Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  247 20060
Sitat av Ryasc Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Anonymous har sakt sikkert 100 ganger, att det IKKE var de som DDoS'et de, de sier att Sony tok det ned for og fikse elns, men folk hører ikke på dem, så de sier "Hvorfor ikke få en lulz av det?"..

(Har jeg hørt, (a) )
Sist endret av Bobbacar; 25. april 2011 kl. 22:45.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Sitat av sneipen Vis innlegg
Dakar sony.. Hadde sony vært kunder og opplevd noe (hypotetisk situasjon av samme varighet) hadde advokater vært på døra med ett ultimatum nå.. :P
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hvor du vil med dette? Så hvis for eksempel Donald Trump eier en PS3, så betyr det at fordi han er rik så kontakter han med en gang alle sine beste advokater fordi han ikke får spilt Black Ops?
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Vis hele sitatet...
:/ basically har de ingen peil på når det er oppe igjen?
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Skjønner ikke helt hvor du vil med dette? Så hvis for eksempel Donald Trump eier en PS3, så betyr det at fordi han er rik så kontakter han med en gang alle sine beste advokater fordi han ikke får spilt Black Ops?
Vis hele sitatet...
ja, det hadde han...


Nei.
Men hadde hadde ikke vært så sympatisk, kanskje han hadde satt advokater på det viss han kjøpte ps3 pga linux som dem plutselig fjernet..
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Uansett hvor irriterende jeg synes det er å ikke komme meg online, så synes jeg det er velfortjent. Kjipt at kredittinfo kanskje er på avveier, og alle 70 millioner gamere har min medfølelse, men sony måtte nesten vente seg noe reaksjoner på at de trakk linuxstøtten.
psn er blitt hacka, så sony har bare 'slått av' online delen inntil videre om jeg ikke tar helt feil!

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ja, der ja! Der har jeg min kilde!
Koslig av Sony å legge masse VISA kortdetaljer i én og samme tabell, jeg har ihvertfall bestilt nytt.
Sist endret av fxxked; 26. april 2011 kl. 12:06.
bare å pusse balltreet og håpe på at jeg møter noen av Geeksa i Ano..

Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
PC er best.
case closed.
Vis hele sitatet...
så er ikke pc en spillkonsol...

Sitat av kaliber12 Vis innlegg
OMG, som folks syter, vudere å selge ps3, hva i helvete!
Kommer ikke til å selge ps3 min fordi psn er nede, jeg vet at psn vil komme opp å gå igjen, til den tid er det bare å spille singelplayergames.
Tenk før i tiden hadde man ikke onlinemuligheter på spillkonsollen, da var det bare å spille alene eller split screen med vennene dine.
Sony har vært uheldig med psn og de jobber sikkert på spreng med å få det opp igjen, de tjener jo ikke på at folk ikke kommer inn.
Vis hele sitatet...
før i tiden så dem heller ikke på tv..., så skru av tvn din!
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Sitat av sneipen Vis innlegg
ja, det hadde han...


Nei.
Men hadde hadde ikke vært så sympatisk, kanskje han hadde satt advokater på det viss han kjøpte ps3 pga linux som dem plutselig fjernet..
Vis hele sitatet...
Men så er nå det en helt annen diskusjon som jeg ikke gidder å gå inn på fordi jeg er likegyldig til det.
Sitat av FreeLancer Vis innlegg
bare å pusse balltreet og håpe på at jeg møter noen av Geeksa i Ano..



så er ikke pc en spillkonsol...



før i tiden så dem heller ikke på tv..., så skru av tvn din!
Vis hele sitatet...
Den er skrudd av, tenk.

