Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2887
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Hei! Jeg har et spørsmål til erfarne brukere av Salvia og Flein.

Jeg lurer på om disse er noe for meg? for å hjelpe dere litt her er litt info:

Jeg er en gutt på 17 år. 1.80(ish) Høy. 65kg. Jeg har røyket hasj flere ganger og har lyst til å komme meg inn i den psykedeliske verdenen

Jeg har ingen depresjoner eller noe som det, men er lett skvetten. Skrekk filmer gjør meg piss redd der og da, men ikke på ettertid eller noe. Jeg tenker å ta en liten dose for å mild dog spennende trip.

Lurer også på dose for de forkjellige?

Og hvordan er det å tygge salvia blader, i forhold til å ta for eksempel; 5X ekstrakt i bong?

Takk hilsen en nybegyner

EDIT: HAR ALDRI TATT NOE PSYKEDELISK
Sist endret av lurvelen; 16. juni 2013 kl. 19:51.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Trur jeg ville starta med sopp, liten dose for en grei introduksjon til det psykedeliske. Salvia kan være veldig intenst og det er ofte over før du får noe ut av det annet enn forvirring. Sopp kommer mer gradvis og lar deg loke rundt i flere timer. Skrekkfilmer er laget for å skremme folk, så jeg ville ikke sett på det som noen hindring. Værre hvis du er redd for ting som ikke er skumle eller har angst og bekymrer deg for mye. Finn ut dosering for en mild trip og følg den. Hvis du er for forsiktig med doseringa kan du bli sittende sånn halvveis tura og bare bli litt rastløs og turen blir bare irriterende, ikke gøy.
Sist endret av Bothrops; 16. juni 2013 kl. 20:27.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Trur jeg ville starta med sopp, liten dose for en grei introduksjon til det psykedeliske. Salvia kan være veldig intenst og det er ofte over før du får noe ut av det annet enn forvirring. Sopp kommer mer gradvis og lar deg loke rundt i flere timer. Skrekkfilmer er laget for å skremme folk, så jeg ville ikke sett på det som noen hindring. Værre hvis du er redd for ting som ikke er skumle eller har angst og bekymrer deg for mye. Finn ut dosering for en mild trip og følg den. Hvis du er for forsiktig med doseringa kan du bli sittende sånn halvveis tura og bare bli litt rastløs og turen blir bare irriterende, ikke gøy.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, så sopp er tingen. Det er bare det at salvia er så mye lettere å skaffe Men igjen tusen takk for svar
Jeg ville venta til hjernen er ferdig utviklet, før man begynner å kødde for mye med den. Kommer selv ikke til å prøve får om mange år, er 18.

Les deg opp så du vet hva du har i vente og start rolig.
ArbeidsledigProletar
Salvia er bare tull om du vil ha en seriøs vinkling på psykedelia, alt for sprengt til at du får noe særig ut av det.

Sopp er da like enkelt å få fatt på, vokser på gress til høsten. Nytter ikke å stresse med psykedelia, "den kommer til deg" når du er klar osv. (overtro, kanskje, men å proppe i seg alt mulig tull bare for å ha prøvd psykedelia er bortkastet)
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Jeg ville venta til hjernen er ferdig utviklet, før man begynner å kødde for mye med den. Kommer selv ikke til å prøve får om mange år, er 18.

Les deg opp så du vet hva du har i vente og start rolig.
Vis hele sitatet...
Godt poeng, men det virker bare så utrolig spennende å se farger og mønstre, og å gå inn i annen dimensjon, og syke ting en nesten ikke kan tenke seg. Blir nok bare et engangs/togangs tilfelle før jeg blir rundt 25 hvis jeg fortsatt holder på med dette på den tid!

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Sopp er da like enkelt å få fatt på, vokser på gress til høsten.
Vis hele sitatet...
ja ja vet ikke noen steder hvor det er bra å lete og ingen vil gi fra seg stedene sine. men har uansett tenkt å gå på et par turer til høsten
Sist endret av lurvelen; 16. juni 2013 kl. 20:40.
Har aldri tatt noen rusmidler utenom alkohol, men jeg ville ventet. Jeg er veldig gira på å prøve noe annet selv, men vil vente til jeg er ferdig utviklet (er 19 nå). Men for alt jeg vet så er du ferdig utviklet både fysisk og mentalt, det varierer fra person til person. Men jeg mener det er sikkert ikke så dumt å vente til du blir litt eldre? 17 år er ikke mye, og du har enda mange år igjen.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Fuck det der "Vent til hodet ditt er ferdig utvikla psykisk" spør du meg, like skadelig om du er 12 eller 30, dop er dop....

