Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 7532
Hei.

Jeg leter etter nye band jeg kan høre på innenfor metal/death/hardcore/deathcore.
Jeg liker Bring Me The Horizon veldig godt og lurer på om noen vet om noen band som ligger i samme sjangeren.
Jeg hører litt på Job For A Cowboy og Suicide Silence også, men syntes ikke disse kan måle seg med BMTH, og at det blir litt mye rot hos disse.

Det jeg ikke er så veldig glad i er overpolisha clean vokaler på alle refrengene og stortsett clean vokal. Jeg liker noe clean, men ikke når det grenser mot autotune clean og pop.

Jeg kan komme med eksempler på andre band jeg liker og eksempler på band dere ikke skal nevne.

Jeg vet at en del av de bandene jeg nevner nå har endel clean, men det er noen typer clean jeg liker og ikke liker. Men hvis dere vet om noen fete band uten mye clean som ligner på BMTH så post dem her.

Andre band jeg liker:
- The Devil Wears Prada (Ja, jeg vet at TDWP har myyye [autotune] clean)
- August Burns Red (Disse er herlige)
- Inhale/Exhale (Ja, vet de ikke ligner på BMTH)
- Underoath (Ja, vet de ikke ligner på BMTH)

Grunnen til at de bandene jeg postet over her ikke ligner så mye på BMTH er fordi jeg ikke finner noen band som minner meg om Bring Me The Horizon.

Band som ligner på disse trengs ikke å nevnes:
- Black Veil Brides
- A Skylit Drive
- Confide
- RED
- Eyes Set To Kill

Takk på forhånd
Hmm, vet ikke helt. Men kanskje In flames?
Har ikke hørt så veldig mye av disse, men Every Time I Die kanskje?
Har som sagt ingen erfaring med disse, siden jeg hører på Melodeath.

Men du kan jo sjekke ut Scar Symmetry, selv om det er en helt annen sjanger, det er kanskje litt snill metal sammenlignet med BMTH da.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Hmm, vet ikke helt. Men kanskje In flames?
Vis hele sitatet...
Joda, hører på disse fra før av, men syntes ikke de ligner på BMTH.

Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Har ikke hørt så veldig mye av disse, men Every Time I Die kanskje?
Har som sagt ingen erfaring med disse, siden jeg hører på Melodeath.

Men du kan jo sjekke ut Scar Symmetry, selv om det er en helt annen sjanger, det er kanskje litt snill metal sammenlignet med BMTH da.
Vis hele sitatet...
Har hørt noe fra Every Time I Die, men det jeg har hørt minner meg ikke om BMTH, men jeg syntes fortsatt Everytime I Die er fett.

Skal sjekke ut Scar Symmetry
Sist endret av junkpal; 21. januar 2010 kl. 12:25.
Kan anbefale å sjekke ut amerikanske All Shall Perish. Meget hardt og gode låter til denne genren å være.
All Shall Perish - Eradication

Ellers har vi norske She Said Destroy, som etter min mening er det mest spennende bandet innen ekstrem metal.
http://www.myspace.com/ssdband

Sjekk også norske Left Among the Living, som i likhet med SSD blander den norske metalarven med den mer tilgjengelige amerikanske metalcoren.
http://www.myspace.com/leftamongtheliving
Divine Heresy?
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dr. Doom Vis innlegg
Kan anbefale å sjekke ut amerikanske All Shall Perish. Meget hardt og gode låter til denne genren å være.
All Shall Perish - Eradication

Ellers har vi norske She Said Destroy, som etter min mening er det mest spennende bandet innen ekstrem metal.
http://www.myspace.com/ssdband

Sjekk også norske Left Among the Living, som i likhet med SSD blander den norske metalarven med den mer tilgjengelige amerikanske metalcoren.
http://www.myspace.com/leftamongtheliving
Vis hele sitatet...
All Shall Perish har jeg vert borti før, men husker ikke det var så bra.

De norske bandene du nevnte derimot, likte jeg ikke like godt.

Sitat av Husemann Vis innlegg
Divine Heresy?
Vis hele sitatet...
DETTE VAR NICE! Det eneste jeg ikke likte så godt var clean vokalen på Face Breaker.

