Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 99467
Noen som vet om en måte å unngå itslearning test mode? Det er et nytt program alle som skal ha prøve på its learning må bruke. Det ber deg stenge alt av programmer før du starter, og kjører i full-screen modus og gir deg ikke tilgang på noe som helst annet på pc.


Kan lese om det her http://www.slideshare.net/nilshj/prv...-i-itslearning.


Programmet er helt nytt, så burde være noen bugs og måter å komme seg rundt dette på. Noen som vet?




- Ingen moralpreker, takk
Er det snakk om slike tester du skal gjøre hjemme, eller på skolen?
Hvis det er hjemme, bruk en annen PC for å finne info.

Hvis det er på skolen, bruk en smartphone.
Er alt av CTRL+ALT+DEL / Alt+Tab også blokkert?
Kjør testen på en virtuell maskin, f.eks VMWare, så kan du gjøre hva du vil utfor.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Er det snakk om slike tester du skal gjøre hjemme, eller på skolen?
Hvis det er hjemme, bruk en annen PC for å finne info.

Hvis det er på skolen, bruk en smartphone.
Vis hele sitatet...
Vi må i hvert fall legge telefonen vår i en kurv før vi begynner på prøven.
Noen som har kopi av programet, som kan testes med ?
En klasiker er trykk "F1" eller Ctrl+p for hjelp/print på tastaturet, hvis du får opp meny , som du i gjen starter ting fra hjelp/print box'en som kommer opp.

En ting til som kan testes er sticky key, aka trykk shift 5-6 ganger raskt, får du opp noe ?
hvis ja på en av dem over kan du lett modde deg til til gang til pc'en.
Er0
Er0's Avatar
Trådstarter
Takker for svar, skal prøve de ut. Selv har jeg ikke tatt i bruk programmet enda, men de som har gjort det sier det er klin umulig å gjøre noe som helst annet på pc, men tenker det uansett må være noen smutthull, at den ikke kan låse hele pc.

Noe jeg selv tenkte på var å låse pc (windows-knappen + L), så bytte til en annen bruker.
Sitat av Er0 Vis innlegg
Takker for svar, skal prøve de ut. Selv har jeg ikke tatt i bruk programmet enda, men de som har gjort det sier det er klin umulig å gjøre noe som helst annet på pc, men tenker det uansett må være noen smutthull, at den ikke kan låse hele pc.

Noe jeg selv tenkte på var å låse pc (windows-knappen + L), så bytte til en annen bruker.
Vis hele sitatet...
Brukerbytte er ikke mulig å bruke på en maskin som er medlem av et domene, noe maskinene deres trolig er.
Er0
Er0's Avatar
Trådstarter
AtXbYeA: Jo, om jeg kan brukernavn og passordet til en kamerat som har samme domene.


Her er programmet; http://www.2shared.com/file/gL2DBMGM...e_Browser.html
Sitat av Er0 Vis innlegg
AtXbYeA: Jo, om jeg kan brukernavn og passordet til en kamerat som har samme domene.


Her er programmet; http://www.2shared.com/file/gL2DBMGM...e_Browser.html
Vis hele sitatet...
Du kan fortsatt ikke bruke raskt brukerbytte på en domeneaktivert maskin, dette er forbeholdt maskiner utenfor domener med lokale brukere og er noe av det mest hjerneskadede som noensinne er oppfunnet.

Du må isåfall logge av din nåværende bruker og så logge på den andre brukeren, men da er du jo like langt ettersom programmet stenges.
først av alt dem itslerning folka har vært slappe,
http://www.respondus.com/products/index.shtml <- bare lasta ned og bruk det, dem har sdk :-9
Ctrl-Alt-Del "task manager", Shift-Tab?
Burde ikke det funke, og selvom det er en fullscreen-applikasjon, er det mange måter å komme seg unna, dette er en
Først av alt etter endel testing, ALT som er nevnt over funker IKKE.

