Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1872
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ja, har aldri slitt noe særlig med bom men blitt en del i det siste. nå er hele armen hard og hoven, klarer såvidt å bevege den. men det går kanskje over av seg selv, eller?
Hadde ringt legevakt, har du mobil med kamera kan de kikke på armen din og gi deg et ordentlig svar.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ring legevakten
Første jeg tenker er at du bør sjekke det og det er bedre en gang for mye enn en for lite.

Men helt ærlig er det flere ganger jeg selv har unnlatt og gå til sykehuset på sprøyte problemet. Kun fordi jeg var redd for å få loggført at jeg er rusmisbruker. Kan jo si jeg skjøt vann men det blir for dumt og man får ikke rett hjelpe da.

Så håper noen som vet mer enn meg kan svare på om man kan gå sjekke slike ting uten å risikere ting som førerkortbeslag
Sist endret av Bluesky_; 5. september 2022 kl. 18:39.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det høres definitivt ut som om at du ikke bør vente lengre med å oppsøke lege. En ting er et vanlig bomskudd men dette høres mer ut som en infeksjon
Gå til lege! Høres ut som infeksjon og det kan ende i blodforgiftning
Jeg har hatt så mange bomskudd, går over av seg selv som regel, og siden jeg kjenner meg igjen i den harde følelsen i armen og sikkert stråling følelse?

Er nok betent, men jeg hadde ringt siden det muligens er mer betryggende nå mtp dagens ruspolitikk.
Hvis hele armen er hard og hoven bør du absolutt ta deg en tur på legevakten. En liten lokal infeksjon kan gå over av seg selv men hvis infeksjonen har spredd seg til hele armen går det åpenbart ikke over av seg selv. Helsepersonell bryr seg overhodet ikke om hva du putter i kroppen, de ser bare en infeksjon som må behandles.

For å poengtere hvor sterkt taushetsplikten står i helsevesenet, var det nylig en sak oppe i retten hvor en lege ødela bevismateriale rett foran en politimann som krevde å få utlevert en pose med dop. Politiet ønsket å gjøre DNA analyse av posen for å koble den til pasienten men legen puttet sine egne fingeravtrykk over hele så det ikke skulle holde i retten. Legen vant saken på grunn av taushetsplikten.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Helsepersonell bryr seg overhodet ikke om hva du putter i kroppen,
de ser bare en infeksjon som må behandles.
Vis hele sitatet...
Rart det der.
Folk er mer redde for helsevesenet enn for å miste armen.
Sist endret av vindaloo; 7. september 2022 kl. 10:03.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Rart det der.
Folk er mer redde for helsevesenet enn for å miste armen.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor er det sånn at man enten kan beholde armen, eller beholde førerkort, frihet og jobb? Bør man ikke få beholde alt dette dersom man går til et sykehus?
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Men hvorfor er det sånn at man enten kan beholde armen, eller beholde førerkort, frihet og jobb? Bør man ikke få beholde alt dette dersom man går til et sykehus?
Vis hele sitatet...
Men er det sånn da, at man automatisk mister førerkortet?
Du kan også gå innom sprøytehus/Funkishus o.l og spørre de, de pleier å ha sykepleiere som kan ta seg av sårstell!
Hepp. Var nettopp innlagt på sykehuset for noe som heter en abscess etter å ha tatt ketamin intramuskulært. Det som skjedde var at det ble veldig vondt og hovent, samtidig som det var rødt og varmt - og det ble så ille at vanlig antibiotika ikke tok det. Så jeg måtte til sykehuset for intravenøs antibiotika samt ultralyd som stadfestet at det var en væskeansamling som måtte tømmes ved at kirurg skjærte ett snitt for å slippe ut gugga. Det var ganske så smertefullt når kirurgen kjørte fingeren godt nedi låret mitt, men det måtte visst til for at det skulle bli bra ble jeg fortalt.

Og ja, det er vanlig at de rapporterer sånt til Statsforvalteren i forhold til førerkort, så hvis du må innom sykehus så er det en viss fare for at du må ta rusprøver for å bevise rusfrihet for å beholde førerkortet - men du kan være heldig så jeg tror ikke det er 100% sikkert at det skjer. Jeg ble hvert fall ikke spurt denne gangen om førerkort, men jeg har blitt meldt inn når jeg hadde blodforgiftning, nyresvikt og nedsatt leverfunksjon som resultat av uforsiktighet.
Sist endret av tasmus82; 7. september 2022 kl. 23:00.