Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4530
Dere som har brukt cannabis i en del år, hvordan føler dere at kvaliteten på hasj og marihuana i Norge er i dag sammenlignet med tidligere?

Har sen hvert den samme? Har den variert eller har det blitt nevneverdig sterkere med åra?
Anonym bruker
"Løpende Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syns weeden og hasjen er prima for tiden,mange strains og sorter å velge i,mørk sinnsyk klissete hasj det har kansje me kontakter å gjøre men fikk aldri taki så mye weed som nå
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg kom hjem fra utlandet hvor jeg var vant med veldig bra cannabis, så var kvaliteten sinnsykt skuffende her i Norge. Det var stort sett medium og lavt nivå. Idag er kvaliteten omtrent på nivå som det jeg fikk tak i utenlands.
Dyrk selv, og kvaliteten er derretter.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
beste bønna lager man selv

gggggggs
Sist endret av meaculpaUIO; 18. oktober 2022 kl. 01:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fuck Mr. Plod!
Helt topp kvalitet før i tiden



Sist endret av Nøddy; 18. oktober 2022 kl. 08:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har vært ute av gamet i en stund men etter min erfaring var det som regel meh. Vet aldri hvor det kommet fra, vet ikke hvilket rasshøl det har blitt stappet opp i for å komme over grensa Kan ikke sammelignes med det man får i feks Amsterdam. Har kjøpt Amsterdam varer i Norge ved flere anledninger men sikkerheten er beefa i disse tider og smugling er vanskeligere enn noen gang før.
De som hevder lokaldyrket er best.. Delvis enig men er ofte lavere på THC. Suksessfull dyrking krever kunnskap og tålmodighet. Blir tilnærmet en fulltidsjobb.
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Har vært ute av gamet i en stund men etter min erfaring var det som regel meh. Vet aldri hvor det kommet fra, vet ikke hvilket rasshøl det har blitt stappet opp i for å komme over grensa Kan ikke sammelignes med det man får i feks Amsterdam. Har kjøpt Amsterdam varer i Norge ved flere anledninger men sikkerheten er beefa i disse tider og smugling er vanskeligere enn noen gang før.
De som hevder lokaldyrket er best.. Delvis enig men er ofte lavere på THC. Suksessfull dyrking krever kunnskap og tålmodighet. Blir tilnærmet en fulltidsjobb.
Vis hele sitatet...
Skulle nesten tro at enkelte har det som tilnærmet fulltidsjobb...
Joda. Men er fortsatt en del ting man bør ha i bakhue.. Vedlikehold, strømregning som kan vekke mistanke, lukt som kan tiltrekke naboer etc.. Dyrking under lovlige forhold vil naturlig nok gi bedre resultater.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når jeg kom hjem fra utlandet hvor jeg var vant med veldig bra cannabis, så var kvaliteten sinnsykt skuffende her i Norge. Det var stort sett medium og lavt nivå. Idag er kvaliteten omtrent på nivå som det jeg fikk tak i utenlands.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvor lenge side dette er?
Anonym bruker
"Snill Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Har vært ute av gamet i en stund men etter min erfaring var det som regel meh. Vet aldri hvor det kommet fra, vet ikke hvilket rasshøl det har blitt stappet opp i for å komme over grensa Kan ikke sammelignes med det man får i feks Amsterdam. Har kjøpt Amsterdam varer i Norge ved flere anledninger men sikkerheten er beefa i disse tider og smugling er vanskeligere enn noen gang før.
De som hevder lokaldyrket er best.. Delvis enig men er ofte lavere på THC. Suksessfull dyrking krever kunnskap og tålmodighet. Blir tilnærmet en fulltidsjobb.
Vis hele sitatet...
Da jeg var i amsterdam (2017) synes jeg ikke noe merkbar forskjell på det og det jeg handla i norge. Kanskje vært uheldig men en kompisnsom tok inn hasj til norge sa at det meste av narkotika kom enten fra nederland eller belgia. Så det er ofte samme greia. Måten utsalgsstedene for cannabis får dopet sitt er også litt i gråsonen har jeg forstått men har fått det bekrefta noe sted.
Anonym bruker
"Intolerant Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da jeg var i amsterdam (2017) synes jeg ikke noe merkbar forskjell på det og det jeg handla i norge. Kanskje vært uheldig men en kompisnsom tok inn hasj til norge sa at det meste av narkotika kom enten fra nederland eller belgia. Så det er ofte samme greia. Måten utsalgsstedene for cannabis får dopet sitt er også litt i gråsonen har jeg forstått men har fått det bekrefta noe sted.
Vis hele sitatet...
Jeg synes faktisk jeg ble steinere av weeden i norge, rett etter en amstertur.

