Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3493
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Hei, jeg har tenkt å bestille en så kalt "spring knife" fra Ebay, og har noen spørsmål angående dette.

1. Hvor stor sjangse er det for at den blir stoppa i tollen? (skal prøve å få den sent som gave)

2. Hvis den blir stoppa, vil dette få noen konsekvenser for meg?

3. Hva er konsekvensene hvis man blir tatt med en "spring knife" på gata?

4. Noen andre tips jeg burde vite?

Takk for svar
1. Helt tilfeldig, finn ut om noe på utsiden av pakken antyder at det er en springkniv eller lignende i pakken. Fordi det vil helt klart øke muligheten for at den blir sjekket.

2. Tviler, det eneste er at du ikke får pakken din. Hvis de gidder å gjøre noe mer ut av det spiller du bare dum, og sier at du ikke visste at den typen kniv var ulovlig.

3. Du får en heftig bot.

4. skjul den så godt du kan, og tenk 2 ganger før du drar den fram. Du vet aldri hva den andre personen har skjult, evt. pistol osv osv.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Trådstarter
Takker for svar, skal få sjekka om de skriver noe på utsia av pakken om at det er en kniv.

Takk for de andre tipsa og
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
1. Helt tilfeldig, finn ut om noe på utsiden av pakken antyder at det er en springkniv eller lignende i pakken. Fordi det vil helt klart øke muligheten for at den blir sjekket.
Vis hele sitatet...
Helt tilfeldig er det ikke, da tollen gjennomlyser alle pakker importert fra utlandet.
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
2. Tviler, det eneste er at du ikke får pakken din. Hvis de gidder å gjøre noe mer ut av det spiller du bare dum, og sier at du ikke visste at den typen kniv var ulovlig.
Vis hele sitatet...
Du bryter loven. Følgene er derfor opp til Politiet å avgjøre (evt. dommeren i en evt. rettssak).
kniv er feigt.. Ser ingen grunn til å kjøpe en sånn kniv annet for å true og skade noen.
Det er ingen som spikker med springkniv så vidt jeg vet.
En i klassa mi fikk bot på over fem lapper da hans ble tatt i tollen.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Trådstarter
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
kniv er feigt.. Ser ingen grunn til å kjøpe en sånn kniv annet for å true og skade noen.
Det er ingen som spikker med springkniv så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
En spring kniv kan være et nyttig redskap når du er ute i naturen.
Og bare så du vet det så var ikke tanken min ved den å "gå ut i kamp", men å ha den med på tur, eller bruke den ved andre nyttige anledninger.

Sitat av takZa Vis innlegg
En i klassa mi fikk bot på over fem lapper da hans ble tatt i tollen.
Vis hele sitatet...
Ble den sendt, eller ble han tatt i bil/buss?
Sist endret av 8bit; 24. mai 2012 kl. 19:52.
Den ble bestillt på nett.
Sitat av Melcor Vis innlegg
En spring kniv kan være et nyttig redskap når du er ute i naturen.
Vis hele sitatet...
Nei, som et ivrig friluftsmenneske kan jeg forsikre deg om at batanga/spring er totalt ubrukelig i felt. Som regel vil du ha en godt balansert kniv med ergonomisk skaft og et veldig lite knivblad. En supplerer gjerne med en større ~10" flerbrukskniv til langtur (samekniv, etc.).
Sist endret av Petter Pan; 24. mai 2012 kl. 20:22.
på heltid
iSkurk's Avatar
Ble stoppa med springkniv under væpna ran, kniven dreit dem i.