Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1829
Vært der, gjort det.
Så nei, jeg kommer meg ikke inn på mobilbank heller. Jeg har penger på konto, men klarte sperre kortet idet jeg mistet det. Iallefall trodde jeg det var mistet, og nå sitter jeg her uten mulighet for og bruke pengene mine i jula, hvilket er litt krise!
Jeg har DNB og bor i Trondheim, hvis den informasjonen hjelper.

Altså, normalt sett kan man ringe 91504800 og nå kundeservice, selv på en Søndag.. Men neida, i jula er tlf stengt. Please, hjelp anyone?

Beklager dobbeltpost, men om tråden havnet feil beklager jeg det og må, gjerne flyttes.
Sist endret av SaerDnAX; 25. desember 2018 kl. 10:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I følge dnb så skal tlf være åpen i dag mellom 0900 - 2000.
Men og gjenåpne kortet går ikke vis du har funnet det. Må bestille nytt kort.
Sist endret av ex-adrin; 25. desember 2018 kl. 11:11.
Tror det er lite å gjøre med det før de åpner kundeservice.
Vil uansett ta noe tid å få nytt kort, jeg har ikke fått "åpnet" sperret kort fra DNB tidligere.
Så kanskje du må gå til en bank i butikk når de åpner å ta ut penger.
Inntil da ha du kanskje venner eller familie å låne penger fra ?
Sorry, men du må nok bare smøre deg med litt tålamod og vente til det nye kortet dukker opp. Kundeservice er vanligvis åpen i kontortiden.
Til neste gang—

1. Vurder å skaffe deg mobilbank og/eller Vipps. Da kan du i det minste overføre penger til en bekjent og få dem til å ta dem ut i en minibank.

2. Hvis du ikke liker overflødig teknologi, ha et «cookie jar» med cash nok til en tre-fire dager i.

3. Skaff deg et «back-up» kreditkort type Norwegian-kortet. Jeg hater kreditkort og bruker dem kun når jeg a) reiser i utlandet eller b) må ha penger der og da og vet jeg kan betale rentefritt tilbake til kontoen innen fristen. Du kan også putte penger på Norwegian-kontoen, om jeg ikke husker feil.

Den siste er kun for dem som ikke sliter med økonomisk og vet hvordan de unngår smeller på kreditkort. Forbrukslån og kreditkort er noe herk, men må innrømme at sistnevnte kan være nyttig i blant.
Med MobilBankID slipper du kodebrikke.
Har du DNB kan du gå i Post i Butikk. De har Postbank. Der kan du ta ut penger vha. kontonummer, så lenge du har med legitimasjon (Pass, Førerkort, bankkort). Men da må du vente til 27 da..
VIPPS er løsningen. Du kan overføre pengene til en venn og be vedkommende ta ut pengene i kontanter.
Sending via Vipps krever at man har et fungerende (les. IKKE SPERRET) kort tilknyttet Vipps. Mottak av penger via Vipps kan man fint få til når kort er sperra, men sending kan du se langt etter.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Sending via Vipps krever at man har et fungerende (les. IKKE SPERRET) kort tilknyttet Vipps. Mottak av penger via Vipps kan man fint få til når kort er sperra, men sending kan du se langt etter.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk helt feil. For å sitere fra appen: Profil>Betalingsvalg>Betalingsmåter
"Du kan bruke både kort og konto som betalingsmåter".
"+Legg til nytt kort eller konto"

Problemet her er vel heller mangel på kodebrikke og mobilbank for å aktivere Vipps.
Men her var det aldri snakk om å betale en faktura eller betale for en vare i en butikk med BankAxept (særnorsk system for å unngå VISA/MasterCard-gebyrer hver gang man bruker kortet, uansett om det er debit eller kreditt), her var det snakk om å sende penger til en kamerat, og det går via VISA/MasterCard, med mindre kameraten din eier butikk og har en kortterminal med BankAxept-logo.

Hva må jeg ha for å kunne bruke Vipps?
For brukere over 15 år:

BankID eller BankID på mobil - har du ikke dette, så tar du kontakt med din bank.
Norsk personnummer eller d-nummer
Norsk mobilnummer
Folkeregistrert adresse
Norsk betalingskort (Visa eller Mastercard)
Konto i en norsk bank
E-postadresse
For brukere under 15 år:

En norsk bankkonto i sitt navn
Et norsk mobiltelefonnummer
Begge foreldre må ha en aktiv Vipps-profil
Begge foreldre må være identifisert i Vipps med BankID/BankID på mobil.
Vis hele sitatet...
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Men her var det aldri snakk om å betale en faktura eller betale for en vare i en butikk med BankAxept (særnorsk system for å unngå VISA/MasterCard-gebyrer hver gang man bruker kortet, uansett om det er debit eller kreditt), her var det snakk om å sende penger til en kamerat, og det går via VISA/MasterCard, med mindre kameraten din eier butikk og har en kortterminal med BankAxept-logo.
Vis hele sitatet...
Beklager men dette har ikke noe å gjøre med betalingsmåte å gjøre. Min Vipps har stått "default" med konto siden de lanserte ny oransje app. Jeg har derfor også logg fra i høst som bekrefter at alt jeg har betalt er gått fra konto, ikke kort.

Loggen inkluderer da også "kamerater" som ikke eier butikk og derfor heller ikke har kortterminal med BankAxept-logo.
Sist endret av Dough; 26. desember 2018 kl. 11:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.