Fint hvis dere legger ved linker til Myspace/Youtube/Spotify
Sist endret av junkpal; 21. januar 2010 kl. 12:45.
Divine Heresy – Bringer Of Plagues

Fant skiva i går, hørt litt på den. Drittfett.

http://www.youtube.com/watch?v=vSDOP6OqPnA
Sist endret av Husemann; 21. januar 2010 kl. 12:50.
Hva med The Black Dahlia Murder? De er vel ganske annerkjente innen coremetal. Har ikke hørt noe av de selv, men har hørt gode ting. Ellers kan jeg anbefale The Faceless, som spiller teknisk death metal/deathcore. Eneste -core bandet jeg makter å høre på i grunn . Et annet kjent -core band er jo The Red Chord. Har heller ikke hørt noe av de, men er vel verdt å sjekke ut, hørt gode ting om de også.

Selve metalcore sjangeren er jo ganske ensformet, så det å søke litt rundt på wikipedia kunne jo vært en idè.
Om du vil ha dødsmetal så anbefalar eg Vader! Eg trur at alt dei har gjeve ut ligg på Spotify, sjekk det ut. Har ikkje hørt på dei i så mange dagar, men The Art of War plata er ypperleg!
Sist endret av Ginnungagap; 21. januar 2010 kl. 14:01.
test ut gorgoroth med unchain my heart.

er ikke helt likt Bring Me The Horizon
Her er noen album å tygge på:

United Nations - United Nations
God Forbid - Earthsblood
Refused - The Shape of Punk to Come
American Head Charge - The Feeding
Desperado - Thugs
Fear Factory - Demanufacture
Slayer - Seassons in the abyss
36 Crazyfists - Rest Inside the flames
Keep Of Kalessing - Kolossus
Glassjaw - Everything you ever wanted to know about silence
Devildriver - The Fury of our makers hand
Prong - Cleansing
Opeth - Blackwater Park
Anthrax - We've Come For You All
Strapping Young Lad - The New Black
The Dillinger Escape Plan - Ire Works
Dominic - Dominic
Machine Head - The Blackening
Vision Of Disorder - Imprint
Pantera - Far Beyond Driven
Brutal Truth - Evolution Through Revolution
Death - Symbolic
Converge - Axe To Fall
Protest The Hero - Fortress
Between the Buried And Me - The Great Misdirect
Chimaira - The Infection
Chimaira - Resurection
Suicidal Tendencies - The art of rebellion
Megadeth - Rust in Piece
Dog Fashion Disco – Adultery
Unjust - To lose a name
Har ikke hørt no spesielt på de banda du snakker om, men her er noen som forhåpentlig kan falle i smak:

Psycroptic - finnes på Spotify
Cattle Decapitation - finnes på Spotify
Desecration - finnes Ikke på Spotify
Converge - - finnes på Spotify

Ellers vill jeg anbefale deg og sjekke ut de banda du hører på på spotify og se under similar artist, fant en del i samma gata der når jeg satte på de banda du hører på.
Sist endret av s4ndm4n; 21. januar 2010 kl. 14:36.
Mange fete band som blir nevnt her, men de fleste er jo så langt fra det han spør om som det kan bli.
Hva med Commit Suicide? Ikke mye clean vokal ihvertfall xD
Hater egentlig alt som slutter på core, men jeg er en stor metalfan, så jeg kan da noen.

Grimfist! Ikke like sludgy og det er littegrann mer venting, men det er hardt, mørkt og stygt.

http://www.youtube.com/watch?v=mbDV3...eature=related

Death - Veldig tidlig death metal band med Chuck Schuldiner, en av vår tids største perfeksjonister. Skifter fort fra hardt til raskt til symfonisk (med masse skjelvende harmonier) og til en slags groovy math metal funk. Dødskult!

http://www.youtube.com/watch?v=cVtK_AEvWuA
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av flue Vis innlegg
Hva med The Black Dahlia Murder? De er vel ganske annerkjente innen coremetal. Har ikke hørt noe av de selv, men har hørt gode ting. Ellers kan jeg anbefale The Faceless, som spiller teknisk death metal/deathcore. Eneste -core bandet jeg makter å høre på i grunn . Et annet kjent -core band er jo The Red Chord. Har heller ikke hørt noe av de, men er vel verdt å sjekke ut, hørt gode ting om de også.