Etter studert litt i programet (uten å endre på selve programet) så fant jeg en snedig litten "hull" i auto run biten.
Det krever at du har tilgang til registry(regedit) på pc'en din OG at du kan skrive til den.
Det krever og hardware i form av en cd/dvdrom + en brenner dvd/cd. (kan siket knote til med usb som simulere usbrom)

Programet sjekker om autorun er slått av/på, i registre, hvis på sjekker den at ALT ligger inne av usb/cdrom osv...
Løsningen er bare å sperre den i regedit.
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Auto playHandlers\CancelAutoplay\CLSID <- sperr den.
så bare premisions å sperr alt sammen, som på bilde her :
http://bildr.no/thumb/1031468.jpeg

Da vil autorun funke :-) , neste steg er lage en autorun cd/dvd som starter det programet du vil ha :-9
HUSK ikke start det fra pc'en din men fra cd'en, alså laste ned portabel versjon av eks opera/firefox/msn/irc eller hva du vil bruke.

autorun.inf <- den må ligge på cd/dvd
[Autorun]
open=firefox.exe
icon=firefox.exe,0

Med en gang du setter i cd/dvd'en vil firefox starter (normalt innen 3-10sek pga lagg i cd/dvdrom'en)

du må self laste ned firefox potabel og rename den til firefox.exe på dvd'en
Nice ^^^^
Men er det win xp jeg ser ??!?
Er0
Er0's Avatar
Trådstarter
Bra jobba, ontheroad. KP for den.


Jævla synd at våre datamaskiner ikke har noe cd-rom. Ingen alternativ for det vel?
Det er winxp ja, funker på samme måte på vista/windows 7 vil jeg tippe uten å ha testa.

Du kan meste sansynig bruke usb penn som simulere cd-rom, så bruk den.
ved å endre på den registre vil du få lov til å bruk autorun, det som er viktig at den default windows greia IKKE starter først, siden den blir shoutned hvis den blir start.

bare gå mellom programet å finne ut hvor keybord sperre og gjøre samme i registre for den.
Alså usb penn som har u3 muligherter.
http://www.raymond.cc/blog/archives/...ate-hack-tool/

http://www.dealextreme.com/p/sandisk...rive-8gb-22713 <- billig u3 support minne penn, husk kjøre ALT software fra minne penn!

Lag disse med "REG_DWORD" i regedit, og sett data til 0 , endre så INGEN kan endre/lese disse som med auto run, da skal taskmanager funker. ( har ikke funnet keybord sperre ennå)

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Syst em\DisableTaskMgr
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Expl orer\NoChangeStartMenu
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Expl orer\NoClose
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Expl orer\NoLogOff

Programet scanner og mellom ALLE drives som er satt i pc'en, for alt av filer(alle drives i oppstart), forderetter legg ALLE sammen i en "deny" liste så hvis noen av disse blir start så blir dem stengt med enn gang, derfor kjør ALT fra usb/cd/dvd rom
Ettersom jeg hadde pent lite å gjøre i kveld så tok jeg en titt på programmet.
Har redigert litt på programmet og her er en utgave som gjør at du kan kjøre Ctrl + Alt + Del og taskmgr.
Bare bytt ut exefilen.

http://www.2shared.com/file/0Z_00q2m/TestMode.html

Har bare testet på win7 x64.
Sitat av fabbz Vis innlegg
Ettersom jeg hadde pent lite å gjøre i kveld så tok jeg en titt på programmet.
Har redigert litt på programmet og her er en utgave som gjør at du kan kjøre Ctrl + Alt + Del og taskmgr.
Bare bytt ut exefilen.

http://www.2shared.com/file/0Z_00q2m/TestMode.html

Har bare testet på win7 x64.
Vis hele sitatet...
Problemet er at det programet blir sent ut via GPO(Group Policy)
Hvis dem har en fil som er forsjelig/feil versjon så blir den skrevet over, mest normale og gjør det på.

Hvis ikke det er brukt så blir den start fra web side som sjekker at du har rett versjon, da vil den exe fila du linka til komme ut som feil

Den beste løsningen er å finne hull som ikke er knyttet til selve programet,uten og endre på selve programet, og er enkelt å gjenomføre.

Den jeg skrev om autoboot er ikke "enkel" og gjenomføre.
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Problemet er at det programet blir sent ut via GPO(Group Policy)
Hvis dem har en fil som er forsjelig/feil versjon så blir den skrevet over, mest normale og gjør det på.
Vis hele sitatet...
Da er det jo bare å overskrive filen etter utrullingen om rettighetene er på plass.
Hvis ikke er det jo bare å kopiere filene til en annen lokasjon også kopiere den patcha exefilen. Lærerene vet jo ikke fra hvordan lokasjon du har åpnet programmet.

