Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2294
Hei


Kort versjon på spørsmål: Hvordan jailbreake og oppdatere en Ipod Touch 1G (v 1.1.5) til en nyere versjon?

Lengre versjon:
Søsteren min kom med sin Ipod Touch 1g (første generasjon) til meg og ba om å få appstore til den.

Versjon ( firmware) den har er 1.1.5.

Itunes vil ikke oppdatere den til noe nyere. (lest litt att man må kjøpe den, men får ikke noe hjelp av Itunes til å finne hvordan.)

Så jeg tenker egentlig på å jailbreake den med en nyere versjon.
Ser at versjon ios4(?) har kommet, men at den ikke er ferdig jailbreaket. Det er ikke stress at det skal være versjon 4.

Jeg synes er vanskelig å finne ut hvordan jeg skal oppdatere Ipoden fra 1.1.5. Jeg finner gamle guider på å oppdatere til 2. osv. Jeg finner nye guider fra å oppdatere versjon 2.osv til 3.osv. Ingen som hjelper meg fra 1.1.5 til 3.

Og det jailbreak programmene jeg har funnet til nå vil bare jailbreake den gjeldene versjonen på Ipoden, og ikke oppdatere.

Derfor trenger jeg hjelp! takk.
Hva skjer når du kobler den til iTunes og velger "søk etter oppdateringer"? iOS4 er ikke kompatibel med 1. generasjons touch, så det nyeste OSet du kan oppdatere til er 3.1.3.
fattyacid
Trådstarter
Det kommer bare at 1.1.5 er gjeldene versjon.

Nå lastet jeg ned 3.1.3 utenfor Itunes, og prøver å legge den inn på iPoden fra Itunes.
Sist endret av birrho; 22. juni 2010 kl. 02:09.
Dukker iPoden opp under "enheter" i iTunes?
fattyacid
Trådstarter
Ja.

Funket ikke å laste ned 3.1.3 utenfor Itunes og legge det inn. Endte med at alt klikka og Ipoden ble resettet til fabrikkinnstilling. .

Nå er ting mer gale.

Når jeg kobler til ipoden kommer det feilmelding: "Itunes kunne ikke opprette forbindelse til Itunes Store".
Ipoden vises i enheter, men eneste alternative er nå "løs ut". Finner ingen muligheter til gjenoppretting...

Eller. haha. tror det funket, 3.1.3 nå!

Tråden er ferdig nå. takk for at du prøvde å hjelpe
Sist endret av birrho; 22. juni 2010 kl. 02:16.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hva gjorde du da?? lurer på det samme
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Windows eller OSX?
Versjon av iTunes?