Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1785
Sitter på skype i en videosamtale. Men vil ikke at motparten skal høre meg, og finner ingen steder hvor jeg kan skru av micen siden den er innebygd i PCen. Går heller ikke ann å skru av micen på skype..

Noen forslag?
Hvis du går på "volumkontroll", "opptak/recording" og muter eller skrur ned mikrofonen der burde det funke. Eller er jeg helt på viddene nå?
Ermac's Avatar
Trådstarter
31 8
Sitat av HomerJay666 Vis innlegg
Hvis du går på "volumkontroll", "opptak/recording" og muter eller skrur ned mikrofonen der burde det funke. Eller er jeg helt på viddene nå?
Vis hele sitatet...
Litt på viddene er du nok å trasker ja. Har prøvd uten hell. På skype funker det også bare å skru den litt ned. Den vil ikke skru av det siste hakket, så jeg er tvunget til å ha micen på hele tiden...

Sitat av Ermac Vis innlegg
Litt på viddene er du nok å trasker ja. Har prøvd uten hell. På skype funker det også bare å skru den litt ned. Den vil ikke skru av det siste hakket, så jeg er tvunget til å ha micen på hele tiden...
Vis hele sitatet...
Var å googlet hvordan man kunne skru av micen på en laptop. Men INGEN av svarene fungerte, og det har tydligvis vært flere enn meg som har hatt samme problem. Jeg klikket på alt mulig, men nå ser det ut som at jeg greide å få den avskrudd.

Er ikke helt sikker om det var dette som gjorde utslaget, men det siste jeg klikket på var: Start -> Control panel -> Sounds and Audio Devices -> "Audio" -> Midterste feltet "Sound recording" -> Volume -> Så drar du den helt ned og sørg for å ha krysset PÅ i boksen nederst. Der det står "Select". (På engelsk XP Pro)


Til mine etterkommere...

Var å googlet hvordan man kunne skru av micen på en laptop. Men INGEN av svarene fungerte, og det har tydligvis vært flere enn meg som har hatt samme problem, for hele første og andre-siden på google var fylt med "How to mute mic?".

Jeg klikket på alt mulig og i hytt å pine, men nå ser det ut som at jeg greide å få den avskrudd.
Er ikke helt sikker om det var dette som gjorde utslaget, men det siste jeg klikket på var: Start -> Control panel -> Sounds and Audio Devices -> "Audio" -> Midterste feltet "Sound recording" -> Volume -> Så drar du den helt ned og sørg for å ha krysset PÅ i boksen nederst. Der det står "Select". (På engelsk XP Pro)


Til mine etterkommere...