Selve metalcore sjangeren er jo ganske ensformet, så det å søke litt rundt på wikipedia kunne jo vært en idè.
Vis hele sitatet...
Jeg hører litt på The Black Dahlia Murder fra før av, men takk for tipset
Jeg likte ikke så godt The Faceless eller The Red Chord.

Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Om du vil ha dødsmetal så anbefalar eg Vader! Eg trur at alt dei har gjeve ut ligg på Spotify, sjekk det ut. Har ikkje hørt på dei i så mange dagar, men The Art of War plata er ypperleg!
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke ha dødsmetal, jeg vil ha noe som ligner på BMTH. Grunnen til at det står Metal/death/hardcore/deathcore i overskriften er fordi da vet folk hva de kommer til når de trykker inn på posten.

Sitat av elirdir Vis innlegg
test ut gorgoroth med unchain my heart.

er ikke helt likt Bring Me The Horizon
Vis hele sitatet...
Nei, ikke helt likt Bring Me The Horizon.

Sitat av Aslevik Vis innlegg
Her er noen album å tygge på:

United Nations - United Nations
God Forbid - Earthsblood
Refused - The Shape of Punk to Come
American Head Charge - The Feeding
Desperado - Thugs
Fear Factory - Demanufacture
Slayer - Seassons in the abyss
36 Crazyfists - Rest Inside the flames
Keep Of Kalessing - Kolossus
Glassjaw - Everything you ever wanted to know about silence
Devildriver - The Fury of our makers hand
Prong - Cleansing
Opeth - Blackwater Park
Anthrax - We've Come For You All
Strapping Young Lad - The New Black
The Dillinger Escape Plan - Ire Works
Dominic - Dominic
Machine Head - The Blackening
Vision Of Disorder - Imprint
Pantera - Far Beyond Driven
Brutal Truth - Evolution Through Revolution
Death - Symbolic
Converge - Axe To Fall
Protest The Hero - Fortress
Between the Buried And Me - The Great Misdirect
Chimaira - The Infection
Chimaira - Resurection
Suicidal Tendencies - The art of rebellion
Megadeth - Rust in Piece
Dog Fashion Disco – Adultery
Unjust - To lose a name
Vis hele sitatet...
Jeg ser at du nevner så mye her som ikke engang minner meg om Bring Me The Horizon så jeg gidder ikke sjekke ut de tingene jeg ikke har hørt om i den lista di.

Sitat av s4ndm4n Vis innlegg
Har ikke hørt no spesielt på de banda du snakker om, men her er noen som forhåpentlig kan falle i smak:

Psycroptic - finnes på Spotify
Cattle Decapitation - finnes på Spotify
Desecration - finnes Ikke på Spotify
Converge - - finnes på Spotify

Ellers vill jeg anbefale deg og sjekke ut de banda du hører på på spotify og se under similar artist, fant en del i samma gata der når jeg satte på de banda du hører på.
Vis hele sitatet...
Psycroptic var ganske fet
Cattle Decapitation likte jeg ikke.
Converge var greit nok, men jeg syntes det ble litt for rotete og ensformig.

Jeg har sett på similar artist, men de nevner så mye dritt der også så jeg orker ikke sjekke gjennom alt.

Sitat av flue Vis innlegg
Mange fete band som blir nevnt her, men de fleste er jo så langt fra det han spør om som det kan bli.
Vis hele sitatet...
Enig, virker som folk poster det de selv liker og ikke det jeg spør etter.

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Hva med Commit Suicide? Ikke mye clean vokal ihvertfall xD
Vis hele sitatet...
Not even close.

Sitat av Slapshox Vis innlegg
Hater egentlig alt som slutter på core, men jeg er en stor metalfan, så jeg kan da noen.

Grimfist! Ikke like sludgy og det er littegrann mer venting, men det er hardt, mørkt og stygt.

http://www.youtube.com/watch?v=mbDV3...eature=related

Death - Veldig tidlig death metal band med Chuck Schuldiner, en av vår tids største perfeksjonister. Skifter fort fra hardt til raskt til symfonisk (med masse skjelvende harmonier) og til en slags groovy math metal funk. Dødskult!

http://www.youtube.com/watch?v=cVtK_AEvWuA
Vis hele sitatet...
Den Grimfist sangen du linka til var fet

Death var ikke helt det jeg ser etter.


