Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2150
Hei.
Kom på en film jeg så for noen år siden, men husker hverken hvem som spiller i den, hvilket år den er lagd i eller hva filmen heter.

Husker bare noen få glimt av filmen, og det er en mann (hovedpersonen) som har slettet sitt eget minne for så å følge et spor som han la ut for seg selv før han slettet minnet sitt. (Jeg husker ikke grunnen til at han gjorde dette)
Men husker en scene på slutten av filmen hvor han skal stikke av fra bad guysa i et helikopter, men han husker ikke hvordan man flyr det.

Noen som veit hvilken film det kan være?
Å faen, husker det selv, veit akkuratt hvem du tenker på.
Skal prøve og finne det ut - ellers takk til dere som husker navnet.
Det kan ikke være Paycheck?
Jeg tror ikke det er Paycheck. Kunne hvertfall ikke huske noe fra traileren.
Lurer også på om sluttscenen i filmen er at han og dama sitter i en båt og han kaster en Cd eller no i den retningen i vannet.

Kan det bekreftes Restyle? :P
hmm, døde han til slutt?..!
hvem var jason bourne?
Kan det være Memento?
Nei han døde ikke til slutt så vidt jeg husker. Og det er heller ikke jason bourne, og heller ikke Memento.. Den har jeg sett ørten hundre ganger :P
Sist endret av TechLash; 31. januar 2008 kl. 16:47.
memento? nmbkjbk
Det er ikke Eternal Sunshine of the Spotless Mind, da?
Nei det er ikke Eternal Sunshine.
Er en action film og tror jeg husker et klipp til hvor hovedpersonen sammen med mange andre personer er på et foredrag eller no sånt og de faller i en slags transe. Deretter brukes det noen kroker til å holde øynene dems åpne mens det spilles et eller annet forran øynene dems som de skal huske.. tror jeg.

Fader ikke lett å forklare noe man ikke husker
The 6th Day (Den sjette dagen) med Arnold Schwarzenegger kom i 1999
Det er ikke The 6th Day. Så på trailer og er rimelig sikker på at jeg ville huske Arnold om han var med.
Fikk en kompis som jeg så filmen med (som heller ikke husker hva den heter) til å forklare i korte trekk hva som skjer:

"jada noe. Det er et selskap eller noen folk som styrer folks liv.
Så mens de tror de er på konferanser så får de på seg noen greier på hodet som hjernevasker de.
også er det han hovedpersonen som kommer på "sporet" av det hele. også ender det opp med at han finner ut at han selv står bak det hele, men ville slette identiteten sin eller til dama, husker ikke hvem"
Var det ikke om en som jobbet i et lab-eksprement, også ville han ikke være med på det lengre, så han skrev lapper og la ut triks til seg selv for å komme på det igjen.??
Da tror jeg vi tenker på to forskjellige filmer Restyle
Sist endret av TechLash; 31. januar 2008 kl. 17:43.
TechLash: Nå er jeg ganske overbevist om at jeg har sett filmen selv. Kommer ikke på navnet atm, men hvis du finner ut fler hint så hitme, skal prøve å tenke med deg

edit: Se om du ikke kjenner igjen noen av filmene:
http://imdb.com/find?s=kw&q=Erase+memory
http://imdb.com/keyword/erased-memory/
Sist endret av Zepplin; 31. januar 2008 kl. 18:01.
Bourne identity?
Ellev Hvem var jason bourne?
Sist endret av Digitech; 31. januar 2008 kl. 18:04.
Er ingen av Bourne identity eller hvem var jason bourne.
Gikk gjennom alle filmene der Zepplin, men kunne ikke kjenne igjen noen av de fra coveret eller film info.
Syns å huske at coveret var litt spaca med tall og stash (en vanvittig bra beskrivelse!)
I hvilken tidsalder er handlinga lagt sånn omtrent? 50-60-tall, nåtid nær framtid eller fjern framtid?
Er nåtid... Alt som skjer er som om det var rundt år 2000.
bytter du mann med kvinne, helicopter med trailer har du "The long kiss goodnight". men jeg ble skikkelig nyskjerrig på hvilken film dette kan være. høres kjent ut hvertfall.
Han som forlot Men in Black (1'a) la jo igjen spor han fulgte når han kom tilbake til 2'a :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Cypher tror jeg den heter =)

http://imdb.com/title/tt0284978/
Kan det være Eraser med Arnold Swarchenegger??
Jeg har ikke peiling på hvilken film det er snakk om. Men tenkte med en gang på The Assignment. En fin film folk bør se:P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan d være vanilla sky med tom cruise?
du kan faktisk søke etter stikkord på imdb.com

så bare skriv inn stikkord som passer, så kommer det opp ei liste over forskjellige filmer sortert etter rating og det står også årstall. søk deg frem
Tror jeg vet hvilken film det er men husker ikke navnet. Det jeg husker best fra filmen er Juliette Lewis som kjører rundt på rulleskøyter med minimal påkledning. Skjånner ikke hvorfor det bildet har brent seg fast på netthunnen
Mener jeg har sett denne filmen selv, eller ihvertfall en som ligner siden det du husker er litt tynt. Det samme kan antagelig sies om meg, da jeg heller ikke husker tittelen

Jeg mente Alec Baldwin spillte hovedrollen, men finner ingen treff.. kan hende at jeg forveksler han med en annen skuespiller, men jeg husker jo ikke hvem.. (hvem ligner litt på Alec Baldwin? Jeg er elendig på å kjenne igjen folk, så det er antaglig bare i mitt hodet han ligner..)

Det jeg husker av filmen, er at hovedpersonen jobber i et firma med å "reverse engineer" div ting. Firmaet krever at han sletter minnet sitt etter en jobb, så han glemmer hva han har jobbet med. Det filmen begynner med er at han har reverse engineered og forbedret en 3D holografisk monitor til en konkurrent. Han viser først et 3D bilde av en dame (i rød kjole?), og man ser monitoren bak. Så tar han vekk monitoren for effektens skyld - man trenger den ikke. Hologrammet er der allikevel.

Egentlig husker jeg ikke helt hva den handlet om.. mange penger.. en dame..(surprise).. at han hadde lagt ut spor til seg selv fra før han fikk slettet minnet sitt siste gangen. Begynner med at han får en stor brun konvolutt med noen ting i. Er vel noe med en siste stor jobb for firmaet han jobber for, eller er det det han tror / har trodd hittil, hver gang?

Så nå håper jeg også at noen husker tittelen
10goto10, filmen du leter etter heter paycheck. Matt damon spiller i den, den ble sendt på tv for ikke så lenge siden
Takker Kjapt svar!

Forresten er det vel Ben Affleck jeg tenkte på.
hehe ikke no prob mate Ben Affleck og Matt Damon ligner noe sykt syns jeg!