Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2020
Her er grunden til at jeg sier hun må bort!

Hun kommer hele tiden med så utrolig dumme lover og meninger, at jeg må bare le
The Rhymenocerous
polle's Avatar
blir vi ikke pressa av EU til å komme med en sånn lov? Men, om Valgerd tar dunken en dag blir jeg ikke akkurat lei meg nei.
Det er vel ingen bombe at en sånn lov innføres også her i Norge. Å skylde på en enkeltperson, som i dette tilfellet, er bare utrolig naivt.
Er bare å bli paranoid og skaffe seg feitmange proxier.
jeg kjenner faktisk datteren hennes. og hun er en psycho når det gjelder og laste ned ting fra kazaa osv... så jeg tror nok ikke det er svarsta haugland sin skyld. det er jo EU som presser Norge.
Svarsta Haugland D"#€ER i nedlastinger og opplastinger. så man skal ikke skylde på HUN!
anbefaler å lese denne artikelen, ikke itavisen sin... http://www.ballade.no/nmi.nsf/home/b...14323458039826
Er så forbanna lei av det tullpratet til valgjerd at jeg holderp å å pisse på meg.. Min mening !
Blir jo litt bortkasting av 30 mill de klarer jo aldri å stoppe det.
Mye som har blitt bortkastet av penger i dette landet
Jeg er enig med at Valgerd ikke har noe og gjøre med dette, men hater hun uansett :P Tenk dere a, for 30 mill kunne staten faen meg ha fiksa kolektiv tilbudet i Oslo eller noe annent viktig. Og brukke 30 mill på dette er det samme som og bruke 30 mill på å forske på noe som kan få det til å slutte og regne. Altså helt unødvendig, når jeg tenker meg om hadde det vært chill hvis det ikke regna, la oss bruke 30mill på det istedenfor..
Si meg, bader ikke film og musikkindustrien i penger? Jeg kommer til å laste ned filmer, spill, musikk og anime til en offentlig instans sender 20.000 volt gjennom brystvortene mine som straff. Dessuten misliker jeg at Norge må bøye seg etter EUs krav.
Ja EU styrer lande vårt ikke vi :P
Svarstad Haugland styrer ikke Norge, det gjør forsåvidt ikke Bondevik eller Høybråten heller. Dette er et forslag som må stemmes over av de folkene hele Norge har stemt inn.
Gå litt dypere og ikke bare tenk at du ikke må stemme Krf, det er mange andre partier som følger deres tåpelige forslag og de har like mye skyld.
lovlig eller ikke, jeg kommer aldri til å slutte med nedlasting. Tviler dere andre også vill.
jeg kommer jo heller aldri til å stoppe , om jeg så blir tatt så kommer jeg ikke til å stoppe
Det verste med dette er at man ikke få bryte kopisperrer. Dette medfører også til tider at man ikke får lov til å konvertere mellom formater.

Hva vil dette ha å si? Hadde disse lovenen kommet tidligere hadde DVD-Jon blitt dømt. Dessuten truer dette den tidligere retten til å ta private kopier (backup) av dine egne ting. De fleste vil gi faen og fortsette som før, men det endrer ikke lovverket. Dessuten er dette enda en bit i puslespillet til de store plateselskapene, snart vil vi se søksmål her også.

Jeg liker heller ikke å gi fra meg frihet som forbruker. Hvorfor skal vi akseptere at de store plate- og filmselskapene skal få diktere hva vi kan gjøre med mediene vi selv har kjøpt?
Sist endret av Nichotin; 15. oktober 2004 kl. 21:03.
men er det i det hele tatt noen som har tenkt å følge denne låven(hvis det blir da..)??

tror ikke akkurat det
jeg kommer ikke til å bry meg.
Og nok en unyansert trådstarter. Har mye å si om emnet, men hvorfor skal man gidde.
Hva skal til for at man eventulet skal bli dømt? Kan de bare komme å ta hden din og sjekke mp3ene opp mot cdsamlinga di, eller må de logge at du laster ned?
De må vel logge det du laster ned, eller dokumentere at du har lastet det ned etter lovendringen.
Dette er jo bare latterlig. Jeg synes vi som er veldig i mot dette skal sette oss ned og skrive et brev til Valgerd. Det hjelper kanskje ikke noe, men jeg føler at jeg må gjøre noe alikevell.
Opprinnelig postet av molo
men er det i det hele tatt noen som har tenkt å følge denne låven(hvis det blir da..)??
Vis hele sitatet...
Hvilken låve? Hvor?
Opprinnelig postet av Mantus
Svarstad Haugland styrer ikke Norge, det gjør forsåvidt ikke Bondevik eller Høybråten heller. Dette er et forslag som må stemmes over av de folkene hele Norge har stemt inn.
Gå litt dypere og ikke bare tenk at du ikke må stemme Krf, det er mange andre partier som følger deres tåpelige forslag og de har like mye skyld.
Vis hele sitatet...
Og enda dypere så er politikerne i praksis låst til EU. Dette kommer faxet inn fra Brüssel, direktivet heter infosoc. Om så Kristin Halvorsen var sjefen så ville dette direktivet blitt innført.
Infosoc, ingsoc, ikke store forskjellen
heh, det her minner om bondeviks "forbud mot mobbing"

uansett kan man alltid sette sin lit til hackere, de fikser det alltid uansett hva som er lov eller ikke med pc (eller: det finnes ikke noe som ikke er lov med pc)!