LES DETTE:
Jeg ser ikke etter band som kan lage mest mulig lyder på kortest mulig tid.
Jeg ser etter band som ligner på Bring Me The Horizon, jeg syntes ingen av forslagene i denne tråden ligner på BMTH.

Carnifex - Lie To My Face er kanskje noe av det nermeste jeg har kommet når det gjelder å finne band som ligner på BMTH, selvom jeg selv ikke syntes det er så veldig likt.

LES DETTE:
Jeg ser ikke etter band som kan lage mest mulig lyder på kortest mulig tid.
Jeg ser etter band som ligner på Bring Me The Horizon, jeg syntes ingen av forslagene i denne tråden ligner på BMTH.
Vis hele sitatet...
HAHA!!
Det du spurte etter var:

Jeg leter etter nye band jeg kan høre på innenfor metal/death/hardcore/deathcore.
Jeg liker Bring Me The Horizon veldig godt og lurer på om noen vet om noen band som ligger i samme sjangeren.
Vis hele sitatet...
Og det er akkurat band i sjangrene metal/death/hardcore/deathcore du har fått!

(jeg innser at Megadeth er kraftig på siden av det du er interessert i , men det ER metal!)

Og ser du på bandnavnet at det ikke ligner på BMTH? Siden du ikke gidder å sjekke ut de banda du ikke har hørt om..? Ta deg bryet så kanskje du finner ditt nye favorittband. Om det ikke må høres ut som en klone av BMTH da.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Jeg ser at du nevner så mye her som ikke engang minner meg om Bring Me The Horizon så jeg gidder ikke sjekke ut de tingene jeg ikke har hørt om i den lista di.
Vis hele sitatet...
Så du vil bare ha tips til band du har hørt på før? Hvor har logikken din tatt veien? Han nevnte mye bra i tillegg.
Du kan jo sjekke ut Dir en Grey (fra japan), Saku er kanskje en sang du hadde likt...?

http://www.youtube.com/watch?v=W9WWL5kDhwo

De lager mye anney og, noen sanger er helt clean vokal, han har faktisk sinnsykt kul stemme.
Helt utrolig hvordan dere faktisk klarer å pirke på en ganske så simpel forespørsel om band som minner om favorittbandet hans. Hva er det som er så vanskelig å fatte?

On topic igjen! Du kan jo prøve å bla litt i denne tråden http://www.metal-archives.com/board/...ic.php?t=42437. Eller eventuelt lage en tråd på MA. Der vil du nok få mer seriøse svar.
Hei junkpal, ser du har utrolig lik musikksmak som meg, så gir deg et par band/album/sanger.. flesteparten er like bmth men ikke alle. Men trur de faller i smak

- Miss May I

- Asking Alexandria

- Blessthefall :
Hirginia, Black Rose dying og hele Witness albumet

- I Killed The Prom Queen :
Nyeste albumet med "Say Goodbye"

- Drop Dead, Gorgeous :
Knife vs face round two

- Parkway Drive :
Boneyards, mulig fler



hvis du liker disse er det mulig jeg kan grave opp fler senere!
Sist endret av NawaK; 22. januar 2010 kl. 03:17.
Sitat av junkpal Vis innlegg
All Shall Perish har jeg vert borti før, men husker ikke det var så bra.

De norske bandene du nevnte derimot, likte jeg ikke like godt.
Vis hele sitatet...
Du er nokså vanskelig å please, men forsøker igjen. I Wrestled a Bear Once som etter min mening er et av få band som klare å matche BMTH når det kommer til originalitet innen genren (latterlig mye copycat-oppgulp der ute). Her er det kvinnelig vokalist som overgår selv Angela Gossow når det kommer til growling. Morsomme og lite selvhøytidelige er de og (som BMTH).

