Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2126
Heisann.

Jeg skal på en ganske lang lang tur med tog om 2 uker. Skal fra trondheim til bergen, så bergen til lillehammer, lillehammer kristiandsand og så tilbake til trondheim i løpet av noen dager.

Jeg vet man får litt studentrabatt hvis man har studentbevis, men jeg er IKKE student.. får man tak i noe som ligner?

Evt, åssen er det hvis man kjører i militæruniform? Må man da fremvise leg?

Andre tips for at det skal bli litt billigere?
Sitat av BonQua Vis innlegg
Heisann
Evt, åssen er det hvis man kjører i militæruniform? Må man da fremvise leg?

Andre tips for at det skal bli litt billigere?
Vis hele sitatet...
Ehh, hvordan det blir med militær i uniform? Du må ha på deg full uniform?

NSB er stenge på skolekort. Det skal være et klistremerke som viser skolenavn/fylke og gyldighetsår.

Andre billige metoder jeg kommer på er "reis så langt du vil for 199,-"...
Du må fortsatt vise FD-ID kort ved uniform.
90% med uniform og 50% sivil kledd.
Hvis man jobber i EBN må man da framvise FD-IDkort? Har ikke de en policy som sier at ingen skal vite hvem de er osv? Dette må jo være en fin måte å reise med rabatt på hvis man bare har uniform men egentlig ikke jobber i forsvaret.
Ja, man må fremvise FD-ID kort om man er i Ebn.
Du kan bestille "Studentkortet" fra Studentkortet.no. Dette går som regel som studentbevis om ikke den som kontrollerer det har så god peiling. Alle skoler har forskjellige studentbevis, så det går vanligvis greit bare det står "student" på kortet.
Har en kompis som pendler en del mellom bergen-oslo, han låner uniform hver gang.