Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 18423
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Dette er grunnen til at jeg holder meg unna hasj. Du blir mer psykisk ustabil fordi du røyker også røyker du for å få slappet av, også blir du enda mer psykisk ustabil. Circle of weed. Glad jeg slipper det.

Er nok en liten sjangs for at TS ikke er spik spenna gal, men han har mange av symptomer til paranoia og tenker spesielt da på at det ikke henger på grep det han sier. Blant annet at han kan høre at noen "følger etter han i etasjen under". Herregud, våkn opp.
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt lest hele tråden? OP sier jo selv at han har vitner på at bl.a naboen har ringt på døra for så å løpe ned til leiligheten. I tillegg har OP snakket med vitner som har opplevd naboens trakkaserende oppførsel, og han vil snart bli kastet ut av huseier på grunn av dette. Men du tror eneste forklaringa er at OP har paranoia for "ingenting"?

Du mener kanskje ikke at det gir mening, men mennesker med psykiske problemer/utviklingshemning kan oppføre seg på merkelige måter som ikke er enkelt å forstå for oss "vanlige mennesker".

Det virker ikke som om røykinga har ført til mer enn muligens litt ekstra angst i dette tilfellet, men med en nabo som dette ville nok de aller fleste følt seg svært ukomfortabel.
Sitat av Mikkel Rev 420 Vis innlegg
Er litt rart at folk er så sikre på at TS sliter psykisk. Kan jo like godt hende at det er naboen som er syk i hodet. Finnes masse rare folk der ute og det virker jo som om TS har undersøkt ganske grundig. Og Ts er jo også oppmerksom på at det kan vær h*n som har et problem så regner med at ts tar dette i betraktning når disse rare tingene skjer. Jeg syntes det virker troverdig i og med at jeg har opplevd det samme med en tidligere nabo. Og selv om det er cannabis i bildet så betyr det jo ikke at alt ikke stemmer heller, kanskje det kan virke litt værre men tviler på at cannabis kan forklare alt dette.
Vis hele sitatet...
Ja hvorfor kan det ikke være begge deler, kombinasjon av rus og en rar nabo? «Alle» som bor litt sivilisert er statistisk sett nødt til å ha en «rar» nabo. Vi bare reagerer ikke sånn på det som TS gjør. Mange merker det heller ikke og gjør derfor ikke noe ut av det som å f.eks å rote i bakgrunn til folk. En kan jo spørre seg hvem som stalker hvem her...
Sitat av Dough Vis innlegg
Ja hvorfor kan det ikke være begge deler, kombinasjon av rus og en rar nabo? «Alle» som bor litt sivilisert er statistisk sett nødt til å ha en «rar» nabo. Vi bare reagerer ikke sånn på det som TS gjør. Mange merker det heller ikke og gjør derfor ikke noe ut av det som å f.eks å rote i bakgrunn til folk. En kan jo spørre seg hvem som stalker hvem her...
Vis hele sitatet...
Det ville vært ganske interessant å være flue på veggen om du var i mine sko.

At du velger å kalle noen en "rar" nabo basert på følgende:
- Voldelig atferd ved flere anledninger (sittet inne for grov vold bl.a)
- Rusmisbruker (bruk og salg av speed bl.a)
- Gammel kjenning av politiet
- Tidligere krenkende og plagsom oppførsel
- Tidligere tvangsinnlagt

Så er det en litt interessant konklusjon du har kommet med.

Niks, denne karen er ikke bare "rar". Han er faktisk å anse som farlig, psykisk ustabil og en trussel for sine omgivelser hvis man tar et dykk i forhistorien hans.

Men du mener altå at det er jeg som er stalkeren?

Er det fordi jeg banket på døren hans ETTER han var på min dør eller var det fordi jeg forhørte meg litt rundt om vedkommende er en stabil person? Kanskje det var fordi han hang opp en lapp på døra mi at JEG er stalkeren? Hvordan kom du til denne konklusjonen egentlig?
Ikke er din oppfatning av situasjonen helt gal - det kan også virke som du ikke har lest hele tråden en gang, kun lest åpningsinnlegget mitt og trukket konklusjoner fra løse lufta.

Hvordan ville du reagert dersom din nabo med en slik bakrunn og drevet på sånn mot deg? Ville du gitt han et anerkjennende nikk og tommel opp? Kan jo virke sånn
ettersom din vurdering av fyren kan oppfattes å være at han bare er litt "rar", ikke noe verre med det liksom..