Sjekk den fantastiske videoen til låta Tastes Like Kevin Bacon:
http://www.youtube.com/watch?v=ZrFTR9fucr8
junkpal's Avatar
Trådstarter
@Aslevik:

Sitat av junkpal
Men hvis dere vet om noen fete band uten mye clean som ligner på BMTH så post dem her.
Grunnen til at de bandene jeg postet over her ikke ligner så mye på BMTH er fordi jeg ikke finner noen band som minner meg om Bring Me The Horizon.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde to kriterier:
1. Jeg leter etter nye band jeg kan høre på innenfor metal/death/hardcore/deathcore.
Jeg liker Bring Me The Horizon veldig godt og lurer på om noen vet om noen band som ligger i samme sjangeren.
2.Jeg skreiv også at de måtte ligne på BMTH.

Når jeg ser at du har nevnt band som Slayer, Megadeth, Keep of Kalessin, Opeth, Anthrax, Machine Head og Pantera så ser jeg at det er såpass mye som ikke ligner på BMTH at jeg ikke orker å sjekke ut alt.
Jeg så du hadde nevnt noen bra forslag også, så takk

Sitat av Archj Vis innlegg
Så du vil bare ha tips til band du har hørt på før? Hvor har logikken din tatt veien? Han nevnte mye bra i tillegg.
Vis hele sitatet...
Jeg spør ikke etter band jeg bare har hørt om, jeg spør etter band som ligner på BMTH. Når jeg ser at han nevner band som er helt motsatt av BMTH så har jeg lite tro på at de andre bandene på den lista jeg ikke har hørt om er likt BMTH.


Sitat av Weili Vis innlegg
Du kan jo sjekke ut Dir en Grey (fra japan), Saku er kanskje en sang du hadde likt...?

http://www.youtube.com/watch?v=W9WWL5kDhwo

De lager mye anney og, noen sanger er helt clean vokal, han har faktisk sinnsykt kul stemme.
Vis hele sitatet...
Det var helt okay, men glemte å nevne at det må være engelske tekster.

Sitat av flue Vis innlegg
Helt utrolig hvordan dere faktisk klarer å pirke på en ganske så simpel forespørsel om band som minner om favorittbandet hans. Hva er det som er så vanskelig å fatte?

On topic igjen! Du kan jo prøve å bla litt i denne tråden http://www.metal-archives.com/board/...ic.php?t=42437. Eller eventuelt lage en tråd på MA. Der vil du nok få mer seriøse svar.
Vis hele sitatet...
Takk

Skal sjekke gjennom den linken.

Sitat av NawaK Vis innlegg
Hei junkpal, ser du har utrolig lik musikksmak som meg, så gir deg et par band/album/sanger.. flesteparten er like bmth men ikke alle. Men trur de faller i smak

- Miss May I

- Asking Alexandria

- Blessthefall :
Hirginia, Black Rose dying og hele Witness albumet

- I Killed The Prom Queen :
Nyeste albumet med "Say Goodbye"

- Drop Dead, Gorgeous :
Knife vs face round two

- Parkway Drive :
Boneyards, mulig fler



hvis du liker disse er det mulig jeg kan grave opp fler senere!
Vis hele sitatet...
Miss May I hører jeg litt på allerede.
Asking Alexandria har jeg ikke hørt om før, men hørte gjennom neon sanger og det virka fett.
Blessthefall hører jeg veldig mye på fra før av men takk for tipset.
Har vært innom I Killed The Prom Queen, men skal sjekke det ut igjen.
Drop Dead, Gorgeous hører jeg litt på fra før av, men takk for tipset.
Parkway Drive har jeg også hørt litt på, men takk for tipset igjen

Du må bare fortsette å poste bands, likte forslagene dine


Sitat av Dr. Doom Vis innlegg
Du er nokså vanskelig å please, men forsøker igjen. I Wrestled a Bear Once som etter min mening er et av få band som klare å matche BMTH når det kommer til originalitet innen genren (latterlig mye copycat-oppgulp der ute). Her er det kvinnelig vokalist som overgår selv Angela Gossow når det kommer til growling. Morsomme og lite selvhøytidelige er de og (som BMTH).

Sjekk den fantastiske videoen til låta Tastes Like Kevin Bacon:
http://www.youtube.com/watch?v=ZrFTR9fucr8
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg vet akkurat hva jeg liker og jeg er enig i det du sier med at det er mye oppgulp copycat shit der ute.