Sitat av ontheroad Vis innlegg
Hvis ikke det er brukt så blir den start fra web side som sjekker at du har rett versjon, da vil den exe fila du linka til komme ut som feil
Vis hele sitatet...
Etter å ha lest administrator guiden så er det ikke slik som du beskriver.
Fra websiden får du tilgang til en installer som er unik for din instutisjon.
Denne gjør ingen checksum og er bare en vanlig installsjon som innholder konfigurasjonen for skolen. Så dette vil ikke være noe problem.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Brukerbytte er ikke mulig å bruke på en maskin som er medlem av et domene, noe maskinene deres trolig er.
Vis hele sitatet...
Om maskinene har Windows 7 er det fullt mulig å ta Windows+L og bytte bruker selvom den andre er pålogga, selvom dem er i et domene.

Dette brukes stadig på enkelte maskiner på jobben hvor flere brukere er på èn maskin daglig.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Om maskinene har Windows 7 er det fullt mulig å ta Windows+L og bytte bruker selvom den andre er pålogga, selvom dem er i et domene.

Dette brukes stadig på enkelte maskiner på jobben hvor flere brukere er på èn maskin daglig.
Vis hele sitatet...
Hvis du prøver på det gir programet deg en feilmelding at du ikke kan bruke fler bruke på samme maskin, Det har alså ikke noe funsjon.

Har test litt og se ut som det går fint å mekke litt program som unngår alt av sperr, uten å modde programet vil si updates vil funke

Da har jeg smelt sammen en litten gui som funker uten å modde programet :-9
http://www.sendspace.com/file/9q7gi0 <- last ned og pakk ut, kjøre "GUI.exe" og pass på at den kjører FØR du går på web siden for ta prøvee osv..

Hente frem programet bruk shift+z
Quit programet bruk shift+x
http://bildr.no/thumb/1033701.jpeg


Det her er bare for "test" bare for bevise hvor RÆV det programet er, sikert en drøss med bugs.
Feil en du får hvis du logger ut/inn med forsjelige bruker :
http://bildr.no/thumb/1033700.jpeg

forsinkelsen det er snakk om i bilde er helt til du resinstaller eller du endrer en byte i registre på pc'en.
Sist endret av ontheroad; 23. november 2011 kl. 18:38.
Finnes det noen løsninger for MAC?
Vil også "spaces" funksjonen bli sperret?
Sitat av Riverton Vis innlegg
Finnes det noen løsninger for MAC?
Vil også "spaces" funksjonen bli sperret?
Vis hele sitatet...
Er desvere ikke noe flink på mac osx , men du kan bare shudle en task eks safari, 2min etter du er inni "spesial browsern.

men tviler på at itslearning Test Mode Browser er støtta i mac osx.
Sist endret av ontheroad; 24. november 2011 kl. 00:45.
Det må vel i såfall kodes om for og fungere.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Vi må i hvert fall legge telefonen vår i en kurv før vi begynner på prøven.
Vis hele sitatet...
Det funker bra å ta med en gammel mobil som man legger i kurven.
Bare ikke ha en for gammel telefon eller en som er totalvraket, så de ikke blir misstenksomme.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet når og om denne skal innføres?
Sist endret av Chrom3D; 4. desember 2011 kl. 00:24.
Sitat av Chrom3D Vis innlegg
Noen som vet når og om denne skal innføres?
Vis hele sitatet...
Mente ikke å gi deg KP, men å sitere deg.
Jeg regner med at vist programmet ikke kan starte på PCen din så får du lånt en annen en.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Mente ikke å gi deg KP, men å sitere deg.
Jeg regner med at vist programmet ikke kan starte på PCen din så får du lånt en annen en.
Vis hele sitatet...
Hva er KP?? Hehe =D

Ja enten det ja, eller at du eventuellt blir nektet å ta prøvene før det er fiksa.
Sitat av Chrom3D Vis innlegg
Noen som vet når og om denne skal innføres?
Vis hele sitatet...
Vi skal ha prøve på denne måten om 2 uker ihvertfall, jeg får se om jeg får til en av ideene deres.
Håper det funker
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Hvis du prøver på det gir programet deg en feilmelding at du ikke kan bruke fler bruke på samme maskin, Det har alså ikke noe funsjon.