De siste på ryktefronten sies det at alle psn brukere skal få en email fra sony snart. http://www.examiner.com/video-game-i...out-psn-status
Velvel, får vel spille noen gamle snes spill på pc.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Når man punger ut 2500,- for en spillkonsoll forventer jeg å kunne bruke den til alt produsenten sier den kan brukes til.
Og de spillene jeg har til PS3 har elendig SP.
Vis hele sitatet...
oioioi hvis alle skulle ha sakt det hver gang WoW har vært nede eller ikke spillbart pga lagg så hadde det nok ikke vært mange igjenn gitt.
Get over it, du har enda mange år igjenn å kaste bort på online.
imo så er spill blitt alt for online orientert, jeg har pc for å spille med andre, men konsollen tar jeg i bruk hvis jeg vil ha meg noen kvalitetstimer med bare meg og en god singleplayer med story.
Den oppdateringa burde bli bra!
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Når man punger ut 2500,- for en spillkonsoll forventer jeg å kunne bruke den til alt produsenten sier den kan brukes til.
Og de spillene jeg har til PS3 har elendig SP.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo da ikke Sony som har tvunget ned PSN. Det har oppstått problemer og du må bare leve med det. Dette er ikke Sony sin skyld.
Jeg har lest rundt på nettet om at muligens kredittkort informasjon kan ha blitt hacket. Hva betyr dette? kan kredittkortet mitt gå tappet for penger? Jeg pleier alltid å huske å slette kontoinformasjon RETT etter at jeg har kjøpt noe på psn.

håper ikke :/
nja muligens kan alt ha skjedd. heldigvis trenger jeg kode brikke når jeg bruker visan online..
fortsatt kan de få ditt person nr, og din adresse og alt for mye personlig informasjon til å føle seg trygg.
Om playstation finner de som sitter med informasjonen (om de gjør det) bør de betale en betydelig sum for å forsikre sine brukere om at dette ikke blir misbrukt.
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
fortsatt kan de få ditt person nr, og din adresse og alt for mye personlig informasjon til å føle seg trygg.
Om playstation finner de som sitter med informasjonen (om de gjør det) bør de betale en betydelig sum for å forsikre sine brukere om at dette ikke blir misbrukt.
Vis hele sitatet...
høres ikke bra ut...
Sitat av Dead Roach Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Great -.-
De har fatt full tilgang pa kortinfo, og mere til. Og de brukte faktisk over en uke bare pa a fortelle oss det.
men hvordan skal vi få forandre passordet osv når vi ikke for logget på??
Du skal forandre et med en gang det PSN er online igjen, skrev dem
Sitat av Shudo Vis innlegg
Du skal forandre et med en gang det PSN er online igjen, skrev dem
Vis hele sitatet...
De burde heller tilbakestilt alle passordene og sendt nye på mail.
De sa også at om du bruker dette passordet flere steder burde du forandre det på alle andre tjenester du bruker dette. Christ,
som jeg har skrevet, så pleier jeg alltid å slette kontoinformasjon rett etter at jeg har kjøpt noe på PS store. Dette gjør jeg ved å gå inn på kontoinnstillinger og på BILLING settings. Her trykker jeg på delete, og dermed fjernes kontoinformasjonen som er knyttet til brukeren.

betyr dette at jeg er trygg da ?
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
som jeg har skrevet, så pleier jeg alltid å slette kontoinformasjon rett etter at jeg har kjøpt noe på PS store. Dette gjør jeg ved å gå inn på kontoinnstillinger og på BILLING settings. Her trykker jeg på delete, og dermed fjernes kontoinformasjonen som er knyttet til brukeren.

betyr dette at jeg er trygg da ?
Vis hele sitatet...
Tror det. Men enda tryggere er det og kjøpe PSN kort i butikken)
Sitat av UB3R Vis innlegg
Tror det. Men enda tryggere er det og kjøpe PSN kort i butikken)
Vis hele sitatet...
det skal jeg gjøre fra nå av..
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
det skal jeg gjøre fra nå av..
Vis hele sitatet...
De oppgraderer sikkerheten på serveren nå. Så tror ikke dette blir et problem på lenge.
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
som jeg har skrevet, så pleier jeg alltid å slette kontoinformasjon rett etter at jeg har kjøpt noe på PS store. Dette gjør jeg ved å gå inn på kontoinnstillinger og på BILLING settings. Her trykker jeg på delete, og dermed fjernes kontoinformasjonen som er knyttet til brukeren.

betyr dette at jeg er trygg da ?
Vis hele sitatet...
Tror du fortsatt kan bli utsatt for identitetstyveri (er ikke sikker).

