Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1455
Hallo.

Jeg syntes at de fleste moderne mennesker oppfører seg som bortskjemte drittunger. Klager på jobb, penger, tregt Internett, skole, lekser og lignende. Hvis du har to armer, to bein og fungerer normalt så vær fornøyd da? Tenk på menneskene som ikke har muligheten til å gjøre det som du egentlig kan gjøre og forsatt ikke klager? Folk i rullestol, folk med funksjonshemninger og folk som rett og slett får hindre i hverdagen.

Syntes dette blir rett og slett for dumt at man skal klage, kreve, syte og forvente alt over skyene.

Hva er deres syn, føler jeg blir provosert på folk som klager så man skulle trodd de var bevegelseshemmet eller ikke hadde kroppsdeler osv.

HeartSLAVA!
Så du mener å jeg skal ha et mindre "artig" liv, pga andre som har det verre enn meg?
Sitat av DarthVidar Vis innlegg
Så du mener å jeg skal ha et mindre "artig" liv, pga andre som har det verre enn meg?
Vis hele sitatet...
Det var nok akkurat det han mente. Prøv å les igjennom det en gang til å se om du kommer til samme konklusjon igjen.

På den annen side, det er nok fint mulig å ha det verre med seg selv enn en som er funksjonshemmet. Blir nesten som å si at å ha evnen til å gå er det samme som å være lykkelig.
Nå blir ikke lykke målt i kroppsdeler da. Klage litt gjør vel alle innimellom?
Sitat av heartslava Vis innlegg
Hallo.

Jeg syntes at de fleste moderne mennesker oppfører seg som bortskjemte drittunger. Klager på jobb, penger, tregt Internett, skole, lekser og lignende. Hvis du har to armer, to bein og fungerer normalt så vær fornøyd da? Tenk på menneskene som ikke har muligheten til å gjøre det som du egentlig kan gjøre og forsatt ikke klager? Folk i rullestol, folk med funksjonshemninger og folk som rett og slett får hindre i hverdagen.

Syntes dette blir rett og slett for dumt at man skal klage, kreve, syte og forvente alt over skyene.

Hva er deres syn, føler jeg blir provosert på folk som klager så man skulle trodd de var bevegelseshemmet eller ikke hadde kroppsdeler osv.

HeartSLAVA!
Vis hele sitatet...
Så det du sier at man automatisk er lykkelig fordi man har all fysikk i orden? Hva med det psykiske? Er ikke det MYE viktigere enn det fysiske? Nå sier jeg ikke at man ikke kan være psykisk utviklingshemma og lykkelig. Men det er mange som sliter mentalt med seg selv og/eller andre.
å Gud så lei jeg er av så tråder og lignende som skal moralisere om alt vi gjør galt. Vi har plenty med goder nå til dags, som vi har arbeidet for å få gjennom årene. For bare 100 år siden var jo Norge også særdeles fattig. Hvorfor skal vi ikke kunne leve godt av det vi har?
Og folk som klager på at andre folk klager er så fantastiske mennesker?
Du får dra ned til Afrika å prøve deg på et jeger sanker opplegg, kom tilbake med rapport!

Jeg betaler skatt, FN har kåret dette til det beste landet å leve i, jeg syntes ikke vi skal kaste bort tittelen.
Det litt ironiske her er at du klager på at folk klager.

Vi mennesker vil alltid at ting skal blir bedre.
Det å klage over enkle ting som du beskriver synes jeg også virker helt idiotisk, men det er dem selv det går utover ettersom dem lager småproblemer større.

Dette er en fint klipp

http://www.youtube.com/watch?v=ciYk-UwqFKA
Ser for meg TS mister jobben, 3 mnd lang behandlingstid på NAV, ranet for alt av penger, 10 min for og laste opp en nettside, dumper videregående osv. Sier bare jeg har ivertfall armer og ben igjen.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Hallo.

Jeg syntes at de fleste moderne mennesker oppfører seg som bortskjemte drittunger. Klager på jobb, penger, tregt Internett, skole, lekser og lignende. Hvis du har to armer, to bein og fungerer normalt så vær fornøyd da? Tenk på menneskene som ikke har muligheten til å gjøre det som du egentlig kan gjøre og forsatt ikke klager? Folk i rullestol, folk med funksjonshemninger og folk som rett og slett får hindre i hverdagen.

Syntes dette blir rett og slett for dumt at man skal klage, kreve, syte og forvente alt over skyene.

Hva er deres syn, føler jeg blir provosert på folk som klager så man skulle trodd de var bevegelseshemmet eller ikke hadde kroppsdeler osv.

HeartSLAVA!
Vis hele sitatet...
Litt latterlig at du ser ned på mennesker som klager når du gjør det selv
Får litt inntrykk av at jeg burde kappe av meg armen fordi det er urettferdig for de handikappede at jeg har ca 100% funksjonsable kroppsdeler. etter det jeg leser her.