Les gjennom tråden og ikke vær så forutintatt før du skriver. Kanskje du får en slik nabo en gang du også? Er ikke sikker på om du hadde vært like høy på pæra da.

Vet mer om denne fyren enn det jeg har valgt å komme med her i tråden men avstår fra å skrive det. Av hensyn til både hans, og min anonymitet.

Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Dette er grunnen til at jeg holder meg unna hasj. Du blir mer psykisk ustabil fordi du røyker også røyker du for å få slappet av, også blir du enda mer psykisk ustabil. Circle of weed. Glad jeg slipper det.

Er nok en liten sjangs for at TS ikke er spik spenna gal, men han har mange av symptomer til paranoia og tenker spesielt da på at det ikke henger på grep det han sier. Blant annet at han kan høre at noen "følger etter han i etasjen under". Herregud, våkn opp.
Vis hele sitatet...
Når du ikke en gang evner å lese gjennom hele tråden, er det ikke like greit å la være å svare? Blir litt som å se en film og slå av midtveis i filmen, for så og synse seg frem til hvordan den slutter..
Sist endret av Noisediary; 14. januar 2019 kl. 20:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noaboen flyttet inn for to uker siden, på to uker så har du kommet opp med alt dette, det er ikke akkurat den typen informasjon du bare blar opp i gulesider..

Du stalker jo naboen din, om du drev på med dette før du laget denne tråden så er det ikke rart om naboen din fatter interesse ved deg, jeg hadde og fulgt litt ekstra med på naboen min om jeg oppfattet at naboen stalket meg eller fikk høre fra noen at naboen stiller spørsmål om meg.

Sitat av Noisediary Vis innlegg
- Voldelig atferd ved flere anledninger (sittet inne for grov vold bl.a)
- Rusmisbruker (bruk og salg av speed bl.a)
- Gammel kjenning av politiet
- Tidligere krenkende og plagsom oppførsel
- Tidligere tvangsinnlagt
Vis hele sitatet...
Hvordan?
Hvordan vet vi at du snakker sant?
Kanskje du lyver for å få historien din til å høres mer troverdig ut.
Kanskje kildene dine lyver?
Sist endret av Kjelldriver; 14. januar 2019 kl. 21:24.
Sitat av Noisediary Vis innlegg

Men du mener altå at det er jeg som er stalkeren?

Er det fordi jeg banket på døren hans ETTER han var på min dør eller var det fordi jeg forhørte meg litt rundt om vedkommende er en stabil person? Kanskje det var fordi han hang opp en lapp på døra mi at JEG er stalkeren? Hvordan kom du til denne konklusjonen egentlig?
Ikke er din oppfatning av situasjonen helt gal - det kan også virke som du ikke har lest hele tråden en gang, kun lest åpningsinnlegget mitt og trukket konklusjoner fra løse lufta.
Vis hele sitatet...
Jeg har fulgt med hele tråden, det er og derfor jeg får med meg hvor lite denne utviklingen henger på greip.

Han du aldri så at banket på døra di? Han du trodde ikke var hjemme den dagen du kom hjem til en lapp på døra som er en kjent reklamekampanje?

Sitat av Noisediary Vis innlegg

Tror ikke naboen er hjemme i dag fordi det var mørkt der når jeg gikk forbi og ellers vært stille.

Når jeg kom opp til min leilighet henger det en slik Fretex-lapp teipet på døra mi der det står "Den som leter skal finne." Vet ikke hvordan jeg skal tolke den meldingen. Det eneste jeg vet, er at en person har vært utenfor min dør i dag og klistret denne lappen på. Om det er rampunger eller naboen vet jeg ikke, men jeg har som dere skjønner en mistenkt bak" ugjerningen".

...


Jeg brukte maks 10 sekunder fra det ringte på og til jeg åpnet døra. Når jeg åpnet, hørte jeg klokkeklart vedkommende haste seg ned trappa, inn til sin leilighet og at døra gikk i lås. Og jeg fulgte da for pokker ikke naboen ned trappa slik du sier. Jeg sto og undret hvem som løp ned trappa og hørte jo hvor h*n var når han låste døra. Har heller ikke fulgt med om gardinene er trekt for, men det er vanskelig å ikke få med seg det når det er like ved trappa som jeg går forbi hver dag?
Skjønner?