Bønna nå til dags har altfor mye THC. Ikke rart folk freaker ut/grønner.
Når jeg handler, spør jeg om de har noe dårlig hasj. Da får jeg som regel der jeg vil ha.
Det meste som selges her i Norge er søppel, men har man kontakter får man tak i saker som er på høyde med det beste i utlandet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da jeg var i amsterdam (2017) synes jeg ikke noe merkbar forskjell på det og det jeg handla i norge. Kanskje vært uheldig men en kompisnsom tok inn hasj til norge sa at det meste av narkotika kom enten fra nederland eller belgia. Så det er ofte samme greia. Måten utsalgsstedene for cannabis får dopet sitt er også litt i gråsonen har jeg forstått men har fått det bekrefta noe sted.
Vis hele sitatet...
Jeg har reist ned jevnlig på stonerturer til Amsterdam i snart 15 år og jeg må si at mtp. virkningen er jeg enig, men når det gjelder curing, lukt, smak, balansert virkning og "smoothness" under inhalering så mener jeg at Amsterdam ligger et godt stykke foran oss.

Det er likevel mye middelmådige varer der nede og derfor pleier jeg å ta en tur rundt på alt jeg finner av coffeeshopper for å få tak i prøver av weed som jeg syns virker interessant for så å finne meg en favoritt som jeg handler en del av.
Dette kan ta lang tid, men til slutt finner jeg alltid noe som er helt fantastisk å røyke på.
Når det gjelder ruseffekt på weed så må jeg bare si at danskene er overlegne.
Sist endret av Knask; 18. oktober 2022 kl. 16:02. Grunn: Leif
Er masse god weed i sirkulasjon om du har ok plugs. Weeden har vært mye bedre enn hasjen den siste tiden, i mitt område atleast. Syntes hasjen hadde sin primetime for et-to år siden, men nå har jeg bare vært i gamet 4-5 år.
Sist endret av Emilher1; 18. oktober 2022 kl. 16:04.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Kan jeg spørre hvor lenge side dette er?
Vis hele sitatet...
Ja, glemte nevne det. Kom hjem i 2014. Da var altså kvaliteten WACK.
Personlig opplever jeg lite forskjell på Norsk bønne/weed og den jeg har kjøpt i DK eller Amster.

Med untak av en type jeg kjøpte når jeg var på Roskilde, helt vill brun type, slo ut alle gutta. Men så var det 30 grader og intens sol, så det kan ha vært årsaken.
Anonym bruker
"Løpende Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vært stoner i 25år å syns det fantes like god hasj da som no om du møtte de rette folka
Anonym bruker
"Løpende Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjeldent jeg er skuffet over kvaliteten på det jeg kjøper, har man litt kontakter får man lett tak i varer på samme nivå som i utlandet, bør ikke være vanskelig heller. Synes det bare tar seg opp jeg, spesielt kvaliteten på grønt sammenlignet med tidligere år, har sikkert noe med corona årene og gjøre.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er alt for mye fokus på styrke og for lite på kvalitet synes jeg, tydelig at mye av produktene er laget for best mulig fortjeneste. Ville heller kjøpt dobbelt så mild grønt til daglig bruk for 100 kr grammet enn de perverst sterke typene man som regel får. Men hvem gidder vel å halvere fortjenesten ved smugling eller dyrking for brukernes helses del?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er alt for mye fokus på styrke og for lite på kvalitet synes jeg, tydelig at mye av produktene er laget for best mulig fortjeneste. Ville heller kjøpt dobbelt så mild grønt til daglig bruk for 100 kr grammet enn de perverst sterke typene man som regel får. Men hvem gidder vel å halvere fortjenesten ved smugling eller dyrking for brukernes helses del?
Vis hele sitatet...
Om du vil ha noe gjort rett, må du nok ta ansvar selv.

