Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4118
Jeg fant ingen tråd om dette så da lager jeg en.

Jeg er på leit etter en ny pc mus som skal brukes til CS. Ser etter en lett en med en god sensor, men før jeg bestemmer meg ville jeg gjerne hørt hvilken mus dere bruker og hva dere syntes om den.
Bruker denne selv:

https://www.komplett.no/product/7939...s-gaming-mouse

Kjemgegod mus som føles som en kablet. Jeg broker den mye til fotoredigering og gaming. Kommer veldig godt med at du kjapt kan justere peke-hastighet med bare noen tastetrykk på pekefingeren . Du kan også programmere alt av knapper med logitechs programvare. Så er teknisk mulig å spille store spill med utelukkende bruk av denne musen
Jeg ville anbefalt cyborg sine rat muser. Har brukt både v7(kabel) og v9(trådløs). Har ikke funnet noen andre muser som jeg opplever som like presise.
Har kjempeerfaringar med Razer Mamba, hovudsakleg fordi den passar handa mi utmerka, men og grunna dens presisjon, utallige innstillingar. Driveren er framifrå. Kan brukast med både kabel og som trådlaus mus - å kunne byte mellom desse er ein stor fordel dersom du ynskjer moglegheita å slaure i sofaen og bruke TV ilag med tastatur.

Har vore brukt i rundt 3 år til alt frå hard gaming til presisjonsredigering av bileter og film, samt det meste anna som finst naturleg for en over gjennomsnittet datainteressert fyr.
Corsair Scimitar

Sikkert for mye "fluff" for CS-spillere, men den har funka veldig bra for meg.
Kan customizes på alle mulige måter.
Sist endret av Neptunia; 22. desember 2015 kl. 23:32.
Bruker en SS Rival. Billig, god og uten for mye dilldall.
https://www.komplett.no/product/7998...-optical-mouse
Billig Logitech mus.. M/N M-UAE96

FUnker fint den... Jeg ser ikke poenget i å bruke masse penger på en mus.. har gjort det en gang, og den slutta å virke etter ca 6mnd.. Billigmusa jeg har nå har funka feilfritt i 4 år!
ZOWIE EC-1 er den beste datamusen jeg har hatt. Veger nesten ingenting, 100% plug and play (null drivere) har fem knapper og den sitter helt perfekt i hånden. Forsterket kabel og feilfri optisk laser er også et stort pluss.
Sist endret av Juicekongen; 23. desember 2015 kl. 02:55.
Brukte MS IntelliMouse Explorer 3.0 i mange år, beste musa jeg har hatt. Men etter at den tok kvelden pga. gjennomført godt bruk så gikk jeg over til Steelseries Rival, ble anbefalt den som en erstatter av en av Komplett.no-gutta på TG. Han hadde gjort samme bytte pga. samme problem og han var fornøyd. Er veldig fornøyd med Rivalen, den er enkel, grei og gjør det den skal. Ikke noe dilldall.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Billig Logitech mus.. M/N M-UAE96

FUnker fint den... Jeg ser ikke poenget i å bruke masse penger på en mus.. har gjort det en gang, og den slutta å virke etter ca 6mnd.. Billigmusa jeg har nå har funka feilfritt i 4 år!
Vis hele sitatet...
My man! Har akkurat samma selv (helsort variant) og har ikke funnet en bedre mus til cs og andre fps spill.

Har også en hvit variant liggende som backup.
Logitech G602 anbefales hvis du er på utkikk etter trådløs

Har hatt denne nå i et halvt år, før det hadde jeg en tidligere versjon av den (Den gikk i gulvet..)
Gikk til innkjøp av en nyere versjon enkelt å greit fordi den funker akkurat som en kablamus bare du slipper at kabelen er i veien!
Du har 8 macro knapper på den så du kan sette opp egne shortkeys etc, gamer cs daglig (er i Supreme atm) så hvis du vil ha trådløs anbefales denne sterkt

Men det er EN negativ ting..
Du må bytte batterier hver 2. måned
Jeg har fremdeles min trofaste Logitech MX518. Vært sammen i 7 år, og håper på mange år til!

