Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1161
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=9692162

Og i denne databasen skal det ligge detaljert informasjon om brukeren, inkludert et unikt identifikasjons-nummer. Det betyr at det vil være mulig å erstatte PIN-koder og andre former for autentisering for å gjøre alt fra å ta ut penger til å lagre sin medisinske historie.

Applied Digital Solution forsikrer om at databrikken er laget med bakgrunn i gode intensjoner. Noen mener derimot at det er nettopp det, gode intensjoner altså, veien til Helvete er brolagt med.
Vis hele sitatet...

I løpet av året vil det også komme en databrikke med innebygd Global Positioning System, GPS, som betyr at man kan se hvor brukeren er i verden.
Vis hele sitatet...
Noen som har noen meninger om dette?

Jeg for min del liker ikke tanken på å bli sporet overalt i verden. Jeg blir vel nødt til å gå til legen og be han kjøre en Ad-Aware på meg i fremtiden.
du har vel rett. Liker ikke og bli sporet jeg heller. Men sånn er framtiden.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jeg tror dette kommer til å bli bra, hvis man begrenser seg. Å legge inn gps blir litt for mye big brother, men en slik chip er kjekk å ha hvis du detter om en gang og legene må finne ut om du har noen allergier og slikt.
Kan de ikke bare lage en chip som gjøre deg supersmart mens de er igang ? Legge inn alle bøkene i verden, og implantere den i folk. Mens de holder på kan de lage en som fjerner astma-allergi og synes nå jeg.
Duxo, det er snakk om en chip som kan leses av, den gjør ingenting med kroppen.

/offtopic
Var ganske trøtt når jeg skrev dette, hvis du er ute og bedriver litt sarkasme så beklager jeg.
"The mark of the Beast"...

I den morsomste delen av bibelen (The Revelation of Jesus Christ) [norsk: Johannes Åpenbaring eller noe slikt] står det noe om dette.

Når helvete kommer til jord [helvete får 1000 år på jorda før israel og 144 000 [eller var det 144 400?] folk kommer til himmelen og GUD dømmer alle], så merkes folk på baksiden av handen (eller var det i panna?) med "Dyrets merke". Skal man kunne identifisere seg eller kjøpe ting er man da nødt til å ha et slikt merke...


Er foresten ikke kristen, bare noe jeg tilfeldigvis kom på
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
And I beheld another beast coming up out of the earth; and he had two horns like a lamb, and he spoke as a dragon.

And he exerciseth all the power of the first beast before him, and causeth the earth and them which dwell therein to worship the first beast, whose deadly wound was healed.

And he doeth great wonders, so that he maketh fire come down from heaven on the earth in the sight of men

And deceiveth them that dwell on the earth by the means of those miracles which he had power to do in the sight of the beast; saying to them that dwell on the earth, that they should make an image to the beast, which had the wound by a sword, and did live.

And he had power to give life unto the image of the beast, that the image of the beast should both speak, and cause that as many as would not worship the image of the beast should be killed.

And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark in their right hand, or in their foreheads:

And that no man might buy or sell, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name.

Here is wisdom. Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is
Six hundred threescore and six.
Flink sofa

Var det der i Åpenbaringen eller et helt annet sted?

Forresten så er "six hundred threescore and six" mest sansynligvis feil tall. Romerne oversatte det til "et jævlig høyt tall" i sin tid, desverre så hadde de ikke "et jævlig høyt tall", så de brukte 500, 100, 50, 10, 5 og 1...
Er da ganske smart så lenge det ikke er en slik "tracker-bug".
Sett at du kommer utfor en bilulykke eller noe slikt og har fått hukommelses-tap, da kan man raskt finne ut av hvem man er ect.
Men det burde selvfølgelig være begrenset av informasjon.
Skummelt syns jeg! Hvem kan egentlig lese disse chipene? Hvor skal informasjonen lagres? Vil den være helt sikker? Kan infoen, eller evt. tilgang / scaning av chippen kunne hackes? Kopieres og / eller forfalskes? Mange av dere har vel sett "Minority Report", der var det ansikts-gjenkjennelse som ble brukt til ID, men prinsippet blir vel nermest det samme. (Tenker på reklamen, registreringen overalt, osv). Kunne ikke tenke meg å leve i en slik verden nei!
Nå høres jeg kanskje litt dyster ut, men dette er jo første skritt på veien, og da er det neppe noen vei tilbake. (Bare tenk hvor mye penger og makt som kan ligge i dette konseptet i fremtiden!)