Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3093
Hver gang jeg tar et dypt innpust nå knirker og hveser lungene mine som om jeg har røyka en pakke sigg om dagen i 40 år. Lungene mine var helt fine til jeg begynte å røyke hasj daglig. Jeg røyka vanlig sigg daglig en før det og da var lungene mine også helt greie, men hasjen har fucka de over helt. Trodde ikke hasj var mer skadelig for lungene enn sigg, eller er det?
Alt som forbrennes og trekkes ned i lungene er skadelig over tid. Får samme problem her ,til og med på vape. Er vel kroppen som prøver og si ifra .
...Hva blander du hasjen med da? Sikker på du ikke har påbegynnende bronkitt? Du får ta ei pause da vet du, eventuelt slutte helt, eller begynne å spise det.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
15+ år med daglig røyking og har aldri opplevd det problemet.
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg
...Hva blander du hasjen med da? Sikker på du ikke har påbegynnende bronkitt? Du får ta ei pause da vet du, eventuelt slutte helt, eller begynne å spise det.
Vis hele sitatet...
Blander hasjen med tobakk as
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Blander hasjen med tobakk as
Vis hele sitatet...
Det har du svartet ditt
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir vanskelig å peke ut hasjen som syndebukken når du røyker tobakk i samme slengen :P
Har det vært sånn lenge? Hvor ofte har du røyka hasj og hvor lenge sigg? Jeg kan ha det sånn som jeg røyker jævla mange sigg på en kveld eller er så hard på bongen at røret nesten brister. Men det går ofte over.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir vanskelig å peke ut hasjen som syndebukken når du røyker tobakk i samme slengen :P
Vis hele sitatet...
Jo men å røyke tobakk i seg selv går helt fint, er først når jeg blander tobakk med hasj at lungene sliter.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Jo men å røyke tobakk i seg selv går helt fint, er først når jeg blander tobakk med hasj at lungene sliter.
Vis hele sitatet...
Slutt med det da.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Jo men å røyke tobakk i seg selv går helt fint, er først når jeg blander tobakk med hasj at lungene sliter.
Vis hele sitatet...
Det er nok endel mere tjære i hasj enn tobakk uten at jeg skal si det for sikkert. Ikke helt det samme, men da jeg røyka cannabisolje på crack-pipe så herpa jeg lungene etter bare kort tid.
Har selv røyka bong i 10 år. Tobakksmekk. Det gir et helt annet kick enn joint, noen ganger klarer jeg ikke å stå på beina en gang i ca 20 sek. Det er en slags synergi mellom nikotinen og THC pluss at man får mye tjukkere røyk som gjør at man får "pustings". Det er kjempe digg men prisen man betaler er et hardt kjør for lungene.

Hvis ikke du har det allerede så vil jeg anbefale å skaffe vannbong. 30-45cm er perfekt størrelse. Mye bedre i lengda enn tørrbong. Hvis du allerede har vannbong så ville jeg prøvd en annen pipe og sett om det hjalp

Eneste alternativ jeg har funnet som virker til en viss grad, er å lage THC vape juice og tilsette nikotin. Røyke dette på en kraftig vape. Men det er litt jobb.
Sist endret av Bluesky_; 16. januar 2023 kl. 18:34.
Hva enn du røyker vil uansett være skadelig. Spesielt kanskje uten filter. Ser du på USA og Canada er tiden for antenning og inhalering av røyk over. Prøver selv å legge jointen bort til fordel for edible og dabbing, men er ikke så lett. Støtter uansett ikke påstanden om synergien mellom cannabis og tobakk.. Svimmelhet og å ikke kunne stå på beina kan da ikke være noe mål. Mye mer behagelig og fullverdig effekt av å innta gode varer, uten at det er antent og blandet med tobakk. For ikke å snakke om alle godsakene som regelrett går opp i røyk. Skal du uansett røyke joint kan jeg varmt anbefale å bruke kullfilter, for i hvert fall å minimere ubehaget. Vil også chippe inn at jeg selv ruller bønna mi hovedsakelig i weed, bruker fremdeles noe tobakk men kun typ en kvart sigg på en hel jay. Just my two cents.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Har samme problem med hasj og får veldig med slim i lungene etter et par dager. Eneste som funker for meg er å ta en pause fra hasjen i 2-3 uker. Selv om jeg røyker gress går det seg til til slutt. Enn så lenge.
Bytt ut hasj med weed og se om det hjelper?
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Yoomyslime Vis innlegg
Det har du svartet ditt
Vis hele sitatet...
Er mer tjære i hasj enn tobakk,æ
Snakket med en lungelege om det her en gang og skadene man får på lungene er større enn når man røyker tobakk.

