Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1559
Hva anbefaler dere?
Vet at det er lettere å få spill til PS2 (kjenner flere som har det), men vet med meg selv at hvis jeg kjøper blir det ikke så vanvittig med spilling uansett. Bare kult å ha det jussom!!
Jeg tror jeg ville kjøpt xbox.

Pros:
- *alt* kan mekkes moddes og hackes
- billig (tror chip er billigere også)
- kraftigste konsoll på markedet for øyeblikket
- divx (uten lyd?)

Cons:
- ikke det beste utvalget av spill (ps2 vinner her)
- micro$oft


Siden du ikke skal spille så vanvittig mye, kommer du sikkert ikke til å lide av mangel på antall spill. Det finnes mange must blant spillene. Jeg har selv vurdert å "konverere" til xbox.
spellingnazi
canonix's Avatar
Spillene kommer jo når utviklerne forstår hvor gode muligheter xBox gir.
Grafikken er jo helt enestående.


Xbox:
733MHz CPU
Geforce-GPU
Bruk egen musikk når du spiller, ved å rippe cd'er.
(CD/RW-plater må brukes.)


Med Modchip:
Spill Divx
Bytt ut disken til f.eks. 120GB
* Xboxen blir en FTP-Server, slik at du bare kan overføre spill/divx via en vanlig FTP-klient.
* Bruk hjemmelagd software på den.
Sonefri DVD-Spiller
* Oppdatere BIOS på modchip fortløpende.


* Fungerer kun med noen modchips.
( http://www.lik-sang.com/catalog/prod...ducts_id=1998& )
original reprint
xaff's Avatar
Jeg har selv PS2, og er storfornøyd. Men jeg har også testet xBox, som også virker fristende. Men siden jeg er PSX'er så hadde jeg i dag kjøpt meg PS2 fremfor xBox, som kommer til å slite litt med å konkurere med spillmengden til PS2, ettersom at du kan spille PSX spill på PS2.
Som sagt er X-Box kraftigere, PS2 har flere spill.

konklusjon: Spill kommer til å bli laget til X-Box

PS2 kan ikke trekke tilbake alle konsollene sine for å oppgradere de til en like/kraftigere konsoll som X-Box


KJØP X-BOX
kan man ikke skaffe seg psx emulator til xbox nå da ?
det hjelper jo seriøst på spillmengden, selv om spillene ikke er av høyeste (grafisk) kvalitet. Kommer sikkert ps2 emu til xbox snart og. Kjøp xbox av den enkle grunn at den kan moddes. Xboxen i seg selv er ikke noen god løsning.
Playstation 3 er vel snart ute på markedet..... slutten av 2003 hvis jeg ikke husker feil
Metal Gear Solid får man ikke på X-box
Ettersom x-box er utviklet av MS skulle man tro at de gjorde alt sammen for å tjene penger. Men sett i forhold til ps2 har x-box harddisk (slipper minnekort) samtidig som den har støtte for 4 spillere (slipper multitap). Derimot må man kjøpe DVD-kontrollen for å se dvd-filmer, men det ser ikke jeg på noe problem ettersom jeg allerede har dvd-spiller.

Flere fordeler: Link'ing av flere x-box'er er ingen sorg (også over internett). Genial grafikk. Gode kontrollere med meget god force feedback.

Derfor valgte jeg x-box fremfor ps2.
Hvis han skal ha en konsoll bare til å vise fram så ser jo ps22 best ut
Derimot må man kjøpe DVD-kontrollen for å se dvd-filmer,
Vis hele sitatet...
Funker fint og spille DVD filmer uten "DVD-Dongle" hvis du har chip
spellingnazi
canonix's Avatar
Angående psx/ps2-emulator er jeg ikke helt sikker.
Begge disse konsollene er forholdvis sterke, så jeg vet ikke om xBox klarer å dra disse smertefritt.
Men det overlater jeg til de som kan det.


Det er forresten mange som hater kontrollerne.
Men med en liten dings fra lik-sang.com, kan du bruke psx/dc/etc-kontrollere til xBoxen.
Bare så det er sagt.
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Playstation 3 er vel snart ute på markedet..... slutten av 2003 hvis jeg ikke husker feil
Vis hele sitatet...

2005