Har test litt og se ut som det går fint å mekke litt program som unngår alt av sperr, uten å modde programet vil si updates vil funke

Da har jeg smelt sammen en litten gui som funker uten å modde programet :-9
http://www.sendspace.com/file/9q7gi0 <- last ned og pakk ut, kjøre "GUI.exe" og pass på at den kjører FØR du går på web siden for ta prøvee osv..

Hente frem programet bruk shift+z
Quit programet bruk shift+x
http://bildr.no/thumb/1033701.jpeg


Det her er bare for "test" bare for bevise hvor RÆV det programet er, sikert en drøss med bugs.
Feil en du får hvis du logger ut/inn med forsjelige bruker :
http://bildr.no/thumb/1033700.jpeg

forsinkelsen det er snakk om i bilde er helt til du resinstaller eller du endrer en byte i registre på pc'en.
Vis hele sitatet...
ser ut som om den ikke funker lengre.
Sitat av Frozenblade Vis innlegg
ser ut som om den ikke funker lengre.
Vis hele sitatet...
jeg er ikke akuratt sjokkert, for dem som har laget programet har sikrt lest p forumet, hvis noen kan laste opp siste versjon, s kan se etter andre hull.

NB: er litten bug i programet jeg mekka s den den "quiter" helt ut av det ved trykke shif+x , i steden for mini mere den, gikk litt raskt når jeg laget det programet.
Kodet i autoit?
Kan jeg få koden

Kode

#include <GUIConstantsEx.au3>
Func meny()
    Local $Button_1, $Button_2, $Button_3, $Button_4, $Button_5, $Button_6, $Button_7, $Button_8, $Button_9, $Button_10 , $Button_11, $Button_12, $msg
    GuiCreate("MENY", 120, 310)

    Opt("GUICoordMode", 1)
  	$Button_1 = GuiCtrlCreateButton("Firefox", 10, 5, 100, 20)
	$Button_2 = GuiCtrlCreateButton("Calc", 10, 30, 100, 20)
	$Button_3 = GuiCtrlCreateButton("MSN", 10, 55, 100, 20)
	$Button_4 = GuiCtrlCreateButton("iExplorer", 10, 80, 100, 20)
	$Button_5 = GuiCtrlCreateButton("Paint", 10, 105 , 100, 20)
	$Button_6 = GuiCtrlCreateButton("Skype", 10, 130 , 100, 20)
	$Button_7 = GuiCtrlCreateButton("Notepad", 10, 155 , 100, 20)
	$Button_8 = GuiCtrlCreateButton("MSWORD 2007", 10, 180, 100, 20)
	$Button_9 = GuiCtrlCreateButton("MSOutlook 2007", 10, 205, 100, 20)
	$Button_10 = GuiCtrlCreateButton("MSExcel 2007", 10, 230, 100, 20)
	$Button_11 = GuiCtrlCreateButton("Explorer", 10, 255, 100, 20)
	$Button_12 = GuiCtrlCreateButton("Taskmanager", 10, 280, 100, 20)
	
    GUISetState() 

    ; Run the GUI until the dialog is closed
    While 1
        $msg = GUIGetMsg()
        Select
            Case $msg = $GUI_EVENT_CLOSE
                ExitLoop
				            Case $msg = $Button_1
                Run(@ProgramFilesDir & "\Mozilla Firefox\Firefox.exe")
				            Case $msg = $Button_2
                Run('calc.exe')
				            Case $msg = $Button_3
                Run(@ProgramFilesDir &  '\Messenger\msmsgs.exe')
				            Case $msg = $Button_4
                Run(@ProgramFilesDir & "\Internet Explorer\iexplore.exe")
				            Case $msg = $Button_5
                Run("mspaint.exe")
				            Case $msg = $Button_6
                Run(@ProgramFilesDir & "\Skype\Phone\Skype.exe")
				            Case $msg = $Button_7
                Run('Notepad.exe') 
							Case $msg = $Button_8
				Run(@ProgramFilesDir & "\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE")
				            Case $msg = $Button_9
                Run(@ProgramFilesDir & "\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE")		
				            Case $msg = $Button_10
                Run(@ProgramFilesDir & "\Microsoft Office\Office12\EXCEL.EXE")			
				            Case $msg = $Button_11
                Run('explorer.exe')
							Case $msg = $Button_12
                Run('task.exe')
				