Skulle jeg kjøpt ny mus, hadde alternativene vært:
- SteelSeries Rival (evt Rival 300) - Dette er blant de beste datamusene for CS, og med "perfekt" sensor.
- Hvilken som helst Zowie mus - Samme begrunnelse som over.
- Razer Deathadder (nyeste modell) - Samme begrunnelse som over.
- Logitech G402 - Samme begrunnelse som over.

Hvilken du vil velge må du nesten bestemme ut fra personlig preferanse. Dette gjelder både utforming og hvordan knappene oppfører seg. Sist jeg testet Deathadder synes jeg knappene var alt for sensitive, og jeg trykte de ned i hytt og pine.

Kan anbefale å sjekke litt i listen over hvilke datamuser som blir brukt av proffe spillere, dette er tross alt et spill med meget høy presisjon. Denne listen finner du HER.
Har en liten Biltema Lastermus i gjennomsiktig blå plast, med en rød lysdiode inni.
Skikkelig bra produkt, men de selger den ikke lenger

Kabelen er skiftet, de som er montert på er tynne og knekker lett.

Har kjøpt flere slike portable små mus på Chlas Olson, de som kabelen ruller sammen. De kostet kr. 99, og var dritbra. Men på noen mus var glasset løst så jeg måtte bytte dem. Passer fint for de som har småå hender
Noen som kan anbefale en god erstatter for MX518?
En liten observasjon som sikkert mange andre også har personlige erfaringer med: Det er ingen profesjonelle spillere som bruker trådløs mus. Det er helt poengløst å kjøpe en Ionizer MasterKiller 2000 hvis radioforbindelsen mellom PCen og musa er så dårlig at den praktisk talt hopper rundt på skjermen.
Jeg var lenge avhengig av mus med kabelforbindelse fordi jeg ikke tålte at signalene hakket eller batteriene gikk tomme. Så prøvde jeg meg på et helt vanlig logitech tastatur og mus-pakke, trådløst, til ca 300kr. Det var to unge gutter bak skranken, og jeg spurte om de hadde noen erfaring. Han ene sa, jaja det skal være helt greit det der, men så hørte jeg han andre hviske subtilt til han første "hvorfor selger du han den dritten der a?" .. Men jeg har aldri vært så fornøyd med noe tastatur eller datamus noen gang.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Noen som kan anbefale en god erstatter for MX518?
Vis hele sitatet...
En stund var Logitech G400 tilgjengelig, nå er vel neste G500.

MX518 får man fortsatt for rundt 1500,- på ebay (for en ny en).

Skulle ha kjøpte en haug når de fortsatt fantes, slik at jeg var sikret god mus (heh) for fremtiden.
Jeg bruker en MX518 selv. Utrolig fornøy med den! Jeg har nylig byttet dekselet til et som er designet for G400. Grunnen er av hygieniske årsaker, den var jo brukt i 7 år.
Frankrikes Solkonge
Gikk over til trådløs mus i slutten av oktober. Logitech MX Master. Det gikk fire uker før jeg måtte lade den. Jeg bruker ikke musa til ekstrem gaming, men mest til vanlig surfing og redigering av film og foto. Storfornøyd hittil! Liker godt hjulet som er ved tommelen, og de ekstra funksjonene/snarveiene man kan lage
Microsoft wireless mouse 1000! hatt den i MANGE år nå. Brukes bare til arbeids maskin, ellers på spill maskin så kjører jeg en MX518 lignende mus. måtte spleise ledningen på den da den røk av ingenting..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
MX518. Hatt den i flere år, vil nok ha den i flere til. Beste datamusen lagd.
Spiller CS:GO competitive veldig ofte og har derfor nylig kjøpt Logitech G502 Proteus Core. Den er helt fantastisk! 12000 dpi (overkill), 11 programmerbare knapper, passer alle overflater (bare å kalibrere), du kan justere vekt og selve materialene på musa har god kvalitet. Det følger med et program til å tweake på det du måtte ønske. Kåret til beste allround gaming mus flere steder og passer bra også på redigering, surfing osv.