Med dagens teknologi, altså LED dyrkelamper, telt og kullfilter så kan man gro weed i en liten hybel om man ikke er total noldus i skallen.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Om du vil ha noe gjort rett, må du nok ta ansvar selv.

Med dagens teknologi, altså LED dyrkelamper, telt og kullfilter så kan man gro weed i en liten hybel om man ikke er total noldus i skallen.
Vis hele sitatet...
Jepp, det er pissenkelt å få til, men ikke alle er interessert i botanikk eller å være hjemme ofte nok. Ikke gidder jeg brygge øl heller, fiske eller jakte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jepp, det er pissenkelt å få til, men ikke alle er interessert i botanikk eller å være hjemme ofte nok. Ikke gidder jeg brygge øl heller, fiske eller jakte.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke være ofte hjemme om man vet hva som kreves. Da kan man koble på vanntank slik jeg har gjort og kan gå ifra det 1-2 uker eller lengre også om man vil.
Jeg synes det vanskeligste med å dyrke er tålmodighet og sånn småtteri som å binde ned planten, fjerne unødvendig blader osv.
Men har hatt en veldig sativadominert plante som jeg aldri kom i mål med. Den var jævlig svær og reservoaret for lite.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
hvis man ikke vil dyrke selv så får man rett og slett sette sammen det man får tak i - det er også en vei å gå
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Om du vil ha noe gjort rett, må du nok ta ansvar selv.

Med dagens teknologi, altså LED dyrkelamper, telt og kullfilter så kan man gro weed i en liten hybel om man ikke er total noldus i skallen.
Vis hele sitatet...
Er det seriøst så enkelt å gro cannabis? Er dette egentlig mer vanlig enn jeg tror? Har alltid tenkt at lukt og strømbruk vil være klare "give-aways" og dermed nokså risikabelt..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det seriøst så enkelt å gro cannabis? Er dette egentlig mer vanlig enn jeg tror? Har alltid tenkt at lukt og strømbruk vil være klare "give-aways" og dermed nokså risikabelt..
Vis hele sitatet...
Strømbruk ikke relevant så lenge du betaler regninga. Lukta fjerner du med kullfilter. Sist mine foreldre var på besøk fikk jeg høre at det lukta godt i leiligheta. Hadde egentlig bare lufta ut dyrkerommet og skrudd av vifta før de kom.
Weed = ugress

Det vokser lett men krever nok innsats om det skal bli bra.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har merket en generell forskjell i smak og harsket (terpenprofil?) på økologisk, utendørsdyrket weed og de typisk hjemmegreiene hvor folk bruker næring uten innholdsdeklarasjon, uavhengig av styrke. Antall meter over havet er også et spennende aspekt, smakte noe fra 1400 moh. og det var en av de mest behagelige typene jeg har prøvd. Sterk, mild i smak, knallharde buds nesten som hasj. Stort sett har alle de kommersielle stedene (gata/amster/bcn/storby) de samme greiene, noe bra og masse middels dårlig. Foretrekker mindre fancy, gamle typer til hverdagsbruk. De river mindre i halsen og gir en mer "naturlig" (teit uttrykk) high. Må ut på bøgda utenlands og bli kjent med lokale om man skal ha noe som virkelig er krem til godpris. De nordiske ute-typene er helt okei men smaker litt "mutert" vs. skikkelige godsaker.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det seriøst så enkelt å gro cannabis? Er dette egentlig mer vanlig enn jeg tror? Har alltid tenkt at lukt og strømbruk vil være klare "give-aways" og dermed nokså risikabelt..
Vis hele sitatet...
Lukt er vel fremdeles hvor folk driter seg: Spesielt når man skal høste inn, klipping av plantene løser ut enda mer terpener og duftstoffer så det blir enda mer intenst. Her er trikset å ha et eget lite telt for å klippe i, eller å bruke et eget rom som man kjører et kullfilter i samt kanskje noe odør-kontroll ved døren, f.eks noe slikt.

