Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 11338
Heisann freaks.
Nå er jeg i grunn veldig politisk uinterisert og har bare ett enkelt spørsmål til dere som har litt mer peiling.
- La oss si at jeg skal KUN tenke på legalisering av bønna, og ikke bry meg noe om hva partiet står for ellers, hvem burde jeg da stemme på? Hvem er mest for legalisering?
Er vel ingen partier som per dags dato er for en legalisering av Cannabis. Unge Venstre er positive til legalisering men tror ikke moder pariet har samme meningene.
Jo, DLF er ditt eneste alternativ. Står for full legalisering.

www.stemdlf.no
Vent noen år. Store deler av ungdoms-partiene er for en legalisering eller avkriminalisering. Unge venstre er kanskje de som er mest for, men også deler av unge SV, FPU, unge høyre og AUF er for!
Ser faktisk ut til at fornuften snart vil seire, DET VIL BLI LEGALISERT OM IKKE ALTFOR MANGE ÅR!, vi vinner!
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Vent noen år. Store deler av ungdoms-partiene er for en legalisering eller avkriminalisering. Unge venstre er kanskje de som er mest for, men også deler av unge SV, FPU, unge høyre og AUF er for!
Ser faktisk ut til at fornuften snart vil seire, DET VIL BLI LEGALISERT OM IKKE ALTFOR MANGE ÅR!, vi vinner!
Vis hele sitatet...
Eller så blir de noen år eldre og ombestemmer seg...
Eldre personer har ofte problemer med å endre mening, så vent til våres generasjon kommer i styret. Da vil du nok se endringer innen Cannabis politikken.
Hehe. Tror du ikke de som er 50 nå også snakket om legalisering?
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Er vel ingen partier som per dags dato er for en legalisering av Cannabis. Unge Venstre er positive til legalisering men tror ikke moder pariet har samme meningene.
Vis hele sitatet...
De grønne har hatt det programfesta, men jeg er litt usikker på hvordan det er nå.

Ellers er det sikreste stikket ditt ekstremistiske liberalister som DLF - men vil du virkelig verden så vondt?
Sitat av Susanna Vis innlegg
Hehe. Tror du ikke de som er 50 nå også snakket om legalisering?
Vis hele sitatet...

Jo, men ikke i samme grad som nå, nå er jo faktisk ungdomspartiene åpne om at de er for osv, ikke bare privatpersoner. Legaliseringssaker i media ihvertfall en gang i måneden, global commision on drugs, legalisering i USA osv osv.

Det skjer faktisk ting nå, men jeg forstår veldig godt hvorfor du er pessimistisk, det går meget tregt forover i Norge og det er masse moralisme som må renses ut.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Hehe. Tror du ikke de som er 50 nå også snakket om legalisering?
Vis hele sitatet...
Føler ikke at store deler av den eldre generasjon var like for det, ikke alle hvertfall, hehe

Uansett, de som vil røyke, røyker uansett.
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Ellers er det sikreste stikket ditt ekstremistiske liberalister som DLF - men vil du virkelig verden så vondt?
Vis hele sitatet...
De er rene liberalister, ikke ekstremister. Hva menes med "vil du virkelig verden så vondt?"
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Føler ikke at store deler av den eldre generasjon var like for det, ikke alle hvertfall, hehe

Uansett, de som vil røyke, røyker uansett.
Vis hele sitatet...
Ikke alle såklart. Det er da ikke alle av den yngre generasjonen heller som er for.

Rundt 1990 oppholdt jeg meg mye på diverse BBS-er, dette var jo før internett fantes. Vi diskuterte legalisering som bare det, var stort sett det diskusjonene handlet om. En del av de som argumenterte hissigst for legalisering den gangen har nok ombestemt seg, og resten bryr seg ikke om det er legalt eller ikke, det gjør ikke noen forskjell for dem mer uansett.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Ikke alle såklart. Det er da ikke alle av den yngre generasjonen heller som er for.

Rundt 1990 oppholdt jeg meg mye på diverse BBS-er, dette var jo før internett fantes. Vi diskuterte legalisering som bare det, var stort sett det diskusjonene handlet om. En del av de som argumenterte hissigst for legalisering den gangen har nok ombestemt seg, og resten bryr seg ikke om det er legalt eller ikke, det gjør ikke noen forskjell for dem mer uansett.
Vis hele sitatet...
Sier meg ikke heelt uenig med deg, men føler bare at det var mer Hippie bevegelsen som var for det back in the days, nå er det all slags folk, tilogmed folk som ikke røyker.