SAVA, I Wrestled A Bear Once var drit fett. Tusen takk for at du fortalte meg om dem. SKal så sykt sjekke de mer ut.
Sist endret av junkpal; 22. januar 2010 kl. 13:45. Grunn: Tror admins hadde hivd meg ut av forumet hvis jeg ikke hadde fjerna alle de smileyene jeg brukte.
Arkona fra russland : http://www.youtube.com/watch?v=WR4LV...0000BF&index=0
Slavisk folkemetal

Hvis du liker Arkona vil jeg også anbefale Ensiferum, Korpiklaani, windir og kalmah.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Arkona fra russland : http://www.youtube.com/watch?v=WR4LV...0000BF&index=0
Slavisk folkemetal

Hvis du liker Arkona vil jeg også anbefale Ensiferum, Korpiklaani, windir og kalmah.
Vis hele sitatet...
Hvilken del av "tekstene må være på engelsk" og "må ligne på Bring Me The Horizon" var det du ikke forstod?
Såpass ja, I like you allready. Her har du et par til men noen av de er endel utenfor sjangern so ya know.

- We Came As Romans :
awesome imo, litt tdwp alike.

- For the Fallen Dreams :

- The World Alive :

- The Crimson Armada :

- Of Mice & Men :

- I See Stars :
ganske annerledes men

- As I Lay Dying :
mulig du har hørt dissa, er utenfor sjangern.

får håpe det er noe du ikke har hørt her da
"Øko-Terrorist"
K[nine] Stavanger Gruppe

http://www.youtube.com/watch?v=e9MwfEwU93Q

http://www.youtube.com/watch?v=58qY75Ypjqk
Sist endret av tr80r; 22. januar 2010 kl. 16:42.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av NawaK Vis innlegg
Såpass ja, I like you allready. Her har du et par til men noen av de er endel utenfor sjangern so ya know.

- We Came As Romans :
awesome imo, litt tdwp alike.

- For the Fallen Dreams :

- The World Alive :

- The Crimson Armada :

- Of Mice & Men :

- I See Stars :
ganske annerledes men

- As I Lay Dying :
mulig du har hørt dissa, er utenfor sjangern.

får håpe det er noe du ikke har hørt her da
Vis hele sitatet...
We Came As Romans var fett når det ikke var clean vokal, men så kom det overpolisha autotune drittet jeg snakka om... Hadde potensialet til å bli noe jeg kunne hørt på.
For the Fallen Dreams var fett, men ikke helt det jeg leter etter.
The Word Alive har jeg hørt litt på før, men ikke det jeg leter etter i denne sammenhengen pga litt for mye clean/overpolish.
The Crimson Armada var helt ok, ikke helt det jeg leter etter.
Of Mice & Men var fet når det ikke var clean vokal, men ikke det jeg leter etter.
I see Stars har jeg vært innom før, er helt greit, men ikke det jeg leter etter i denne sammenhengen.
As I Lay Dying er drit fett, hører på det fra før av. Det er ikke helt det jeg leter etter i denne sammenhengen men takk for tipset.

Sitat av tr80r Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det var ganske fett, men ikke helt det jeg leter etter.
har lagd denne listen jeg er gla i:

http://open.spotify.com/user/thorbj8...TxK5TCi65bhqz9

..ikke collaborative!! :-)
skal du ha bra hardcore så MÅ du høre SKITSYSTEM eller From ashes rise.
...sjekk ut "all that remains"
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av thorbj81 Vis innlegg
har lagd denne listen jeg er gla i:

http://open.spotify.com/user/thorbj8...TxK5TCi65bhqz9

..ikke collaborative!! :-)
Vis hele sitatet...
Nei, nei og atter nei.

Sitat av Sicksakk Vis innlegg
skal du ha bra hardcore så MÅ du høre SKITSYSTEM eller From ashes rise.
Vis hele sitatet...
Skal ikke ha hardcore skal ha noe som ligner på Bring Me The Horizon.

Sitat av thorbj81 Vis innlegg
...sjekk ut "all that remains"
Vis hele sitatet...
Hører på de allerede men ligner ikke en døyt på BMTH. Har du hørt BMTH?
We butter the bread with butter.

