Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4058
Hei!

Jeg tenkte å bestille noe varer fra darkweb, noen som har noe erfaring med dette, spesifikt bestilling fra utlandet? varene jeg skal ha er ikke tilgjengelig fra noen i Norge (ihvertfall ikke via darkweb) på det markedet jeg bruker.

Selgeren sier spesifikt at det er usporet post (vanlig brevpost).

Noen som har detaljkunnskap om hvor sansynlig det er at det blir stoppet i tollen?

Varene har ikke lukt, og er i forseglede glassampuller.

Takk for innspill!
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir sikkert stoppet over 50% av gangene. Hvis du bruker sikre postkasser (ikke sporbart til deg) så kan du bare regne på om det er verdt risikoen.

Å bestille hjem til egen adresse er definitivt ikke verdt risikoen.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir sikkert stoppet over 50% av gangene. Hvis du bruker sikre postkasser (ikke sporbart til deg) så kan du bare regne på om det er verdt risikoen.

Å bestille hjem til egen adresse er definitivt ikke verdt risikoen.
Vis hele sitatet...
Er det mulig å sette opp slike postkasser?

Varene blir forøvring sendt fra Storbritannia!
Sist endret av bamsegutt; 2. januar 2018 kl. 15:04.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ting fra UK, Amsterdam og Tyskland blir veldig ofte stoppet, bare sånn heads up
Ikke verd det. Sjansen for at der blir stoppet er nok høy, ville tippe 30-50% sjanse.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ting fra UK, Amsterdam og Tyskland blir veldig ofte stoppet, bare sånn heads up
Vis hele sitatet...
Ja jeg leste det faktisk nettopp. Hvilke land er å anse som "trygge"?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Ja jeg leste det faktisk nettopp. Hvilke land er å anse som "trygge"?
Vis hele sitatet...
Ingen egentlig. Men skandinaviske land har nok noe mindre risiko.
hva om avsender bruker en annen forpakning så tollen ikke legger merke til det?
Jeg har ikke bestilt noe fra darkweb, men likevel, post er post, og da jeg tok litt av og bestilte ulike medisiner fra England, Polen og USA, viste det seg å være England og Polen som ødela morroa for meg. Det meste fra USA kom inn uten problemer, frem til pakkene fra England og Polen ble stoppet, da ble plutselig pakkene som gjenstod fra USA også stoppet.

Og det var vel det folk her på forumet sa til meg også...men hadde allerede bestilt da jeg nevnte det, så fikk ikke stoppet pakkene.

De to pakken som først ble stoppet ble sendt som vanlig brevpost, da det ikke var noen store mengder. Nå var ingen ting jeg bestilte ulovlig i den forstand at det bryter med medisinimport forbudet, men ingen ting inneholdt narkotika eller doping. Ville som folk sier aldri bestilt dette rett hjem til meg om det inneholdt noe ulovlig. Kjipt å få politiet på døren grunnet at pakken ble stoppet.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av zon123 Vis innlegg
Jeg har ikke bestilt noe fra darkweb, men likevel, post er post, og da jeg tok litt av og bestilte ulike medisiner fra England, Polen og USA, viste det seg å være England og Polen som ødela morroa for meg. Det meste fra USA kom inn uten problemer, frem til pakkene fra England og Polen ble stoppet, da ble plutselig pakkene som gjenstod fra USA også stoppet.

Og det var vel det folk her på forumet sa til meg også...men hadde allerede bestilt da jeg nevnte det, så fikk ikke stoppet pakkene.

De to pakken som først ble stoppet ble sendt som vanlig brevpost, da det ikke var noen store mengder. Nå var ingen ting jeg bestilte ulovlig i den forstand at det bryter med medisinimport forbudet, men ingen ting inneholdt narkotika eller doping. Ville som folk sier aldri bestilt dette rett hjem til meg om det inneholdt noe ulovlig. Kjipt å få politiet på døren grunnet at pakken ble stoppet.
Vis hele sitatet...
Bestilte du til egen adresse? Vurderer å sette opp en postkasse et tilfeldig sted med fake adresse og navn, kunne dette fungert?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, men prøv en periode men vanlig post (bestill spam/send brev) før du bestiller.

