Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2064
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God kveld!

Jeg og mine nære venner har igjennom tidene hatt ulike forhold til rusmidler, der det er perioder vi er avholds og perioder der vi går regelrett ape-shit på konsumet. Ofte kombinasjoner av ulike rusmidler i disse periodene.

Med denne tanken sirkulerende rundt i hue så fikk jeg litt sånn halvveis angst for at en av gutta skal finne på å konsumere en potensielt dødelig kombinasjon av ulike rusmidler uten at vi selv er klar over det. Spørsmålet er egentlig det tittelen sier, men mest med Norge i fokus ettersom det er her vi bor og holder på. Hva er de farligste kombinasjonene av rusmidler, spesielt av rusmidler som befinner seg innenfor Norge og våre nære naboer? Kom gjerne med kombinasjoner som ikke nødvendigvis er farlig, men kan skape ekstremt ubehag fysisk eller psykisk også.

Har litt kunnskap fra før, men er redd jeg brått har oversett visse ting som kan potensielt bli en situasjon vi kunne unngått. Hold ting saklig, jeg vet godt at kombinering av stoffer er farlig og noe man burde unngå.
Denne gir en fin pekepinn

Sist endret av wackwrack; 2. februar 2023 kl. 00:42.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her har du en hvertfall en oversikt over en del forskjellige substanser, og en viss pekepinn på hva som er farlig å kombinere, og hvor farlig det er.

En kombinasjon som ikke står der som jeg tenker er verdt å nevne er kokain og Lyrica. Lyrica i større doser kan trigge epileptiske anfall, og kombinert med cola kan dette fort føre til hjerteinfarkt. Har opplevd dette selv
komboen ghb/gbl å opiater/alkohol/benzo kan fort gå galt om man ikke har no toleranse eller erfaring..
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her har du en hvertfall en oversikt over en del forskjellige substanser, og en viss pekepinn på hva som er farlig å kombinere, og hvor farlig det er.

En kombinasjon som ikke står der som jeg tenker er verdt å nevne er kokain og Lyrica. Lyrica i større doser kan trigge epileptiske anfall, og kombinert med cola kan dette fort føre til hjerteinfarkt. Har opplevd dette selv
Vis hele sitatet...
Oi dette var skummelt å høre. Måtte en bekjent på byen som var med sine venner og dem hadde alle sammen tatt lyrica for å «dempe» cola nedturen. Hørtes ikke bra ut..
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Denne gir en fin pekepinn

Vis hele sitatet...
Denne var fin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Denne var fin.
Vis hele sitatet...
Meget! Selv om jeg ikke ruser meg lenger er det interessant lesning.

Tramadol er tydeligvis noe herk!
Opiater og alkohol.

Alene gir begge to cns-depresjon, og ilag gir de det enda raskere - demper åndedrettet og hostereflekser.

Så hvis da "Jan Injisert heroin for første gang etter å ha drukket seg til mot" kaster opp i halvsøvne, så var det plutselig lite Jan igjen.

(Om du er alene og ruser deg på opiater - enten det er et skudd heroin, 2 oxy, metadon, whatever - uten alkohol med i bildet, men merker overdose-symptomer ; oppkast, følelse av at kroppen "glemmer å puste", ekstrem sedasjon ; legg deg i stabilt sideleie hvis du ikke klarer å ringe 113 eller innta nalokson. )

Frie luftveier har reddet flere venner av meg, det mest sinnsyke tilfellet var to felles bekjente, begge hadde toleranse, begge inntok samme mengde heroin - som var sterkere enn dopet de var vant til. Kompis 1 bikket bakover i stolen og hadde frie luftveier.

Kompis 2 bikket forover i stolen med ikke-så-frie luftveier og døde...

Merknad ; De siste årene har det dødd flere av metadon enn av heroin, så selv om jeg har eksempler med heroin, så er ikke metadon, Malfin eller Ocycontin ufarlige de heller.

Lignende "forsterker hverandres effekter" har man også på opiater og benzodiazepiner hvis de tas ilag, enten hvis større mengder - eller hvis en ikke har toleranse.

Alkohol er en dødelig gift ; drukket hurtig kan en flaske vodka ta livet ditt, og man trenger ikke være Amy Winehouse med de mengdene hu inntok for å stryke med heller....

Natriumoksybat - bedre kjent som ghb kan ta liv i seg selv - jeg *hater* de som er så reckless med sitt eget liv at de seriøst bruker "en kork" som måleenhet. Avhengig av flasken kan "en kork" være alt ifra 4-10ml, så dere som liker gabb, gjør dere selv en tjeneste og mål den opp med sprøyte (Uten kanyle seff) - og husk ; batchen til Roy er ikke nødvendigvis like sterk som batchen til Ronny, så bruk litt tid på å bli kjent med dosene som skal til for å nå ønsket effekt.

