Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2246
Hei poster noe av det siste jeg har laget i 3d.
Laget for moro,prøver og gi bildene litt liv.
Render med vray setter stor sett opp som jeg ville med et vanlig kamera.
3Dmax-Vray-Photoshop.
http://img145.imageshack.us/img145/6563/badfinid1.th.jpg
http://img238.imageshack.us/img238/1189/hyllefinib6.th.jpg
http://img508.imageshack.us/img508/6743/hestal1terningpszt4.th.jpg
http://img235.imageshack.us/img235/1923/wineferdignb8.th.jpg
Imponerende.
Er det slik å forstå at disse er laget fra scratch?
Jeg har kun tittet på bilde nr 2, om det er slik at disse er laget helt fra bunnen av er det imponerende, men planten ser litt "fake" ut iforhold til resten.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Synes de var flotte. Spesielt #3, glasset var imponerende.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Jeg likte forsåvidt alle bildene, men særlig bilde 3 falt godt i smak. Likte de terningene som ligger rundt der og som robhol sier så var glasset imponerende.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Absolutt kjempe fine. som nevnt, nr. 3 var imponerende.
Heilt canooon
De tre siste bildene var ganske bra, noen små "feil" sånn at man kan se at det ikke er ordentlig. Nummer en.. rett fra AutoCad?
rett fra AutoCad?
Vis hele sitatet...
Nei alt blir laget i 3dmax.
Takk for tilbakemeldinger.
Nr. 3 var sinnsykt bra som mange har sagt.
Nr. 2 også, men planten stemte ikke helt med lyssettingen etter min mening.

Imponerende bilder! KP!
I like turtles
Skyfex's Avatar
Wow, imponerende. Drev litt med 3d-modellering for noen år siden.. men det tok alt for lang tid. Hadde ikke tålmodighet nok.
seriøst? er bilde 2 og 3 laget kun på en pc?

det eneste jeg kan sette fingeren på i bilde tre er at på flammen på det lyset som er til høyre, kan man se et slags unaturlig klipp i.

ellers var lyset på planten i nr 2 bittegran feil, men eller kjempeflotte bilder!

KP til deg!


edit: etter litt mer beundring av bilde nr 3 ser jeg at den stanga inni lysestakene har noe kunstig ved seg der dem går ned i bunnplata.
Sist endret av VivaLatrina; 24. august 2008 kl. 14:33.
Wow, eneste jeg kunne sette fingeren på er den grønne/røde planten som det var noen rart over, ellers supert arbeid! Hvor lang tid har du brukt og hvor lenge har du holdt på med 3d-modelering?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Først må jeg bare få si: AWESOME!

Så spør jeg om det samme som Elemental og håper at svaret blir "Under 12 timer tilsammen, holdt på i 1,5 mnd." selv om jeg antageligvis ikke kommer til å få disse håpene oppfylt.

Jeg liker veldig godt at du har ett fokusfelt på #3; første terning er litt ut av fokus, imens eske, terning #2 og lysestaketing er i fokus, og det bak er ut av fokus. (Jeg er ikke novise i 3D-modellering en gang, så det kan godt være at dette var den enkleste biten i hele tatt, og at snippsatt brukte standardinstillingene på rendring for å få det til, noe jeg somehow ikke kan få meg selv til å tro).

Angående flammene: Det ser ut som om de er identiske med den lille snerten mot venstre
Har holt på med 3d lenge liker at en kan skape ting fra bånn av,litt av grunnen til at jeg liker programmering og.
Rendring-lys er viktig for meg brukt mye tid på og lære dette grundig,og nei ingen standar settings.
Modelering kan gå fort selvfølgelig lengere tid på mer komplekse objekter.
Sist endret av snippsat; 24. august 2008 kl. 22:51.
Hmm, jeg skulle nettopp spørre hvordan kamera du hadde brukt, men følte meg litt dum når jeg leste nedover. Kp til deg.
Sitat av møkk
Er det slik å forstå at disse er laget fra scratch?
Jeg har kun tittet på bilde nr 2, om det er slik at disse er laget helt fra bunnen av er det imponerende, men planten ser litt "fake" ut iforhold til resten.
Vis hele sitatet...
Synes ikke planten ser mer fake ut enn at den kunne passert som en plastblomst. Imponerende arbeid, du har åpenlyst studert lyssetting nøye.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Heisann, det var godt jobbet!
I bow down to you/loolo/ Men seriøst : Ikke bare at du står på når vi sliter m trojanere o.l. Men etter min standard ok+ på 3d-modellering så ligger bilde #1-desktop på windassen min
Sist endret av pidget; 28. august 2008 kl. 00:43. Grunn: Alltid Leifen
For å komme med noe negativt så hadde det kanskje vært lurt på prøvd å gjort det litt mer naturlig, altså mindre perfekt. Rene, rettte kanter er fint å se på, men ikke veldig naturlig. Bildene ser fantastisk bra ut, men de fleste forstår at det er litt for perfekt til å være ekte. Håper du forstår hva jeg mener
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette er imponerende stykker arbeid og snippsat viser at han behersker alle aspekter ved 3d, fra lys og materiale til modellering og sist, men ikke minst, rendring. Ang. detaljer kan jeg si meg enig med bobbo, det er ofte de små justeringene som setter forskjellen fra 3d til mer vikelighetstro bilder, men jeg for min del synes ikke at all 3d skal være så naturtro som mulig. Her velger artisten selv hva han ønsker å formidle og hvilke teknikker og detaljer man ønsker å ha med. Dette er tross alt en form for kunst og som med kunst på generell basis så gjelder også kunstneriske friheter her.

Meget meget bra!
Bilde 3 var ganske bra! Men enig i at du må skitne bildene mere til for å få dem naturtro.. Den nærmeste terningen svever for mye fra bordet. lek rundt med settings i Vray..
Sist endret av Miraculix; 11. september 2008 kl. 01:36.
Utrolig bra jobbet. Likte igrunn alle bildene, men bilde nummer1 så mest falskt ut. Er litt usikker på hvorfor, men tror det kan ha noe med den hvite kornete veggen.