Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1708
Har problemer med en svært fuktig kjeller, og er sannsynligvis nødt for å drenere.

Så tilfeldigvis i dag en annonse fra dryelectro.no om at de garanterer tørr kjeller i 30(!) år ved bruk av en sentral og elektroder i grunnmuren. For min del høres dette rimelig alternativ ut, men kanskje noen kan forklare om det eventuelt faktisk fungerer. Selskapet er registrert i 2011, men omsetning på en drøy tusenlapp i 2012 innbyr ikke akkurat til tillit. Deleier (50%) av selskapet eier også noen frisørsalonger i Oslo, så ingenting der som hjelper på tilliten.

Dryeelctro later til å være del av vvsgruppen.no, som faktisk har en omsetning (45,5 mill i 2012 om jeg leser riktig) regnskapstall

vvsgruppen linker også videre til dryelectro, så det virker som om denne linken er reel.

Hva tenker dere, er dette reelt? Takk for all hjelp.

Ser jeg har lest i feil i regnskapet til Dryelectro, da omsetningen skulle ganges med 100, altså en million i omsetning.
Sist endret av aleksstaner; 13. november 2013 kl. 17:57. Grunn: Trykkleif
Frankrikes Solkonge
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Har problemer med en svært fuktig kjeller, og er sannsynligvis nødt for å drenere.

Så tilfeldigvis i dag en annonse fra dryelectro.no om at de garanterer tørr kjeller i 30(!) år ved bruk av en sentral og elektroder i grunnmuren. For min del høres dette rimelig alternativ ut, men kanskje noen kan forklare om det eventuelt faktisk fungerer. Selskapet er registrert i 2011, men omsetning på en drøy tusenlapp i 2012 innbyr ikke akkurat til tillit. Deleier (50%) av selskapet eier også noen frisørsalonger i Oslo, så ingenting der som hjelper på tilliten.

Dryeelctro later til å være del av vvsgruppen.no, som faktisk har en omsetning (45,5 mill i 2012 om jeg leser riktig) regnskapstall

vvsgruppen linker også videre til dryelectro, så det virker som om denne linken er reel.

Hva tenker dere, er dette reelt? Takk for all hjelp.

Ser jeg har lest i feil i regnskapet til Dryelectro, da omsetningen skulle ganges med 100, altså en million i omsetning.
Vis hele sitatet...
1000*100 = 100 000, ikke en million
Hvordan kan sentralen og elektrodene i grunnmuren få ut vannet?
De har jo ordningen Ingen betaling før resultat. Er vel bare å holde seg til det..
Sitat av BaDomTss Vis innlegg
1000*100 = 100 000, ikke en million
Vis hele sitatet...
Skulle stå 1000*1000, beklager NOK en trykkleif.

Sitat av Prehol Vis innlegg
Hvordan kan sentralen og elektrodene i grunnmuren få ut vannet?
Vis hele sitatet...
Ut i fra prinsippet elektrisk osmose, etter noen timers leting og lesing så sitter jeg igjen med en oppfattelse av at det for vegger er gode muligheter for dette i teorien, men vanskelig i praksis. Andre firmaer som tilbyr samme systemer linker til Sintef, men får ikke lest hele rapporter der. (Uten å betale latterlig mye penger).

Sitat av Dobbel-V Vis innlegg
De har jo ordningen Ingen betaling før resultat. Er vel bare å holde seg til det..
Vis hele sitatet...
Det har diverse helsekost produkter også, blir ikke trygg av den grunn. =/ Ikke noen som har tilgang på sintef's sider som kan sende meg f.eks denne rapporten?
Hadde vært knall
Sist endret av aleksstaner; 13. november 2013 kl. 21:11. Grunn: feil med sitering
"Øko-Terrorist"
sitert konklusjon fra rapporten Dobbel-V linket til fra SINTEF:

4.2.4 Konklusjon
Det synes klart at for dette prosjektet har virkningen
av elektroosmoseanlegget vært liten eller helt
fraværende, i hvertfall med hensyn på
uttørking langt inne i veggen (100 mm og dypere). Det er
imidlertid vanskelig å trekke
noen klare konklusjoner av disse
målingene med hensyn på systemets
generelle virkning. Målingene indikerer at systemet
trolig ikke er effektivt ved mye vann i
kombinasjon med store utettheter og porer i veggen.
Vis hele sitatet...
Sist endret av tr80r; 14. november 2013 kl. 17:20.
Mange takk folkens