Vil anbefale Extem. selv om starten er litt rar.
Om du er villig til å utvide horisonten litt, kan jeg gjerne tenke meg å introdusere deg for en sjanger som heter "doomsday rock and roll". Er basert på Fast forward rock n' roll, bare med mye tyngre gitarriff og doble basstrommer.

Det eneste bandet jeg vet om innenfor sjangeren er Chrome Division. Bandet består av bla. Eddie Guz (Carburetors) på vokal (har slutta, men er ikke sikker på om de har spilt inn noe etter dette), Shagarath fra Dimmu Borgir spiller gitar, Björn Luna fra Ashes to Ashes står for bass. Resten av bandet er ukjendt for meg.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=dc2JYcolphY en liten smaksprøve
Sist endret av McLovin; 23. januar 2010 kl. 22:55.
Quiritatio!
norsk band som la opp for en måneds tid siden . .
Å i den anledning la de ut siste albumet til gratis nedlastning : https://www.yousendit.com/download/V...R0ZJMHNLSkE9PQ

kan anbefale på det sterkeste , serlig "gunslinger"
Guud å mye mas det var her .
Å hvis du synes BMTH er så JÆÆÆVLA bra..
tenker du da GAMLE lr nyeste skiva? Det er nemelig ikke så lett å finne noe som likner på BMTH pga folk lager sin egen musikk, å siste de vil er å høres ut som et annet band...

men skal si det må være mange som ikke har hørt bmth her..

GAMLE LR NYE?
har hørt om bmth å quiritatio ligner på bmth i musikkstilen . .
Dem har ikke jeg hørt om å den downloaden var expired.

Han spør jo etter band i samme sjanger..
all that remains er ikke i samme sjanger, å at folk å død å liv skal INTRODUSERE han for ditt å datt er anoying...
greit det er mye annet bra.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
We butter the bread with butter.

Vil anbefale Extem. selv om starten er litt rar.
Vis hele sitatet...
Ikke noe for meg.

Sitat av Herremann Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Molotov Solution, ikke det jeg leter etter.
Into the Moat, ikke det jeg leter etter.
See You Next Tuesday, ikke det jeg leter etter.

Sitat av McLovin Vis innlegg
Om du er villig til å utvide horisonten litt, kan jeg gjerne tenke meg å introdusere deg for en sjanger som heter "doomsday rock and roll". Er basert på Fast forward rock n' roll, bare med mye tyngre gitarriff og doble basstrommer.

Det eneste bandet jeg vet om innenfor sjangeren er Chrome Division. Bandet består av bla. Eddie Guz (Carburetors) på vokal (har slutta, men er ikke sikker på om de har spilt inn noe etter dette), Shagarath fra Dimmu Borgir spiller gitar, Björn Luna fra Ashes to Ashes står for bass. Resten av bandet er ukjendt for meg.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=dc2JYcolphY en liten smaksprøve
Vis hele sitatet...
Nei.
Sitat av bragilicious Vis innlegg
Quiritatio!
norsk band som la opp for en måneds tid siden . .
Å i den anledning la de ut siste albumet til gratis nedlastning : https://www.yousendit.com/download/V...R0ZJMHNLSkE9PQ

kan anbefale på det sterkeste , serlig "gunslinger"
Vis hele sitatet...
Ikke det jeg leter etter.

Sitat av mizfitnilz Vis innlegg
Guud å mye mas det var her .
Å hvis du synes BMTH er så JÆÆÆVLA bra..
tenker du da GAMLE lr nyeste skiva? Det er nemelig ikke så lett å finne noe som likner på BMTH pga folk lager sin egen musikk, å siste de vil er å høres ut som et annet band...

men skal si det må være mange som ikke har hørt bmth her..

GAMLE LR NYE?
Vis hele sitatet...
Jeg liker selvfølgelig Count Your Blessings albummet best, men digger også Suicide Season.

Enig, kan ikke være mange her inne som har hørt BMTH, virker mer som om alle bare poster favorittbandene sine.

Sitat av bragilicious Vis innlegg
har hørt om bmth å quiritatio ligner på bmth i musikkstilen . .
Vis hele sitatet...
Syntes ikke jeg.

