Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4868
Noen som vet om fine butikker\nettsider hvor jeg kan få kjøpt en god kampkniv i oslo?

Her mine personelige grunner til å gå med den, men kan legge til at jeg ikke har noen som helst planer om å rane noen eller angripe noen.. dette er til rent selvforsvar
http://www.akam.no/bruktmarked/annonse/8255

Edit: Det var første treff på google når jeg søkte på kampkniv. Noe sier meg at du ikke har søkt. Men om spørsmålet var om noen på forumet hadde en og selge kan du legge den under Salg/kjøp delen.
Sist endret av murloc; 30. juli 2009 kl. 00:09.
Sjekk ut Army shop (Trondheimsveien 2) eller Pentagon (Storgata 37B).
Men hvorfor akkurat en slik kniv? Vil tro enhver kniv gjør samme nytten.
Trådstarter
35 1
true.. en kniv er en kniv..

men jeg har en personelig preferanse til de knivene
Sist endret av Spacejim; 30. juli 2009 kl. 00:17.
Sitat av murloc Vis innlegg
Men hvorfor akkurat en slik kniv? Vil tro enhver kniv gjør samme nytten.
Vis hele sitatet...
Er ikke like "tøft"
Sitat av Spacejim Vis innlegg
true.. en kniv er en kniv..

men jeg har en personelig preferanse til de knivene
Vis hele sitatet...
Ikke for og pirke, men hvis du kan krav maga burde vel ikke en kniv være nødvendig. Dog vet jeg ikke hvor store problemer du har.
Trådstarter
35 1
Man kommer langt med krav maga, ja.. men det er også situasjoner hvor en kniv rett og slett er å foretrekke
Sitat av murloc Vis innlegg
Ikke for og pirke, men hvis du kan krav maga burde vel ikke en kniv være nødvendig. Dog vet jeg ikke hvor store problemer du har.
Vis hele sitatet...
Kniv er en forlenging av kroppen så man kommer på lengre avstand ifra motstanderen. Så en gang på discovery channel noe martial arts over knivbruking og de kunne virkelig volde stor skade med kniver ifra kjøkkenskuffa...
Trådstarter
35 1
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Er ikke like "tøft"
Vis hele sitatet...
eller kanskje de knivnen ligger utrolgi godt i hånden i offensive stand?
Sitat av Spacejim Vis innlegg
Noen som vet om fine butikker\nettsider hvor jeg kan få kjøpt en god kampkniv i oslo?

Her mine personelige grunner til å gå med den, men kan legge til at jeg ikke har noen som helst planer om å rane noen eller angripe noen.. dette er til rent selvforsvar
Vis hele sitatet...
rent selv forsvar? kjøp deg heller stungun og pepperspray så slipper du å sitte med ett liv på samvittigheten
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Kniv er en forlenging av kroppen så man kommer på lengre avstand ifra motstanderen. Så en gang på discovery channel noe martial arts over knivbruking og de kunne virkelig volde stor skade med kniver ifra kjøkkenskuffa...
Vis hele sitatet...
Hvis du vil drepe ja, men da kjøper du heller en pistol. Dog, hvis det var for og true skjønner jeg poenget. Vil uansett tro at en som er trent i krav maga tar andre(utrente) i en fair fight. Dog trenger det ikke være fair fight, men da hjelper heller ikke kniven

Men nå raser vi avgårde off topic!
Trådstarter
35 1
En kniv er ofte det beste alternativ hvis man finner seg i en situasjon med fler motstandere og du er med noen du har kjært..
Gjør som meg. Kjøp deg en katana, og ha den på deg hvor enn du går

Eller så kan du finne en del kule kniver hos Pentagon.
http://www.pentagon.no/index.cfml?ca...hop&shopcat=45
Trådstarter
35 1
De eneste spennende fra Pentagon er sog-knivene, men bladet er litt for lett i forhold til skaftet for meg
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Gjør som meg. Kjøp deg en katana, og ha den på deg hvor enn du går

