Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2434
Jeg har begynt å utforske litt med LSD, og har vel hatt 5-6 turer hittil. Hver gang jeg tripper, får jeg en helt ekstrem kontakt med kroppen min. Jeg har lest at det er normalt at man føler seg sterkere og at man føler mer på kroppskontrollen enn man gjør i edru tilstand.

Så lenge jeg kan huske, har jeg vært oppmerksom på følelsen av å knytte neven min så hardt jeg kan. Jeg får følelsen av at jeg ikke klarer å prestere i nærheten av full styrke, det er en veldig frustrerende følelse. Jeg har gjort dette hver gang jeg har tatt syre, og har fått helt andre resultater. Styrken min føles ubegrenselig, og jeg må slutte med øvelsen i frykt for å "knuse" hånda mi. Feels good man

Nå er det ca 2 uker siden siste tur, og jeg har fortsatt den samme følelsen når jeg knytter neven. Den spinkle følelsen jeg har hatt hele livet er borte. Er også mye mer bevisst på leddene mine, og hvordan de føles ut. Jeg trener ikke, så jeg kan egentlig ikke sammenligne styrken min med noen ting, men jeg føler meg mye sterkere og stødigere enn før. Er det noen andre som har hatt samme opplevelsen? Går det over? Det gjør ikke meg noe i det hele tatt, bare spør av nysgjerrighet
La det gå minst en måned etter den siste turen din, og ta en ny vurdering i edru tilstand. Det er vanskelig å si noe på individuelle ettereffekter av psykedelika. Har ikke vært borti dette du nevner selv.
Du legger merke til mye rart som du ikke har merket før under mange spaca sinnstilstander, kan være at du bare legger merke til følelsen nå?
F.eks jeg får en litt sånn euforisk følelse av og kose med dyna mi etter alle MDMA turene mine, den går ikke bort så jeg konkludere med at den alltid har vært der, bare jeg som ikke har lagt merke til det før det har blidt forsterket under en mdma tur.
Akkurat det samme skjer når man driver med yoga eller tøyer. Sinnstilstanden blir forandret (ikke mye), og man gjør fysiske bevegelser. Man føler seg jordnær, stødig og smidig som en katt. Samme følelsen varer et par dager.
Har aldri prøvd LSD, men skal definitivt prøve yoga under en tripp om jeg noengang får tak i det.

Edit: Om du skal prøve yoga mens du tripper, bør du lærer deg det først. Husker at yøga var ganske vanskelig de første ukene jeg drev med det.
Sist endret av NinjaGeir; 11. mars 2016 kl. 12:56.
Jamann
Irie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Du legger merke til mye rart som du ikke har merket før under mange spaca sinnstilstander, kan være at du bare legger merke til følelsen nå?
F.eks jeg får en litt sånn euforisk følelse av og kose med dyna mi etter alle MDMA turene mine, den går ikke bort så jeg konkludere med at den alltid har vært der, bare jeg som ikke har lagt merke til det før det har blidt forsterket under en mdma tur.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg legger merke til mye mer nå, men ting virker ikke nytt og fremmed. Det er som om man ikke har lagt merke til det før man havnet i den riktige tilstanden, som du sier.

Med knyttneven min er det ikke samme tilfellet, for jeg husker veldig godt hvordan det var å knytte neven for et år siden.. Litt vanskelig å forklare, men det føles helt anderledes ut nå
Sitat av NinjaGeir Vis innlegg
Akkurat det samme skjer når man driver med yoga eller tøyer. Sinnstilstanden blir forandret (ikke mye), og man gjør fysiske bevegelser. Man føler seg jordnær, stødig og smidig som en katt. Samme følelsen varer et par dager.
Har aldri prøvd LSD, men skal definitivt prøve yoga under en tripp om jeg noengang får tak i det.