Siden det ikke er noen motgift mot ghb slik det er mot benzodiazepin-overdoser, eller opiat-overdoser - så vil jeg nok en gang mane til forsiktighet, og ditch den jævla uvanen deres med å måle opp med korker.

Med mindre dere ser på det som "spennende" å sovne (mer som "4 timers koma") i en grøft, snøskavl, eller hos 4 gutter du nesten kjenner hvis du er jente....

Disse stoffene som er nevnt alene som "farlige nok" av meg, vil logisk nok bli enda mer farlige om de kombineres med andre stoffer, og da i særdeleshet ghb i kombo med.... det meste av "downers", spesielt alkohol.



Jeg kunne skrevet myyyye lengre - men jeg skal spare dere for mer ord-diaré nå straks

En siste ting ; liv kommer milevis før festen i prioritering - eller hva som enn måtte være i huset på festen, ikke nøl med å ringe 113 hvis dere andre tilstede vet det er en potensielt letal overdose på g - trenger ikke si mer enn "forgiftning" til ambulansen.

Jeg blir ifra meg av sinne når jeg hører om tilfeller der døende folk bare har blitt bært over veien og lagt ned "fordi vi hadde et kilo tjall i huset" (da delte jeg ut etpar taktiske ørefiker og en tordentale-fra-helvette altså....) - somregel har de tilfellene vært på slike verdens navlelo-plasser fordi øvrigheten ikke har bedre å gjøre enn å dilte etter av nysgjerrighet.

For de unter-menschene som neste krise seriøst vurderer å lempe personen på gangen for å beskytte knarket ditt ; fryd dem over at "rusavhengige skal ikke lengre straffes for sitt rusmisbruk" ifølge høyesterett - så kan De heller prioritere at Roger Opiat-naiv faktisk overlever enn at du *kanskje* berger neste dose, aight ?

Pass på hverandre når rusing sammen - pass på deg selv enda bedre hvis rusing alene ❤️
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En veldig generell huskeregel er å ikke kombinere uppers (sentralstimulerende som kokain og amfetamin) med såkalte downers (beroligende piller og opiater). Det er kombien mange får hjertestans av.
Det er ikke risikofritt å ta stoffer for seg selv heller, det fins nok av tilfeller for akutt død av for eksempel kun kokain også hvis man er litt for ivrig i løpet av natta.
Kun piller skal mye til å dø av men det er fullt mulig det og. Ghb og Ghb med andre stoffer er også grunn til å være på vakt og unngå
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
alkohol med benzo kan være dødelig i høye doser og med lite toleranse
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Attica83 Vis innlegg
Opiater og alkohol.

Alene gir begge to cns-depresjon, og ilag gir de det enda raskere - demper åndedrettet og hostereflekser.

Så hvis da "Jan Injisert heroin for første gang etter å ha drukket seg til mot" kaster opp i halvsøvne, så var det plutselig lite Jan igjen.

(Om du er alene og ruser deg på opiater - enten det er et skudd heroin, 2 oxy, metadon, whatever - uten alkohol med i bildet, men merker overdose-symptomer ; oppkast, følelse av at kroppen "glemmer å puste", ekstrem sedasjon ; legg deg i stabilt sideleie hvis du ikke klarer å ringe 113 eller innta nalokson. )

Frie luftveier har reddet flere venner av meg, det mest sinnsyke tilfellet var to felles bekjente, begge hadde toleranse, begge inntok samme mengde heroin - som var sterkere enn dopet de var vant til. Kompis 1 bikket bakover i stolen og hadde frie luftveier.

Kompis 2 bikket forover i stolen med ikke-så-frie luftveier og døde...

Merknad ; De siste årene har det dødd flere av metadon enn av heroin, så selv om jeg har eksempler med heroin, så er ikke metadon, Malfin eller Ocycontin ufarlige de heller.

Lignende "forsterker hverandres effekter" har man også på opiater og benzodiazepiner hvis de tas ilag, enten hvis større mengder - eller hvis en ikke har toleranse.

Alkohol er en dødelig gift ; drukket hurtig kan en flaske vodka ta livet ditt, og man trenger ikke være Amy Winehouse med de mengdene hu inntok for å stryke med heller....

Natriumoksybat - bedre kjent som ghb kan ta liv i seg selv - jeg *hater* de som er så reckless med sitt eget liv at de seriøst bruker "en kork" som måleenhet. Avhengig av flasken kan "en kork" være alt ifra 4-10ml, så dere som liker gabb, gjør dere selv en tjeneste og mål den opp med sprøyte (Uten kanyle seff) - og husk ; batchen til Roy er ikke nødvendigvis like sterk som batchen til Ronny, så bruk litt tid på å bli kjent med dosene som skal til for å nå ønsket effekt.

Siden det ikke er noen motgift mot ghb slik det er mot benzodiazepin-overdoser, eller opiat-overdoser - så vil jeg nok en gang mane til forsiktighet, og ditch den jævla uvanen deres med å måle opp med korker.