En kul feature er at du kan trykke på en knapp slik at scrolleren bare ruller av seg selv til den stopper (avhengig av hvor hardt du ruller den) som er kult å ha når du skal scrolle langt ned. Trykker du på knappen igjen, fungerer den som alle andre scrollere igjen.

Mange andre syke features, sjekk dem gjerne ut.
Det første jeg vil si er Logitech G502 som nevnt over. Det er en god mus som sitter godt i hånda, det følger med blyskiver som du kan sette inn i musen for å justere vekta. Den har og justerbar dpi som du kan skru opp og ned enten i programvaren eller på dpiknappene på musa. Det er og en "skarpskyterknapp" som er plassert på siden, som du kan programmere til hva du selv vil, jeg har satt denne til push-to-talk.

Logitech er kjent av stort sett alle gamere som de som lager de beste musene. Anbefaler at du styrer unna merker som Razer eller R.A.T, da de bare ser tøffe ut, men i realiteten er laget av billig materiale og går i stykker etter kort tid. Som referanse så har jeg en kompis som nå er på sin tredje razermus på 3 år, og andre tastatur.
Kommer jo veldig ann på grepet du har på musa, hva du er vant til... jeg bruker Razer DeathAdder og har mistet den i bakken 3.000 ganger og den funker like herlig enda Kjempe mus som gir god stødighet
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Jeg fant ingen tråd om dette så da lager jeg en.

Jeg er på leit etter en ny pc mus som skal brukes til CS. Ser etter en lett en med en god sensor, men før jeg bestemmer meg ville jeg gjerne hørt hvilken mus dere bruker og hva dere syntes om den.
Vis hele sitatet...

Jeg bruker mx510/18. Spilling av 1.6 og source er eneste grunnen til at det ble mx 510.

Som spiller av CS er det strengt tatt ingen andre mus som duger

Sitat av Quakecry Vis innlegg
MX518. Hatt den i flere år, vil nok ha den i flere til. Beste datamusen lagd.
Vis hele sitatet...
what he said.

Jeg har prøv utallige varianter, men faller alltid tilbake til min gamle 510 eller 518. Rett og slett en fantastisk mus.
Sist endret av detvarvondtdet; 25. desember 2015 kl. 09:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bruker en Roccat Kone XTD Optical, den har en 6400dpi optisk sensor og en fin form når man venner seg til den, men litt i det tyngste laget (119g).
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Noen som kan anbefale en god erstatter for MX518?
Vis hele sitatet...
Razer Abyssus, ikke noe kødd med den.
Corsair m65, veldig fornøyd med den.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Bruker den ikke til gaming, men til media editing (i programmer med små knapper er dårlig mus helt for jævlig).
Jeg har en Logitech Performance MX. Nyyydelig. Du kan til og med bruke den på glassbord, uten musematte, om du vil.
Sitat av meitemark Vis innlegg
En stund var Logitech G400 tilgjengelig, nå er vel neste G500.

MX518 får man fortsatt for rundt 1500,- på ebay (for en ny en).

Skulle ha kjøpte en haug når de fortsatt fantes, slik at jeg var sikret god mus (heh) for fremtiden.
Vis hele sitatet...
What går de for så mye? Damn betalte 150 eller 200kr for den på Lefdal for noen år siden. Skulle hamstret da kanskje..
-------
Er enig at det ikke er noe vits å bruke 600++ for en mus. Hadde en Kone før, og den ble ødelagt veldig fort. Nye billige musa har vart en del år nå. No puns intended.
Sist endret av Xernox; 25. desember 2015 kl. 15:58.
Raskt spørsmål. Har en MS IntelliMouse Explorer 3.0 nå, men den har startet å vise symptomer på alder(dobbelklikk istede for enkelt osv)

Noen anbefalinger til ny(explorern er vel litt større, så en "vanlig" føles liten)? ser en snakker varmt om SS Rival som erstatter, men det finnes jo mange varianter av rival 100 300 osv
Steelseries Rival, men syns den er litt stor så betilte ZOWIE EC2-A