Ellers er bare slik at noen er uheldige og ender opp med problemer andre ikke har. som den kalde jævelen jeg er så sier jeg at verden er urettferdig og fæl, gjør det beste ut av det. klag om du kan til egen vinning.
Sist endret av F4celess; 19. september 2011 kl. 21:31.
TS: Du hører ut som typiske 40+ -åringer.
Vi har alle et behov for å klage engang iblant. Vi gjør det for å føle oss bedre med oss selv. Vi pusher skylda for våre egne mangler over på andre. Det er viktig for å opprettholde egoet.
Nordmenn er eksperter på å syte over været i Norge selv om klimaet har vært det samme i flere tusen år
Jeg er så jævli lei av å høre slikt! Skal vi fokusere på det negative? Alle klager i blant. Noen klager på staten og synes den er grusom. Andre folk klager på dårlig økonomi, osv.

Vi Nordmenn er best av alle. Vi er rike, bortskjemte, naive, og best i absolutt alt. Litt klaging er ikke akkurat uvanlig. Slik er det!! Neida, men ærlig talt liksom.
Er til dels enig med trådstarter. Mange klager over filleting.

Men dette er relativt, det du syns er en stor sak og uholdbart, kan for meg være en idiotisk sak å reagere på.
Som foreksempel at du syns det er en stor sak at andre klager, er for meg en ting jeg tar som selvfølge og overser.
At faren din er alkoholiker, tar deg med på fyllekjøring når du er barn, lar være å ta kontakt på flere måneder, prøver å kvele moren din og diverse morsomheter gjør noe med psyken, altså. Det er ikke alltid problemer dukker opp på utsiden, vet du. Det kan være indre årsaker. Jeg mener uansett at alle ülike problemer er viktig å ta tak i. Særig fordi de kan forverres med tid om de blir ignorert. Tror de fleste har noe de sliter med iløpet av livet i større eller mindre grad. Det mener jeg at man har lov til.
Sitat av JustAnotherNick Vis innlegg
Nordmenn er eksperter på å syte over været i Norge selv om klimaet har vært det samme i flere tusen år
Vis hele sitatet...
Vintern: Ahh for kaldt!
Sommern: Ahh for varmt!
Høsten: For mye regn!
Våren: Satans pollen!

OT: Selvfølgelig må vi klage, om vi ikke klager hva annet skal vi gjøre? Å kalle det bortskjemt blir feil. Si heller at samfunnet fungerer bra slik at vi får mye penger. Det er stor forskjell på det og en pappagutt som får alt han peker på.
flytt til nord korea og kos deg der;=)
Det er fint at alle dine interesser korrelerer med systemets interesser, mange er så heldige at de faktisk liker å opprettholde en livsstandard som er totalt unødvendig sett i forhold til hva det egentlig koster(bortsett fra at de har hue så langt opp i ræva at de enda ikke legger merke til hva som svinner hen).. Ikke bare av naturlige ressurser, men menneskelige biologiske behov som helt åpenbart vil måtte fortrenges via slue metoder som psykologi og bio/nano-teknologi. Jeg snakker om alt det essensielle ved livet som har gått tapt de siste 100 årene og det er først nå man så vidt kan begynne å smake på systemets "frukter". Det er mulig du nå mener at det er verdt det, men det tror jeg ikke de vil synes et par generasjoner eller mer frem i tid. Naturens egne brutaliteter er ikke på langt nær så ekstreme som bivirkningene av dette systemet vil bli. Ingen tror at de kan overleve uten systemet, vi lider mer og mer av hysteriske panikkanfall hver gang noe skjer som "ikke skal skje", og vi vil dermed frivillig la oss tvinge under mer og mer stat og mer og mer kontroll.

Dette er selvsagte konsekvenser, da systemet fører til at det ikke lengre er noen sak å overleve, men under et system med visse rammer og null aksept for døden, så vil vi sakte men sikkert føres inn i en tilværelse av total kontroll, jeg snakker om detaljer. Og da er spørsmålet om vi virkelig ønsker å leve slik? Det finnes ingen mellomting(tydeligvis, det ser en jo bare på prinsippene bak økonomien som styrer det meste av dette og politikernes ønske sammen med befolkningen om å "utvikle", bringe "opp" og "frem", og nei, kommunisme er heller ikke svaret), det er enten eller, med mindre man skal begynne å sterilisere folk, legge restriksjoner på hvor mange barn de kan få, eller hvem som ikke skal kunne få barn osv. Men i et slikt samfunn vil ikke mennesket kunne fungere og man ser allerede nå at depresjonsstatistikken bare stiger og stiger, det samme med salget av antidepressiva. Det er vanskelig å peke på kun en årsak..

Altså, dette er en sirkel som utvider seg, det tar lengre og lengre tid for mennesket å komme seg rundt, for proporsjonalt med innsatsen øker kravet til innsats i andre enden, på mange områder, ikke bare arbeid. Naturen fungerer ikke på denne måten som systemet gjør og de spiller mot hverandre og gjett hvem som vil vinne. Det er ikke verdt det, så det er bedre å ta fallet nå enn senere hvor det er høyere.
De fleste "moderne" mennesker lever under fattigdomsgrensen og har all rett til å klage