Salvia er fin start, typisk fjortisstart sak, kanskje tatt litt over for Glade sprayen jah... men gir en helt syk opplevelse, jeg prøvde 50x ekstrakt min første Salvia trip og kan egentlig ikke si serlig mer om opplevelsen enn at det var sykt mind blowing, på en måte morro men også veldig skummelt... er vell ganske vanlig og få noia så er fint og ha noen med seg som prøver å forklare for deg at den personen er vennen din og at du føler deg spaca til helvete pga du akkuratt har røyka salvia...for der og da vet du ikke hva salvia er antaglig....sannsyneligvis vet du ikke hva ett menneske er engang før etter en 10-minutters tid.

Det som er fint med salvia dog er at du peaker momentant etter bongtrekket og er "normal" igjen et kvarter-tjue minutter senere, ville ikke anbefalt en 15 timers LSD tur i skogen som første rusmiddel erfaring det ville nok eskalert seg til 15 timers badtrip helvete, kan være fint og røyke seg overstadig ballefar på tur fjern på cannabis en del ganger først så du lærer og kontrollere badtrip og positivt tankemønser. Hvis du har røyka deg så på trynet før at du har følt du smelta i soffaen, at hodet ditt blir til en stein og alt blir så fucka at du bare har lyst til å dø så er det ingen ting i forhold til romturen med dine kommende små dverge venner fra Snehvit, yo.

Skål
Sist endret av deGrønne Skoger; 19. juni 2013 kl. 21:25.
Dop er dop? Like skadelig om man er 12 eller 30? Dette stemmer jo ikke, det skjønner de fleste. Det er store forskjeller mellom amfetamin og heroin. Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er rundt 25. Mange og store kjemiske endringer kan selvfølgelig skade en hjerne som ikke er ferdig utviklet. Så ja det er lurt å vente til hjernen er så og si ferdig utviklet. For det andre, den psykiske stabiliteten og forståelsen av verden rundt seg er ganske forskjellig for en 17 åring sammenlignet med en 25 åring.

Ville for all del unngått salvia. Når psykonauter ikke får så særlig utbytte av det, hvorfor skal en helt uerfaren 17 åring få noe utbytte av det? Ved å røyke salvia så kommer rusen super intens og fort. Man blir puttet rett inn i en "boble" man ikke skjønner stort av. Man vil bli forvirret og mindfucked i 1-15 minutter før man daler ned. Man kan få noen hallusinasjoner og kan merke at man blir ustø. Det er såpass hurtig og intenst at det er vanskelig å få noe ut av det.

Jeg personlig hadde ventet til jeg hadde blitt veldig sikker på meg selv. Du har god tid på deg.
Uansett hva du velger å gjøre så ikke hold igjen og gå helt med det som skjer, ikke bland følelser i det. De periode jeg koste meg med salvia har vært forskjellig fra gang til gang men det har aldri vært skremmende for meg, jeg lo meg gjennom hele greia hver gang. Ikke sett "filter" på deg selv.

Sopp kan være mildere og det kan være mer heavy, avhengig av dosering. Skal du spise flein så trenger du ikke mer enn 7-12 stk for en tur om det er sommerflein. Den kan være ganske potent. Plukk -> Tørk -> Spis/lag te.
Sitat av Kaptein Snus Vis innlegg
Uansett hva du velger å gjøre så ikke hold igjen og gå helt med det som skjer, ikke bland følelser i det. De periode jeg koste meg med salvia har vært forskjellig fra gang til gang men det har aldri vært skremmende for meg, jeg lo meg gjennom hele greia hver gang. Ikke sett "filter" på deg selv.

Sopp kan være mildere og det kan være mer heavy, avhengig av dosering. Skal du spise flein så trenger du ikke mer enn 7-12 stk for en tur om det er sommerflein. Den kan være ganske potent. Plukk -> Tørk -> Spis/lag te.
Vis hele sitatet...
Vil bare legge til at dosen (grammene) er ca x10 så høy, når den er tørket.
Jeg ville nok ha bedt deg fullføre skole først, og vokst litt. Sånn i.h.t erfaringer på livet osv før du sauser i stykker hjernen din.

Men regner med at det vil nok bli oversett ganske fort.

Har du tenkt på heroin eller Crocodil? Hører at det skal være ganske spennende! Eller hva med Amfetamin! Det får opp hjerneaktiviteten, etter hva jeg har hørt!
Du er jo tross alt bare 17, du har jo hele livet på deg å finne ut om dette! ^

Ønsker deg all lykke,
så får du oppdatere oss om noen år hvordan livet ditt utviklet seg
Jeg har kun prøvd hash, weed, salvia og metosin, som jeg vil s er "psykadelisk"
Salvia fucker med hode ditt, blir du lett skremt er ikke dette noe for deg.