Strøm er bare en faktor når du skal gjøre om et småbruk/enebolig til en dyrkeoperasjon og du er så dum at du stjeler strøm fra naboen/trafostasjon og el-selskapet sender ut noen til å finne ut hva faen som skjer.

En bra LED lampe til et telt med et par planter i trenger ikke være mer enn 300 watt, det er halvparten av en vanlig panelovn.

Og for det siste: Jeg tror folk flest ikke er klar over hvor mange som dyrker nå fortiden, vi er omtrent selvforsynt og trenger ikke importere ting fra utlandet med tvilsomme kilder: Alt dette gir mer penger i statskassa for vi betaler strømmen vår, og skatt og avgifter på utstyret vi kjøper, samt tar vekk finansieringen til diverse kjipe folk.

De to faktorene folk blir tatt på: Du snakker om det til feil person, eller er helt idiot i forhold til lukta og har kjipe naboer som melder fra til politiet.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg

Og for det siste: Jeg tror folk flest ikke er klar over hvor mange som dyrker nå fortiden, vi er omtrent selvforsynt og trenger ikke importere ting fra utlandet med tvilsomme kilder: Alt dette gir mer penger i statskassa for vi betaler strømmen vår, og skatt og avgifter på utstyret vi kjøper, samt tar vekk finansieringen til diverse kjipe folk.
Vis hele sitatet...
Kanskje i større byer, men ute på bygda er det ganske annerledes.
Her f.eks. har det ikke vært god pot å få fatt på siden 2017.

"Åh, kontaktene dine suger mann!", nei, det er bare ikke pot i omløp her.
Anonym bruker
"Sjuk Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Knask Vis innlegg
Kanskje i større byer, men ute på bygda er det ganske annerledes.
Her f.eks. har det ikke vært god pot å få fatt på siden 2017.

"Åh, kontaktene dine suger mann!", nei, det er bare ikke pot i omløp her.
Vis hele sitatet...
Haha, så du har kontroll på samtlige innbyggere i bygda?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Haha, så du har kontroll på samtlige innbyggere i bygda?
Vis hele sitatet...
Se der, ja. Nok en anonym friskus.
Gir deg et KP for å booste egoet ditt, bare for å være grei.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Dere som har brukt cannabis i en del år, hvordan føler dere at kvaliteten på hasj og marihuana i Norge er i dag sammenlignet med tidligere?

Har sen hvert den samme? Har den variert eller har det blitt nevneverdig sterkere med åra?
Vis hele sitatet...
Har kuttet ut hasj etter over 30 års fartstid.Kvaliteten er ræva,skikkelig ræva,halvsyntetisk møkk.Rusen er forferdelig
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Folk blir i hvertfall rundlurt av den typiske ‘mousse’ hasjen det er så mye av idag. Lukter og koster mer enn det smaker. Buff og tilsetninger. Men det finnes fremdeles folk som utelukkende jobber med høy kvalitet.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har kuttet ut hasj etter over 30 års fartstid.Kvaliteten er ræva,skikkelig ræva,halvsyntetisk møkk.Rusen er forferdelig
Vis hele sitatet...
Uheldige kontakter..
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Dere som har brukt cannabis i en del år, hvordan føler dere at kvaliteten på hasj og marihuana i Norge er i dag sammenlignet med tidligere?

