Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1820
Heisann!
Har brukt den siste tiden på å lage en nettside.
http://www.mr-t.no/
Siden har nettopp kommet opp og jeg vil gjerne forbedre den.
Kom gjerne med innspill på hva dere liker og hva som kan gjøres annerledes.

Jeg tenker å bruke tiden fremmover nå på SEO og branding, men lite kunnskap innen dette. Noen som har tips til bøker, nettsteder med kunnskap?

Ta en titt og kommenter gjerne.
Både ros og slakt blir tatt imot med åpne hender.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Synd det er litt dumt at man må scrolle ned for å se utvalget, jeg la ikke først merke til at du faktisk har noe på startsiden, annet enn "DAMN COOL STUFF" og bilder som roterer.
Nettsiden lagger helt ekstremt på min Nexus 5 i et halvt minutt.
Sist endret av Mkvarner; 28. mars 2014 kl. 16:25.
Tja, jeg ville i alle fall aldri bestilt klær derfra slik nettsiden er nå. Jeg så rundt på nettsiden, men fant ikke engang ut hvilket firma som står bak. For alt jeg vet kan det være svindel fra ende til annen. Ja, jeg vet at man kan kjøre en WHOIS hos Norid, men dette er ikke noe Ola Nordmann gjør. E-postadresser til gmail reduserer troverdigheten enda mer.

Det roterende banneret bør fjernes. Når jeg skal handle på nett er jeg ute etter nettsider hvor det er enkelt å finne frem til varene jeg vil ha, ikke se på en altfor stor banner, og måtte scrolle for å finne det jeg er ute etter.

Edit: Jeg får ikke åpnet linker i faner. Utrolig irriterende hvis man ønsker å se på flere varer samtidig.
Sist endret av Mandokir; 28. mars 2014 kl. 16:37.
Førsteinntrykk av design er stort sett greit, men litt lange sider.
Topplogoen er for stor. På en 17" skjerm tar den rundt 1/3 av skjermen.
Banneret: Tidsberegnet tilbud. Og det er ? Regner med at du mener tidsbegrenset tilbud men...
På mobilen får jeg opp noe som ser ut som en innstililng/menybar nederst, som bare ligger der.
Får ikke åpnet linker i faner.
Du har .no domene, noe som bør tilsi at du også har org.nr. Hvor finner jeg det?
Siden du oppgir at prisene er inkl. MVA regner jeg med at du er i momsregisteret...eller?
Domenet er registrert på Westervik Lys. Hva har salg av t-skjorter med det å gjøre?
Gmail adresse når du har domene? Bruk heller f.eks. , det virker mer seriøst.
Ingen treff på mobilnummeret på gulesider eller 1881. Heller ikke tillitsvekkende.
Angrefristskjemaet er fylt ut med firmainfo til Ludo.
Bunnteksten med Kundeservice etc er kun på Hjemsiden.
Levering og frakt, du opplyser at du bruker postens satser på frakt, ingen frakt ble lagt til når jeg gikk til kassen.
tumblr i bunnteksten har ikke link.

Hvis jeg ser bort i fra at designet på t-skjortene ikke er i min gate, så ville jeg vært skeptisk til å handle her.
Det er rett og slett litt for mye som gjør meg usikker på butikken og seriøsiteten.
Sist endret av Sjanten; 28. mars 2014 kl. 17:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Enig i at banneret er altfor stort.
Prøv med liten logo/banner, slik at produktene kommer til syne lettere.

Når jeg lager nettsider, pleier jeg å ha et ønske om å lage noe orginalt, men jeg klikker meg alltid inn på nettsider som er relatert til det min skal handle om for å få inspirasjon.

Sjekk ut noen kjente nettbutikker som selger klær. Det er en grunn til at de er kjente
Som jeg sier til nesten alle andre her inne: Tar det mer enn 3-4 sekunder å loade siden, så har du allerede mistet meg. Det at bildene nedover på siden står lengre til venstre enn headeren på toppen fikk det også til å se veldig rotete ut.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
"Lik oss på Facebook
Siste nytt, nye klær, tilbud"

Var veldig glorete å se på.

Footeren MÅ du gjøre noe med, scroller jeg helt ned, så tar den over halve skjermen til sammen, fargene krasjer litt også syntes jeg, da nettsiden er hvit, så kommer en beige footer, så en mørkegrå, SÅ kommer det hvitt igjen.

Banneret ditt er foressten ikke klikkbart over hele bildet.

Ellers så var det den lange tiden å laste inn siden, som nevnt før flere ganger.
Paypal-bildet nederst på siden er i elendig oppløsning og ser dårlig ut på telefon. Dette bildet og Posten-bildet bør forøvrig være klikkbart og føre et sted.

Jeg ser også at du skriver Trygg Handel nederst på siden? Er du medlem i Trygg Handel eller har du bare skrevet det fordi du lover en trygg handel? Hvis det er det siste er det villedende.

Jeg ville aldri ha bestilt hos noen som bruker gmail som kontaktadresse da dette lukter scam i min øyne. Du har tydeligvis kjøpt et domene og da bør du sørge for at folk slipper å sende mail til
Sist endret av DonTomaso; 28. mars 2014 kl. 21:59.
Siden er jo veldig stor, får lyst til å ctrl+scrolldown. Skalere ned alt et hakk eller to?
HJEM - DAME - HERRE ETC ETC - Denne linjen ser veldig tom ut, kanskje lage den litt fyldigere? Ta i bruk bindestreker, kanskje lage logoer av tekstene istedet for simpel tekst?

Ellers ålreit side, tilbudene/produktene på forsiden kommer veldig godt frem. Gode bildekvaliteter, enkelt å velge riktig produkt.
Mitt eneste tips er å lage nettsiden skikkelig, uten bruk av Wix og lignende. Nettsiden er skammelig treig og har dårlig brukervennlighet. Enkelhet ER det beste. Raske nettsider, enkelt design og lett og finne fram i. Du bryter samtlige av disse prinsippene, og kommer til å tape kunder på det.

Finn deg en ecommerce-løsning som du kan hoste hos en norsk host som tilbyr gode løsninger for norsk språk og betalingsløsninger, samt har gode muligheter for templating. Nevner i fleng: Magento, Shopify, osCommerce, Zen Cart. Disse har jeg erfaring med selv, og de fungerer som regel bra. Du kan finne mange gode templates til de her, som vil gi nettsiden et mer profesjonelt og brukervenniig inntrykk: http://themeforest.net/category/ecommerce