Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 12636
Har nettopp kjøpt en Phillips 42" LCD og vil koble opp Wiien til denne. Følger denne kabelen med wii'en (vet ikke hvor jeg har eska) eller må jeg kjøpe den? Leste et annet sted på nettet at HDMI kabel er et must for wii og myyyyye bedre enn RGB, noen med erfaringer?

Hilsen blondine med lite peiling på kabler og sånn
Bytta nettopp fra RGB til HDMI på min ps3, ble utrolig mye bedre bildekvalitet. Om kabelen følger med til wiien er eg ikke sikker på.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Afaik følger det ikke med HDMIkabel i standardboksen til Wii.

Det følger ei med RGBkabel, men komponent følger med (Stereolyd via RCA og Kompositt via RCA).
Takk gutter, dere er så flinke med kabelgreier og sånn. Får gå på Elkjøp og spørre hva det er jeg trenger for å få HDMI til Wiien, blir vell en formue regner jeg med. :P :P
Wii har ikke støtte for HDMI. Wii har ikke støtte for HD-oppløsninger. Wii har ikke støtte for dolby digital eller DTS som gir 5.1 lyd.

Du vil dog få mye bedre bilde hvis du kjøper komponent kabler slik som her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328832.

Sitat av AtXbYeA
Det følger ei med RGBkabel, men komponent følger med (Stereolyd via RCA og Kompositt via RCA).
Vis hele sitatet...
Uhm, hæ?
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Wii har ikke støtte for HDMI. Wii har ikke støtte for HD-oppløsninger. Wii har ikke støtte for dolby digital eller DTS som gir 5.1 lyd.
Vis hele sitatet...
Hæ? Jammen de står jo (nedtonet) HDMI og surround i settingen? Trodde man trengte HDMI kabler plugget i for å tone opp knappen? Eller? Feil? Javel...
Nå fant jeg ikke Wii på Netonnet, men det er korrekt at Wii ikke støtter HDMI. Komponent vil være den teknisk beste løsningen. Du får disse kablene fra ca. 100 kr og oppover, hos forhandler ligger de nok til rundt 3-400 kr (bestilte mine fra DealExtreme). Surround-lyd tror jeg også det er dårlig med.

HM. Jaja. Får nøye meg med RCA da. Gidder ikke kjøpe Komponent.
IKKE kjøp den på Komplett eller lignende plasser. Kjøp her; http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4373

Evt. noen andre fra Dealextreme, så sparer du 350,- + frakt. Har derfra selv, og de fungerer upåklagelig.