I familien min (de over 40-50), så er det vel kun stefaren min som er for dette, selvom han ikke er stoner den dag i dag
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Føler ikke at store deler av den eldre generasjon var like for det, ikke alle hvertfall, hehe

Uansett, de som vil røyke, røyker uansett.
Vis hele sitatet...
Det har vært en trend veldig langt tilbake at ungdomspartier snakker om legalisering av cannabis. Dessverre er det også en trend at når disse politikerene blir voksne og medlemmer av de ordentlige partiene, slutter de spontant å snakke om legalisering.

Alle politikere som er politikere på heltid viker unna legaliseringsspørsmålet som om det er den nye svartedauen. Så lenge det fortsatt er en mindredel av Norge som ser på legalisering som en positiv ting har ingen politikere noe vits i å støtte legalisering, da han mest sannsynlig vil miste velgere. å miste to pensjoniststemmer og to husmødrestemmer, mot å få én 20'årig pro-cannabis-stemmer er ikke god business.

I beste fall ser jeg for meg at det blir tatt opp seriøst om 10 år, og det er i så fall bare hvis mange andre land har legalisert, og kan vise statistikk som tilsier at det er bedre enn å ha det ulovlig.
Sist endret av Membranplan; 14. desember 2012 kl. 00:45.
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Det har vært en trend veldig langt tilbake at ungdomspartier snakker om legalisering av cannabis. Dessverre er det også en trend at når disse politikerene blir voksne og medlemmer av de ordentlige partiene, slutter de spontant å snakke om legalisering.

Alle politikere som er politikere på heltid viker unna legaliseringsspørsmålet som om det er den nye svartedauen. Så lenge det fortsatt er en mindredel av Norge som ser på legalisering som en positiv ting har ingen politikere noe vits i å støtte legalisering, da han mest sannsynlig vil miste velgere. å miste to pensjoniststemmer og to husmødrestemmer, mot å få én 20'åring pro-cannabis-stemmer er ikke god business.

I beste fall ser jeg for meg at det blir tatt opp seriøst om 10 år, og det er i så fall bare hvis mange andre land har legalisert, og kan vise statistikk som tilsier at det er bedre enn å ha det ulovlig.
Vis hele sitatet...

Ja, men nå er det ikke bare ungdommer som røyker som er for legalisering, det er alle typer folk, var kun det jeg skulle fram til
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ja, men nå er det ikke bare ungdommer som røyker som er for legalisering, det er alle typer folk, var kun det jeg skulle fram til
Vis hele sitatet...
Det har du absolutt rett i, og så lenge flere og flere blir for legalisering vil det nok til slutt bli slutt på dette tullete forbudet
Jeg ser ærlig talt ikke at det er så stor forskjell på nå og for 20 år siden. Regner med at det var likedan 20 år før det også. Og at unge til alle tider har trodd at de er HELT annerledes enn foreldregenerasjonen, det er jo ikke noe nytt.

Det blir litt som med nynorsk i skolen og barnehageplasser.. man er veldig opptatt av det de årene det angår en selv, men når den perioden er over gidder du ikke ta kampen mer fordi det er andre ting som opptar deg.

Dessverre, kanskje. Jeg var veldig for legalisering. Nå vet jeg ikke helt hvor jeg stiller meg.

Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Jo, men ikke i samme grad som nå, nå er jo faktisk ungdomspartiene åpne om at de er for osv, ikke bare privatpersoner. .
Vis hele sitatet...
På 1980-tallet hadde FrP programfestet liberalismen som ideologisk forankring, og det var store deler av partiet som snakket om llegalisering da. Ungdomsorganisasjonen var klart for (og nesten rent liberalistisk), mens moderpartiet var todelt. I 94 kvittet de seg med liberalistene og siden har de stort sett holdt seg til rasisme og drittprat.

Midt på 90-tallet ble NORMAL stiftet også.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
DET VIL BLI LEGALISERT OM IKKE ALTFOR MANGE ÅR!, vi vinner!
Vis hele sitatet...
hehehe!
Dette har desillusjonerte fritenkere sagt siden 70 tallet.