Nei jeg så ikke denne personen. Som jeg skrev til Jens like over så hørte jeg at h*n løp inn til sin leilighet og hørte en klar klikkelyd når døra gikk i lås. Bestemte meg derfor for å gå ned og spørre hva denne personen lurte på.

Ville selvfølgelig holdt en hyggelig tone om h*n åpnet opp.
Vis hele sitatet...
Vil anbefale deg å snakke med noen IRL som utfordrer deg litt og kan konfrontere deg om dine opplevelser før du konstruerer noe mer ut av dette. Sånn du holder på noe og kontrollerer hvem svar du vil ha gjør ikke saken bedre. Og om det skulle være et snev av sannhet i denne bakgrunnssjekken din burde du jo virkelig holde deg litt lavt å ikke lage en konflikt som ikke er tilstede.
Etter å ha lest tråden, vil jeg side med trådstarteren. Det kunne virke som han er paranoid i begynnelsen, men etter de tilleggsopplysningene om naboen han kom med senere, virker det som TS har rett og burde ta tak i situasjonen aktivt (få naboen vekk). Jeg kan ikke fatte hvorfor TS skal lyve til oss om naboens bakgrunn. For å beholde ansiktet sitt på et forum for raringer (der alle, inkludert TS, er anonyme)? Anklager om paranoia begynte å komme etter at TS sin cannabisbruk ble kjent. Synes ikke dere at dette blir nokså ukritisk stigmatiserende? Ut av alle steder på det norske Internettet skulle man tro at man kunne nevne rusbruk her på freak uten å bli stempla som en tulling. Det å spørre om man kan miste lappen av å ta seg en tur med sparken i cannabisrus er ikke en dum spørsmål hvis man helst vil være på den sikre siden.
Grunnen til at mange tok opp cannabis-bruken er vel at det kan føre til hyper-fokus på situasjonen med naboen. Det er tross alt ikke til hjelp å holde på med stoffer som høyner sanseinntrykk og mulig paranoia slik som situasjonen virker. I begynnelsen av tråden var tross alt informasjonen også ganske dårlig, så ikke så rart at noen i tråden har reagert.

Informasjonen om at naboen sparker snø på katter og forventer at naboer skal ha kontroll på at katten holder seg unna hans eiendom når de er ute (noe som strider imot dyrets natur) tyder på mulige antisosiale trekk som lett mulig kan bli verre. Spesielt hvis forbrytelser med vold osv. stemmer. Forståelig at TS er på vakt, men også viktig å ikke la bekymringen vokse for mye. Hvis det og annen tilleggsinformasjon stemmer er det jo best å holde seg unna og eventuelt klage sammen med andre naboer dersom personen eskalerer i negativ oppførsel.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Noaboen flyttet inn for to uker siden, på to uker så har du kommet opp med alt dette, det er ikke akkurat den typen informasjon du bare blar opp i gulesider..
Vis hele sitatet...
Det er en god venn jeg har kjent siden ungdomsskolen jeg har fått vite alt dette ifra. Kan ikke se hvorfor han skulle lyve om alt dette. Han pleide å henge med denne fyren før han havnet helt på kjøret med amfetamin og andre rusmidler. Det begynner å bli noen år siden han var seg selv. Han var etter hva jeg har fått vite ganske oppegående en gang i tiden men etterhvert som amfetaminbruket eskalerte, ble hodet hans såpass kokt til slutt at han havnet i en slags psykose og måtte tvangsinnlegges.

Han ble aldri seg selv igjen, og driver den dag i dag med rus.

Uansett orker jeg ikke å sitte her å brette ut privatlivet mitt på et anonymt forum kun for å overbevise folk om at noe som skjer i hverdagen min stemmer.

Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Du stalker jo naboen din, om du drev på med dette før du laget denne tråden så er det ikke rart om naboen din fatter interesse ved deg, jeg hadde og fulgt litt ekstra med på naboen min om jeg oppfattet at naboen stalket meg eller fikk høre fra noen at naboen stiller spørsmål om meg.
Vis hele sitatet...

På hvilken sett da? Stalking innebærer at jeg utsetter han for plagsom atferd. Kan du utdype på hvilken måte jeg har gjort dette? At jeg banket på døra hans ved en anledning eller konfronterte han en gang? Enten lyver du selv her eller så vet du ikke en gang hva stalking innebærer. Dette var rett og slett tynt.

