Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1170
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, skal få helseattest for sjøfolk hos sjømannslege før jeg skal ut på fisketokt. Tar de pisseprøve der?
Fylte ut skjemaet og kryssa selvfølgelig nei på bruk/misbruk av narkotika. Men røyker en liten fjone i ny og ne. Noen med erfaring her?
Takk for svar
Det tas som regel urinprøve, men såvidt meg bekjent testes det ikke for rusmidler på disse prøvene, men har også snakket med folk som helt bestemt mener at de ble testet for rusmidler hos sjømannslegen.
Selv tror jeg i slike tilfeller at det har vært en spesifikk grunn til at det da har blitt testet (hvis det i det hele tatt stemmer, og ikke bare er noe de tror pga de måtte ta en urinprøve.), har hvertfall aldri opplevd det selv, og jeg har vært hos flere forskjellige sjømannsleger oppigjennom årene.

Har også opplevd å ikke avlegge noen urinprøve i det hele tatt, men kun fått et lite stikk i fingeren, mens hos andre har det vært blodprøve, men ingen urinprøve. Dette varierer litt fra lege til lege.
Det er sannsynlig at en sjømannslege vil gjennomføre en urinprøve som en del av helsevurderingsprosessen for å få sjømannshelseattest. Dette er fordi rusmisbruk, inkludert marihuana, kan påvirke en persons evne til å utføre sine oppgaver trygt. Det er viktig å være ærlig på helseevalueringsskjemaet, da bruk av narkotika eller alkohol i et sikkerhetssensitivt miljø som en fisketur kan sette både den enkelte og andre i fare.
De tar urinprøve. Men sjekker ikke for rus. Har tatt den 2 ganger selv. Mulig det sjekkes for rus i noen tilfeller og noen steder. Men det er ikke normal praksis mener jeg
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei, tok ei lita linje kokain og noen xanor i går og tok bare xanor idag.

Skal ta en urinprøve hos sjømannslege for å
Komme inn på maritim matros skole.

Sjekker di etter rus? Eller er
Det for å
Sjekke helsen din? Hele fremtiden min kan bli ødelagt, så har noen som ruser seg i ny og ne tatt urinprøve og alt gikk fint? Tok kokain den 21 (3-4 dager siden, samt xanor som
Jeg ikke har resept på.

Håper på raske svar!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har kjenninger som går matroslinjen og aldri hørt om en sjømannsattest for å komme inn, dette må være nytt?