Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2447
Hei,

Sliter med å varme opp stue nå som det er under 5 grader ute. Får maks 17 grader med en 2000W ovn fra Mill som kjører på fullt. Har 2 eldre panelovner bak sofa, men tør ikke bruke disse da de er blokkert. Bruker også Mill Wifi plug for å styre varme via mobil.

Noen som kan anbefale et annet produkt? Har sett litt på vifteovner, men trekker disse mye mer strøm? Hva med oljeovn?

Vil tippe at stuen/kjøkkenet er på ca. 20 kvm.
En own på 2000w klarer ikke å holde et rom på 20kvm oppvarmet med mindre huset er skikkelig godt isolert.

Du kan jo skru ned 1 bak sofa og sette den en annen plass.
Vifteovner varmer ikke godt nok etter erfaring, blir også fort tørr luft samt at de ikke er så veldig sikker å ha stående.

Oljeovner selges vell ikke lengre, men de med vann kan kjøpes, men du må fortsatt beholde den ene panelovnen i tillegg om du skal kunne varme opp hele stua til en behagelig temperatur på ca 20-22 grader i vinter.
Sitat av Gameomanic Vis innlegg
En own på 2000w klarer ikke å holde et rom på 20kvm oppvarmet med mindre huset er skikkelig godt isolert.

Du kan jo skru ned 1 bak sofa og sette den en annen plass.
Vifteovner varmer ikke godt nok etter erfaring, blir også fort tørr luft samt at de ikke er så veldig sikker å ha stående.

Oljeovner selges vell ikke lengre, men de med vann kan kjøpes, men du må fortsatt beholde den ene panelovnen i tillegg om du skal kunne varme opp hele stua til en behagelig temperatur på ca 20-22 grader i vinter.
Vis hele sitatet...
Vurderer å kanskje kjøpe en panelovn til på 900W som jeg har i andre enden av rommet. Regner med det blir tørr luft med vifteovn, noe som er ubehagelig over lengre tid.
Tror du vil spare inn en varmepumpe om du regner det over noen år siden fyring slik du gjør nå fort blir dyrt...
Sitat av rfa Vis innlegg
Tror du vil spare inn en varmepumpe om du regner det over noen år siden fyring slik du gjør nå fort blir dyrt...
Vis hele sitatet...
Det blir helt klart dyrt, det merket jeg også i fjor.. Har god erfaring med varmepumpe, men leier leilighet nå så derfor er ikke det så aktuelt
Problemet er nok at ovnen skrur seg av ganske fort, da temperatursensoren sitter i selve ovnen. Du må sirkulere luften. Jeg bruker rundt 2000W på oppvarming av hele leiligheten min, så med mindre du har en spesielt trekkfull leilighet så har jeg vanskelig for å tro at du ikke skal kunne få det varmt i ett rom med en ovn på 2000W.

Et annet triks er å ta gardiner foran vindu om natten, så du får et lite isolerende lag med luft uten stor bevegelse rundt vinduene.