Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 750
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen her som får medisiner mot ADD/ADHD eller som vett om det er noe spesielt farlig og blande ADD/ADHD medisiner med hasj røyking? føler jeg hørte om en person som fikk beskjed av sin lege at han måtte slutte med medisiner han gikk på mot ADHD/ADD viss det fant ut av at han røyket hasj? eller er jeg på ville veier?
Gir ADHD/ADD medisiner vektøkning?
Det stemmer at fastlegen nekter å skrive ut medisiner mot ADHD ved tegn til rusmisbruk. Årsaken til det er at slike medisiner i seg selv har rus-potensiale. De vil ikke gi ut slike medisiner til folk med rusproblemer fordi medisinene kan misbrukes.

Det er i utgangspunktet ikke farlig å blande hasj og adhd-medisin. Men bivirkningene til begge substanser kan forsterke hverandre, f.eks angst og deperesjon. Dette er noe du må føle på selv, da det er forskjellig fra person til person.

Adhd-medisiner gir ikke vektøkning. Folk flest opplever tvertimot dårligere matlyst og mister gjerne noen kilo.
Nei det er ikke farlig
Methylfenidat gir økt risiko for angst og depresjon
Cannabis gir økt risiko for angst og depresjon.

Sammen gir dem antageligvis enda høyere risiko. Det er slik jeg har opplevd det, men finner ingen direkte forskning på akkurat denne komboen.