Du kan forestille deg at verden rundt deg smelter, desto mer du røyker desto mer smelter alt rundt deg..
Vist du absolutt vil prøve så begynn for all del med ei lita klype 20x eller lignende.
Sist endret av theskiesareblue; 20. juni 2013 kl. 07:51.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Jeg ville nok ha bedt deg fullføre skole først, og vokst litt. Sånn i.h.t erfaringer på livet osv før du sauser i stykker hjernen din.

Men regner med at det vil nok bli oversett ganske fort.

Har du tenkt på heroin eller Crocodil? Hører at det skal være ganske spennende! Eller hva med Amfetamin! Det får opp hjerneaktiviteten, etter hva jeg har hørt!
Du er jo tross alt bare 17, du har jo hele livet på deg å finne ut om dette! ^

Ønsker deg all lykke,
så får du oppdatere oss om noen år hvordan livet ditt utviklet seg
Vis hele sitatet...
Merker en ganske negativ tone der. Hvorfor det?

En person som er veldig interessert i psykedeliske opplevelser må ikke nødvendigvis banke seg ut på heroin-marsjen. Heroin er ofte en god venn som man sitter med igjen til slutt, da heroin er et opiat og det virker beroligende.

For en som da er interessert i å trippe inn i en annen dimensjon, så er kanskje heroin det døveste som finnes.

Amfetamin er jo også ganske nice. Det er en stimulant og noe mer potent enn kaffe og energidrikker. Jeg synes ironien er helt forbløffende med folk som hater på amfetamin, når dem sitter der hjemme med et tårn av energidrikker ved siden av pcen.

Har det forøvrig blitt bevist at rusmidler (spesielt psykedeliske) påvirker hjernens vekst? Jeg har forsøkt det selv i ung alder, og det eneste jeg har opplevd er en høyere forståelse av hvordan sinnet mitt fungerer.

Det kurerte merkelig nok min angst. Go figure.

Fikk ikke lov til å endre mitt innlegg:

Jeg leser at du er nysgjerrig på salvia. Jeg vil ikke anbefale salvia egentlig, hverfall ikke om normale skrekkfilmer er nok til å gi deg hjertebank. Det er ikke nødvendigvis slik at du VIL oppleve frykt, men følelsen av å miste total kontroll og beherskelse av sinnet sitt er skremmende for mange.

Uansett hva du velger å bruke så må du nesten sette deg inn i virkestoffet og gjøre litt research. Det er mye lettere å ta det med ro når man kjenner seg igjen i vanlige endringer man opplever på ALLE rusmidler man skal ta. Eller så blir det bare en bad trip, og for uerfarne så er det ikke gøy.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Salvia ja... de av vennene mine som har prøvd det likte det ikke, jeg tror fortsatt ikke jeg har pratet face to face med en person som sa han likte salviarusen, en jeg kjenner sier han har "fått stygga på" all psykadelika etter å ha lekt seg med salvia, så ja, ikke røyk salvia om du ikke er sikker på at det er noe du vil.
Salvia har vært et av de psykedeliske stoffene som har gitt meg de merkeligste opplevelsene. Har ikke vært så behagelige, men har hatt interessante ettertanker etter de turene.

Hadde på meg grønne bukser mens jeg røkte og hørte på Psyopus med Imogenis Puzzle, pt. 2. Sangen minnet meg om propellen til et fly, derfor ble jeg et fly. Og de grønne buksene mine ble klipper som reiste seg op fra havet og jeg fløy over disse klippene som var beinene mine. En annen gang jeg røkte med en kamerat ble jeg til et robotskap, og alle vennene mine var roboter som ble oppbevart i skapet som var meg. Han jeg røkte med var en gul robot.

Det er ikke så mye visuals med salvia, men man får mange merkelige overbevisninger. Opplevelsen har en tendens til å være ubehagelig, derfor er det veldig lenge siden jeg prøvde salvia sist.

Flein gir mer visuals og er en mye mer behagelig rus. Man koser seg mer og sanger blir egene univers man trer inn i. Men er ikke så brainfuck som salvia.

Hvis du har lyst på intense visuals vil jeg si å røyke DMT er det som har gjort det for meg. Også det at det bare varer 10-15 minutt etter innhalering gjør at det ike er så risky som å drikke ayahuasca.