Edit: Om du skal prøve yoga mens du tripper, bør du lærer deg det først. Husker at yøga var ganske vanskelig de første ukene jeg drev med det.
Vis hele sitatet...
Så kult at du får samme følelsen av yoga, som jeg får av syre. En kamerat av meg driver med meditasjon og kan få frem litt psychedeliske effekter på den måten. Som du sier så forandres bare sinnstilstanden litt, men det viser jo bare igjen at LSD-følelsene kommer fra et sted i kroppen din, og at det ikke bare er et drug som drar inn falske følelser i hytt og pine. Skal si ifra hvis jeg lærer meg noen yoga-øvelser før neste tur!
Det er så ufatterlig komplisert, vurderte å skrive en artig teori, men dropper det. Tar det edru isåfall. Husk at lsd kan gjøre mye snålt med tankegangen din, og ville heller sett på dette som en psykisk forandring, som helt klart kan gi fysiske forandringer også.
Jamann
Irie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er så ufatterlig komplisert, vurderte å skrive en artig teori, men dropper det. Tar det edru isåfall. Husk at lsd kan gjøre mye snålt med tankegangen din, og ville heller sett på dette som en psykisk forandring, som helt klart kan gi fysiske forandringer også.
Vis hele sitatet...
Det blir vel mer riktig ja, for jeg klarer ikke å knuse hånda mi selvom det føles slik ut. Men du mener at det kan gi fysiske forandringer på kroppen også? Ikke bare hvordan motorikken føles ut, men at man faktisk kan prestere anderledes etter å ha tatt LSD?
Sitat av Irie Vis innlegg
Det blir vel mer riktig ja, for jeg klarer ikke å knuse hånda mi selvom det føles slik ut. Men du mener at det kan gi fysiske forandringer på kroppen også? Ikke bare hvordan motorikken føles ut, men at man faktisk kan prestere anderledes etter å ha tatt LSD?
Vis hele sitatet...
En kan yte mer krefter uten å trenge å ha mer muskler ved å styrke nervebanene nødvendig for bevegelse i hjernen. LSD resulterer i et fantastisk nevrokjemisk kaos der nervebindinger forandres og nye dannes, men mange av disse forblir svake og dør ut etter en stund sober da du ofte ikke bruker dem. Du får tilbake funksjonaliteten i de sterkere nervebanene og bruker heller de, da vil du ikke ha bruk for disse nye mer, men de er der jo. Kanskje øving når du er under the influence styrker båndene dine ekstremt, eller har hjulpet deg bedre kunne fokusere på å trene nettopp disse nervebanene. Bare en crazy teori som du bare må ta som filosofisk tenking. Er jo ikke 100% edru nå heller.
Jamann
Irie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
En kan yte mer krefter uten å trenge å ha mer muskler ved å styrke nervebanene nødvendig for bevegelse i hjernen. LSD resulterer i et fantastisk nevrokjemisk kaos der nervebindinger forandres og nye dannes, men mange av disse forblir svake og dør ut etter en stund sober da du ofte ikke bruker dem. Du får tilbake funksjonaliteten i de sterkere nervebanene og bruker heller de, da vil du ikke ha bruk for disse nye mer, men de er der jo. Kanskje øving når du er under the influence styrker båndene dine ekstremt, eller har hjulpet deg bedre kunne fokusere på å trene nettopp disse nervebanene. Bare en crazy teori som du bare må ta som filosofisk tenking. Er jo ikke 100% edru nå heller.
Vis hele sitatet...
Jeg kan lite om nervesystemet, men skjønte teorien din. Det gir mening for meg, kan/har dette blitt forsket på? Det forklarer jo knyttneven min ganske bra. Er ikke 100% edru jeg heller, sikkert derfor jeg tror jeg skjønner noe av dette
Virkeligheten er nok ikke så spennende som dette.

Det er ingen vitenskapelig grunnlag for å tro dette er noe annet enn subjektive feilvurderinger; en slags placebo.
Jamann
Irie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Virkeligheten er nok ikke så spennende som dette.

Det er ingen vitenskapelig grunnlag for å tro dette er noe annet enn subjektive feilvurderinger; en slags placebo.
Vis hele sitatet...
Det er veldig vanskelig å sette fingeren på, nå som jeg selv tror det er placebo.. Tok en liten lapp ista og har ligget å knadd hendene mine i flere timer. Plutselig lagde jeg en promp mellom håndflatene som fikk alt til å virke latterlig, nå vet jeg ikke om jeg trenger noe svar lenger
jaja klart man blir anneledes på syre, men du blir ikke superman, det skjer ingenting super fysisk me kroppen din, og musklene og sentralnervesystemet sørker fortsatt for styrken din, og nei du muterer ikke. ta heller å gå ut en tur!
Jamann
Irie's Avatar
Trådstarter
Sitat av magnet Vis innlegg
jaja klart man blir anneledes på syre, men du blir ikke superman, det skjer ingenting super fysisk me kroppen din, og musklene og sentralnervesystemet sørker fortsatt for styrken din, og nei du muterer ikke. ta heller å gå ut en tur!
Vis hele sitatet...
Sikta ikke til noe superfysisk egentlig, men du svarte vel på det jeg lurte på
Hei!
Dette er noe av det som gjør LSD fantastisk i mine øyne, forklaringen ligger i at du har blitt mer bevisst på deg-selv og eller omgivelsene dine.

Hadde en LSD opplevelse for en måned, og i ettertid så har jeg lagt merke til at jeg er mer oppmerksom på omgivelsene rundt meg, og kroppen.

Min teori er at du rett og slett har blitt mer oppmerksom på kroppen din, dine muskler, bevegelser og som du sa dine ledd.
Det med å føle seg ikke sterk nok kan være noe med samfunnets press på at man må være suksessfull eller fysisk press på "hvordan" man skal se ut for å også være suksessfull.