Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1025
Som titelen sier så står jeg mellom to valg, enten å oppgradere min ni år gammle Macbook Pro, eller å spytte inn penger i en helt ny PC.

Det er snakk om å sette inn en SSD på ~250 Gb som hoveddisk og flytte den optiske disken der CD-rommet ligger, kjøpe ny lader, nytt batteri, oppgradere til 8 GB ram og sette inn et nytt tastatur. Alt off-brand, men fra kredible levrandører i statene. Mulig at SSD og ram blir kjøpt her i Norge.

Jeg estimerer at dette vil koste rundt 3000 kr kroner. Problemet ligger i at jeg frykter muligheten for at feks. hoved eller skjermkortet plutselig skulle tatt kvelden relativt kort tid etter jeg har brukt penger på å oppgradere dataen. Hva tenke dere, er det å håpe på 11-12 år ut av skjermkort, hovedkort og andre komponenter litt for ambisiøst?
Ville gått for en nyere PC / Mac