Sitat av mizfitnilz Vis innlegg
Dem har ikke jeg hørt om å den downloaden var expired.

Han spør jo etter band i samme sjanger..
all that remains er ikke i samme sjanger, å at folk å død å liv skal INTRODUSERE han for ditt å datt er anoying...
greit det er mye annet bra.
Vis hele sitatet...
Thnx again.
attack! attack! ville du kanskje likt. Om du ikke alt hører på det da.
trykk på "similar artists" her hvis du ikke har gjort det før:

http://www.last.fm/music/Bring+Me+the+Horizon
Huske isje heilt hvordan bmth er, hører ikke lengre på dem, men truuur kansje dette er noe lignenes, shoot me if im wrong... http://www.myspace.com/hypocrisy
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av ScoobyDoo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette ligner ikke BMTH en plass.

Sitat av Hangaround Vis innlegg
attack! attack! ville du kanskje likt. Om du ikke alt hører på det da.
Vis hele sitatet...
Samme som over.

Sitat av thorbj81 Vis innlegg
trykk på "similar artists" her hvis du ikke har gjort det før:

http://www.last.fm/music/Bring+Me+the+Horizon
Vis hele sitatet...
Alle bandene under similar artists har allerede blitt nevnt i denne tråden.

Sitat av Neqva Vis innlegg
Huske isje heilt hvordan bmth er, hører ikke lengre på dem, men truuur kansje dette er noe lignenes, shoot me if im wrong... http://www.myspace.com/hypocrisy
Vis hele sitatet...
Bedre enn de to forslagene over, men ikke det jeg leter etter.
Black Dahlia Murder
Kataklysm
Lamb of God
Protest the Hero
Revocation
Strapping Young Lad ()
Whitechapel
Beneath the Massacre
Chimaira
Despised IconThe Faceless
The Few Against Many
Here Comes the Kraken
Himsa

Kjør deg igjennom noen sanger, og jeg er sikker på de fleste sangene faller i smak
junkpal's Avatar
Trådstarter
[COLOR="Green"]GRØNT:[/COLOR] Hører på/Har hørt før.
[COLOR="Red"]RØDT[/COLOR]: Ikke helt det jeg leter etter.
[COLOR="Orange"]ORANGE:[/COLOR] Var fett/det jeg leter etter.


[COLOR="Green"]Black Dahlia Murder[/COLOR] [COLOR="red"][Ikke helt det jeg leter etter, men bra forslag][/COLOR]
[COLOR="red"]Kataklysm[/COLOR]
[COLOR="Green"]Lamb of God[/COLOR] [COLOR="Red"][Ikke helt det jeg leter etter i denne sammenhengen][/COLOR]
[COLOR="Green"]Protest the Hero[/COLOR] [COLOR="red"][Ikke helt det jeg leter etter i denne sammenhengen][/COLOR]
[COLOR="Red"]Revocation[/COLOR] [Kunne vært fett med annerledes vokalist]
[COLOR="red"]Strapping Young Lad[/COLOR]
[COLOR="Green"]Whitechapel[/COLOR] [COLOR="Red"][Er drittfett instrumentalt messig, men vokalen blir for kjedelig for meg][/COLOR]
[COLOR="Red"]Beneath the Massacre[/COLOR] [For kjedelig vokal, blir ensformig]
[COLOR="Green"]Chimaira[/COLOR] [COLOR="RED"][Ikke helt det jeg leter etter i denne sammenhengen][/COLOR]
[COLOR="Red"]Despised Icon[/COLOR] [For kjedelig vokal. Minna meg om rappere som skal prøve noe nytt, og begge vokalistene ser identiske ut]
[COLOR="red"]The Faceless[/COLOR] [Allerede nevnt i tråden]
[COLOR="red"]The Few Against Many[/COLOR]
[COLOR="Orange"]Here Comes the Kraken[/COLOR] [Dette var faktisk ganske fet, skal sjekke de mer ut]
[COLOR="Red"]Himsa[/COLOR] [Ikke helt det jeg leter etter i denne sammenhengen, men det var ganske fett]
Between the buried and me?
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Illyria Vis innlegg
Between the buried and me?
Vis hele sitatet...
Hører allerede på disse, men takk for tipset