Jeg tror ikke vi får en legalisering i vår generasjon.
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Heisann freaks.
Nå er jeg i grunn veldig politisk uinterisert og har bare ett enkelt spørsmål til dere som har litt mer peiling.
- La oss si at jeg skal KUN tenke på legalisering av bønna, og ikke bry meg noe om hva partiet står for ellers, hvem burde jeg da stemme på? Hvem er mest for legalisering?
Vis hele sitatet...
Sitat av random71455 Vis innlegg
Tenkt på det samme, men gadd aldri å lage tråd
Vis hele sitatet...
Man kan vel trygt si at dere to lever opp til alle de fordommer man måtte ha mot hasjrøykere.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
hehehe!
Dette har desillusjonerte fritenkere sagt siden 70 tallet.

Jeg tror ikke vi får en legalisering i vår generasjon.
Vis hele sitatet...
Really?

Bare vent til det blir legalisert i København, flere stater i USA, hele Sør-Amerika og mer til. Og ja, det skjer.

Norge kommer ikke til å være pionerer, men vi er flinke til å følge etter
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg ser ærlig talt ikke at det er så stor forskjell på nå og for 20 år siden. Regner med at det var likedan 20 år før det også. Og at unge til alle tider har trodd at de er HELT annerledes enn foreldregenerasjonen, det er jo ikke noe nytt.
Vis hele sitatet...
Innad i Norge er jeg helt enig med deg, vi har ikke sett store endringen de siste 20-30 årene. Men utviklingen i resten av verden kan man da ikke se bort fra.

Med fokus på USA, som jo dessverre er der det meste av fokus ligger, har jo de i løpet av 20 år åpnet for lovlig medisinsk cannabis i 20 stater. Dette i seg selv tilsier at de erkjenner visse bruksområder, i stedet for å sende ut den samme skremselsporpagandaen. Husk også på at for en måned siden ble det stemt frem en lov i både washington og colerado, som setter cannabis på like linje som alkohol.

Det er klart legaliseringsspørsmålet har vært her lenge, og gang på gang har det virker som det "bare er et par år til". Jeg har derimot tiltro til at ting faktisk kan skje fremover, enn dog veldig sakte, mye på grunn av presset USA får av landene nord i sør-amerika.

"the global drug commision", gav også nå nylig ut en rapport om at kriminalisering av narkotika ikke har virket det grann. Denne rapporten er naturligvis veldig kontroversiell, og ville nok mest sannsynlig ikke blitt gitt ut for 20 år siden.

Men personlig har jeg fortsatt ikke veldig høye ferventinger.

Jeg kan også anbefale dokumentaren "Breaking the taboo", en dokumentar som tar for seg "The war on drugs", hovedsakelig i USA, men også delvis i resten av verden. Dette er en god og sakelig dokumentar, men høyt profilierte mennesker, derav Morgan Freeman som narrator.
Sist endret av Membranplan; 14. desember 2012 kl. 10:26.
Å stemme utelukkende på grunnlag av en sak, en så smal en sådan, er ikke noe annet enn idioti.
Sitat av fetter Vis innlegg
Å stemme utelukkende på grunnlag av en sak, en så smal en sådan, er ikke noe annet enn idioti.
Vis hele sitatet...
Smal sak? Kriminaliseringen av narkotika berører oss alle.
Hvorfor har ingen nevnt miljøpartiet De Grønne? Det er det eneste partiet som har programfestet avkriminalisering, bortsett fra DLF, men no offence, det partiet er så lite at de vil uansett ikke ha sjans til å utrette noe. Det er god sjanse for at MDG kommer inn på stortinget neste år, så hver stemme vil hjelpe stort!

Er klar over at avkriminalisering ikke er det samme for full legalisering, men det er selvfølgelig er stort steg i riktig retning, og jeg tror at vi uansett må gå den omveien eventuelt. Politikerne vil aldri få guts nok til å gå fra dagens ordning til full legalisering.

www.mdg.no
Venstre skriver i utkastet til programmet for stortingsvalget 2013 at de ønsker å
Endre norsk narkotikalovgivning etter modell fra reformene i Portugal
Vis hele sitatet...
Det er også flere lokallag i Venstre som har tatt til orde for legalisering.
Sist endret av Ingens gate; 14. desember 2012 kl. 13:17.
Takker for mange svar, fikk en bedre pekepinn! Men kom gjerne med flere konkrete svar
Fra Venstres førsteutkast til program 2013:

Venstre vil:
  • Endre norsk narkotikalovgivning etter modell fra reformene i Portugal
  • Innføre et prøveprosjekt med heroinassistert behandling for de aller tyngste brukerne som ikke har hatt nytte av
Vis hele sitatet...
Ikke legalisering, men et steg i riktig retning.
Sist endret av Vargas; 14. desember 2012 kl. 16:39.
Hvem vil endre narkotikapolitikken? Dèt vet Anita Nyholt! - En artikkel om en dame som heter anita nyholt..
Hun har en blogg som hater @nitasblikk, der hun blandt annet har ett innlegg som heter Valg 2013: Kandidater som bør støttes eller strykes..
Syns det innlegget og henne dama passet denne tråden godt
Sitat av Grix Vis innlegg
Hvorfor har ingen nevnt miljøpartiet De Grønne? Det er det eneste partiet som har programfestet avkriminalisering, bortsett fra DLF, men no offence, det partiet er så lite at de vil uansett ikke ha sjans til å utrette noe. Det er god sjanse for at MDG kommer inn på stortinget neste år, så hver stemme vil hjelpe stort!

Er klar over at avkriminalisering ikke er det samme for full legalisering, men det er selvfølgelig er stort steg i riktig retning, og jeg tror at vi uansett må gå den omveien eventuelt. Politikerne vil aldri få guts nok til å gå fra dagens ordning til full legalisering.

www.mdg.no
Vis hele sitatet...
MDG har også hatt et punkt i et utkast jeg har sett om at de i tillegg vil sørge for en statlig utredelse angående konsekvensene av en legalisering. Om det ender opp i det endelige programmet vites ikke, men det virker jo som veien å gå. Å avkriminalisere uten å ha legalisering som et langsiktig mål virker for meg ikke som en holdbar løsning.
Det ville vært ufattelig trist å stemt på et parti bare pga. de er for Cannabis-legalisering.
Allikevel skjønner jeg dessverre problemstillingen din, det hadde jo forsåvidt fristet, trist som det er.
Men et sted går grensen, jeg kunne aldri latt meg gjøre noe slikt.

Får heller satse på at alle andre stonerene i Norge gjør det, så blir det legalisert allikevel og jeg står med samvittigheten i behold, hehe. Men ja, det kommer til slutt, uansett. Deilig tanke.
Sitat av Herbman Vis innlegg
Det ville vært ufattelig trist å stemt på et parti bare pga. de er for Cannabis-legalisering.
Allikevel skjønner jeg dessverre problemstillingen din, det hadde jo forsåvidt fristet, trist som det er.
Men et sted går grensen, jeg kunne aldri latt meg gjøre noe slikt.

Får heller satse på at alle andre stonerene i Norge gjør det, så blir det legalisert allikevel og jeg står med samvittigheten i behold, hehe. Men ja, det kommer til slutt, uansett. Deilig tanke.
Vis hele sitatet...
Er da kun et minimalt antall mennesker som kun stemmer utifra narkotikapolitikk, så tviler på at de stonerne du snakker om gjør det store utslaget fra eller til totalt sett. Men om politikken til Venstre/MDG (som er de eneste realistiske kanditatene til å kunne komme inn på stortinget per idag) ikke passer for deg, så skjønner jeg jo at det føles feil å stemme på dem. Men å ha en oppmykning i narkotikapolitikken som et viktig kriterie for partiet man stemmer for ser jeg ikke på som noe galt, så lenge man ikke lar det gå på bekostning av prinsipper man måtte ha. Sånn som det er i dag er de aktuelle partiene som støtter avkriminalisering/legalisering så små at sakene de måtte stå for ikke har spesielt stor gjennomslagskraft i utgangspunktet. Men jeg tror at der hvor de store partiene kvir seg for å snakke om avkriminalisering, så kan mindre partier sørge for at det i det minste blir tatt opp og får mer fokus. Andre viktige temaer tas uansett opp av de store partiene, og selv om et legaliseringsparti har noen dårlige punkter rundt de store og viktige temaene, så vil dette ha lettere for å drukne i debatten, og få minimal innflytelse på landet. Så om folk vil stemme Venstre/MDG, og ikke har noen prinsipper som byr imot å stemme kun på basis av narkotikapolitikk, så støtter jeg det fullt ut. DLF er jeg mer usikker på. Om de hadde havna på stortinget, så tror jeg at innspill i debatten fra dem ville svekket saken mer enn den styrker den, rett og slett fordi det er dem innspillet kommer fra.

