Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3651
Har seg slik at jeg klarte å fyre av en liten dose forsvarssprai i leiligheten (ikke spør meg hvordan). Det er overhode ikke mulig å være i hverken stue, bad eller gang - regner med at full utluftning er det eneste som hjelper.

NO sitter jeg på soverommet, det føler som jeg har gnidd chilli i øynene og svelge glødende kull. Forslag til hvordan jeg kan bli kvitt plagene? Sitter med en vifte trykket opp i ansiktet, det fungerer ok.
Sist endret av Spelly; 28. september 2011 kl. 21:08.
Vann.... Forsvarsspray, slik som kan fåes kjøpt over disk i Norge?

edit: ...hjelper mot sviing i øyne..

Angående det som er i stuen din, er det nok bare å lufte, ja
Sist endret av Pope; 28. september 2011 kl. 21:09.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pope Vis innlegg
Vann.... Forsvarsspray, slik som kan fåes kjøpt over disk i Norge?

edit: ...hjelper mot sviing i øyne..

Angående det som er i stuen din, er det nok bare å lufte, ja
Vis hele sitatet...
OC virker det som.

No kom forresten kjæresten hjem og spurte hva F... jeg hadde gjort. yey...
Sist endret av Spelly; 28. september 2011 kl. 21:14.
Capsaicin, virkestoffet i forsvarsspray, er svært fettløselig.
Prøv med olivenolje eller margarin, eventuelt en fet hudkrem.

Siste edit: Mulig melk/fløte også hjelper. Det har ihvertfall en lindrende effekt i munnen.
Sist endret av Knask; 28. september 2011 kl. 21:13.
Sitat av Knask Vis innlegg
Capsaicin, virkestoffet i forsvarsspray, er svært fettløselig.
Prøv med olivenolje eller margarin, eventuelt en fet hudkrem.
Vis hele sitatet...
Gni olivenolje i øynene høres ikke kjempedigg ut, men å spise en skje hjelper da sikkert godt mot hals og svelg.
Sitat av moret Vis innlegg
Gni olivenolje i øynene høres ikke kjempedigg ut, men å spise en skje hjelper da sikkert godt mot hals og svelg.
Vis hele sitatet...
Tenkte mer på huden da.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Takker for tips!
olivenolje har jeg dessverre ikke så fikk ikke det testet.

Melk fungerte fantastisk bra.
Bare glad for å kunne hjelpe.
Sitat av spelley Vis innlegg
Takker for tips!
olivenolje har jeg dessverre ikke så fikk ikke det testet.

Melk fungerte fantastisk bra.
Vis hele sitatet...
som han sier, fettløselig. Så smør kan sikkert gjøre susen det. Solsikkeolje kansje?
nå har jeg brukt forsvarspray på rimelig mange personer og fått det sprayet på meg selv ved flere annledninger. Vi tok bare vann i trynet og det funka som faen. Dette er overhodet ikke så sterkt som feks ekte pepperspray eller lignende
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av mp34567 Vis innlegg
nå har jeg brukt forsvarspray på rimelig mange personer og fått det sprayet på meg selv ved flere annledninger. Vi tok bare vann i trynet og det funka som faen. Dette er overhodet ikke så sterkt som feks ekte pepperspray eller lignende
Vis hele sitatet...
Det var snakk om ekte pepperspray (OC).
Sist endret av Spelly; 28. september 2011 kl. 23:58.
Aldri finn på å drikk vann eller ha vann i øynene etter å ha fått forsvarsspray/tåregass i øyne/luftveier. Det er den klassiske tabben som får litt smerte til å bli *AAAAAAAAAAAAH! drep meg nå!* Melk eller annen form for fett fungerer fint.
Når politiet kaster tåregass eller sprayer pepperspray på demonstranter pleier sitronsaft og brukes for å lindre ubehaget i etterkant. Aner ikke hvorfor, men har alltid virka som om det fungerer.
Beste som funker på tåregass er å løpe det av seg egentlig imo. Syns ikke den var så ille heller jeg.
hvordan klarte du dette?
ble spraya og kasta på celle en gang jeg var ut på byen. lå og vrei meg og hadde det jævlig da det kom inn en ganske pen politidame som syntes synd på meg og tok en klut med melk og gnudde litt i øya
lindra litt så lenge det kom melk innpå men ble fort pissvondt igjen! var i ettertid fornøyd med at hu syntes synd i meg og behandla meg så pent
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Beste som funker på tåregass er å løpe det av seg egentlig imo. Syns ikke den var så ille heller jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg tipper det ligger en god historie bak denne Lyst til å dele den med oss andre?
OC ( Pepperspray) i ansikt/øyne: fyll en bøtte med kaldt vann,stikk hue nedi og blunk-blunk-blunk,husk å bytte vann ofte. Etter ca 15-30 min e du restituert. Ved bruk i rom: LUFT!

CS (tåregass) i ansikt/øyne: ingenting som hjelper, annet enn luft. Bruk av vann forsterke bare ubehaget, da gassen binder seg fukt,som finnes i slimhinner,øyet,nese,munn...

ved bruk i rom: LUFT!
Sitat av Zulu123 Vis innlegg
OC ( Pepperspray) i ansikt/øyne: fyll en bøtte med kaldt vann,stikk hue nedi og blunk-blunk-blunk,husk å bytte vann ofte. Etter ca 15-30 min e du restituert. Ved bruk i rom: LUFT!

CS (tåregass) i ansikt/øyne: ingenting som hjelper, annet enn luft. Bruk av vann forsterke bare ubehaget, da gassen binder seg fukt,som finnes i slimhinner,øyet,nese,munn...

ved bruk i rom: LUFT!
Vis hele sitatet...
Spot on! I forbindelse med natotjeneste måtte vi bli sprayet med pepperspray for å få dette utlevert. Ble da sprayet i trynet, måtte løpe 100m i blinde til 2 bøtter vann. Fikk trødd trynet i den ene bøtta, og blunka som et helvette i 2 minutter før vi skiftet bøtte og fortsatte blunkingen i 15-20 min. Etter bøtta var det eneste som funket å løpe rundt så jeg fikk luft i trynet. Tok ca 1 time etter spraying før ting ble tilnærmet normalt igjen!

Etterpå når du skal dusje, så pass på at det første vannet du spyler håret med renner nedover ryggen og ikke i trynet - da kan du plutselig få deg en dose til!

Good luck
Vask øynene med fløte, og drikk melk, det burde hjelpe veldig.
forklar hvordan du fikk til dette
Sitat av Hak5Fan Vis innlegg
Jeg tipper det ligger en god historie bak denne Lyst til å dele den med oss andre?
Vis hele sitatet...
Blir ikke alle vernepliktige sendt i gassboden? Vi løpte også av oss smerten.
Vi skulle også løpe av oss smerten, helt til befalet skulle en tur inn, sprutet han ned med vann når han kom ut
Ble litt baluba det ja:P