Problwmet er at hasj, weed ikke er lagd for røykes, altså kuttet opp tørket riktig osv, derfor blir partiklene større når det røykes, og med en mer ufullstendig forbrenning. Og når du da drar dette ned i lungene så blir skadene større.

Og på generell basis er det jo ikke bra å dra røyk ned i lungene.

Og selvsagt så fins det individuelle forskjeller, men med daglig røyking v hva som helst så vil man etterhvert få problemer.
Sist endret av tearz83; 17. januar 2023 kl. 13:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare søk på google. Det er ingen tvil om at weed og hasj-røyking er mye verre for lunger en bare tobakk. Bland det så har du en enda bedre miks for å fucke opp lungene. Bare limer inn det første jeg fant på goggle, men google sjæl og du finner gud vet hvor mye forskning. https://www.google.com/amp/s/abcnews...%3fid=93283206
Sist endret av BrukernavnJa; 17. januar 2023 kl. 22:33.
Anonym bruker
"Opptatt Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ganske sikker på at hasj er mer skadelig for lungene en sigaretter. Sluttet å røyke hasj i 2018 pga dette. Hadde røyket tobakk i cirka 15 år, og etter å ha røyka hasj daglig i 2 år så begynte det å skje noe i lungene mine. Fikk de samme problemene som du beskriver, det var hvesende lyd og jeg hostet opp brunt og svart slim. Skikkelig ekkelt.
2 år senere, etter 4 år med hasj, dro jeg til legen og ble henvist til lungerøntgen. Det viste seg at det hadde blitt fortetninger i lungene mine.
Etter at jeg fikk denne beskjeden så sluttet jeg helt å røyke hasj. Tobakk røykte jeg fortsatt. 6 måneder senere dro jeg på lungerøntgen igjen og da var lungene mine helt fine.
Trådstarter
Må slutte fullstendig folkens, hosta opp blod i dag. Fikk streng beskjed fra lege at jeg må slutte med alt som dras inn i lungene.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er nå ikke måte på hva du opplever Brah123..
Trådstarter
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Er nå ikke måte på hva du opplever Brah123..
Vis hele sitatet...
Ahah har uflaks ja.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Første som slår meg er at det er hasj som ikke er særlig ren/blanda ut.
Dette tilfellet høres det jo ut som så mye ekstra tjære at det surkler i filteret når du trekker og suger det inn som om det skulle vært iskald sjokoshake gjennom ett sugerør.

Jeg kjenner ett par som har opplevd at det der skjer, men da har det også vært pga typen hasj.
Røyker de en annen type så skjer det ikke i det hele tatt, så fort de får en lignende det skjedde med, så skjer det igjen. Holder de seg unna den typen hasj, da merker de ingenting til det.
Har selv sett og blitt tilbudt trekk fra jointer hvor det hvite pappfiltrert er nesten svart og soggy og da står jeg over.
Aldri vært borti den type hasj selv, men får jo ofte høre av flere at det er tørke på godis og bare dritt ute å går visse steder.
Du skal ikke så langt vekk fra oslo bussterminal før du får bildekk og henna akkurat.

