Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1189
hvor lang tid er det du har og endmelde en voldekt på?
asså så på en serie på tv (det er jo tv også da) at du kunne andmelde det mange år etter på husker ikke helt hva det var men var sånn 7år eller noe.

så hvis du tar sånn dna analyse dagen etter på den skjedde men ikke andmelder det kan du alikavell andmelde det senere da? og hvor lang tid etter på.
Sist endret av bianchi_89; 1. mai 2008 kl. 16:51.
Vanskelig å svare på, men sjangsen for at noen skal bli dømt blir jo lavere jo lenger du venter.
Hvis dette har skjedd deg eller noen du kjenner så anbefaler jeg at du anmelder straks!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Voldtekt – § 192
Forsettlig: Fengsel inntil 10 år – fengsel inntil 21 år foreldelsesfrist: 10 år – 25 år
Grov uaktsom: Fengsel inntil 5 år – fengsel inntil 8 år foreldelsesfrist: 10 år

Goooooooooooooooooooooooooooooooogle etter foreldelse voldtekt
Sitat av Aslevik
Vanskelig å svare på, men sjangsen for at noen skal bli dømt blir jo lavere jo lenger du venter.
Hvis dette har skjedd deg eller noen du kjenner så anbefaler jeg at du anmelder straks!
Vis hele sitatet...

asså jeg har ikke gjort noe:P så jeg skal ikke inn i no fengsel:P

men ei vennine som ble det i går, og sånn det er av en god kompis og liten plass så kansje det vil sakde mere for ho om ho gjør det. så lurte jeg på hvis ho lisom sier at ho ikke skal gjøre det men gjør det om han gjør det igjen, hvor langt tid kan det ta før ho ikke kan andmelde det?

sånn ho vill jo ikke gjøre det men hvis han forsetter og gjøre det med andre.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bianchi_89
men ei vennine som ble det i går, og sånn det er av en god kompis og liten plass så kansje det vil sakde mere for ho om ho gjør det. så lurte jeg på hvis ho lisom sier at ho ikke skal gjøre det men gjør det om han gjør det igjen, hvor langt tid kan det ta før ho ikke kan andmelde det?
Vis hele sitatet...
Anmeld! Jo kortare tid, dess betre sjans er det for å få fellande dom, og IMHO er det ekstremt viktig å gje signal om at det er uakseptabelt. Om ein slepp unna med det ein gong blir det kanskje større sjanse for at det gjentek seg...
Sitat av slashdot
Anmeld! Jo kortare tid, dess betre sjans er det for å få fellande dom, og IMHO er det ekstremt viktig å gje signal om at det er uakseptabelt. Om ein slepp unna med det ein gong blir det kanskje større sjanse for at det gjentek seg...
Vis hele sitatet...
men er jo lisom en god kompis av ho, kjenner han ikke jeg da men virker på ho som han er ikke den typen te å gjøre sånn... var lisom et 1gangs tullfelle...

vet at det er lettere og få en dom gjenom jo før den andmeldes men ho vil lisom ikke siden det er en kompis av ho..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av bianchi_89
men er jo lisom en god kompis av ho, kjenner han ikke jeg da men virker på ho som han er ikke den typen te å gjøre sånn... var lisom et 1gangs tullfelle...

vet at det er lettere og få en dom gjenom jo før den andmeldes men ho vil lisom ikke siden det er en kompis av ho..
Vis hele sitatet...
Synd trist leit, ring politiet for dette er faktisk ulovelig og han er ikke mye kompis hvis han gjør slikt.

Beklageligvis håper jeg han mister pungene sine, og dersom dere ikke anmelder håper jeg dere får smerte på noen måte.
Skjønner problemstillinga med lite sted osv uansett burde det få en reaksjon , om det blir anmeldt eller om han får ballene knust er vel heller opp til offeret og avgjøre
Sitat av AtXbYeA
Synd trist leit, ring politiet for dette er faktisk ulovelig og han er ikke mye kompis hvis han gjør slikt.

Beklageligvis håper jeg han mister pungene sine, og dersom dere ikke anmelder håper jeg dere får smerte på noen måte.
Vis hele sitatet...

asså jeg er bare en kompis av ho og boe sånn 50mil unna sikkert:P
men vi har hytter på samme plassen sånn jeg kjenner ho

jeg er ening med deg at egentlig burda han bli anmelt men det er jo opp til henne hva ho vil gjøre.... ja asså om jeg kunne skulle jeg personlig gått å gitt han rundjulig og gjort han te tante ass... men vold løser jo heller ikke noe da men men...


tror ho ikke kommer t og anmelde han, det er jo hennes valg da. men syntes han slipper alt for lett unna egentlig:S han skulle fått en oppvekker og noen knyttnever ass!!!!!
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg foreslår at "venninna" di tar kontakt med enten politiet eller klara-klok. De har begge erfaringer med slike saker. En slik tråd er stort sett lite konstruktiv på et forum som dette, dessverre.