Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1792
http://www.dbtv.no/?vid=1971923812001

Har gjort denne testen selv, og ble forbauset da jeg endte opp på smiletegnet, enda jeg prøvde å velge en "unik rute" for hver gang. Er det noen her som kan finne ut hvordan han har regnet seg ut til dette, og hvordan dette er matematisk mulig?
Antallet bevegelser er matematisk lagt opp slik at du ikke kan havne på ruten han tar bort. Prøv selv å komme fra utgangspunktet og bort til huset på syv trekk.
Sist endret av Petter Pan; 17. november 2012 kl. 02:15.
Flytter man 1/3/5/7/9 hakk kan man aldri ende opp på en rute som er 2/4/6/8/10 hakk unna... og omvendt.

Han fjerner alltid ruter som det er umulig å ende opp.


... bare sjekk selv nå som du vet svaret.. det er dønn umulig å ende opp på noen av rutene han tar bort på den turen han tar dem bort.. selv om du prøver.
Sist endret av DumDiDum; 17. november 2012 kl. 02:14.
Meget raske svar, takk for hjelpen ; )
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
http://www.dbtv.no/?vid=1971923812001

Har gjort denne testen selv, og ble forbauset da jeg endte opp på smiletegnet, enda jeg prøvde å velge en "unik rute" for hver gang. Er det noen her som kan finne ut hvordan han har regnet seg ut til dette, og hvordan dette er matematisk mulig?
Vis hele sitatet...
Wat, han faila på alle unntatt 1 på meg. Han faila på den siste også.

Noen som så at det var skjulte beskjeder i videoen? Var et veldig kort bilde av smileansiktet der, "subliminal messages" heter det vel.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Flytter man 1/3/5/7/9 hakk kan man aldri ende opp på en rute som er 2/4/6/8/10 hakk unna... og omvendt.

Han fjerner alltid ruter som det er umulig å ende opp.


... bare sjekk selv nå som du vet svaret.. det er dønn umulig å ende opp på noen av rutene han tar bort på den turen han tar dem bort.. selv om du prøver.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa; jeg klarte ikke å komme meg unna huset, men jeg kom meg unna alle de andre. Måtte flytte fingeren fra ingenting til den nærmeste papirlappen flere ganger.
Sist endret av Dongerino; 17. november 2012 kl. 03:40.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Wat, han faila på alle unntatt 1 på meg. Han faila på den siste også.
Vis hele sitatet...
En av dere faila, ja.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
En av dere faila, ja.
Vis hele sitatet...
Han faila ja. Jeg gjorde presis som han ba om, og jeg endte alltid opp på de han skulle fjerne. På den siste endte jeg heller ikke opp på smilefjeset.
Du må ha gjort noe feil. Det går ikke an å ende på den han fjerner.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Susanna Vis innlegg
Du må ha gjort noe feil. Det går ikke an å ende på den han fjerner.
Vis hele sitatet...
Det går tydeligvis, ellers hadde det ikke skjedd med meg. Dette er psykologi, og ikke et mattetriks.

Kode

1 2 X
4 5 6
7 8 9
Du gikk fra 2 til 4 med 7 skritt, uten å gå diagonalt?

.. hvordan?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg

Kode

1 2 X
4 5 6
7 8 9
Du gikk fra 2 til 4 med 7 skritt, uten å gå diagonalt?

.. hvordan?
Vis hele sitatet...
Det var fra 6.

Og dessuten landa jeg på 4 på den første, det var alle de andre han ikke traff på.
Tror du skal prøve igjen, jeg. Du må ha gjort noe feil.
Skeetonez, for å få det helt klart. Dette er IKKE psykologi. Det er ren matematikk. Om det ikke går som det skal er det fordi du gjorde en feil. Det er slik trikset fungerer.
Det går ikke an at mennesker gjør feil.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Thranos Vis innlegg
Skeetonez, for å få det helt klart. Dette er IKKE psykologi. Det er ren matematikk. Om det ikke går som det skal er det fordi du gjorde en feil. Det er slik trikset fungerer.
Vis hele sitatet...
Var temmelig dritings når jeg gjorde den, så det er nok ikke umulig at jeg gjorde en feil eller tre nei.