Har sen hvert den samme? Har den variert eller har det blitt nevneverdig sterkere med åra?
Vis hele sitatet...
Fantastisk mye bedre enn da jeg var fjortiss, men jeg tror det har med nettverk å gjøre. Å kjøpe av tilfeldige på gata er fremdeles et sjansespill: Jeg var tom en periode og oppsøkte noen jeg kjente som jeg aldri hadde kjøpt fra før. Helt ok hasj men pot'en var crap, lukta mer høy enn weed. Luftige små buds og følte jeg måtte røyke mye for å få noe effekt.

Men, ellers får jeg prima hjemmedyrkede greier som slår støvlene av deg, og hjemmelaget hasj.
Anonym bruker
"Løpende Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syns hasjen er prima,har tilgang på 6klikk sort å mjuke sorter syns alle va PRIMA,får taki lite weed ibyn jeg bor men fikk netopp noe me 26%thc den va fin
Kvaliteten har nok bare blitt bedre med årene grunnet bedre dyrkemetoder og oppsett.
Nivåene av innholdstoffer øker også i takt med det.
Men personlig merker jeg ikke stort forskjell på det jeg røyker nå idag og det jeg røyket for mange år tilbake.
Eneste er kanskje at det virker som mange rusher jævlig og tenker kvantitet over kvalitet så det er også mye varierende kvalitet der ute.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så en dokumentar på YouTube (Vice) om en tysk dealer som ønsker å advare folk om weeden som strømmer inn fra Balkan.
Var vist «ugress» som var sprayet med syntetisk THC (Spice-ish). Noen som har sett den og kan utdype litt?
Det er vel dårlig butikk å selge fake weed..
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så en dokumentar på YouTube (Vice) om en tysk dealer som ønsker å advare folk om weeden som strømmer inn fra Balkan.
Var vist «ugress» som var sprayet med syntetisk THC (Spice-ish). Noen som har sett den og kan utdype litt?
Det er vel dårlig butikk å selge fake weed..
Vis hele sitatet...
Så han sa "kjøp min weed og ikke andres"?
For 15 år siden var det mye dritt, jeg kommer fra bygda. Var mye vanlig standard shit, mørk standard, standard ++- og prima var jo en gang i halvåret, tider!
I dag er det mye prima varer. Mye bedre enn før til lands.

Men utlandet er fortsatt best, da er det enklere å navigere seg til noe du foretrekker.

Gleder meg til jeg skal slutte btw, etter 13 år med daglig røyking så tåler ikke psyken det mer.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
« Så han sa "kjøp min weed og ikke andres"? »

Nei nei, han gikk vel ut å advarte pga han skulle slutte å selge.

Hvis det var slik i Tyskland så lurte jeg på om dette var et kjent fenomen i Norge også?
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Røyker ikke lenger brunt, stoler ikke på det med mindre jeg ser det presset foran mine egne øyne. Mye hasj som gir deg hodeverk og paranoia ute å går.

Gresset som går rundt pleier å være middelmådig eller dårlig med mindre du har nettverk, er blitt så lei av alt som heter haze... Lemon haze, super silver haze, amnesia haze, søppel som gir deg paranoia alt sammen. Har du gode kontakter, får du tak i ganske så bra grønt her i landet.

Eneste ulempen er at mange som dyrker selv høster inn for tidlig, men som sagt kjenner du riktig folk så får du fint tak i topp topp varer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så en dokumentar på YouTube (Vice) om en tysk dealer som ønsker å advare folk om weeden som strømmer inn fra Balkan.
Var vist «ugress» som var sprayet med syntetisk THC (Spice-ish). Noen som har sett den og kan utdype litt?
Det er vel dårlig butikk å selge fake weed..
Vis hele sitatet...
Ikke noe å bekymre seg over så lenge weeden din ser normal ut.

Det er mye større sannsynligheter for at hasjen din blir tuklet med enn weeden. Veldig enkelt å tilsette syntetiske cannabioder i kjip hasj, og litt terps for at den skal lukte godt. Ganske sikker på at det forekommer oftere enn man tror.