Med mindre dere ser på det som "spennende" å sovne (mer som "4 timers koma") i en grøft, snøskavl, eller hos 4 gutter du nesten kjenner hvis du er jente....

Disse stoffene som er nevnt alene som "farlige nok" av meg, vil logisk nok bli enda mer farlige om de kombineres med andre stoffer, og da i særdeleshet ghb i kombo med.... det meste av "downers", spesielt alkohol.



Jeg kunne skrevet myyyye lengre - men jeg skal spare dere for mer ord-diaré nå straks

En siste ting ; liv kommer milevis før festen i prioritering - eller hva som enn måtte være i huset på festen, ikke nøl med å ringe 113 hvis dere andre tilstede vet det er en potensielt letal overdose på g - trenger ikke si mer enn "forgiftning" til ambulansen.

Jeg blir ifra meg av sinne når jeg hører om tilfeller der døende folk bare har blitt bært over veien og lagt ned "fordi vi hadde et kilo tjall i huset" (da delte jeg ut etpar taktiske ørefiker og en tordentale-fra-helvette altså....) - somregel har de tilfellene vært på slike verdens navlelo-plasser fordi øvrigheten ikke har bedre å gjøre enn å dilte etter av nysgjerrighet.

For de unter-menschene som neste krise seriøst vurderer å lempe personen på gangen for å beskytte knarket ditt ; fryd dem over at "rusavhengige skal ikke lengre straffes for sitt rusmisbruk" ifølge høyesterett - så kan De heller prioritere at Roger Opiat-naiv faktisk overlever enn at du *kanskje* berger neste dose, aight ?

Pass på hverandre når rusing sammen - pass på deg selv enda bedre hvis rusing alene ❤️
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar. <3
Ikke kombiner alko benzo og opiater, gjort og eneste comboen jeg har opplevd pusteproblemer
Jeg har ei veninne som alltid får kramper når hun står oppreist i mange minutter og står der å rister. Plutselig er hun seg selv igjen og tar en ny strek med speed eller ketamin, mens hun går på metadon, i tillegg til ghb hver andre uke. Men jeg aner ikke hvorfor hun plutselig får disse krampene i stående tilstand, men klarer ikke å si noe som helst.
Dette er jo en ekstrem cocktail, bare 29 år gammel.

Så det er noe å tenke på, uten at man direkte dør de første årene.
https://combo.tripsit.me/

https://wiki.tripsit.me/images/3/3a/Combo_2.png
Sist endret av SkammeligNykter; 2. februar 2023 kl. 19:12.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
alkohol med benzo kan være dødelig i høye doser og med lite toleranse
Vis hele sitatet...
Trodde alko+benzo komboen betydde at man våkner opp på glattcella etter 5 døgn og er anmeldt for 100 lovbrudd.
Kokain og mye selvtillit
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle sammen om dealer ikke aner hva de selger.
Anonym bruker
"Flygende Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av yomomma Vis innlegg
Jeg har ei veninne som alltid får kramper når hun står oppreist i mange minutter og står der å rister. Plutselig er hun seg selv igjen og tar en ny strek med speed eller ketamin, mens hun går på metadon, i tillegg til ghb hver andre uke. Men jeg aner ikke hvorfor hun plutselig får disse krampene i stående tilstand, men klarer ikke å si noe som helst.
Dette er jo en ekstrem cocktail, bare 29 år gammel.

Så det er noe å tenke på, uten at man direkte dør de første årene.
Vis hele sitatet...
Om det er muskelkramper kan det være kaliummangel av ghb
Kan noen forklare meg noe angående det kartet der oppe (veldig bra kart og god pekepinne btw)

Greit at alkohol og kokain er ein unsafe kombo som er veldig skadelig, men ket + alkohol = deadly? Explain

Cola + Alkohol er no mye værre en litt ket og alkohol?

Ja va skjer om han tar litt for mye ket når man har drukket? Du blir havner i K-hole og blir mongo i 1-2 timer. Men cola + alkohol er jo ein extrem påkjenning for hjerte. Er du litt uheldig med genetikken din og er ein av dei som ikkje tåler cola så bra, så kan det veldig fort ende i flimmer, innfarkt osv osv.

Og amf og cola + benzo = low risk?

Hmmm
Sist endret av Amaste55; 3. februar 2023 kl. 21:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Denne gir en fin pekepinn

Vis hele sitatet...
Huske å bookmarke denne så du kan sjekke innimellom at du ikke går på en smell
Generelt sett er sterke opiater og benzo ganske skummelt å blande. Ikke at komboen i seg selv er veldig skadelig men det er fort gjort å sovne inn for godt. Å bli veldig ukritisk som på benzo er imo farligere enn noe annet, er så lett å skade seg eller ta for mye dop.