Hasj blir ikke så flytende at det renner ned hele innsiden av jointen uten å tette den på vei ned også ned i filteret også inn i munnen din uten at du merker det. Da bør du gå tilbake til den du fikk den av og gi de en skikkelig smekk i trynet og finne bedre supply.
Ja, du kan sikkert bli superfjern på den hasjen, men det kan du på andre typer hasj som er renere også.
Neste gang du har en sånn type hasj, rens den og se på den nasty fargen vannet får fra alt som ikke hører hjemme i den.
Så er det jo også ting som ikke løser seg opp i vann og blir værende med hasjen, men den vil være renere enn hva du startet med.

Folk blander mye rart inn i hasjen for at den skal se bedre ut, smake bedre, føles bedre, lukte bedre, fungere bedre.
Her er det jo ett par ting som ofte blir funnet i crappy hasj, så du kan jo tenke selv om du ser en eller flere ting som kan bli flytende nok til å renne ned i halsen på deg når det varmes opp.

Beeswax
Henna (common for the colour)
Instant Coffee Mixture (colour)
Plastic (common)
Pine Resin (Pinene smells weed)
Condensed Milk
Boot Polish
Crushed Tranqualisers (possibly to increase the effect!)
Aspirin
Turpentine (give more resinous look)
Soil
Glue (benzene and toluene)
Engine Oil (used as well)

Men for all del, kan jo være dere har de beste kontaktene som kun skaffer den beste kvaliteten hver eneste gang, eller blitt hustla av en random du aldri ser igjen, kjøpt online uten å ha testet først og mer, så det spiller vel ingen rolle uansett.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare for å legge til akkurat det med tjære i cannabis

Like tobacco smoke, marijuana smoke contains cancer-causing chemicals. There are 33 cancer-causing chemicals contained in marijuana. Marijuana smoke also deposits tar into the lungs. In fact, when equal amounts of marijuana and tobacco are smoked, marijuana deposits four times as much tar into the lungs. This is because marijuana joints are un-filtered and often more deeply inhaled than cigarettes.

A somewhat misleading infographic concerning the amount of tar deposited in smokers' lungs by marijuana is frequently shared on social media sites:
https://www.snopes.com/uploads/image...natarphoto.jpg

However, although it may be true that marijuana smoke deposits more tar into a smoker's lungs than tobacco smoke, the above-displayed photograph does not accurately depict the difference in overall harm caused to a tobacco smoker's lungs versus a marijuana smoker's lungs. Marijuana contains many of the same cancer-causing chemicals as tobacco smoke, but a recent study found no link between marijuana and an increased risk of lung cancer. According to Dr. Hal Morgenstern, a University of Michigan epidemiologist, this factor was likely attributable to the differences between marijuana and tobacco use:

When you think about people smoking 20 to 40 cigarettes a day for 40 years, they're smoking hundreds of thousands of cigarettes. The exposure that marijuana users get is more than a magnitude of difference less.

However, a study funded by the National Institute on Drug Abuse found that even heavy marijuana smokers did not have an increased risk of developing lung cancer:

We hypothesized that there would be a positive association between marijuana use and lung cancer, and that the association would be more positive with heavier use. What we found instead was no association at all, and even a suggestion of some protective effect.

https://www.snopes.com/fact-check/ci...marijuana-tar/

Mixed messages
The Consortium collated the data from six different studies in four countries all over the globe, and all six suggested that marijuana use does not lead to lung cancer, which was far from the results the scientists expected.

