Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5399
Hei! Har plukket en del flein nå og tørket de.. tenkte spare de til sommeren men usikker på hvordan jeg skal lagre de over så lang tid uten at de blir ødelagt.. tips anyone?
hvis de er helt tørket, kan du ha dem i Norgesglass feks, eller du kan putte det i honning.
Zip bags, norgesglass, vakumpakk. Er de helt tørre kan du bare oppbevare de k vanlige zip-bags med litt tykkelse på plasten ��
Norgesglass på et mørkt og kjølig sted er vel det mest normale.
Bare pass på at det er helt lufttett.

Grind de opp og putt de i honning.
Da har du "psykadelisk" honning.

Du kan også fryse de ned.
Bare putt de i en ziplock og hiv de i fryseren.
Da kan de holde i årevis.

Pass veldig godt på at de er ordentlig tørre før du lagrer de.
Hmm tenker jeg prøver meg på psykadelisk honning jeg tenkte plukke mer i løpet av oktober kan jeg da bare fylle på i den "psykadeliske" honningen jeg allerede har laget slik at den blir mer potent..?
This is bat country!
gregory's Avatar
Jeg ville anbefalt å lagre de uten honning. Da kan du f.eks prøve lemon-tek.

https://www.zamnesia.com/blog-the-le...ster-trip-n232
https://www.shroomery.org/forums/sho...umber/16128468
https://psychonautwiki.org/wiki/Psil...room_lemon_tek

Første gang jeg prøvde dette var med 2g flein på tom mage. Det kicka inn etter 5-10 minutter. Føltes ut som noen slo meg hard i bakhodet med den hardeste trippen jeg noengang har vært borti. Her snakker vi virkelig turings!
Sist endret av gregory; 19. september 2017 kl. 22:19.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kreativungdomm Vis innlegg
Hmm tenker jeg prøver meg på psykadelisk honning jeg tenkte plukke mer i løpet av oktober kan jeg da bare fylle på i den "psykadeliske" honningen jeg allerede har laget slik at den blir mer potent..?
Vis hele sitatet...
Du må la den stå minst 6 mnd for at virkestoffet skal trekke seg ut i honningen, lengre jo bedre. Veldig bra måte for å microdosere, personlig så kan jeg få en slags mageknipe viss jeg spiser soppmaterialet, lager du såkalt "blue honey" så slipper man mageknipen.

Husk å hakk opp soppen i så små biter du får til.
Sist jeg tok flein lå jeg 20min over do skålen og brekte meg å trodde jeg hadde spist feil sopp og skulle dø haha xD forhåpentligvis får jeg ikke så vondt i magen når jeg spiser det i en miks av honning
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det en god ide og lagre det i snusbokser?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det en god ide og lagre det i snusbokser?
Vis hele sitatet...
Nei, de er ikke laget for å kunne lagre ting luftett over tid når embalasjen er brutt. Syltetøyglass/norgesglass evt tupperware er best.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Okey, det som jeg likte med snusboks er at man kan lagre 2 gram i vær boks foreksempel.
Noen som har tips til hva man kan lagre i som man kan 2 gram i foreks?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Okey, det som jeg likte med snusboks er at man kan lagre 2 gram i vær boks foreksempel.
Noen som har tips til hva man kan lagre i som man kan 2 gram i foreks?
Vis hele sitatet...
Syltetøyglass/ziplock bag
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Okey, vil problemet med snusboksen løses hvis man snurrer den inn med plast(gladpak?)?
Hvor får man kjøpt ziplock bags?
This is bat country!
gregory's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Okey, vil problemet med snusboksen løses hvis man snurrer den inn med plast(gladpak?)?
Hvor får man kjøpt ziplock bags?
Vis hele sitatet...
Finn ett syltetøyglass, vask det grundig og tørk det. Legg så ett kjøkkenpapir nedi bunn, så tar du nedi soppen.
Plasser glasset i ett mørkt skap f.eks.

Snakk om å gjøre ting vanskelig.
Vei opp 2 og 2 gram og legg de i hver sin ziplock, deretter legger du alle ziplock bagsa i et stort norgesglass
Tørk de godt -> lufttett beholder -> kjølig sted.
ta en kjøkken klut og legg en god del salt midt i kluten, så bretter du endene sammen og legger soppen nederst i ett syltetøy glass. deretter legger du posen med salt oppå soppen og oppbevar der mørkt og kaldt.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere som maler opp soppen, maler dere den helt til mel? Med en blender foreksempel?