Nei. At jeg snakker med en kompis fordi jeg er bekymret rundt min egen livssituasjon faller ikke under begrepet stalking bare til opplysning.

Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Hvordan?
Hvordan vet vi at du snakker sant?
Kanskje du lyver for å få historien din til å høres mer troverdig ut.
Kanskje kildene dine lyver?
Vis hele sitatet...

Jeg er en person som nærmer meg 30 år, jobber i 100% stilling, og den fritiden jeg har til overs for meg selv, har jeg overhodet ingen interesse av å sitte å sløse vekk på et anonymt nettforum ved fantasere fram tullball. Det ville vært å kaste bort tiden. Hva i alle dager skal jeg tjene på det? Den korte tiden livet varer, har jeg ingen intensjoner om å sløse bort.

Det var enkelt og greit fordi jeg anså dette for å være det mest liberale forumet i landet vårt å diskutere rusmidler på at jeg startet denne tråden.
Jeg ville sendt inn klage hvis han ikke skjerper seg. Det er ikke noe hyggelig å bo tett på ustabile folk, men de må jo bo ett sted de også. Får personen mange klager, vil han nok bli kastet ut.
Hm kanskje det er fordi at han har en type sosial angst eller noe sånt? At han liksom ikke tørr å hilse på deg eller noe sånt. Men det med at han liksom følger etter hvor du går stusser jeg litt på...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Uten at jeg vil gå inn på så mye i detaljer om hva som hendte på lørdag, så ble han henta av politiet og sitter nå i kasjotten. Hvilke konsekvenser dette får videre gjenstår å se men en kan vel anta utifra hva fra utleier tidligere har opplyst om, at dette gir grunnlag for utkastelse.

Sitat av dazezone Vis innlegg
Grunnen til at mange tok opp cannabis-bruken er vel at det kan føre til hyper-fokus på situasjonen med naboen. Det er tross alt ikke til hjelp å holde på med stoffer som høyner sanseinntrykk og mulig paranoia slik som situasjonen virker. I begynnelsen av tråden var tross alt informasjonen også ganske dårlig, så ikke så rart at noen i tråden har reagert.

Informasjonen om at naboen sparker snø på katter og forventer at naboer skal ha kontroll på at katten holder seg unna hans eiendom når de er ute (noe som strider imot dyrets natur) tyder på mulige antisosiale trekk som lett mulig kan bli verre. Spesielt hvis forbrytelser med vold osv. stemmer. Forståelig at TS er på vakt, men også viktig å ikke la bekymringen vokse for mye. Hvis det og annen tilleggsinformasjon stemmer er det jo best å holde seg unna og eventuelt klage sammen med andre naboer dersom personen eskalerer i negativ oppførsel.
Vis hele sitatet...
Det første du skriver er fullt ut forståelig, forstår flere av reaksjonene som kom på det tidspunktet litt lettere i skrivende stund fordi midt opp i det hele var det litt vanskelig siden jeg nettopp var kommet ut fra hasjtåka. Så delvis skyld i dette er definitivt fra cannabis bruk - da primært disse lydene og vrangforestillingene det medførte. Uansett har resten av hendelsene som er skrevet om, noe som har hendt.

Skjønner godt at folk har stilt spørsmål rundt nettopp dette. I mellomtiden har jeg også vært litt frekk i tonen tilbake til enkelte (sorry), noe jeg vanligvis ikke er og kan muligens skyldes at det var i startfasen av min nyktre tilværelse. Kan legge til at jeg har vært i en ganske variert sinnstemning siden jeg sluttet (ca. tre uker nå) men stemningsleie har stabilisert seg sakte men sikkert mot det bedre.

Sitat av LloydSwag Vis innlegg
Hm kanskje det er fordi at han har en type sosial angst eller noe sånt? At han liksom ikke tørr å hilse på deg eller noe sånt. Men det med at han liksom følger etter hvor du går stusser jeg litt på...
Vis hele sitatet...
Som nevnt over var nok denne forfølgesesgreia med lyder jeg hørte i underetasjen i all hovedsak en suppe av vrangforestillinger+paranoia+frykt jeg kokte opp i mitt eget hode i hasjtåka, mens lapp på døra og all annen merkelig atferd jeg har skrevet om tidligere var noe som hendte, og som gjorde meg ytterligere på vakt for hvem jeg hadde med å gjøre.