				
			EndSelect
		
    WEnd
EndFunc 

Func Terminate()
    Exit 0
EndFunc
 
	HotKeySet("+z","meny")
	HotKeySet("+x", "Terminate")

While 1
  Sleep(100)
WEnd
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som har prøvd seg frem og kommet med noen oppdatering?
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Problemet er at det programet blir sent ut via GPO(Group Policy)
Hvis dem har en fil som er forsjelig/feil versjon så blir den skrevet over, mest normale og gjør det på.
Vis hele sitatet...
Burde kanskje ikke si dette, men hvis du har administrator-tilgang (har elevene på vår skole) kan du manuelt sette 'deny' på skrivetilgang for domenekontroller-gruppen... Har du rettigheter til å overskrive filen, har du også rettigheter til å gjøre dette. Da må sysadmin på skolen også manuelt inn og overstyre filtilgangene.
Hvordan er det en prøve startes med denne?
Når jeg prøver å starte test-mode direkte får jeg bare beskjed om at det kun virker hvis man starter den via. en annen browser/et annet program.
Vil prøve dette, så kan jeg se om jeg finner noen hull..
Jeg ler hvis IT folkene sitter å leser denne tråden, å etterhvert som dere finner buggs, fikser de buggsene :P
Hvis du kjører programmet i virtualbox er det vell fint mulig og komme seg ut av det?
Problemet er vel hvis det er en skole-pc som er på skolen som elev ikke har tilgang til å installere ting på.
Noen som har en oppdatering på dette?
En genial måte er jukse på er at du tar opp notatene dine før prøver, så kopierer du all teksten. Da trenger du bare copy pasta i bunnen av dokumentet og sortere ut
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
En genial måte er jukse på er at du tar opp notatene dine før prøver, så kopierer du all teksten. Da trenger du bare copy pasta i bunnen av dokumentet og sortere ut
Vis hele sitatet...
Det går ikke ann å kopiere inn i Itlsearning prøvemodus.
Sitat av bendikz Vis innlegg
Problemet er vel hvis det er en skole-pc som er på skolen som elev ikke har tilgang til å installere ting på.
Vis hele sitatet...
kjør fra usb
Har tilgang til å installere ting på pcen, hvilken metode burde jeg bruke da?

EDIT: De som har lagd Itslearning har bekreftet at Virtualbox ikke fungerer, men noen som har prøvd?
Sist endret av Rankiz; 14. februar 2012 kl. 13:47.
Give it a try!
Du kan bare maksimere VB hvis de går rundt, og minimere når juksing...
Sitat av bendikz Vis innlegg
Give it a try!
Du kan bare maksimere VB hvis de går rundt, og minimere når juksing...
Vis hele sitatet...
Så du kan bekrefte at det fungerer?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Skolen er straks i gang igjen, og jeg vil gjerne benytte anledningen til å presentere min løsning.

Bruk 3G nett via iPhone eller mini router i baggen ect.

Koble til en virtuell datamskin, type Citrix eller VMWare Workstation ect.

Kjør prøven på den eksterne maskinen. Skjermen fryser,MEN du kan fortsatt switche mellom de ulike maskinene.

VIPS. Tilgang til alt av lokale notater, filer, og internett. =)

Lykke til
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Riverton Vis innlegg
Skolen er straks i gang igjen, og jeg vil gjerne benytte anledningen til å presentere min løsning.

Bruk 3G nett via iPhone eller mini router i baggen ect.

Koble til en virtuell datamskin, type Citrix eller VMWare Workstation ect.

Kjør prøven på den eksterne maskinen. Skjermen fryser,MEN du kan fortsatt switche mellom de ulike maskinene.

VIPS. Tilgang til alt av lokale notater, filer, og internett. =)

Lykke til
Vis hele sitatet...
Hmm, lurer på om dem har lagd det for Linux også jeg.
*trollansikt*