Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1799
går vg2 (ikt/IM) og har prøvd weed et par ganger (ikke ofte pga av jeg fortsatt ser på meg selv som for ung).

lurer på om noen i IT bransjen har erfaring med hvordan det er å få jobb med hasj røyking på rullebladet. er ellers en "godgutt" og har bra karakterer og dyktig innenfor det jeg vil jobbe som(Backend/fullstack (webdev))

(Norsken kunne vært bedre da)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ingen etterspør rullebladet i utviklingsroller. I en del driftsroller kan det vere aktuelt med sikkerhetsklarering pga. viktig infrastruktur, men det er ikkje spesielt vanleg.

Det kan påverke mogelegheitene dine til å delta på konferanser i t.d. USA, der du vil måtte levere politiattest for å få visum. I praksis er det neppe yrkesmessig katastrofe.
Trådstarter
11 3
Vidario:
Tusen takk for svar. så det vil si at arbeidsgiveren ikke trenger å vite om at jeg har prøvd det idet hele tatt?
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
nei
Trådstarter
11 3
Ok digg å vite
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er IT-konsulent eller utvikler om du vil. Rullebladet mitt er langt og preget av rusavhengighet. Vold i nære relasjoner, ran, salg, ID-tyveri, dokumentfalsk, og bittelitt diverse. Ikke sedelighet. Dømt flere ganger. Jeg er en rusfri og ordentlig fyr nå. Da jeg var i jobbsøkerprosessen etter å ha fått på plass livet mitt, så var det et par stillinger jeg ikke engang prøvde å søke på, ettersom det klart og tydelig stod at politiattest måtte til. Da var det snakk om IT-avdeling i f.eks. NAV og andre høyere offentlige organer.

Nå jobber jeg hos IT-avdelingen til av Norges største universitet, stillingen min innebærer et stort ansvar for at infrastrukturen fungerer og at sikkerheten er tilfredsstillende. Ikke hørt noe om politiattest enda, stillingsannonsen nevnte heller ikke noe om det, men jeg skal innrømme at jeg er smånervøs for at det i fremtiden skal møte meg. Inntil videre tar jeg livet med et smil og gjør mitt beste

Det går nok helt fint for deg.
Trådstarter
11 3
Ok bra jeg ikke trenger å stresse sånn altfor mye med det.
setter pris på svar anon
Med mindre du har ett spesielt ønske om å jobbe i forsvaret/Kongsberg/telenor(?) Så tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for. Ett slikt lovbrudd forsvinner fra vanlig rulleblad etter 5 år forresten
Sitat av emvit Vis innlegg
går vg2 (ikt/IM) og har prøvd weed et par ganger (ikke ofte pga av jeg fortsatt ser på meg selv som for ung).

lurer på om noen i IT bransjen har erfaring med hvordan det er å få jobb med hasj røyking på rullebladet. er ellers en "godgutt" og har bra karakterer og dyktig innenfor det jeg vil jobbe som(Backend/fullstack (webdev))

(Norsken kunne vært bedre da)
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har et langt og stygt rulleblad og har jobbet med IT siden 2013.
Lang historie kort: det går helt fint så lenge det ikke står spesifikt i jobbannonsen at de krever rent rulleblad.
Anonym bruker
"Vanskelig Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Veldig mange som jobber med IT røyker.

Bare da jeg studerte røyka 5 av 15 i klassen.
Og da jeg var lærling, røyket også den andre lærlingen (kjente ikke fra før).

Virker ganske vanlig