Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2450
Heisann.

Sitter her på laptopen min med Windows Vista 64 bit installert og har i det siste merket et lite problem.

Hele pc'n hakker av og til, den henger seg ikke, men når jeg f.eks sitter å hører på muskk via spotify blir det veldig ofte ett lite hakk i sangen. Som om det skulle vært ett hakk i en plate. Jeg tenkte først at det kunne være internett som var problemet, men det viste seg at det var helt likt om jeg spilte musikk fra harddisk. Også musen hakker, den stopper opp litt og hopper noen cm. videre på skjermen.

Har tatt ett søk med Lavasoft AdAware og det fant ingenting, tok ett søk etter virus med AVG som lå på denne pc'n fra før da jeg leaser den fra høyskolen og jeg har også tatt ett nytt søk med ESETs Online Scanner uten å finne noe som helst.
Jeg har i grunn vanskelig for å tro at det er virus da det er en relativt ny pc, og jeg som regel er veldig forsiktig når det gjelder hvilke sider jeg besøker, hva jeg laster ned, etc.

Legger også ved logen etter ett Hijack This-søk.

Kode

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:35:55, on 17.12.2009
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18865)
Boot mode: Safe mode with network support

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner\OnlineScannerApp.exe
C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner\OnlineCmdLineScanner.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Windows\SysWOW64\DllHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hihm.no/Hovedsiden/Student
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = 
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = 
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = 
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: ContributeBHO Class - {074C1DC5-9320-4A9A-947D-C042949C6216} - C:\Program Files (x86)\Adobe\/Adobe Contribute CS4/contributeieplugin.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Påloggingshjelp for Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\5.2.4204.1700\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Contribute Toolbar - {517BDDE4-E3A7-4570-B21E-2B52B6139FC7} - C:\Program Files (x86)\Adobe\/Adobe Contribute CS4/contributeieplugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS4ServiceManager] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS4ServiceManager\CS4ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe_ID0ENQBO] C:\PROGRA~2\COMMON~1\Adobe\ADOBEV~1\Server\bin\VERSIO~2.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl9] "C:\Program Files (x86)\CyberLink\PowerDVD9\PDVD9Serv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PDVD9LanguageShortcut] "C:\Program Files (x86)\CyberLink\PowerDVD9\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BDRegion] "C:\Program Files (x86)\Cyberlink\Shared Files\brs.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PWRISOVM.EXE] "C:\Program Files (x86)\PowerISO\PWRISOVM.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -scheduler
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\program files (x86)\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Program Files (x86)\uTorrent\uTorrent.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [AlcoholAutomount] "C:\Program Files (x86)\Alcohol Soft\Alcohol 120\axcmd.exe" /automount
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETTVERKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Digsby.lnk = C:\Program Files (x86)\Digsby\digsby.exe
O8 - Extra context menu item: Append Link Target to Existing PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Append to Existing PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert Link Target to Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\securenet.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\securenet.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\securenet.dll
O13 - Gopher Prefix: 
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Adobe Version Cue CS4 - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Adobe Version Cue CS4\Server\bin\VersionCueCS4.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Statustjeneste for ASP.NET (aspnet_state) - Unknown owner - C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_state.exe (file missing)
O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - Unknown owner - C:\PROGRA~2\AVG\AVG8\avgemc.exe (file missing)
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - Unknown owner - C:\PROGRA~2\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: EpsonBidirectionalService - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Program Files (x86)\Common Files\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service 64 - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService64.exe
O23 - Service: Googles oppdateringstjeneste (gupdate1ca30bcda15c0a0) (gupdate1ca30bcda15c0a0) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: mental ray 3.7 Satellite for Autodesk 3ds Max Design 2010 64-bit 64-bit (mi-raysat_3dsmax2010_64) - Unknown owner - C:\Program Files\Autodesk\3ds Max Design 2010\mentalray\satellite\raysat_3dsmax2010_64server.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NetLimiter (nlsvc) - Locktime Software - C:\Program Files\NetLimiter 2 Lite\nlsvc.exe
O23 - Service: nProtect GameGuard Service (npggsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\GameMon.des.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: SecureSrv - My Privacy Tools, Inc. - C:\Program Files (x86)\Hide My IP 2009\SecureSrv.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - Unknown owner - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt64.inf_ad0dcb81\STacSV64.exe (file missing)
O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - Rocket Division Software - C:\Program Files (x86)\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindServiceAE.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: TVersityMediaServer - Unknown owner - C:\Users\Bruker\AppData\Local\TVersity\Media Server\MediaServer.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 12672 bytes
Takk for all hjelp.
første tanken som slår meg er drivere til lydkortet som ikke er som det skal?
Sitat av sengetøv Vis innlegg
første tanken som slår meg er drivere til lydkortet som ikke er som det skal?
Vis hele sitatet...
Det tenkte jeg og, installerte derfor nye drivere fra Dell sin hjemmeside, men det skal uansett ikke ha noe å si for musa.
er det sånn med musa at den plutselig er på andre siden av skjermen osv?
Det er ikke så drøyt. Den hopper bare en cm eller to. Den henger ikke veldig lenge.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Jeg hadde akkurat samme symptomer på Macbooken min helt til jeg plukket den fra hverandre og renset opp i støv og skit som hadde satt seg i kjøleelementet. Blir laptopen din varm? Har du noen mulighet til avlesning av temperaturer?
Er en ganske så ny laptop, så burde ikke være for mye støv og skit.
I følge SpeedFan ligger temperaturen på:

GPU: 55 C
HD0: 39 C
Temp1: 48 C
Core 0: 42 C
Core 1: 42 C
Heisann. Jeg velger å bumpe denne tråden da det har gått flere dager og jeg fortsatt har det samme problemet. Har installert nye drivere, og jeg merker rett og slett ingen forskjell. I spill som MW2 så hakker det noe forferdelig, noe jeg tror har med dette problemet å gjøre da det ikke gjorde det tidligere.
Har enda ikke sett noen specs på maskinen din.

Forøvrig virker det til å være veldig driverrelatert, men jeg kan ikke spesifikt peke på noen drivere mtp omfanget ditt.
Har denne pcn. http://www1.euro.dell.com/no/no/bedr...bsd&cs=nobsdt1 Muligens noen endringer, slik som W7, jeg har vista. Legger derfor også til specs ved siden av.

Specsa:

CPU
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P8600 @ 2.40GHz


RAM
4.0 GB


OS
Microsoft Windows Vista Business Edition, 64-bit (Build Service Pack 26002)

Video Card
Quadro FX 2700M

Features:
Video RAM 2.2 GB
Hardware T&L Yes
Pixel Shader version 4.0
Vertex Shader version 4.0

Sound Card
IDT High Definition Audio CODEC

Har tittet gjennom alle drivere på Dell sin side. Og jeg skal være helt oppdatert.

Etter å ha tittet gjennom tilgjengelige driver fant jeg nå ut at nyeste driver for nettverket ikke var installert, jeg gjør dette, men det har ingen virkning, driveren står fortsatt som samme version som før installasjon.

Nå har jeg forsket litt rundt her selv. Trodde i første omgang at problemet primært kom når jeg brukte internettjenester, som å streame fra chrome, spille musikk i spotify og spille Call of Duty. Jeg koblet derfor ut all form for Internett-tilgang og fyrte opp en sang i foobar2000. Og her skjer akkurat det samme, musikken henger seg, så da er det kanskje ikke nettverkskortdriverne som er problemet allikevel. Og jeg er forsåvidt like langt. jeg tenkte jeg skulle skru opp faenskapet for å ta en titt etter støv, men det har jeg ikke fått gjort da jeg ikke har smått nok verktøy, selvom det faktisk er utrolig smått det jeg har.
Sist endret av BigFigWasp; 21. desember 2009 kl. 21:07.
Av ren kurositet kan du prøve å boote en linux-livedistro (f.eks ubuntu e.l) og se om det er hakking her også når du spiller av musikk.

Har selv hatt null problem med Vista64, men jeg henter aldri drivere fra produsenten av boksen hvis jeg ikke må, så dersom du har mulighet hent ned drivere fra hw-produsenten direkte.
F.eks hvis du har Realtek lydkort, hent drivere fra realtek etc.
Har testa det du ba om nå AtX. Lastet ned nye nettverksdrivere direkte fra produsenten, og det samme med skjermkortet. Jeg merket mindre lagg i f. eks. Call of Duty. Og jeg merka også at musa mi sto for noe av hakkingen i spill. Men jeg sliter fortsatt med litt hakking i lyd og ute i windows.
Jeg kjørte brant også ut en Ubuntu-disc og boota denne, og her kunne jeg ikke merke noe lagg som helst, men fikk ikke prøvd å spille av noe musikk da jeg ikke hadde de riktige programvarene og jeg ikke orka å sette meg inn i Linux med det første.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Garantert problem med at chipsett / lydkort-driver OG / ELLER bios bør oppdateres