Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1363
Hei,

Prøvde meg på å vaske speed med aceton. Brukte aceton fra apoteket og vasket i 3 omganger før jeg tømte alt gjennom kaffefilter. Det lå i aceton i rundt 25 minutter til sammen.
Speeden ser renere ut og mer fluffy, men ble overrasket over at det gikk fra 1.47 gram til 1.3 gram. Hadde forventet at mer forsvant.
Kan det bety at den er kuttet med noe som aceton ikke fjerner eller kan jeg ha gjort noe annet feil?
Mest sansynlig er den vel kutta med noe som ikke er acetonløselig ja
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Mest sansynlig er den vel kutta med noe som ikke er acetonløselig ja
Vis hele sitatet...
Noen anelse om hva det evt kan være?

Rørte ikke hele tiden, bare i starten for å blande det sammen. Kan det ha noe å si?
Lidocaine eller Benzocaine mest sannsynlig
Det er egentlig ikke så veldig mye av de typiske stoffene å blande ut med som løser seg opp i aceton. Gelatin, sukker og flere løser seg nok ikke opp i aceton, (sukker løser seg opp hvis blandingen blir varmet opp) - så du vil ikke automatisk bli sittende igjen med bortimot 100% amfetamin. Men aceton rens er veldig fin for å bli kvitt andre løsemidler og sånt som ofte henger igjen fra produksjonen, så det er ikke bortkastet å gjøre det heller.

En tryggere metode skal være å varme opp alkohol tilsatt amfetamin, da løseligheten øker med høyere temperatur - så filtrere blandingen før du hiver det i fryseren og lar det bli til amfetamin igjen. Vil tro den metoden er bedre, men jeg frykter det kanskje kan bli litt tap i selve prosessen da jeg ikke er kjemiker eller spesielt rutinert.
Dette er noe jeg har tenkt litt på selv, først aceton vask. Også med tanke på at amfetamin er veldig vannoppløselig.


Bland det ut i vann da, volumetrisk dosering bland opp det man skal bruke og filtrer vannet som en jævla sprøytenarkoman. Tilogmed kanskje koke eller lignende?
Sitat av sentinel Vis innlegg
Lidocaine eller Benzocaine mest sannsynlig
Vis hele sitatet...
Nei, benzocaine og lidocaine er nummende midler som tilsettes kokain for å etterligne den bedøvende effekten potent kokain har. Ikke vanlig i speed, isåfall er det veldig åpenbart tegn på at du bør bytte dealer eller slutte å handle i Brugata...
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Det er egentlig ikke så veldig mye av de typiske stoffene å blande ut med som løser seg opp i aceton.
Vis hele sitatet...
Du glemte koffein, som så og si finnes i all ulovlig produsert amfetamin, spesielt den dritten vi får inn i Norge. Jeg så bilder av "oppskriftene" den svenske ligaen brukte når de blandet ut speeden sin. Husker ikke nøyaktig alt som var brukt, men koffein, taurin og muligens manitol var gjengangere. Jeg sier ikke at alle disse løses opp i aceton, men jeg setter ihvertfall pris på å bli kvitt koffeinen når jeg acetonvasker. Koffein sees ofte som "bomullsaktige" luftige krystaller i acetonglasset om du lar det fordampe helt over natta. Koffein og amfetamin har en viss synergi i reseptorene, så det er vel derfor det er så vanlig som cut på svartemarkedet. Nesten all den beste speeden jeg har prøvd fra DW har til og med hatt litt koffein i seg.
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
En tryggere metode skal være å varme opp alkohol tilsatt amfetamin, da løseligheten øker med høyere temperatur - så filtrere blandingen før du hiver det i fryseren og lar det bli til amfetamin igjen. Vil tro den metoden er bedre, men jeg frykter det kanskje kan bli litt tap i selve prosessen da jeg ikke er kjemiker eller spesielt rutinert.
Vis hele sitatet...
Amfetamin er vannløselig (1g amf i 8.9ml vann), så denne "trygge" metoden forutsetter isåfall at du bruker labsprit (dessikert til 99%) eller 96% alkohol. Å varme opp så sterk alkohol krevet at man har litt kunnskap om hva man driver med, pga brann- og helsefaren ved å stå og koke alkoholdamp.
Dette er en ukjent metode for min del, høres ikke helt logisk ut. Vanligvis sitter amfetaminen igjen i filteret, da poenget er å skylle ut det du ikke vil ha i væsken. Om du øker løseligheten (til amfetaminen?) så blir den jo bare med dritten ned i væsken. Hva sitter da igjen i filteret? Om du har sølt sand i amfetaminen din, så kan det gi mening å løse den opp i vann -> filtrere sandpartiklene i filteret -> og så fordampe vannet for å sitte igjen med amf (og cuts) uten sand. Annet enn dét forstår jeg ikke helt logikken.
Sitat av brokkolireddik Vis innlegg
Rørte ikke hele tiden, bare i starten for å blande det sammen. Kan det ha noe å si?
Vis hele sitatet...
Ja, det har nok en del å si. Det kan være en del små krystalliserte partikler som bør knuses for å raskere løses opp i løsemiddelet. Hvis du tenker at acetonen helst skal ha så mye kontakt med så mye overflate av stoffet som mulig, gir det mening å røre mye og helst ha så finknuste partikler som mulig.
Sist endret av Alzo88; 10. desember 2022 kl. 03:04.