Eller så kan du finne en del kule kniver hos Pentagon.
http://www.pentagon.no/index.cfml?ca...hop&shopcat=45
Vis hele sitatet...
Støtter den! En man som går med katana kødder du ikke med! Er katana lovlig og gå med forresten? Tenker da at du såklart ikke skjuler den.
Trådstarter
35 1
Sitat av murloc Vis innlegg
Er katana lovlig og gå med forresten? Tenker da at du såklart ikke skjuler den.
Vis hele sitatet...
-Straffeloven § 352a. "Med bøter eller fengsel inntil 6 måneder eller begge deler straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt på offentlig sted bærer kniv eller et lignende skarpt redskap som er egnet til bruk ved legemskrenkelser. Medvirkning straffes på samme måte. Forbudet gjelder ikke kniv eller annet redskap som brukes til eller bæres i forbindelse med arbeid, friluftsliv eller annet aktverdig formål."
Tja, så er det å se hva en klarer å vri "aktverdig formål" om til, å se om det kanskje kan diktes opp en historie.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sitat av møkk Vis innlegg
Tja, så er det å se hva en klarer å vri "aktverdig formål" om til, å se om det kanskje kan diktes opp en historie.
Vis hele sitatet...
Man klarer nok ikke å overbevise påtalemyndighetene om at du går med en fullblods kampkniv på kroppen midt i byen i forbindelse med et "aktverdig" formål.

Med aktverdig formål menes f.eks en snekker som går med en leatherman-kniv, eller en jeger som går med en jaktkniv.

Nå er ikke dette ment å være moraliserende, men jeg syntes det er trist at du må vurdere å bevæpne deg med kniv i Norge. Jeg har alltid oppfattet kniv osm forferdelig feigt, og jeg tror ikke selv du forstår hva det betyr å måtte trekke frem - og langt mindre BRUKE - en kniv. I det sekundet du trekker den kniven, så kommer du til å forandre både ditt eget, og en annen person, sitt liv for alltid. Og skaden vil være uopprettelig.

Dersom jeg skulle gi deg et vennligsinnet tips, så ville det være å henvende deg til en støtteperson i livet ditt - som f.eks foreldrene dine, en lærer på skolen, sjefen din på jobben, eller - i siste instans - politiet. Alle disse kan hjelpe deg på ulike måter, som sannsynligvis vil medføre at du slipper å bære kniv.

Det kan ofte være vanskelig å se slike ting når man er oppe i en situasjon selv.
Mye bedre, og mindre farlig forsvarsvåpen er CS og pepperspray. Med disse kan du sette flere angripere ute av spill nesten samtidig, tåkelegge bak deg mens du flykter, etc. Også blir ingen skadd. Vinn-vinn-situasjon!

Edit: Dette er også ulovlig, men du kan i det minste forsvare det (bedre) moralsk sett.

Edit2: Pentagon driver grov overprising. Du vil vinne på å bestille fra utlandet, selv med MVA og tollgebyr.
Sist endret av xtapolapocetl; 30. juli 2009 kl. 02:44.
Fin tittel xtapo

Jeg anbefaler deg selvfølgelig det samme som de andre (cs/pepperspray) men! http://www.emersonknives.com/Emerson%20Catalog.pdf har det du ser etter. Vil anbefale deg å finne en model du liker for å så søke etter den på ebay.
Som andre her påpeker, er det strengt talt ikke nødvendig å bære en kniv, hvis det er selvforsvar det er snakk om(ihvertfall ikke en kampkniv?).
Det er SVÆRT uheldig at det tilsynelatende er mange som ikke helt skjønner hvor farlig våpen en kniv er.
En skarp/spiss kniv er et meget farlig våpen som kan volde stor skade, selv hvis det blir brukt av en amatør.
Som stormen påpeker aner du virkelig ikke hva du kan rote deg opp i, hvis du bærer kniv og har planer om å bruke den.

Vil anbefale alle å se den her videoen, så får man i det minste en ide om hvilken skade en kniv kan gjøre.
http://www.dailymotion.com/video/xbr...-is-my_extreme

Hvis du først skal bære noe ulovlig, så kan du bære våpen som fks en stun gun, tazer eller gass, etc som xtapo nevner. Dette er våpen som lettere kan brukes strategisk av en amatør, som kan ha en avskrekkende effekt eller som kan brukes til å distrahere "fienden", uten å ødelegge livet til både deg og andre.