Nå gjestår det å se om dette kan blir enden på visa for han, spesielt ettersom han trosset advarselen ifra utleier.
Jeg satser på litt roligere nabolag fremover såååe, cheers.

Edit: Har et litt mangende tidsperspektiv ser jeg, hehe. Er vel omtrent to uker siden jeg slutta , og ikke tre som jeg skrev.
Sist endret av Noisediary; 28. januar 2019 kl. 15:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Det er en god venn jeg har kjent siden ungdomsskolen jeg har fått vite alt dette ifra. Kan ikke se hvorfor han skulle lyve om alt dette. Han pleide å henge med denne fyren før han havnet helt på kjøret med amfetamin og andre rusmidler. Det begynner å bli noen år siden han var seg selv. Han var etter hva jeg har fått vite ganske oppegående en gang i tiden men etterhvert som amfetaminbruket eskalerte, ble hodet hans såpass kokt til slutt at han havnet i en slags psykose og måtte tvangsinnlegges.

Han ble aldri seg selv igjen, og driver den dag i dag med rus.

Uansett orker jeg ikke å sitte her å brette ut privatlivet mitt på et anonymt forum kun for å overbevise folk om at noe som skjer i hverdagen min stemmer.
Vis hele sitatet...
Men å brette ut en annen sliters privatliv er greit? Synes også at du som selv bruker rus velger å gå så bananas over småting og rykter fra en tredjepart vitner om fritidsproblemer av høy grad, eventuelt en litt brå overgang fra bygd til by eller ren angstproblematikk. Har du snakket med denne personen i det hele tatt? Og hvorfor skulle et opphold hos myndighetene være grunnlag for utkastelse, med mindre det er direkte relatert?

Du undersøker lovligheten av å kjøre spark i hasjrus på nettet. Det er unormalt noiete uavhengig av hvor mye sterk cannabis man setter i sprøyta. Det sammen med denne tråden forteller mye mer om deg enn naboen. Hvor ville du plassert denne eksentrikeren da, på skogen? Lukket avdeling? Alle trenger et sted å bo og heldigvis har leietakere relativt godt rettsvern i Norge.

Ønsker naboen din lykke til med sine problemer, både de vi ikke kjenner, og bygdedyret, som tydelig overvåker han daglig og rapporterer videre til oss her på internett.
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Men å brette ut en annen sliters privatliv er greit? Synes også at du som selv bruker rus velger å gå så bananas over småting og rykter fra en tredjepart vitner om fritidsproblemer av høy grad, eventuelt en litt brå overgang fra bygd til by eller ren angstproblematikk. Har du snakket med denne personen i det hele tatt? Og hvorfor skulle et opphold hos myndighetene være grunnlag for utkastelse, med mindre det er direkte relatert?

Du undersøker lovligheten av å kjøre spark i hasjrus på nettet. Det er unormalt noiete uavhengig av hvor mye sterk cannabis man setter i sprøyta. Det sammen med denne tråden forteller mye mer om deg enn naboen. Hvor ville du plassert denne eksentrikeren da, på skogen? Lukket avdeling? Alle trenger et sted å bo og heldigvis har leietakere relativt godt rettsvern i Norge.

Ønsker naboen din lykke til med sine problemer, både de vi ikke kjenner, og bygdedyret, som tydelig overvåker han daglig og rapporterer videre til oss her på internett.
Vis hele sitatet...
Har prøvd å snakke med han og sånt men det har ikke vært så enkelt.
Nei, det er ikke greit å brette ut noens privatliv noensteds selv om jeg ikke visste om fortiden hans da jeg opprettet tråden men innser at jeg tråkket over streken og burde hatt flere fakta på bordet før jeg gjorde det. Derfor er det også enkelte saker jeg nå i etterpåklokskapens navn ikke har valgt å skrive om fordi jeg fant ut at personen det omhandler ikke har hatt et enkelt liv selv.

Hva som skjer videre vet jeg ikke men det som fant sted på lørdag hendte i nabolaget, noe mer utfyllende omkring det tror jeg er lite hensiktsmessig å skrive om.

Håper selvfølgelig at han får den hjelpen ham trenger og at han får et bedre liv og går en lysere hverdag i møte uten rus. Burde tenkt meg bedre om før jeg starta tråden egentlig, og selv om hasjen forsterka hele situasjonen ganske mye, så skal jeg ikke unnskylde meg for mye med det.
Sist endret av Noisediary; 28. januar 2019 kl. 17:58.