Er man for en legalisering, og man ønsker forandring, bør man stemme partier som har mulighet til å bli tatt seriøst i en offentlig debatt. Så Venstre og MDG er de eneste fornuftige valgene, selv om de foreløpig kun står for avkriminalisering.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Miljøpartiet de Grønne er for avkriminalisering av narkotika. De er i vinden i år og har stortinget innen rekkevidde til høsten, så de trenger alle stemmer de kan få. Dessuten har de en knallbra politikk på alle områder av samfunnet hvor naturens bæreevne og økologi utgjør grunnlaget for standpunktene. Dette er det eneste seriøse partiet med en sunn politikk som også går inn for en ansvarlig avkriminalisering.
Sist endret av dostojevski; 3. januar 2013 kl. 02:23.
"Narkotikakonvensjonen, eller FNs narkotikakonvensjon av 1961 er en internasjonal avtale (traktat) som forplikter de undertegnende stater til å forby bestemte psykoaktive stoffer, hovedsakelig opioider, kokain, cannabis (THC) og amfetamin."
Sitat av Susanna Vis innlegg
Hehe. Tror du ikke de som er 50 nå også snakket om legalisering?
Vis hele sitatet...
Nei jeg tror ikke det. Selv gjorde jeg ikke det. (er ikke akkurat 50 år men...)

Sitat av fetter Vis innlegg
Å stemme utelukkende på grunnlag av en sak, en så smal en sådan, er ikke noe annet enn idioti.
Vis hele sitatet...
Gav kvalitetspoeng men skulle sitere.....dam....
Nei her er jeg ikke enig med deg gitt. BRA at folk engasjerer seg uansett om det er på bakgrunn av "smale" saker/synspunkter.
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Gav kvalitetspoeng men skulle sitere.....dam....
Nei her er jeg ikke enig med deg gitt. BRA at folk engasjerer seg uansett om det er på bakgrunn av "smale" saker/synspunkter.
Vis hele sitatet...
Å engasjere seg er en ting, å stemme frem et politisk parti utelukkende på grunnlag av èn enkelt sak er en annen. DLF, f.eks, er for legalisering av narkotika, men har ellers en helt horribel politisk plan som mest sannsynlig vil avvikle velferdsstaten.
Sist endret av fetter; 3. januar 2013 kl. 12:02.
Jeg tror selv de yngste her på forumet sitter med huslån, unge og kjerring lenge før en legalisering vil i det hele tatt bli et seriøst samtalemne blant dem som styrer landet.

Resten av verden har riktignok tatt noen småsteg mot legalisering, men her i Norge har det neppe vært opp til debatt annet enn på diverse internettfora og en og annen mindre artikkel i avisene.
Sist endret av Bombasa; 3. januar 2013 kl. 12:29.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Partienes partiprogrammer er ferdig utformet og vi vet hva de går til valg på.

Det anbefales ikke å stemme på et spesielt parti, men at du tar en kikk på denne siden (http://anitanyholt.no/samfunn/valg-2...-eller-strykes) med oversikt over uttalelser fra stortingskandidater, og for det partiet du skal stemme på:

• Gir en ekstra stemme til de/n kandidatene du mener fortjener det
• Stryker de/n kandidatene du mener fortjener det

Ved stortingsvalg kan velgerne omnummerere rekkefølgen på kandidatene på listen ved å sette nye nummer foran kandidatnavnet, eller stryke kandidatnavn ved å sette et merke i en rute til høyre for kandidatnavnet.

Ved å bruke våre demokratiske rettigheter kan vi som velgere gi et signal om hvilke kandidater vi støtter i de partiene vi velger på, som igjen kan virke inn på partienes partiprogram.

Partienes cannabispolitikk 2013-17
Denne siden blir holdt oppdatert med eventuelle endringer i cannabispolitikken når det kommer offisielle uttalelser fra partiene: http://luhm.no/?p=2483
Tidenes topic, bør bli sitert i ennhver legaliseringstråd.
stem på miljø partiet, det er en no brainer
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Stem DnC, Det Norske Cannabisparti :P

https://norcan.org/ipb/topic/15329-d...cannabisparti/
Sist endret av lilpsych; 10. august 2013 kl. 23:46.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Smal sak? Kriminaliseringen av narkotika berører oss alle.
Vis hele sitatet...
Hvilke saker ''berører ikke oss alle''?
Så og si alle politiske saker berører nesten alle i mer eller mindre grad.