Er det noen her som har lyst til å gi noen tips til hva man kan gjøre?
Burde jeg stenge kontoen min? Om kontoen min blir tømt, vil Sony (eller hvem som har skylda) erstatte?
Skifte passord overalt jeg har samme passord..
Flytte?(troll)
Sitat av Xernox Vis innlegg
Tror du fortsatt kan bli utsatt for identitetstyveri (er ikke sikker).

Er det noen her som har lyst til å gi noen tips til hva man kan gjøre?
Burde jeg stenge kontoen min? Om kontoen min blir tømt, vil Sony (eller hvem som har skylda) erstatte?
Skifte passord overalt jeg har samme passord..
Flytte?(troll)
Vis hele sitatet...
bare finn ut hvilket kort du pleide å bruke da du kjøpte, så bare følger du med ofte på kontoutskrifter osv..
Du bør ikke tenke på det nå. OM det skjer så går du til banken og stenger kontoen din får og så ringe PSN support og spørre hva du skal gjøre.
Sitat av UB3R Vis innlegg
Du bør ikke tenke på det nå. OM det skjer så går du til banken og stenger kontoen din får og så ringe PSN support og spørre hva du skal gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg kan fortsatt bli utsatt for identitets tyveri.

Hva skjer om kontoen min blir tappet? Får jeg de pengene tilbake?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg kan fortsatt bli utsatt for identitets tyveri.

Hva skjer om kontoen min blir tappet? Får jeg de pengene tilbake?
Vis hele sitatet...
om du mister penger på kontoen, så tror jeg sony kommer til å erstatte det. Hvis ikke så mister de jo kunder
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg kan fortsatt bli utsatt for identitets tyveri.

Hva skjer om kontoen min blir tappet? Får jeg de pengene tilbake?
Vis hele sitatet...
Ring banken din om det skjer og spør de hva du skal gjøre får og få tilbake pengene.

Derfår bruker man kun KRedittkort når man handler på nett, (Om du har det)
Er litt usikker på hva jeg egentlig har. Jeg er 17 år (fikk kortet når jeg var 15) og ifølge alle jeg støtter på er kredittkort 18 års grense. Det "kortet" er linket til den andre kontoen min, som jeg har ungdomskort på.
Har også merket at jeg bare kan bruke 10000 per dag

Jeg bruker bare det kortet på nettet, ungdomskortet bruker jeg ellers.


Sitat av resetmod91 Vis innlegg
om du mister penger på kontoen, så tror jeg sony kommer til å erstatte det. Hvis ikke så mister de jo kunder
Vis hele sitatet...
Dette kan bli dyrt for Sony..
Sist endret av Xernox; 27. april 2011 kl. 12:43.
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
heldigvis bare brukt visan 1 gang, og det var over 1 år siden...
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
heldigvis bare brukt visan 1 gang, og det var over 1 år siden...
Vis hele sitatet...
Om du lagret kredittkortinformasjonen vil jeg ikke si "heldigvis".
_____

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10084860

Ser ut som hver 10. nordmann har blitt rammet (500.000 nordmenn) og 160.000 av disse har brukt kredittkort som kan ha blitt lekket.
jeg sjekker kontoene mine flere ganger daglig uansett.., alltid noen penger ut og inn, så jeg for se etter avik..

Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg kan fortsatt bli utsatt for identitets tyveri.