Hvis du bare vil se farger bli sterkere og føle deg ganke klar er nok meskalin tingen. Et veldig snilt psykedelisk, men drikken du lager av kaktusen din smaker helvete og det holder ikke med et glass.

Men psykedeliske kan gi veldig intense opplevelser, hvis du venter til du blir litt eldre vil du nok være i bedre stand til å håndtere de tingene du kommer til å oppleve mens du turer.

Hva er det som gjør at du ønsker å utforske psykedeliske rusmidler forresten?
Jeg husker jeg begynte med det for å få selvinnsikt og bli litt spitituell. Er fremdeles ikke noe spitituell, men har hatt noen opplevelser som har gitt meg dypere forståelse av meg selv. Selv om jeg ike kan si det har vært noen dramatisk forskjell på selvinnsikten.

Men turene har gitt musikk nye dimensjoner som har vært veldig deilig.
Er enig at man ikke burde ta helt av når man ikke er helt utviklet ennda.

Men jeg synes og det er ganske idiotisk å si at man ikke burde prøve f.eks. psykedelika før man er atten, mens det er greit å røyke hasj og drikke seg dritings annenhver uke. Har veldig liten tro på at du kommer til å bli skikkelig fucked up og at hjernen din smelter og du går inn i en psykose pga. en fleintripp fordi du bare er 17.

Når det er sagt så burde en ikke ta helt av og begynne å trippe en gang i uken bare fordi det er kult. Jeg tror at å ha en mild trip en gang i året i 17-års alderen ikke vil være noe mer skadelig enn å røyke seg stoned eller å bli dritings er.

Hvis du er klar for det så vil jeg tro det kommer til å gå greit, men kanskje fint å ta det litt rolig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Fuck det der "Vent til hodet ditt er ferdig utvikla psykisk" spør du meg, like skadelig om du er 12 eller 30, dop er dop....
Vis hele sitatet...
Dette er direkte feil, det finnes en overflod av informasjon som sier det motsatte. Det er en ting om du velger å ignorere denne informasjonen, men ikke prøv å spre slik feilinformasjon her.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Jeg sliter selv med depresjon, angst og søvnvansker. Ha aldri hatt noe problem med psilocybinsopp. Tvert imot så hender det at trippene hjelper meg å håndtere angst og depresjon, men dette komme veldig ann på hvordan jeg bruker det, hvor mye jeg tar og omgivelsene er riktig (rett musikk, isolasjon fra uvitende mennesker, etc).

Salvia har jeg ikke så mye erfaring med. Har prøvd det ett par ganger, men fått minimal effekt, så kan ikke si så mye angående dette middelet.

Men jeg synes du er litt ung. Vent til du er 20 år eller eldre før du begir deg ut på psykadeliske stoffer, og andre typer droger for den saks skyld. Det er nok best å vente. Det er ikke noe godt tegn hvis man stresser med å få prøvd ut rusmidler.
En annen grunn til å vente til du er litt eldre er rett og slett det at du bør ha din egen leilighet eller eget sted å trippe på. Å ta sopp hjemme hos far og mor er en sikker måte å bli paranoid på. Vent noen år og finn en person som kan passe på deg under trippen.
Salvia...

Siste gangen jeg prøvde salvia var da jeg fikk en forferderlig badtripp. Jeg kaldsvettet, følte meg veldig ukomfortabel, og alt var galt. Hjernen min var på en måte låst og jeg klarte ikke å snakke skikkelig (stammet). Hele tiden satt jeg og tenkte på "Tenk om jeg beholder denne effekten for alltid", som gjorde alt verre.

Ellers enn det så har jeg tatt det noen ganger før det, hvor ting bare blir merkelig og rart - men ikke noen "heftig-wonderland-trip". Den første trippen var den jeg husker best: Jeg lå som et kjøttprodukt (typisk kalkun?) på et rullebånd i en industribyggning. Etterhvert klarte jeg å dra meg ut av 'trippen', hvor jeg kom til en bok som bladde av seg selv ganske fort, hvor jeg på hver side kunne se den virkelige verden på forskjellige måter (der jeg der var da på ekte). Lang bak i boken klarte jeg å dra meg ut, og selve trippen var over.

Vi tok ca 0.05 gram 10X ekstrakt i pipe med butanlighter. Vi leste at stoffet trengte veldig mye varme for at russtoffet i salvian skulle virke.

Fleinsopp har jeg ikke erfaring med. LSD har jeg prøvd i små doser uten så mye effekt.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg hadde heller aldri rørt noe psykedelisk før, men litt lest opp gikk jeg med på to DMT turer (går for å være verdens sterkeste psykadelika)

Og det gikk, fint med meg, jeg er ganske lik som deg i str.