Last ned Tails OS (dette er basically disposable linux)
4. Tails kommer ferdig installert med TOR
5. Logg på TOR, gå inn på den norske dark net forumet (alltid noen som kan dele link over discord elns.)
6. Finn selgeren
7. Kontakt han via. kryptert mail, hørt protonmail er mye brukt. Eller ymse onion relaterte mails
8. Send coins + din adresse
9. ???
10. Profit.

Jeg må presisere at via. det norske forumet får du fort kål på hvem som er seriøse og ikke seriøse. Selvsagt ligger det alltid en risiko der, jeg har blitt svindlet selv. Men de aller fleste der inne har godt med reputation og de som ikke har det har godt med det motsatte. Velg smart.


PROTIP: Alle der inne krypterer meldingene sine, så lær deg litt om kryptering for ikke å gjøre folk irriterte og at du går på en smell.

NB. IKKE KJØP FRA UTLANDET, med mindre du er glad i onkler i blå uniformer
Vis hele sitatet...

I forhold til punkt nr 1, er Tor Browser mulig å bruke istedenfor VPN? Eller er det feil spørmsål...
Sitat av mikrodoser Vis innlegg
I forhold til punkt nr 1, er Tor Browser mulig å bruke istedenfor VPN? Eller er det feil spørmsål...
Vis hele sitatet...
https://2019.www.torproject.org/docs...#IsTorLikeAVPN
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
korte svaret er at hvis du gjør det på rett måte, har rent rulleblad, og på andre måter ikke er i søkelyset, så er det ganske trygt i forhold til juridiske reaksjoner.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk VPN, så launcher du Tor browser.
Advarsel: Det er ekstremt mange phisingsider, og det er beregnet at disse tjener ca 5btc hver eneste dag.
Disse er 100% like som de legitime (ved bruk av man in the middle phising)

Kan dessverre ikke skrive noen legitim adresse her på forumet, men hvis du bruker duckduckgo eller google og søker etter darknet markets vil de aller fleste sidene være phishing, der deposit adresse for bitcoin endres til svindlernes.

Bruk PGP verifikasjon på din wallet og overfør et lite beløp først, for å forsikre at det dukker opp på konto før du overfører større beløp.
Mange markedsplasser har vært utsatt for blackmailing i lang tid med konstant ddos angrep, derfor oppdateres mirrors (nye adresser) konstant.

Mvh Dark fail
En kompis fikk hundre benzo tabletter igjennom nylig frasverrige tror jeg, trodde ikke mine egene øyne, men det er fremtiden, og det er sånn de unge folka driver nå. Beste er jo å bestille innenlands, for det sjekkes mye mindre tror jeg(si vist jegtar feil). vet om en side med instrukser for hvordan å få kjøpt det meste på wickr tror jeg det var, jeg er ikke flink med mobiler og apps, har ikke en jævla app på min anroid enda den er på tide å skiftes ut snart. Gått i bakken så mange ganger. Jeg bare ringer og sender meldinger, men jeg har heller problem med for mye stoff tilgjengelighet en det motsatte. Bortsett fra hasj har det vært dårlig med lenge nå pga tørken, men det kommer av og til veldig god grønt, sinnsykt god, orange kush var topen av de. Helt sykt, som å røyke for første gang igjen. Får også billig cbd pot som er nyttig om ikke akkurat rusgivende.


s
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du kjøper fra folk i Norge, er det 99% trygt. Og dersom du får politiet på døra kan de umulig bevise at det faktisk var du som bestilte disse varene. For hvem som helst kunne ha sendt deg dette i posten.

Jeg er selv null bekymret for at politiet skal banke på døra mi med det første. De har jo ikke engang ressurser til å løse rans- og voldtektssaker, så det sier seg selv at de ikke kan prioritere å gå etter "småfisk" som kjøper seg et par gram weed i ny og ne. Selv om de liker å skremme med det på TV, er realiteten heldigvis en helt annen

Bare husk å bruke VPN, Tor osv., så bør det gå greit.
▼ ... noen uker senere ... ▼
vær anonym å kjøp inlands mange norske selgere, det er et norsk marked også. begyner å komme noen vendorshops som sender fra norge også så ingen grunn å trosse grensene - har prøvd :S