Kommer ikke varene frem burde du bytte postkasse til neste gang.
Ikke for å kuppe her, men siden det blir nevnt her og mange andre steder på forumet; funker det virkelig å bare henge opp en postkasse ett random sted? Har ikke posten F.eks faste ruter, og vill kunne reagere på en postkasse som ikke er knyttet til en adresse eller husnr, og som igjen vill kunne spores tilbake til person?
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Ikke for å kuppe her, men siden det blir nevnt her og mange andre steder på forumet; funker det virkelig å bare henge opp en postkasse ett random sted? Har ikke posten F.eks faste ruter, og vill kunne reagere på en postkasse som ikke er knyttet til en adresse eller husnr, og som igjen vill kunne spores tilbake til person?
Vis hele sitatet...
tror som han ene skrev over her at man burde prøve med vanlig brev først, også med fake eller ingen avsender slik at man kan teste om posten kommer fram dit. Men sjansen er der jo for at posten fjerner den.
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Ikke for å kuppe her, men siden det blir nevnt her og mange andre steder på forumet; funker det virkelig å bare henge opp en postkasse ett random sted? Har ikke posten F.eks faste ruter, og vill kunne reagere på en postkasse som ikke er knyttet til en adresse eller husnr, og som igjen vill kunne spores tilbake til person?
Vis hele sitatet...

Akkurat det tror jeg ikke er noen risikofaktor. Folk flytter inn og ut av boliger, leiligheter, hybler, kjærester etc hele tiden. På fellespostkassestativer så er det alltid nye navn på postkasser, eller det er en eller flere nye postkasser. Det er jo også slik at mange har flere bosteder, kanskje grunnet jobb etc og får dermed post på forskjellige plasser. Så det er nok helt uproblematisk for posten at det kommer nye navn på feks en bestemt postadresse.

I bygårder ol så er det støtt nye navn på postkassene. Og noen postkasser har både 4-5 forskjellige navn el mer på postkassene.

Posten blir jo sortert på posted, og så gateadresse. Og går deretter til postbudet. De har vel jobb nok med å sørge for rett post i rett kasse og kunne nok brydd seg mindre om hvor lenge en kasse har stått på stativet eller om det er kommet nye siden sist levering.

Nå er jo ikke anonym postkasse veldig sikkert, da snuten kan finne på å sette span på postkassen. Er flere som er tatt i den forbindelse. Og du klarer ikke lyve deg ut av den veldig lett heller. At du har kjørt ut på bygdelandet flere mil hjemmefra og tilfeldig blir tatt med armen langt ned i en postkasse som inneholder knark. Blir lei å komme seg ut av den....
Att det kommer nye navn er jo ikke rart, og det skjer jo hele tiden. Men det var en helt ny kasse jeg tenkte på. Felles for alle disse andre kassene er jo att de er knyttet opp mot en adresse.
En bolig kan jo ha mer enn 1 postkasse. Er ikke uvanlig at leietakere setter opp egen postkasse når de flytter inn i feks sokkelleilighet. Vips så er det minst 2 postkasser på samme adresse.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Falske postkasser får ofte stå en stund, men posten registrerer at det ikke er registrert noe navn på den adressen, bestiller du en mengde som er interessant for onkel blå setter de fort opp spanere og da skal du være historisk god til å prate deg ut av trøbbel når du står der med "stjålet" post med narkotika i.

Btw, har selv bestilt fra Nederland, UK og Litauen hvor 5 av av ca 9 pakker ble stoppet. Shoppa på darknet som om det var ebay etter de 3 første kom gjennom fra Nederland og England, men de 4 neste pakkene ble stoppet, da fra England og Nederland. Søk postsperre. Pakken fra Litauen bestilt ca 1 år i ettertid kom gjennom da.

Ble avhør på politistasjonen og heksejakt på meg hvor de kom på tilfeldig ransakelse midt på natta på en tirsdag og fant noe snusk. Selve bestillingene har jeg ikke blitt dømt for.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Edit: Nektet selvsagt for alt.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
En bolig kan jo ha mer enn 1 postkasse. Er ikke uvanlig at leietakere setter opp egen postkasse når de flytter inn i feks sokkelleilighet. Vips så er det minst 2 postkasser på samme adresse.
Vis hele sitatet...
Mener du att hvis man slenger opp en postkasse utenfor huset sitt, setter på ett fake navn og bestiller en bunch med drugs, så kan ikke snuten buste eieren av det huset?
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Mener du att hvis man slenger opp en postkasse utenfor huset sitt, setter på ett fake navn og bestiller en bunch med drugs, så kan ikke snuten buste eieren av det huset?
Vis hele sitatet...
Jo, men man setter jo ikke opp den fake postkassa på sin egen adresse da vettu. Man prøver å finne ett sted der det ikke virker fishy at det har kommet opp en ny kasse eller ett nytt navn