Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1602
jeg lastet ned en film fra piratebay som hadde swesub
men jeg får ikke tekstingen til å virke..

det var en fil som het .srt

hva skal jeg gjøre for at filmen blir tekstet???
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
start filmen i VLC.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Det er ikke alltid det virker AtXbYeA. Selv om det står autodetect sub-files, så er det ikke alltid teksten vises.
Det pleier og virke vist du brenner filmen ut
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Hvem har nevnt noe om å brenne ut filmen? Filmer jeg laster ned ser jeg på pcn og sletter.
Det er bare at subtitles aldri funker. Så om noen kunne forklare på en ryddig og forståelig måte hvordan man får det til å fuunke, så ville det vært fint.
1. se til at filnavn på .avi og .srt er det samme:
* film.avi
* film.srt
- og åpne VLC

2. Åpne VLC:
* File -> Open file (Ctrl+F)
* Finn frem film med browse
* Merk "use a subtitle" -> finn frem .srt med browse på subtitle...
Om du skal ha suben til å funke med filmen på en brent CD, så må du kalle de to filene det samme. Samme som med VLC.
Eks: Devils.Rejects.avi og Devils.Rejects.srt

Har du en gammel spiller så støtter den kanskje ikke subtitles.
Sist endret av Grimdoc; 1. mai 2007 kl. 14:45.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sliter med samme problemet. Subs ligger i en annen mappe og heter det samme som filmen. Har gått inn på preferences i VLC og valgt rett fil, men ingen sub? Hva kan være problemet?
Det er to filer og velge mellom: nedivx-lfij-subs.sfv og nedivx-lfij-a (Viser notpad-ikonet også står det "Subtitle file" under.
Sist endret av shakin; 18. juni 2007 kl. 22:18.
Jeg får til alt dette her, og teksten vises.. men den vises bare en gang iblant. Hva kan problemet være?
Lazywriter
Gisse's Avatar
Det jeg gjør er at jeg bruker en spiller som heter GOM player (Tar en del kodeker, den og) også bruker jeg Subtitle Explorer som er innebygget i spilleren. Med den så kan du finne frem til hvilken undertekst du vil bruke.

Jeg begynte med dette ettersom jeg ikke fant ut åssen jeg valgte undertekst i VLC.

Cantwo: Kanskje det er underteksten som er feil ?
Kan selvfølgelig bruke et alternativt program, men orker ikke å stresse. Så viss noen kan fortelle kort og konkret hva problemet er, hadde jeg blitt veldig takknemlig.

Subtitle fulgte forresten med .rar filen jeg lastet ned.
I Media Player Classic så er det mulig å "File->Load Subtitle... (Ctrl+L)". Har ikke VLC no såntno?
Men uansett, hvis de to filnavnene du skrev i en av postene over er riktige, så er de feil. Filene må hete nøyaktig det samme, bortsett fra at etternavnet er ".sfv". Ikke noe "-subs" i filnavnet.

EDIT: Og hvis det fortsatt ikke går, så kan du jo laste ned noen nye subs.
Sist endret av empty_other; 18. juni 2007 kl. 22:58.
Det er ikke noe "subs" i filnavnet heller. Hetter nøyaktig det filmen heter. Det står bare at det er ei subtitle fil.
http://i192.photobucket.com/albums/z90/kugiee/Utennavn-1.jpg
Sist endret av Kugie; 18. juni 2007 kl. 23:11.
gjør alt det som dosky sa, etterpå høyre klikker du og velger "subtitles track" klikk "Track 1" eller "track 2" eller hva det måtte være. funker hele tiden for meg når jeg bruker vlc
Funker dessverre ikke hos meg. Funket da jeg så Hellsing though,,
Har du to filer i mappa?

Åpne den som ikke er film og så åpner du filmen..?