Videre er legalisering ikke den største saken -og det å stemme utelukket på grunn av denne saken alene er i grunn litt teit.
Sist endret av Bombasa; 13. august 2013 kl. 15:52.
Hvorfor er det teit?

Er det teit om jeg, som aldri har brydd meg om politikk, stemmer på et parti som fronter den ene saken jeg virkelig bryr meg om?

Om noen stemmer på et parti for en sak uten å bry seg om de andre sakene det partiet fronter, så har vel det ingen forskjell om de ikke brydde seg om de sakene før de bestemte seg for å stemme?
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Heisann freaks.
Nå er jeg i grunn veldig politisk uinterisert og har bare ett enkelt spørsmål til dere som har litt mer peiling.
- La oss si at jeg skal KUN tenke på legalisering av bønna, og ikke bry meg noe om hva partiet står for ellers, hvem burde jeg da stemme på? Hvem er mest for legalisering?
Vis hele sitatet...
Beklager å si det, men holdninger som dette er et kremeksempel på hvorfor det ikke blir legalisert.
Sitat av Billy Spleen Vis innlegg
Er det teit om jeg, som aldri har brydd meg om politikk, stemmer på et parti som fronter den ene saken jeg virkelig bryr meg om?
Vis hele sitatet...
Ja. Feks. Gyllent Daggry i Hellas gir ut gratis mat til fattige greker og snakker varmt om sosial trygghet og jobb til alle. Problemet der er at mange tenker som deg, det er tross alt tre viktige saker og hvem er det som ikke liker et parti som lover jobber, sikkerhet og mat i et kriserammet land?
MDG har jo potensialet til å bli stort hvis vi ser på andre land i Europa der de Grønne er større parti. I partiprogrammet så står det:

19. Utrede offentlig kontrollert produksjon og omsetning av cannabis og starte et forsøksprosjekt med
strengt regulert legalt salg av cannabis / marihuana.
Vis hele sitatet...
Sitat av Susanna Vis innlegg
Hehe. Tror du ikke de som er 50 nå også snakket om legalisering?
Vis hele sitatet...
tror du bestemora di snakker om legalisering? Tror du hun leser rusrapporter på freak, eller setter seg inn i positive effekter osv om cannabis. Det gjør hun mest sannsynlig ikke og hun stemmer senterpartiet og det har hun sikkert gjort hele livet.
Sitat av Billy Spleen Vis innlegg
Hvorfor er det teit?

Er det teit om jeg, som aldri har brydd meg om politikk, stemmer på et parti som fronter den ene saken jeg virkelig bryr meg om?
Vis hele sitatet...
Det er teit, ja. Det fremstiller deg som en person som lever i en verden hvor et rusmiddel er viktigst, og at du lever et liv hvor ingen andre politiske saker har noe innvirkning på hverdagen din. Noe de sannsynligvis har, men tåka fra bønna har åpenbart overskygget disse.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Beklager å si det, men holdninger som dette er et kremeksempel på hvorfor det ikke blir legalisert.
Vis hele sitatet...
Det viser hvertfall interesse hos en politisk uengasjert fyr som kanskje ikke ville stemt. Og siden det er så voldsomt fokus på å få folk til å stemme så har det vell mer å si at folk sine meninger blir medregnet istedenfor at vi skal gå rundt med et stort hull av manglende informasjon.

Billy Spleen, MDG er nok det beste hvis det er bare det du er ute etter.
Er det bare jeg som er i mot legalisering her eller?
Vil dere virkelig at alle skal gå rundt halvsløve hele tiden av døgnet? Kjøre 20km/t i trafikken og gi faen i hva som skjer rundt dem?

Hvis det blir legalisert tror jeg neppe folk kommer til å ha de samme grensene de har i dag når det gjelder røyking, hvor mye, hvor ofte, når på døgnet etc.

Jeg forstår at det er mange fine sider med legalisering av cannabis, bla at du slipper å få tilbud om andre stoffer nå du handler av dealer, du er sikker på at det du får ikke noe dritt du kan bli syk av, du slipper å gå gjennom kriminelle miljøer osv.

Og selv om det fungerer for Nederland, tror jeg neppe det kommer til å fungere for Norge, rett og slett fordi vi har for mange drittunger som glorifiserer røyking og syns det er supah cool.