Hva skjer om kontoen min blir tappet? Får jeg de pengene tilbake?
Vis hele sitatet...
som regel gjør du det...
Har bestilt nytt VISA kort (kommer innan ei veka). Overført mesteparten av pengane på brukskontoen til sparekontoen. Endra passord på mail, paypal, play.com, ebay, etc.
Sitat av jha85 Vis innlegg
Har bestilt nytt VISA kort (kommer innan ei veka). Overført mesteparten av pengane på brukskontoen til sparekontoen. Endra passord på mail, paypal, play.com, ebay, etc.
Vis hele sitatet...
ikke glem det/dem nye passordene nå he he , fort gjort når man bytter til noe nytt as, hvertfall med meg...
Synes det er irriterende at dem ikke kan si noe mer om hva tid de håper og få systemet opp igjen, er det snakk om få dager, en uke, 2 uker...
At de bruker så lang tid på og offisielt si at dem har blitt hacket og sensitiv informasjon er på avveie er direkte provoserende, mye bedre og si at det er vedlikehold i ei veke...

Jaja, håper at det blir mulig og logge seg inn snart, jeg må sjekke hva kort jeg har brukt på psn slik at jeg kan sperre det.
Sist endret av sneipen; 27. april 2011 kl. 14:34.
Sitat av kaliber12 Vis innlegg
til den tid er det bare å spille singelplayergames.
Vis hele sitatet...
Eller så kan freak'ene komme seg ut i frisk luft og se verden og naturen i ekte HD med fantastiske 3D effekter. Tro meg, det er kulere ute enn inne!

Mvh
KF
Sitat av KapteinFredrik Vis innlegg
Eller så kan freak'ene komme seg ut i frisk luft og se verden og naturen i ekte HD med fantastiske 3D effekter. Tro meg, det er kulere ute enn inne!

Mvh
KF
Vis hele sitatet...
hadde vært lettere om dem sa et tidspunkt, så slapp vi å sitte inne å sjekke om vi kommer online hele tiden
Sitat av jha85 Vis innlegg
Har bestilt nytt VISA kort (kommer innan ei veka). Overført mesteparten av pengane på brukskontoen til sparekontoen. Endra passord på mail, paypal, play.com, ebay, etc.
Vis hele sitatet...
Paranoid eller?
Sitat av jrg Vis innlegg
Paranoid eller?
Vis hele sitatet...
Better safe than sorry?

Skal selv endre passord på alle nettsider jeg bruker, og samtidig overføre det meste av pengene på Visa-kort-kontoen til en annen konto.
Tro meg, det er forbanna surt hvis du blir svindlet og sitter der uten penger, og samtidig mister tilgang til flere av nettsidene du til daglig bruker.
Sist endret av s1gh; 27. april 2011 kl. 20:05.
Sitat av FreeLancer Vis innlegg
hadde vært lettere om dem sa et tidspunkt, så slapp vi å sitte inne å sjekke om vi kommer online hele tiden
Vis hele sitatet...
Hadde det ikke vært bedre å bare latt ps3'n stå å støve seg ned en liten uke da? Du trenger ikke sitte å stirre på "Vedlikehold pågår på PSN". Det ødelegger skjermen din om du ser på det samme bildet for mye(ihvertfall for oss med plasma).

Men jeg vil tro alle klarer seg bedre uten playstation'en sin i noen uker. Jeg har ikke brukt min på snarere 3 uker, så tenkte jeg at jeg skulle spille litt i går, så fikk jeg gladmeldingen.
Med på tanken kaptein, men liker og sitte inne om kvelden når jeg har gjort det jeg skal for dagen og evt. spille litt. Noe jeg liker bedre enn og se på tv.
...Tror ikke jeg er alene om det.
Sist endret av sneipen; 27. april 2011 kl. 21:37.
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
sony har sagt minst ei uke til..., enda en helg uten psn,......
Skal være tilbake onsdag neste uke ifølge ITavisen.