Det finnes også en hel del lovlige våpen du kan bære. Eksempler kan være en kubotan , chillipulver, selvforsvarsspray, etc(vær oppfinnsom).

Ellers trenger man strengt talt ikke bære våpen i det hele tatt, lær deg heller å unngå konfrontasjoner i utganspunktet, løpe fort, snakke for deg(konflikthåndtering), selvforsvarteknikker, osv. Skulle du virkelig trenge et våpen i en selvforsvarssituasjon kryr det stort sett av ting du kan plukke opp og bruke både inne og ute(fks stein, pinner, askebegere, bord, stoler, glass, osv).

Hvis man virkelig mener at man lever et så farlig liv at man må bære en kampkniv for å forsvare seg, så tror jeg du kunne følt deg mye tryggere ved å bære en skudd og stikksikkervest=)






*kubotanhttp://no.wikipedia.org/wiki/Kubotan
Sist endret av Shinobi; 30. juli 2009 kl. 14:10.
Nå regner jeg nesten med at du er i trøbbel da siden du skal ha deg en kniv, og vis du skal ha deg en kjøp en liten og lett kniv å ikke stikk folk ned men gi de noen kutt i stedet
knokejern og cz-gass trur jeg hadde lært "angriper" mer enn en kniv kunne gjort ass..
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
knokejern og cz-gass trur jeg hadde lært "angriper" mer enn en kniv kunne gjort ass..
Vis hele sitatet...

Tror jeg maa si meg enig i den ja.
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
knokejern og cz-gass trur jeg hadde lært "angriper" mer enn en kniv kunne gjort ass..
Vis hele sitatet...
Nå er knokjern ulovlig og bære da.
Er ikke så lurt og grise en med det
Sist endret av Rallo Tubbs; 1. august 2009 kl. 22:09.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Nå er knokjern ulovlig og bære da.
Er ikke så lurt og grise en med det
Vis hele sitatet...
men ffs, om trådstarter virkelig trenger et våpen,fordi han har havnet i trøbbel, så gå mye heller med et knokejern i lomma,enn en kampkniv.
ingen som sier noe om at han må "grise" dem heller, skal han isåfall drepe de med kniven isteden da?
kniv er ulovlig, knokejern er ulovlig.
kommer det 3 jævler og førstemann får seg en salig smekk, krever det fort litt mere "baller" av de andre som skal prøve å angripe deg.
som flere har påpekt, drar du en kniv, er det en ugjenoprettelig skade gjort for din og dems del.
en blåveis med et tynt knokejern eller et lite kutt i øyenbrynet går fortere over, enn en som har blitt stukket med kniv.
mitt råd til deg, bruk pepperspray.
Sitat av feinOne Vis innlegg
kommer det 3 jævler og førstemann får seg en salig smekk, krever det fort litt mere "baller" av de andre som skal prøve å angripe deg.
som flere har påpekt, drar du en kniv, er det en ugjenoprettelig skade gjort for din og dems del.
en blåveis med et tynt knokejern eller et lite kutt i øyenbrynet går fortere over, enn en som har blitt stukket med kniv.
Vis hele sitatet...
Nå var det jo nettop en tråd her om en kar som slo ihjel en annen mann med ett slag. Uten knokejern eller andre våpen.

Til ettertanke så er det IKKE lurt å ha våpen. Selv om du ikke slår først, så sitter du i baret da.

Om trådstarter absolutt skal kjøpe en kniv i Oslo, så har vel Pentagon en del slikt?
Sist endret av Grimdoc; 2. august 2009 kl. 01:10.
hadde vel vært greit med en pistol ogsp som tidligere nevnt ja :P

Og vist det blir for dyrt så er det vel ikke noe stress å få skaffet en co2-pistol i sverige?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du får da tak i billige Co2 pistoler lovlig i Norge også... Men fy faen så dumt det er å bære en på gata!
null moralpreken fra meg

sportsbutikken XXL har samekniver...
Bare for og ha det sagt. Angriper du med våpen kan du kjapt få en mordforsøkstilltale mot deg.
Kost heller på deg et selvforsvarskurs, bedre på de fleste måter. Lovlig, effektivt og du slipper å i det verste fall ha et liv på samvittigheten (noe jeg aldri kan tenke meg er gøy leve med).