Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1924
Ok, wii er kult som det er. Men DETTE er faanmeg helt sykt kult!!

For å ta en kjapp oppsummering, så bytter man om på hvordan man plasserer wiimoten og den sendergreia som egentlig skal stå foran TV'en, og vips får du en VIRKELIG 3d-opplevelse! Flytter du på hodet, så endres bildet på skjermen, du kan se hva som er bak ting ved å gå til siden, osv! Selvsagt finnes det ikke spill til dette pr i dag, men mulighetene er jo helt hemningsløst fete!

http://radiohode.org/2008/01/05/fora...illrevolusjon/
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Haha, har sett et par videoer med han der før og han burde seriøst skaffe seg en hobby.

Men dette var faktisk ganske genialt og underholdende, og kunne godt tenkt meg sett det gjennomført i et faktisk spill

Husker jeg testet en VR maskin i 1996-97 eller.no og det var faktisk helt utrolig.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Plutselig begynte jeg og se for meg reklamen for Metriod til Wii.
Enn om noen kunne realisere dette i et spill? Hadde virkelig vært fantastisk
Sitat av AtXbYeA
Haha, har sett et par videoer med han der før og han burde seriøst skaffe seg en hobby.
Vis hele sitatet...
Han har jo en! Hehe
Så den for en stund tilbake.

Lurer på om han har vurdert og sette noen kraftige IR dioder oppå wiimoten slik at øynene dine reflekterer IR lyset. (Tenk røde øyne på bilder)
Dermed ville man slippe å ha på seg briller, eller lignende.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av AtXbYeA
Haha, har sett et par videoer med han der før og han burde seriøst skaffe seg en hobby.
Vis hele sitatet...
Tåpeligste utsagnet jeg har hørt her på lenge. Dette er jo naturligvis en hobby. I stedet for for å kaste bort tiden sin på å game eller drikke så gjør han noe utrolig produktivt og vil sannsynligvis bli hyret av et eller annet konsern - bare utifra disse filmene.
Synes dette så helt rått ut jeg. Hvis dette ikke er en hobby så finns det ikke hobyer
Han brukte bare et kvarter på å vise det der? Jesus, skulle tatt meg 1 minutt å forklare og demonstrere.

"If you watch closely now, you will see that the target closest to you is appearing somewhat ontop of the laptop screen" Det sa du i sta også, fjonpung.
Sist endret av dynamite; 14. januar 2008 kl. 08:10.
Ufattelig bra.
Dersom ikke Nintendo tar i bruk denne alternative måten å bruke Wii'en...
Kommer kanskje noen andre til å gjøre det.
Nintendo, gi Johnny Lee en jobb i utviklings-avdelingen deres!
Helt enig turbolego.

Wii er kjempemorsomt, synd jeg solgte den for og kjøpe ps3 :-)
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Sitat av grudgE
Så den for en stund tilbake.

Lurer på om han har vurdert og sette noen kraftige IR dioder oppå wiimoten slik at øynene dine reflekterer IR lyset. (Tenk røde øyne på bilder)
Dermed ville man slippe å ha på seg briller, eller lignende.
Vis hele sitatet...
Hehe, da hadde det blitt veldig varmt i rommet, du vet hva IR er? IR="InfraRød stråling"=varmestråling
Dette så sinnsykt kult ut, men er det noen som vet hvordan dette egentlig fungerer sånn litt mer detaljert? Hadde vært spennende å vite.
noen som vet hvor de selger slike briller? eller det man trenger for å lage det?
dette var jo for tøfft til å ikke testes
Sitat av spaceinvader
noen som vet hvor de selger slike briller? eller det man trenger for å lage det?
dette var jo for tøfft til å ikke testes
Vis hele sitatet...
Han sier i videoen at han bare bruker et par briller med vanelige infrarøde lys på hver side.
Programvaren kan lastes ned Fra denne siden
Tror også at du kan få dette til å funke med et par fjernkontroller... men det vil se dust ut.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
spør noen av gutta i elektronikkforumet, de vet garantert hvor man får kjøpt ir-dioder
Sitat av atomet
Hehe, da hadde det blitt veldig varmt i rommet, du vet hva IR er? IR="InfraRød stråling"=varmestråling
Vis hele sitatet...
Yep, vet godt hva IR er.
Men det skal vel ikke kaftige diodene til for at refleksjonen av diodene fanges opp av et IR kamera, slik som det i wiimoten.
Sist endret av grudgE; 15. januar 2008 kl. 08:48.
Det der var jo meget snedig. noe for fremtiden
OT: Haha han hadde jo de fleste "nerde kriteriene" som er
Men vil ikke han får problemer med å bruke en kontroll mot tv-en nå, eller kan han bare bruke en mot den også siden han har laget flere lys? Genialt i sånn "skyt-på-skjermen" spill, nå kan du dukke og lene deg ut uten å trykke på noe
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Sitat av grudgE
Yep, vet godt hva IR er.
Men det skal vel ikke kaftige diodene til for at refleksjonen av diodene fanges opp av et IR kamera, slik som det i wiimoten.
Vis hele sitatet...
Jo, det tror jeg nok... Husk på at de diodene må stråle ut i en ganske stor vinkel, dvs at når du står litt unna blir effekten spredd over et ganske stort område, og så må fremdeles nok (dvs sannsynligvis ca like mye som i en vanlig diode) reflekteres tilbake, og ikke på langt nær alt vil reflekteres, det aller meste vil bli tatt opp i overflatene det treffer som varme.

Men, la oss gjøre det enkelt, og si at alt som treffer øynene dine, vil reflekteres (enda et problem er selvsagt at det ikke bare vil reflekteres fra øynene dine men fra ganske mye annet også....). Jeg surfa litt rundt, og det ser ut til at en ganske vanlig styrke å bruke på hjemmelagde sensorbars er 0,1w (100mA og gjerne litt over 1V), og har 60 grader spredning. La oss si at det holder at hver kvadratcm reflekterer så mye, igjen for å gjøre det enkelt. En kvadratmeter er 10.000 kvadratcentimeter. Det vil si at du måtte hatt 10.000 ganger effekten for å dekke 1m2. Allerede da er vi altså oppe i ca 1000 watt. Men, når du står kanskje ... 3 meter fra skjermen, så blir det mye mer enn 1kvadrat effekten vil spres over... med 60 graders spredning, som ser ut til å være det typiske, så blir det vel ca 15-16m2... og vi må ha 2 sånne. Og da har vi altså ikke en gang tatt høyde for at det meste ville blitt absorbert som varme, ikke reflektert.

Så jo... det ville nok bli litt varmt i rommet.