Some experts believe it’s due to the rate of consumption. Yes, marijuana deposits more tar into your lungs per gram than cigarettes, but cigarettes tend to be smoked more habitually and in higher quantities. Few people are smoking the equivalent of a pack a day in marijuana.


https://www.benzinga.com/markets/can...d-and-cancer-1
Vis hele sitatet...
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Hver gang jeg tar et dypt innpust nå knirker og hveser lungene mine som om jeg har røyka en pakke sigg om dagen i 40 år. Lungene mine var helt fine til jeg begynte å røyke hasj daglig. Jeg røyka vanlig sigg daglig en før det og da var lungene mine også helt greie, men hasjen har fucka de over helt. Trodde ikke hasj var mer skadelig for lungene enn sigg, eller er det?
Vis hele sitatet...
Har du røykt sigg daglig i 40 år?
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Må slutte fullstendig folkens, hosta opp blod i dag. Fikk streng beskjed fra lege at jeg må slutte med alt som dras inn i lungene.
Vis hele sitatet...
Har slekt som har røyka på seg kols osv men aldri hørt om noen som har hosta blod pga røyking (iallfall ikke i så ung alder). Det burde du kanskje sjekke nøyere.
Ikke hør på legen din, du må fortsatt dra lufta på lungene.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Ikke hør på legen din, du må fortsatt dra lufta på lungene.
Vis hele sitatet...
Dette synes jeg er en ganske tåpelig ting å si/skrive! Legen har faktisk undersøkt personen, mens du sitter på et forum, og antageligvis aldri har sett denne personen. Hvem har best oversikt over helsetilstanden tror du?

Ellers så har det vært klart lenge, at røyk fra diverse dårlig forbrente ting, ikke akkurat er helsebringende å puste inn. Altså om han her slutter å inhalere røyk fra diverse ting, vil det nesten uten unntak føre til bedring av helsen. Eller?..
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Dette synes jeg er en ganske tåpelig ting å si/skrive! Legen har faktisk undersøkt personen, mens du sitter på et forum, og antageligvis aldri har sett denne personen. Hvem har best oversikt over helsetilstanden tror du?
Vis hele sitatet...
Det var en spøk; Man må puste for å overleve.
TS gjør mer enn bare hasjrøyking som skader kroppen hans, så å vite 1 av flere faktorer for helsen hans, for så synse hva det kan være syns jeg er barnslig og useriøst.

Uansett, lungene burde bli bedre etter en stund hvis du slutter å inhalere tobakk/hasj.
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
TS gjør mer enn bare hasjrøyking som skader kroppen hans, så å vite 1 av flere faktorer for helsen hans, for så synse hva det kan være syns jeg er barnslig og useriøst.

Uansett, lungene burde bli bedre etter en stund hvis du slutter å inhalere tobakk/hasj.
Vis hele sitatet...
Tror du muligens det kan være anabole som fucker med lungene mine? Går jo ikke på noe dritsterkt, er kun Testo E foreløpig, 600 mg i uka.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor må dere absolutt røyke? Kan dere ikke spise den bare?
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Tror du muligens det kan være anabole som fucker med lungene mine? Går jo ikke på noe dritsterkt, er kun Testo E foreløpig, 600 mg i uka.
Vis hele sitatet...
Kanskje, men mitt eksempel er irrelevant og i tillegg blir det sikkert slettet asap. Men hypotesen min var noe ala "Tren cough". Man injiserer feil og deler av hormonene kommer direkte ut i blodbanen og det merker mann i lungene og halsen. Nå tar ikke du tren så da gjelder ikke det deg.

Men anabole kan muligens ha noe å si, men det blir bare synsing fra min side.

Men kommer ubehaget fra lungene eller kanskje dypt nede i halsen?
Sist endret av Superspurv; 21. januar 2023 kl. 18:22.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor må dere absolutt røyke? Kan dere ikke spise den bare?
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi noen liker å røyke så man slipper å vente flere timer på en rus som kanskje er feilberegnet så det blir for lite eller for mye.
Som bluesky skriver over her. Ingenting slår etheftig trekk på en tørrbong aå man får mega pustis og ikke greier å røre seg på et minutt. Det rushet var jeg daglig hektet på i 20år.røyker kun bare tørrbong enda og vape noen ganger.men vape smeller ikke på langt nær så godt som maizer i colaflaska